wielka prośba - diesel w nivie

wszystko o niwce

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
Sniper
Posty: 2028
Rejestracja: ndz sie 08, 2004 8:11 pm
Lokalizacja: Posen Parkwirtschaft Solatsch
Kontaktowanie:

Post autor: Sniper » wt lis 11, 2008 12:41 pm

Ręce precz od GENERAŁA!...
Obrazek

wieprzowina
 
 
Posty: 3760
Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
Lokalizacja: KR

Post autor: wieprzowina » śr lis 12, 2008 11:42 am

Sniper pisze:na MOC ? :)21

hehe ten to był As :)2 :lol:

http://www.forum4x4.pl/forum/profile.ph ... file&u=950 :)20
A tak BTW, to ktoś pamięta co się z nim stało i za co?

Awatar użytkownika
matys
 
 
Posty: 1196
Rejestracja: czw sty 12, 2006 2:32 am
Lokalizacja: Stawiguda/Olsztyn

Post autor: matys » śr lis 12, 2008 11:47 am

jak większość takich ASów...
nie znalazł zrozumienia i opuścił brać forumową :)21 :)21

ale to tylko plotki, podobno czai się gdzieś w zakamarkach forum i czeka na swój dzień chwały :)21
Metal to wojna! Więc pompuj rower dla szatana!
Ponury Niviarz!
Rzecznik Klubu Nocnych Kasztaniarzy

Awatar użytkownika
Marek D.
 
 
Posty: 6613
Rejestracja: czw mar 17, 2005 12:31 pm
Lokalizacja: Coś koło Piątka ale bliżej Soboty

Post autor: Marek D. » czw lis 13, 2008 9:06 am

Czacha i jak realizacja pomysłoplana?
bo może pokusiłbyś się o wsadzenie 1,9TD (XUD9TE) blok silnika jest taki sam jak 1,9D co najwyżej maskę ciut przespawasz :wink:
ale te 90 km i chyba 190Nm przy 2200obr/min ładnie mogłoby pracować :wink:
Dobra tak tylko podpuszczam :)21
Niva 2,1TD koniec pieszczot
Monterey 3,1TD
www.podlasie4x4.pl

czacha78
 
 
Posty: 246
Rejestracja: śr sie 01, 2007 12:29 pm
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: czacha78 » czw lis 13, 2008 10:20 am

wczoraj bylem po silnik ale nie diezla tylko 1.7i orginal, bede kombinowal wstawic wtrysk zobacze jak to wyjdzie i czy damy rade podlaczyc wszystkie kabelki
jak z tym silnikiem nic nie wyjdzie to wtedy wstawie diezla
Mitsubishi Pajero Sport 2.5

wieprzowina
 
 
Posty: 3760
Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
Lokalizacja: KR

Post autor: wieprzowina » czw lis 13, 2008 12:10 pm

Przekładka na diesla to nie taka banalna sprawa. Zakres obrotów silnika wysokoprężnego jest mniejszy, co powoduje że do tych silników jest inaczej zestopniowana skrzynia biegów i szybsze przełożenia w mostach. Zostawiając te elementy takie jak w benzyniaku, może się okazać że autem będzie się do dupy jeździć, zwłaszcza na asfalcie gdzie niskoobrotowy diesel będzie wył na maksymalnych obrotach, a auto na najwyższym biegu będzie jechać 80km/h. Poza tym mogą wyjść jakieś ekstra kwiatki, jak np problem ze smarowaniem przy przechyłach po przeróbce miski olejowej.
Generalnie trudno jest to zrobić tak by auto było pewne i nadawało się na długie trasy. Mam za sobą jedną taką przeróbkę, nie nivy. Chciałem to zrobić superpoprawnie, na nowych oryginalnych częściach, więc wyszło kosmicznie drogo. W życiu nie chciałbym tego powtarzać, ale czasy się zmieniły praca ludzka kosztuje, a auta są coraz tańsze, więc raczej mi to nie grozi.
Włożenie oryginała na wtrysku to niezły pomysł, elektronika nie jest powalająca, zwłaszcza jeśli masz oryginalne wiązki i kompa, a silnik ma monowtrysk.

Awatar użytkownika
Krzysiek-74
Posty: 1853
Rejestracja: wt kwie 24, 2007 2:09 pm
Lokalizacja: Oława
Kontaktowanie:

Post autor: Krzysiek-74 » czw lis 13, 2008 12:53 pm

wieprzowina pisze:....Włożenie oryginała na wtrysku to niezły pomysł, elektronika nie jest powalająca, zwłaszcza jeśli masz oryginalne wiązki i kompa, a silnik ma monowtrysk.
I tak właśnie czacha78 ma !! :)2
A my mamy nadzieję, razem z nim, na szczęśliwy finał 8) :)2

wieprzowina
 
 
Posty: 3760
Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
Lokalizacja: KR

Post autor: wieprzowina » czw lis 13, 2008 12:56 pm

A nivy z wtryskiem mają oryginalnie zabudowaną w baku pompę paliwa czy na zewnątrz?

Awatar użytkownika
Krzysiek-74
Posty: 1853
Rejestracja: wt kwie 24, 2007 2:09 pm
Lokalizacja: Oława
Kontaktowanie:

Post autor: Krzysiek-74 » czw lis 13, 2008 12:57 pm

wieprzowina pisze:A nivy z wtryskiem mają oryginalnie zabudowaną w baku pompę paliwa czy na zewnątrz?
W baku, pszę Pana :wink: Boguś, oczywiście pompę też wziął.

wieprzowina
 
 
Posty: 3760
Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
Lokalizacja: KR

Post autor: wieprzowina » czw lis 13, 2008 1:02 pm

aaa no to jak full komplet jest, to nie powinno być problemu. Spotkałem się w przypadku nawet dość prymitywnych silników na monowtrysku, że na wyjściu linki prędkościomierza przelotowo montowany był halotronowy impulsator. Nie wiem w zasadzie po co kompowi taka informacja, bo ma czujnik położenia wału korbowego, więc prędkość obrotowa powinna mu wystarczyć. W nivie też jest taki patent?

Awatar użytkownika
Sniper
Posty: 2028
Rejestracja: ndz sie 08, 2004 8:11 pm
Lokalizacja: Posen Parkwirtschaft Solatsch
Kontaktowanie:

Post autor: Sniper » czw lis 13, 2008 1:02 pm

wieprzowina pisze:
Sniper pisze:na MOC ? :)21

hehe ten to był As :)2 :lol:

http://www.forum4x4.pl/forum/profile.ph ... file&u=950 :)20
A tak BTW, to ktoś pamięta co się z nim stało i za co?


Zaczął wyraźnie coraz bardziej przeginać :)21

"Choroba" sie u niego nasiliła - pisywał na forum w każdym dziale i dosłownie we wszystkich tematach, robiąc złośliwe uwagi :D

Toteż szybko zaczęło dochodzić do scysji z innymi użytkownikami.

Po jednej z nich (dziś już chyba nikt nie pamięta po której dokładnie) dostał kolejnego czasowego bana po którym już nie wrócił na forum :( :evil: :)20
matys pisze:jak większość takich ASów.....
Nie ładnie tak pisać o pierwszym w historii prezesie KNK :evil:

Był kim był ale na pewno nie był jak większość :lol:
Ręce precz od GENERAŁA!...
Obrazek

Awatar użytkownika
Krzysiek-74
Posty: 1853
Rejestracja: wt kwie 24, 2007 2:09 pm
Lokalizacja: Oława
Kontaktowanie:

Post autor: Krzysiek-74 » czw lis 13, 2008 1:20 pm

wieprzowina pisze:aaa no to jak full komplet jest, to nie powinno być problemu. Spotkałem się w przypadku nawet dość prymitywnych silników na monowtrysku, że na wyjściu linki prędkościomierza przelotowo montowany był halotronowy impulsator. Nie wiem w zasadzie po co kompowi taka informacja, bo ma czujnik położenia wału korbowego, więc prędkość obrotowa powinna mu wystarczyć. W nivie też jest taki patent?
W NIVIE, patent ów jest zastosowany, lecz rozwiązany inaczej. W reduktorze, są dwa wyjścia. Do jednego, jest przykręcona klasyczna linka prędkościomierza.
Do drugiego, zaraz obok, wkręcany jest czujnik prędkości, z którego sygnał idi :wink: , do komputera.
Tu rada, dla wyrywnych:
Czujnik, nawet po zaliczeniu padaki, nie wpływa negatywnie, na dynamikę,ekonomikę i komfort jazdy.Sprawdziłem to sam na sobie, oraz na podstawie rozmów z AS-ami z serwisów NIVY.
Kosztuje około 120 zł, więc nie należy się zbytnio szarpać ,na jego wymianę, zwłaszcza, że w NIVIE, zawsze coś jest innego do zrobienia :wink:

wieprzowina
 
 
Posty: 3760
Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
Lokalizacja: KR

Post autor: wieprzowina » czw lis 13, 2008 1:23 pm

Domyślam się że został zbanowany, ale ciekaw jestem co się stało z jego budowanym megawyjebistym potworem. Wiem że parę osób z forum miało z nim osobisty kontakt, poza tym mógł wypłynąć na jakiejś imprezie. Bardziej tajemnicze jest zniknięcie Banana.

Awatar użytkownika
goslawen
 
 
Posty: 271
Rejestracja: ndz mar 09, 2008 12:28 am
Lokalizacja: Mrągowo / Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: goslawen » czw lis 13, 2008 1:45 pm

Krzysiek-74 pisze:
wieprzowina pisze:aaa no to jak full komplet jest, to nie powinno być problemu. Spotkałem się w przypadku nawet dość prymitywnych silników na monowtrysku, że na wyjściu linki prędkościomierza przelotowo montowany był halotronowy impulsator. Nie wiem w zasadzie po co kompowi taka informacja, bo ma czujnik położenia wału korbowego, więc prędkość obrotowa powinna mu wystarczyć. W nivie też jest taki patent?
W NIVIE, patent ów jest zastosowany, lecz rozwiązany inaczej. W reduktorze, są dwa wyjścia. Do jednego, jest przykręcona klasyczna linka prędkościomierza.
Do drugiego, zaraz obok, wkręcany jest czujnik prędkości, z którego sygnał idi :wink: , do komputera.
Tu rada, dla wyrywnych:
Czujnik, nawet po zaliczeniu padaki, nie wpływa negatywnie, na dynamikę,ekonomikę i komfort jazdy.Sprawdziłem to sam na sobie, oraz na podstawie rozmów z AS-ami z serwisów NIVY.
Kosztuje około 120 zł, więc nie należy się zbytnio szarpać ,na jego wymianę, zwłaszcza, że w NIVIE, zawsze coś jest innego do zrobienia :wink:
Ja również nie posiadam tego czujniczka, ale mi się wydaje, że wzrosło mi spalanie po jego utracie. Może to być również warunkowane tym że po prostu zacząłem trochę ostrzej jeździć :) Bo to mniej więcej zgrało się wczasie.
http://www.anfakable.pl - instalacje elektryczne, monitoring, alarmy, inteligentny dom

czacha78
 
 
Posty: 246
Rejestracja: śr sie 01, 2007 12:29 pm
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: czacha78 » czw lis 13, 2008 1:50 pm

jutro jade do warsztatu na ogledziny silniczka i jego przekladke, martwi mnie tylko to ze moglem recznie doslaownie recznie pokrecic kolem zamachowym ale mysle ze to nie bedzie wiekszym problemem
w razie jak by co to z mono wtrysku zostanie tylko silnik, a na jego miejsce wstawie gaznik z mojego
Mitsubishi Pajero Sport 2.5

2Kółka
 
 
Posty: 1275
Rejestracja: czw sty 17, 2008 3:20 pm
Lokalizacja: WROCŁAW

Post autor: 2Kółka » czw lis 13, 2008 1:58 pm

Krzysiek-74 pisze: Tu rada, dla wyrywnych:
Czujnik, nawet po zaliczeniu padaki, nie wpływa negatywnie, na dynamikę,ekonomikę i komfort jazdy.Sprawdziłem to sam na sobie, oraz na podstawie rozmów z AS-ami z serwisów NIVY.
Kosztuje około 120 zł, więc nie należy się zbytnio szarpać ,na jego wymianę, zwłaszcza, że w NIVIE, zawsze coś jest innego do zrobienia :wink:
Po zaliczeniu padaki w Mpi wpływa jak najbardziej negatywnie. Sprawdzone empirycznie.

Tomek

2Kółka
 
 
Posty: 1275
Rejestracja: czw sty 17, 2008 3:20 pm
Lokalizacja: WROCŁAW

Post autor: 2Kółka » czw lis 13, 2008 2:01 pm

Czacha, Ty dobujałeś się do nas już? Jakąś ustawkę trza by zrobić.

czacha78
 
 
Posty: 246
Rejestracja: śr sie 01, 2007 12:29 pm
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: czacha78 » czw lis 13, 2008 2:06 pm

dobujalem i wybujalem bo jestem juz w domku wczoraj byl szybki rzut na tasme
nie bylo zbytno czasu na spotkanie co zaluje ale jak zrobie auto to postaram sie wpasc
Mitsubishi Pajero Sport 2.5

Awatar użytkownika
Krzysiek-74
Posty: 1853
Rejestracja: wt kwie 24, 2007 2:09 pm
Lokalizacja: Oława
Kontaktowanie:

Post autor: Krzysiek-74 » czw lis 13, 2008 2:08 pm

2Kółka pisze:Czacha, Ty dobujałeś się do nas już? Jakąś ustawkę trza by zrobić.
czacha już był sie dobujał wczoraj i się odmeldował. Również wczoraj :cry: .
Więc z ustawek, to tylko Paweł,Adam i Ja, tobie zostaliśmy :wink: :D

Co do czujika prędkości ,to niestety różnice między SPI i MPI, są dosć znaczne :-?
Nawet w przypadku zaniku wskazań oprzyrządowania., niestety :roll:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Łada Niva”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość