Problem z odpaleniem Nivki

wszystko o niwce

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
androx1
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 64
Rejestracja: ndz mar 16, 2008 5:56 pm
Lokalizacja: podlasie

Post autor: androx1 » wt sie 26, 2008 7:16 pm

stef pisze: a właśnie moduł zapłonowy sprawdziłeś?? bo jak padał mi moduł w poldku to właśnie autko nie miało mocy, paliło ogromne ilości czy to benzyny czy gaz...
Objawy to coś jak u mnie. Nadal szukam przyczyny. Niva dobrze zapala ale mocy ma tyle co 126P :( I pali 15 l/100 km.
Jak sprawdzić moduł zapłonowy ? Komp nie zgłasza takiego błędu. I pewnie to niemały wydatek taka wymiana :( :(

Awatar użytkownika
stef
 
 
Posty: 952
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Post autor: stef » wt sie 26, 2008 7:31 pm

Przyznam jak sprawdzić to nie wiem, ja po prostu poszedłem do sklepu, dogadałem się ze sprzedawcą, wziąłem moduł, sprawdziłem, okazało się że na nowym jest ok, więc wróciłem do sklepu i wtedy sprzedawca dał mi paragon.
Stefan Ostrowski
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r

Awatar użytkownika
Krzysiek-74
Posty: 1853
Rejestracja: wt kwie 24, 2007 2:09 pm
Lokalizacja: Oława
Kontaktowanie:

Post autor: Krzysiek-74 » wt sie 26, 2008 8:34 pm

@goslawen . Wojtku, jak obiecałem, wklejam dla Ciebie i innych zdjęcie z podłączeniem kabli.
Obrazek.
Zespól cewek mam wymontowany aktualnie, bo robię parę przeróbek. Niva weszła po 30 latach w fazę prototypu :wink: :D

@goslawen. Tak mi się teraz przypomniało, że po niedzielnych jazdach, miałeś słąbą iskrę, chyba właśnie na 2 i 3 cylindrze. Więc może uszkodzona jedna cewka, lub zabrudzone styki z modułem to dobry kierunek.

Drodzy koledzy androx1 i stef Jak sprawdzić moduł, też nie wiem. Do tego potrzebna jest wiedza elektronika i dane z prawidłowymi parametrami układów. Ale najprostszym sposobem weryfikacji, jest wykluczanie zepsutych elementów, drogą wymiany na nowe :)2 .

Trzeba dodać, po lekturze waszych postów co jest co. I zatem:

Tak wyglądają cewki zapłonowe:
Obrazek

a tak moduł zapłonowy :
Obrazek
Do odkręcenia cewek, potrzeba klucza nasadowego 5,5 !! ,jesli nie chcemy popeliny walić :wink: :D
Moduł zapłonowy i cewki pasują z Poloneza z monowtryskiem. Zestawy takie, można już kupić od 100 zł na schrocie. Nowa cewka, to wydatek około 60 złotych (jedna :)4 ) . Dla zainteresowanych, mogę przesłać katalog zamienników w pdf, na meila.

Pozdrawiam - Krzysiek

Awatar użytkownika
stef
 
 
Posty: 952
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Post autor: stef » wt sie 26, 2008 8:41 pm

jeżeli pasują od poloneza to bym mógł pożyczyć do sprawdzenia - bo mam jedna w sapasie, no ale chyba nie mieszkasz w Białymstoku lub okolicach...
Stefan Ostrowski
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r

Awatar użytkownika
goslawen
 
 
Posty: 271
Rejestracja: ndz mar 09, 2008 12:28 am
Lokalizacja: Mrągowo / Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: goslawen » wt sie 26, 2008 9:24 pm

@Krzysiek-74
Wielkie dzięki Krzyśku! Na prawdę wielkie. Teraz z tym powalczę i jutro dam znać co się urodziło. Aktualnie mam podpięty akumulator pod prostownik i czekam na prąd. Tylko Ty masz inaczej kable niż napisał Tomek. Sprawdzę w dwóch konfiguracjach :D :D Dzięki za wytrwałość generalnie w tłumaczeniu mi tego wszystkiego, jestem na prawdę wdzięczny.

@stef
Niestety teraz jestem w Warszawie, bo na Mazury nie dotarłem.
http://www.anfakable.pl - instalacje elektryczne, monitoring, alarmy, inteligentny dom

Awatar użytkownika
goslawen
 
 
Posty: 271
Rejestracja: ndz mar 09, 2008 12:28 am
Lokalizacja: Mrągowo / Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: goslawen » śr sie 27, 2008 3:24 pm

Nivka zagadała !! Genialnie, bo nawet nie wiem co zrobiłem :) Powykręcałem wszystko, poczyściłem, pozmieniałem te kable itp. Nadal ma mało mocy, ale mam nadzieję, że do Mrągowa się doczołgam. Wielkie dzięki wszystkim za pomoc, bez Was dawno bym sobie odpuścił. Po stokroć dzięki!
http://www.anfakable.pl - instalacje elektryczne, monitoring, alarmy, inteligentny dom

Awatar użytkownika
androx1
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 64
Rejestracja: ndz mar 16, 2008 5:56 pm
Lokalizacja: podlasie

Post autor: androx1 » śr sie 27, 2008 6:24 pm

Krzysiek-74: poproszę o te zamienniki cewek w pdf. Mail: androx@gazeta.pl
Zastanawia mnie jeszcze jedna sprawa: czy komputer wykrywa jakiś błąd w przypadku nieprawidłowego działania cewki lub modułu zapłonowego ? W opisie kodów błędów nic pasującego nie ma (1,7 SPI). Natomiast kiedy silnik troszkę przerwie - zapala sie lampka CHECK ENGINE. Odczytany metodą "na spinacza" kod to 12 - czyli brak kodu błędu. Myślę, że komp nie potrafi dokładnie wskazać awarii cewki, modułu czy kabla WN - bo nie ma przy nich czujnika. No i niby jak by miał taki czujnik działac przy takim napieciu.

Awatar użytkownika
goslawen
 
 
Posty: 271
Rejestracja: ndz mar 09, 2008 12:28 am
Lokalizacja: Mrągowo / Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: goslawen » śr sie 27, 2008 6:27 pm

Mi tez teraz pokazuje ( po odpięciu akumulatora na noc czyli resecie komputera brak błędów kod 12) i nie do końca mi wszystko działa, a jak wiesz teraz miałem z tym przeprawę niezłą. Wcześniej pokazywało błędy nie dotyczące zupełnie cewek i modułu. Z resztą po zupełnym odłączeniu cewek, modułu, kabli itp. dalej nie pokazywał błędów. przejadę się i dam znać czy jakieś błędy pokaże :)

P.S. Podczas naprawy doszliśmy do wniosku, że
Chińczyk ma dużo białka w sobie, a Chinka ma często Żółtka w sobie.
http://www.anfakable.pl - instalacje elektryczne, monitoring, alarmy, inteligentny dom

Awatar użytkownika
tomaszpi
 
 
Posty: 962
Rejestracja: wt lip 31, 2007 2:23 am
Lokalizacja: Bolesław

Post autor: tomaszpi » śr sie 27, 2008 9:21 pm

goslawen pisze:Nivka zagadała !! Genialnie, bo nawet nie wiem co zrobiłem :) Powykręcałem wszystko, poczyściłem, pozmieniałem te kable itp. Nadal ma mało mocy, ale mam nadzieję, że do Mrągowa się doczołgam. Wielkie dzięki wszystkim za pomoc, bez Was dawno bym sobie odpuścił. Po stokroć dzięki!
a która kolejność się sprawdziła jeżeli chodzi o kable ??
Tomaszpi

Łaciate szaleństwo Niva 1.7i 95 (było :( :( )
Teraz Kia Sportage

Awatar użytkownika
androx1
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 64
Rejestracja: ndz mar 16, 2008 5:56 pm
Lokalizacja: podlasie

Post autor: androx1 » śr sie 27, 2008 11:25 pm

W Polonezach stosowano chyba kilka rodzajów modułów i cewek.
Te wygladają identycznie do zdjęć Krzyśka:
http://www.allegro.pl/item419269555_mod ... cewek.html
http://www.allegro.pl/item426614773_pol ... modul.html
http://www.allegro.pl/item422268326_mod ... lonez.html

Obawiam się kupować takie rzeczy z odzysku ... Niby są tanie, ale czy dobre i ile pochodzą ?
Czy na pewno wiadomo, że moduł polonezowski i cewki pasują bez żadnych problemów ?

Chyba jednak pasują - znalazłem też to:
http://www.allegro.pl/item420260446_cew ... _lada.html

Awatar użytkownika
goslawen
 
 
Posty: 271
Rejestracja: ndz mar 09, 2008 12:28 am
Lokalizacja: Mrągowo / Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: goslawen » czw sie 28, 2008 6:48 am

tomaszpi pisze:
goslawen pisze:Nivka zagadała !! Genialnie, bo nawet nie wiem co zrobiłem :) Powykręcałem wszystko, poczyściłem, pozmieniałem te kable itp. Nadal ma mało mocy, ale mam nadzieję, że do Mrągowa się doczołgam. Wielkie dzięki wszystkim za pomoc, bez Was dawno bym sobie odpuścił. Po stokroć dzięki!
a która kolejność się sprawdziła jeżeli chodzi o kable ??
Jak wyjąłem i przetarłem z błota cewki to na nich były numerki. Kolejność taką jak Ty mi Tomku podałeś.
http://www.anfakable.pl - instalacje elektryczne, monitoring, alarmy, inteligentny dom

Awatar użytkownika
stef
 
 
Posty: 952
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Post autor: stef » czw sie 28, 2008 11:18 am

Ja w polonezie - rocznik 96/97 mam taka cewkę i moduł jak na zdjęciach powyżej. Mało tego bo są nalepy z oznaczeniem kolejności połaczenia kabli więc nawet się nad tym nie zastanawiałem.
A w polonezie komputer nie pokazuje żadnego błędu jeżeli walnięta jest cewka, tylko czasami zapala się Check engine. Ale miałem wyraźny brak mocy.
androx1 - jesteś z podlasia?? dokładnie jakie rejony?? - może się przyłączysz - Podlasie4x4.com ...
goslawen - widziałem że sprzedajesz nivke... bo ja czegoś szukam...
Stefan Ostrowski
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r

Awatar użytkownika
Krzysiek-74
Posty: 1853
Rejestracja: wt kwie 24, 2007 2:09 pm
Lokalizacja: Oława
Kontaktowanie:

Post autor: Krzysiek-74 » czw sie 28, 2008 11:49 am

goslawen pisze:Jak wyjąłem i przetarłem z błota cewki to na nich były numerki. Kolejność taką jak Ty mi Tomku podałeś.
Widać, po rozkręceniu osprzętu, duch rewolucji mnie opuścił i złe moce pomiszały kolejnosć na 2 cewce :)18 . Ale jak poskładam wszystko do "kupy", i odpalę maszynu, to się okaże. U mnie, jak widzicie, nie ma oznaczeń z numerami.

Cewka i tak powędruje w inne miejsce, a jej miejsce, zając ma alternator. 8)

Awatar użytkownika
androx1
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 64
Rejestracja: ndz mar 16, 2008 5:56 pm
Lokalizacja: podlasie

Post autor: androx1 » sob sie 30, 2008 1:08 am

Wczoraj oddałem Niviastę do mechaniora. Grzebał, pukał i słuchał i co on tam nie wyrabiał ! Poprawił coś, ale nawet nie wiem co pomogło - auto odzyskało poprzednią moc. Z tym, że w środku zakresu padała gazu jest nadal "dziura" - auto tam sie dławi: lekko na gazie i mocno na benzynie (wtedy błyska CHECK ENGINE). Mechanior podejrzewa układ zapłonowy: czujnik połozenia wału lub moduł zapłonowy. Cewki wyklucza, bo jak twierdzi - padnięta cewka uniemozliwi jazdę a już na pewno nie odpali tak łatwo. Chyba się szarpnę i najpierw zakupie nowy czujnik położenia wału. Jak nie pomoże to moduł.
Co koledzy sądzą o takiej możliwości, że czujnik połóżenia wału padł ?
Mój mechanik pokazał całą garść czujników od poloneza (podobne), które wymienił z dobrym skutkiem.

Awatar użytkownika
stef
 
 
Posty: 952
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Post autor: stef » sob sie 30, 2008 10:49 am

Ja stawiam na moduł.
Mi przez 205 000 km w polonezie jeszcze czujnik położenia wału nie walną a moduł raz... wymieniłem moduł - to było przy około 100 000 km przebiegu - i autko odzyskało wigor.
Stefan Ostrowski
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r

ODPOWIEDZ

Wróć do „Łada Niva”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość