Remont silnika

wszystko o niwce

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
Marek D.
 
 
Posty: 6613
Rejestracja: czw mar 17, 2005 12:31 pm
Lokalizacja: Coś koło Piątka ale bliżej Soboty

Re: Remont silnika

Post autor: Marek D. » wt cze 08, 2010 8:15 am

nie łatwiej wyskoczyć do czarodziei coby sprężanie i ciśnienie smarowania pomierzyli :wink:
Niva 2,1TD koniec pieszczot
Monterey 3,1TD
www.podlasie4x4.pl

Awatar użytkownika
Sniper
Posty: 2028
Rejestracja: ndz sie 08, 2004 8:11 pm
Lokalizacja: Posen Parkwirtschaft Solatsch
Kontaktowanie:

Re: Remont silnika

Post autor: Sniper » wt cze 08, 2010 11:47 am

I wówczas się okaże, że kontrolka ciśnienia oleju podłączona do kontrolki ładowania itp. :roll:
Ręce precz od GENERAŁA!...
Obrazek

Awatar użytkownika
LTK
 
 
Posty: 206
Rejestracja: wt cze 02, 2009 5:39 pm
Lokalizacja: Kalisz

Re: Remont silnika

Post autor: LTK » śr cze 09, 2010 4:02 pm

Gzubi pisze:Tyle to chyba za mały remont góry silnika.
Ja właśnie robię cały remont 1.7i i wyszło z częściami ok 1800 zł (ziomal jest tani) inni chcieli za samą robotę 1200-1300.
700 zł ? A gdzie planowanie głowicy, szlif wału, pierścienie, rozrząd, pompa wody, pompa oleju - bla bla
Więc jak masz boga który za 700 mi remont zrobi to zrobi pisz !
Mam jeszcze jedną z uszkodzonym silnikiem do kupienia.
Silnik 1.6
szlif cylindrów i planowanie głowicy- zrobione
Poza tym:
pierścienie
rozrząd- przez rozsypanie się tegoż układu musiał być robiony remont
tłoki
łożyska wału korbowego i główki korbowodu
wszystkie uszczelki silnika
nowe 3 zawory
nowe uszczelniacze zaworów
Tak, za te i prawdopodobnie pare innych rzeczy zapłaciliśmy 700zł (jak już pisałem większość z allegro)
Silnik składaliśmy sami.
Remont był robiony parę lat do tyłu (3-4).
Potrafię liczyć i wiem ile dałem za części.
Co do jakości części narazie jest ok (odpukać w rdzę żeby nie zapeszyć). :)2 :)2
Russian Panzer Łada Niva....

Awatar użytkownika
Redford
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 30
Rejestracja: pn maja 31, 2010 1:48 pm
Lokalizacja: Łódź, Wodzierady k.Łasku

Re: Remont silnika

Post autor: Redford » pt cze 11, 2010 11:27 am

Zabrałem się za silnik.....
co się q......a okazało :o (Poprzedni właściciel zapewniał mnie o "wymianie"oleju, i że po tej wymianie zaczął olek wywalać przez filtr, że niby taki rzadki teraz i pierścienie trzeba wymienić... )

Panowie, poprzedni właściciel(był nim b.krótko i właściwie nie jeździł dziwką) dolał olej,nie spuszczając starego! :)11 do tego do wymiany okazała się pompa paliwa koszt 35z. olej był tak rzadki, że to się w pale nie mieści właściwie to był olej z benzyną.

Po długiej męczarni, żeby odkręcić śrubę i spuścić "olej" jakieś 7-8litra, zamontowaniu pompy i wlaniu oleju, jest :)2
Silnik rewelka!

Tylko co ja teraz biedny będę przy niej grzebał?;)już się nastawiłem na wieczory z puszką piwa i grzebanie przy silniku :)21

żeby mi się nie nudziło to trzeba by lakierek odświeżyć , może klimę wsadzić do clio-bo mała :)21
miłośnik wschodniej motoryzacji;)
M-72 z 45r, Niva 2.0 DOHC

Awatar użytkownika
DSP
Posty: 354
Rejestracja: śr lip 15, 2009 9:57 am
Lokalizacja: Jaworzno

Re: Remont silnika

Post autor: DSP » pt cze 11, 2010 12:37 pm

Redford pisze:
Po długiej męczarni, żeby odkręcić śrubę i spuścić "olej" jakieś 7-8litra, zamontowaniu pompy i wlaniu oleju, jest :)2
Gdzie ty tyle oleju w dziwce znalazłeś?? :)9
Chyba rezem z mostami i skrzynią :wink:
RIP - Łada Niva - symfonia zaworów z nutką rozrządu
Live - Kia Asia Rocsta - skośnooki Jeep

Ivul
Posty: 1526
Rejestracja: wt mar 20, 2007 1:35 pm
Lokalizacja: z nienacka

Re: Remont silnika

Post autor: Ivul » pt cze 11, 2010 2:37 pm

DSP pisze:Gdzie ty tyle oleju w dziwce znalazłeś?? :)9
Pewnie tu
Redford pisze:dolał olej,nie spuszczając starego!
Najpoważniejsza usterka w ładzie: poprzedni właściciel :evil:

Awatar użytkownika
sebaska
 
 
Posty: 928
Rejestracja: śr cze 13, 2007 6:12 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Remont silnika

Post autor: sebaska » pt cze 11, 2010 8:49 pm

DSP pisze:
Redford pisze:
Po długiej męczarni, żeby odkręcić śrubę i spuścić "olej" jakieś 7-8litra, zamontowaniu pompy i wlaniu oleju, jest :)2
Gdzie ty tyle oleju w dziwce znalazłeś?? :)9
No co ty, nigdy w życiu Prawdziwego Idioty(tm) nie widziałeś ?? :)21

pzdr
\Seb
If you can't do it right do it left!
Niva 1.7mpi
http://www.tajga.org + http://www.kaukaz.net

Awatar użytkownika
Redford
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 30
Rejestracja: pn maja 31, 2010 1:48 pm
Lokalizacja: Łódź, Wodzierady k.Łasku

Re: Remont silnika

Post autor: Redford » sob cze 12, 2010 7:54 am

Najpoważniejsza usterka w ładzie: poprzedni właściciel :evil:[/quote]


Nivka była w jego posiadaniu tyko dla tego, że kupując dom poprzedni właściciel-myśliwy mu ją zostawił.

kupiona za grosze, teraz trafiła w odpowiednie ręce :)21 i już zostanie do końca jako członek rodziny
miłośnik wschodniej motoryzacji;)
M-72 z 45r, Niva 2.0 DOHC

wloczykij83
 
 
Posty: 204
Rejestracja: ndz lis 08, 2009 12:11 am
Lokalizacja: Kraków

Re: Remont silnika

Post autor: wloczykij83 » ndz cze 13, 2010 12:09 am

Koledzy mam problem z zebraniem poprawnej wiedzy kiedy wymienic rozrząd. Raz słyszałem, że jak zacznie stukac, raz że 200 tys, a u mechaników, że 100 tys. Nie przejmowałbym się tym, ale nie stac mnie na żadną awarię i wolę wiedziec na czym stoję przed jakimś dłuższym wyjazdem.
Napisałem do tarmotu (tam była kupiona moja niva w 2005) i odpisali mi że należy wymienic rozrząd po 80-90 tysiakach.
Nivka jest z 2004 i ma ponad 97 tys. Jest to wielopunkt i tu jest problem. Tak jak na allegro już szukałem to do jednopunktu rozrząd kosztuje ok 120-140 zł (komplet), a do wielopunktu 490zł!!! Wizualnie się mało różni. Nawet ten tańszy solidniej wygląda, ale cena po prostu powala. Pytałem jakis miesiąc temu w jacars (sprzedawca z Rzeszowa) i cenę tą potwierdził... Narazie nie mam czasu, ale w lipcu chciałbym coś postanowic w tej sprawie.
Jak macie jakieś doświadczenia z rozrządem do wielopunktu to piszcie. Może wiecie jak zmniejszyc koszty, bo jak narazie ta Lada to mnie kosztuje jak jakiś drogi zachodniak :o

Awatar użytkownika
Redford
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 30
Rejestracja: pn maja 31, 2010 1:48 pm
Lokalizacja: Łódź, Wodzierady k.Łasku

Re: Remont silnika

Post autor: Redford » pn cze 14, 2010 6:26 am

Większość wymienia rozrząd zaraz po kupnie auta(używanego)chyba, że jest kwit, że był wymieniany nie dawno.Ja rozrząd zmieniam w swoich autach co około 100 tyś km.
Jak nie stać Cię na większe wydatki, to lepiej wydaj teraz na rozrząd 500zł + robocizna.
Rozrząd od 1.6, nie pasuje do 1.7 i, chyba, że Panowie mają jakiś patent, żeby pasowało :roll:
miłośnik wschodniej motoryzacji;)
M-72 z 45r, Niva 2.0 DOHC

wloczykij83
 
 
Posty: 204
Rejestracja: ndz lis 08, 2009 12:11 am
Lokalizacja: Kraków

Re: Remont silnika

Post autor: wloczykij83 » pn cze 14, 2010 11:43 am

Ja po kupnie auta okazało się, że musiałem wtopic 3 tysiaki, więc o rozrządzie nawet nie myślałem. Rozrząd cenowo się różni nawet między wersjami 1.7i a 1.7mpi. Ja na znaczku mam 1.7i, ale jest to wielopunkt czyli 1.7mpi.
Czekam na jeszcze jakieś porady. Może ktoś wie, gdzie taniej rozrząd taki dostac, lub jaka jest różnica pomiędzy nimi.

Ivul
Posty: 1526
Rejestracja: wt mar 20, 2007 1:35 pm
Lokalizacja: z nienacka

Re: Remont silnika

Post autor: Ivul » pn cze 14, 2010 12:06 pm

Taniej jest zrobić na oryginale i bez kombinacji.

Awatar użytkownika
Redford
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 30
Rejestracja: pn maja 31, 2010 1:48 pm
Lokalizacja: Łódź, Wodzierady k.Łasku

Re: Remont silnika

Post autor: Redford » pn cze 14, 2010 12:20 pm

wloczykij83 pisze:Ja po kupnie auta okazało się, że musiałem wtopic 3 tysiaki, więc o rozrządzie nawet nie myślałem. Rozrząd cenowo się różni nawet między wersjami 1.7i a 1.7mpi. Ja na znaczku mam 1.7i, ale jest to wielopunkt czyli 1.7mpi.
Czekam na jeszcze jakieś porady. Może ktoś wie, gdzie taniej rozrząd taki dostac, lub jaka jest różnica pomiędzy nimi.

Najtaniej jest w sklepach internetowych,
przykład w necie pompa paliwa 35, w Łodzi na Wojska Polskiego 45,w necie amortyzator 30 zł. szt. w sklepie 50 zł ten sam.
Inna opcja jak ktoś ma znajomych na Ukrainie, to żeby mu wysłali paczkę z częściami.
W mpi. są inne zębatki(mocowania)
Co robiłeś w nivce skoro wtopiłeś w nowe auto 3 tyś?
miłośnik wschodniej motoryzacji;)
M-72 z 45r, Niva 2.0 DOHC

wloczykij83
 
 
Posty: 204
Rejestracja: ndz lis 08, 2009 12:11 am
Lokalizacja: Kraków

Re: Remont silnika

Post autor: wloczykij83 » pn cze 14, 2010 12:44 pm

Nowe to ono nie było, ale stare też nie. Kupiłem w listopadzie 2009, a niva wyjechała z salonu w 2005. Sporo o tym na forum pisałem.. ale na skróty. Zaraz po kupnie pomyślałem, że zrobię wszystko profesjonalnie i wyłożę kasę, żeby Ładzia mi chodziła. Dałem do przeglądu do Modlnicy (usupełnianie płynów, duperele)...koszt..700zł. 2-3 tygodnie później poszedł rozrusznik. Głupi odholowałem Nive do Modlnicy (nie miałem wtedy innego wyjścia w sumie)..koszt 750zł.
Miesiąc potem poszła skrzynia. Znalazłem innego mechanika od Łady a części przez 2 tygodnie zbierałem sam (głównie z Jacars w Rzeszowie zamówiłem). Koszt częsci w sumie prawie tysiak, a robocizna 600zł.
Myślałem, że mnie w domu zabiją w co to się wpakowałem no ale cóż. Teraz staram się już niskobudżetowo wszystko robic bo kasy faktycznie brak.

Ivul niby najtaniej oryginalnie, ale to znowu koszt 700zł ponad. Pisałem do tarmotu i mi odpisali, że mają 2 wersje rozrządu do mpi (o tym nie słyszałem). Jedną starszą "dwu-łańcuchową" za 200 zł netto, a drugą nowszą jednołańcuchową za 666zł netto... Chyba, że się rypneli i ta starsza jest do jednopunktu.

Awatar użytkownika
Redford
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 30
Rejestracja: pn maja 31, 2010 1:48 pm
Lokalizacja: Łódź, Wodzierady k.Łasku

Re: Remont silnika

Post autor: Redford » wt cze 15, 2010 7:00 am

[quote="wloczykij83"]Nowe to ono nie było, ale stare też nie. Kupiłem w listopadzie 2009, a niva wyjechała z salonu w 2005. Sporo o tym na forum pisałem.. ale na skróty. Zaraz po kupnie pomyślałem, że zrobię wszystko profesjonalnie i wyłożę kasę, żeby Ładzia mi chodziła. Dałem do przeglądu do Modlnicy (usupełnianie płynów, duperele)...koszt..700zł. 2-3 tygodnie później poszedł rozrusznik. Głupi odholowałem Nive do Modlnicy (nie miałem wtedy innego


a tak czytałem o tym rozruszniku i skrzyni, nie załapałem po nicu, że to Ty
Jak pojechałem po nive też nie kręciła,tylko z linki odpalała
No ale nie dawałem do mechanika, wolałem sam wykręcić rozrusznik,okazał się ok.kręcił
Wiesz co się okazało, dziwka ma guziczek jak w formule 1 do odpalania :)21
poprzedni właściciel nie jeździł nią, zapomniał, czy ch.. wie co
Musisz więcej robić sam przy autku, znaleźć w okolicy jakąś złotą rączkę, co Ci coś zrobi za parę piwek,a Ty coś podpatrzysz i się nauczysz
Ja mam na wsi pomagierów ale bez naleweczki (5zł) to nie mam co ich wołać :)21

To jest super autko do grzebania samemu :)21
Co do rozrządu niech ktoś pomoże Ci go rozebrać,zobacz jaki masz i taki kup.
miłośnik wschodniej motoryzacji;)
M-72 z 45r, Niva 2.0 DOHC

wloczykij83
 
 
Posty: 204
Rejestracja: ndz lis 08, 2009 12:11 am
Lokalizacja: Kraków

Re: Remont silnika

Post autor: wloczykij83 » śr cze 16, 2010 8:54 am

Zgadza się:) to jest autko do grzebania samemu. Duperele sobie robię, a wiadomo że takich jest pełno w Nivce, ale niestety mechaniki nie potrafię. Zamierzam się kiedyś poduczyc, ale narazie niestety nie mam czasu bo wiadomo, ze nauka jest bardzo czasochłonna. Co do mechaników to mam problem niestety. Nie mam takiego mechanika u którego bym auto zostawił i który by mi powiedział: to trzeba, tego nie trzeba i nie zdarł by z człowieka nie wiadomo jakiej kasy. Tak też z rozrządem jest. Chcesz wymieniac to kup to wymienie, ale żeby sprawdzic czy trzeba to już się nikomu nie chce.

Tak jak mówię coś z elektryki, dopasowania autka pod siebie to ok, ale mechanicznie potrzebowałbym auta sprawnego bez potrzeby grzebania bo teraz po prostu nie mam jak. Dlatego też kupiłem tak młody rocznik.

Łady mają to do siebie, że trzeba je poznac. Kiedy mieliśmy 2107 to przed odpaleniem na gazie należało ją trochę popompowac, ale w bardzo określony sposób :lol: specyficzne zabezpieczenie antykradzieżowe 8)

Awatar użytkownika
bartekbp01
 
 
Posty: 1404
Rejestracja: sob cze 24, 2006 10:30 pm
Lokalizacja: Kraków/Oslo

Re: Remont silnika

Post autor: bartekbp01 » śr cze 23, 2010 9:32 pm

eh po raz ostatni proponuję Ci swoją pomoc , narzędzia a nawet garaż więcej włóczykiju nie powtórzę 8) masz do mnie dwa bloki wyjdziesz z psem wieczorem daj cynk to zejdę pogadamy :)21
JEST WOJNA-SĄ STRATY była NIVdzięcznica 1.6 91r==>Granda Viertara 2,0HDi

CHREATIW TECHNOLOŻI ;)

wloczykij83
 
 
Posty: 204
Rejestracja: ndz lis 08, 2009 12:11 am
Lokalizacja: Kraków

Re: Remont silnika

Post autor: wloczykij83 » śr cze 23, 2010 9:54 pm

Dzięki Bartek:-) Nie chciałem Ci za bardzo głowy zawracac, bo wiadomo jak to z czasem bywa, a na forum może ktoś wymieniał rozrząd nowego typu i zna lepsze ceny. Zdecydowanie chętnie skorzystam z pomocy:) Muszę jeszcze trochę spraw "poza nivovskich" pozałatwiac, a potem o pare rzeczy bym się Ciebie wypytał.

Ivul
Posty: 1526
Rejestracja: wt mar 20, 2007 1:35 pm
Lokalizacja: z nienacka

Re: Remont silnika

Post autor: Ivul » śr cze 23, 2010 10:04 pm

Wyłączy się system eliminacji studentów to i się wprosze;] :)21

wloczykij83
 
 
Posty: 204
Rejestracja: ndz lis 08, 2009 12:11 am
Lokalizacja: Kraków

Re: Remont silnika

Post autor: wloczykij83 » śr cze 23, 2010 10:25 pm

ja już muszę te studia skończyc... a już kuźwa wrzesień mam :)11 a tu za miesiąc mężem mam byc! kurna chata, nie wiedziałem. że ostatni rok studiów tak przesrany jest. A tu nawet obrączek nie mam jeszcze heh. A dziwa stoi i rdzewieje :)9 zapraszam Ivul na VWidok :wink: jak tylko czas już będzie.

Awatar użytkownika
bartekbp01
 
 
Posty: 1404
Rejestracja: sob cze 24, 2006 10:30 pm
Lokalizacja: Kraków/Oslo

Re: Remont silnika

Post autor: bartekbp01 » czw cze 24, 2010 7:58 am

Ivul pisze:Wyłączy się system eliminacji studentów to i się wprosze;] :)21
mam tenże sam problem :)11 :)11 zachciało mi się studiować na stare lata :)16
JEST WOJNA-SĄ STRATY była NIVdzięcznica 1.6 91r==>Granda Viertara 2,0HDi

CHREATIW TECHNOLOŻI ;)

Awatar użytkownika
sebaska
 
 
Posty: 928
Rejestracja: śr cze 13, 2007 6:12 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Remont silnika

Post autor: sebaska » czw cze 24, 2010 9:49 pm

Oj, dzieci, dzieci... :)21 :)21 :)21


pzdr
\Seb
If you can't do it right do it left!
Niva 1.7mpi
http://www.tajga.org + http://www.kaukaz.net

Ivul
Posty: 1526
Rejestracja: wt mar 20, 2007 1:35 pm
Lokalizacja: z nienacka

Re: Remont silnika

Post autor: Ivul » czw cze 24, 2010 10:23 pm

sebaska pisze:Oj, dzieci, dzieci... :)21 :)21 :)21


pzdr
\Seb
Teraz wróćmy do wątku że JA zawsze będę dzieckiem :wink: :)21

Awatar użytkownika
silverstone
 
 
Posty: 1017
Rejestracja: śr wrz 14, 2005 9:47 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: Remont silnika

Post autor: silverstone » pt cze 25, 2010 8:46 pm

wloczykij83 pisze: nie wiedziałem. że ostatni rok studiów tak przesrany jest.
A co Ty takiego studiujesz :o Na ostatnim roku miałem najmniej zajęć, najwięcej imprez - krótko mówiąc luz na bani :)21 :)21 :)21
A mechaniczny na naszej (wrocławskiej) polibudzie nie uważany był za łatwy, przynajmniej przed upadkiem szkolnictwa wszelakiego :wink:
1,6 '92, 1,7i '98.....

wloczykij83
 
 
Posty: 204
Rejestracja: ndz lis 08, 2009 12:11 am
Lokalizacja: Kraków

Re: Remont silnika

Post autor: wloczykij83 » pt cze 25, 2010 11:13 pm

6 rok medyczny... Zawsze żałowałem, że medycyny nie ma na AGH;-) mam tam i tate i brata i wogóle uczelnie techniczne są super, ale ja się uparłem :wink:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Łada Niva”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości