No chyba że oblatany w mechanice. Tylko jak jest osłona przegubu po francusku?Krzysiek-74 pisze: Sam francuz, to zdecydowanie za mało
Początkujący
Moderator: Albert_N
Re: Początkujący
Re: Początkujący
Miałem dzisiaj możliwość pooglądania spodu na podnośniku i zacząłem dociekać jak właściwie działa blokada.
Nie za bardzo moge się doczytać ze schematów. (Się naczytałem, zaraz zrobię chyba doktorat.)
Wyobrażałem sobie że blokada to tak jakby zespawane 4 koła z jednakowymi obrotami każde. A tu niespodzianka . Jakoś dziwnie się kręcą.
Jak to więc jest z blokadą, które koła powinny się kręcić i kiedy a które nie
Nie za bardzo moge się doczytać ze schematów. (Się naczytałem, zaraz zrobię chyba doktorat.)
Wyobrażałem sobie że blokada to tak jakby zespawane 4 koła z jednakowymi obrotami każde. A tu niespodzianka . Jakoś dziwnie się kręcą.
Jak to więc jest z blokadą, które koła powinny się kręcić i kiedy a które nie
Re: Początkujący
zapasowe się nie kręciJantah pisze:Miałem dzisiaj możliwość pooglądania spodu na podnośniku i zacząłem dociekać jak właściwie działa blokada.
Nie za bardzo moge się doczytać ze schematów. (Się naczytałem, zaraz zrobię chyba doktorat.)
Wyobrażałem sobie że blokada to tak jakby zespawane 4 koła z jednakowymi obrotami każde. A tu niespodzianka . Jakoś dziwnie się kręcą.
Jak to więc jest z blokadą, które koła powinny się kręcić i kiedy a które nie

Re: Początkujący
kręci się i to w zależności gdzie zamontowane,
ale tak bardziej to...
ale tak bardziej to...
- Krzysiek-74
- Posty: 1853
- Rejestracja: wt kwie 24, 2007 2:09 pm
- Lokalizacja: Oława
- Kontaktowanie:
Re: Początkujący
- Soufflet de joint homocintique extrieur - osłona przegubu zewnetrznegoIvul pisze:No chyba że oblatany w mechanice. Tylko jak jest osłona przegubu po francusku?Krzysiek-74 pisze: Sam francuz, to zdecydowanie za mało
- Soufflet de joint homocintique intrieur - osłona przegubu wewnętrznego


- Krzysiek-74
- Posty: 1853
- Rejestracja: wt kwie 24, 2007 2:09 pm
- Lokalizacja: Oława
- Kontaktowanie:
Re: Początkujący
Zauważ, że w NIVIE w standardzie, jest tylko blokada centralnego mechanizmu różnicowego (międzyosiowa)Jantah pisze: Jak to więc jest z blokadą, które koła powinny się kręcić i kiedy a które nie


Brak blokady (blokad), na samych osiach



Re: Początkujący
A jak to się ma w terenie, kiedy lepiej z, a kiedy bez.
Jak w praktyce zgrać reduktor z blokadą?
Jak w praktyce zgrać reduktor z blokadą?
Re: Początkujący
a jak trzeba będzie wziąć szweda toKrzysiek-74 pisze:- Soufflet de joint homocintique extrieur - osłona przegubu zewnetrznegoIvul pisze:No chyba że oblatany w mechanice. Tylko jak jest osłona przegubu po francusku?Krzysiek-74 pisze: Sam francuz, to zdecydowanie za mało
- Soufflet de joint homocintique intrieur - osłona przegubu wewnętrznego
![]()

bälgtätning homocin kryssa utomhus

- PIOTRek NIVA
-
- Posty: 185
- Rejestracja: ndz mar 28, 2010 4:33 pm
- Lokalizacja: sosnowiec / UK
Re: Początkujący
a już myślałem,że "le condom"Krzysiek-74 pisze:- Soufflet de joint homocintique extrieur - osłona przegubu zewnetrznegoIvul pisze:No chyba że oblatany w mechanice. Tylko jak jest osłona przegubu po francusku?Krzysiek-74 pisze: Sam francuz, to zdecydowanie za mało
- Soufflet de joint homocintique intrieur - osłona przegubu wewnętrznego
![]()

Niva 1,6 '82
GV 1600 '03
MB W210 '01
to już historia
C4 Picasso '07
jeździ
Transit '02
dla chleba
GV 1600 '03
MB W210 '01
to już historia
C4 Picasso '07
jeździ
Transit '02
dla chleba
Re: Początkujący
japoński - ヒンジカバー外部wojo02 pisze: a jak trzeba będzie wziąć szweda to
bälgtätning homocin kryssa utomhus
jidysz - פונדרויסנדיק הינגע דעק
turecki - الخارجية الغطاء المفصلي

- poborcapodatkowy
- Posty: 2324
- Rejestracja: ndz paź 19, 2008 12:10 am
- Lokalizacja: okolice Bytowa /pod samochodem
Re: Początkujący
Biegi terenowe - kiedy trzeba wolniej albo potrzebna większa siła na kołach.Jantah pisze:A jak to się ma w terenie, kiedy lepiej z, a kiedy bez.
Jak w praktyce zgrać reduktor z blokadą?
Blokada - według uznania, możesz praktycznie wszędzie poza utwardzonym. Chociaż warto dopiero w naprawdę trudnym miejscu (lepiej: przed naprawdę trudnym miejscem

Pajero Sport 3.0 V6 '00 - było
Frontera 2.0 '94 - była
Niva '90 - była
Frontera 2.0 '94 - była
Niva '90 - była
Re: Początkujący
Byłem dziś w moim zdaniem naprawdę trudnym terenie i mogę zadawać bardziej praktyczne pytania.
1. zaliczyłem wpadkę do doła z piachu i niestety nie pomogły żadne blokady, reduktory i inne cud techniki.
Doszedłem do przekonania że chyba najlepszy jest lewar i dobry podkład. Niestety nie miałem nic i najlepszy okazał się
traktor
2. Przejeżdżałem przez zwalone drzewo fi ok 0,6 .... za kilkoma podejściami dała rady choć kosztowało mnie to
utratę kosmetyki nadwozia i podwozia
3. Forsowałem rów i tez skończyło się na dzwiganiu auta i podkładaniu pod koła.
Zapłaciłem frycowe ale mniej więcej wiem na co mogę sobie sobie pozwolić.
Cena to jakaś dziwna wibracja, nie wiem co ją powoduje, zagięty, wał, znisczony przegub albo coś innego, włąśnie...
co może być powodem tych drgań
Bardziej doświadczeni na pewno podpowiedzą, dzięki
1. zaliczyłem wpadkę do doła z piachu i niestety nie pomogły żadne blokady, reduktory i inne cud techniki.
Doszedłem do przekonania że chyba najlepszy jest lewar i dobry podkład. Niestety nie miałem nic i najlepszy okazał się
traktor
2. Przejeżdżałem przez zwalone drzewo fi ok 0,6 .... za kilkoma podejściami dała rady choć kosztowało mnie to
utratę kosmetyki nadwozia i podwozia
3. Forsowałem rów i tez skończyło się na dzwiganiu auta i podkładaniu pod koła.
Zapłaciłem frycowe ale mniej więcej wiem na co mogę sobie sobie pozwolić.
Cena to jakaś dziwna wibracja, nie wiem co ją powoduje, zagięty, wał, znisczony przegub albo coś innego, włąśnie...
co może być powodem tych drgań

Bardziej doświadczeni na pewno podpowiedzą, dzięki
Re: Początkujący
ja tam doświadczony nie jestem, ale uważam że nikt wróżką nie jest i nie zgadnie
. Za mało danych.
Jaka wibracja kiedy się pojawia? Co po którym manewrze się obajwiła? Może zgiołeś felgę, może coś się poluzowało, może coś było zgnite i to dorobiłeś itd itd....a może umyj koła z błota

Jaka wibracja kiedy się pojawia? Co po którym manewrze się obajwiła? Może zgiołeś felgę, może coś się poluzowało, może coś było zgnite i to dorobiłeś itd itd....a może umyj koła z błota
Re: Początkujący
Jantah pisze:... jakaś dziwna wibracja, nie wiem co ją powoduje, zagięty, wał, znisczony przegub albo coś innego, włąśnie...
co może być powodem tych drgań
Bardziej doświadczeni na pewno podpowiedzą, dzięki

coś więcej

- poborcapodatkowy
- Posty: 2324
- Rejestracja: ndz paź 19, 2008 12:10 am
- Lokalizacja: okolice Bytowa /pod samochodem
Re: Początkujący
Reduktor sie zdecentrował 

Pajero Sport 3.0 V6 '00 - było
Frontera 2.0 '94 - była
Niva '90 - była
Frontera 2.0 '94 - była
Niva '90 - była
Re: Początkujący
Drgania były pochodną rewolucji w tylnim zawieszeniu (przejazd przez zwalone drzewo)
przestawiony cały most, wystarczyła wizyta na podnośniku.
Jesteśmy już po naprawie;
Stwierdzono;
- drastyczne ugięcie drążków podłużnych tylnego zawieszenia (szt.2)
- rozerwany łacznik mostu z karoserią
- skrzywione i zablokowane amortyzatory
Reszta wydaję się nie naruszona
Mogę teraz się wypowiadać i podpowiadac bardziej początkującym.
przestawiony cały most, wystarczyła wizyta na podnośniku.
Jesteśmy już po naprawie;
Stwierdzono;
- drastyczne ugięcie drążków podłużnych tylnego zawieszenia (szt.2)
- rozerwany łacznik mostu z karoserią
- skrzywione i zablokowane amortyzatory
Reszta wydaję się nie naruszona
Mogę teraz się wypowiadać i podpowiadac bardziej początkującym.
Re: Początkujący
Jakie wybrać amortyzatory/
gazowe czy olejowe/ Krosno-Delphi czy może oryginały ze wschodu
gazowe czy olejowe/ Krosno-Delphi czy może oryginały ze wschodu

Re: Początkujący
Ooooo kurczę,kurczę,kurczę,kurczę!!!
OSTYGNIJ.
Jak Ci wcześniej Koledzy napisali,wszystko robić z głową.
Nie chcę Cię tu obrażać,czy coś,takie po prostu spostrzeżenia starszego kolegi:
-na razie to Niva rządzi Tobą,a powinno być odwrotnie.
-na razie nie czujesz jeszcze samochodu.Nie wiesz,jak działa.
-potrzebujesz trochę czasu a nie rzucania się od razu we wrzątek.
Sam nie przywalisz pięścią w ścianę,bo wiesz,że zaboli.
Pomyśl teraz o swoim samochodzie.
Nivką można zrobić zadziwiająco wiele,trzeba tylko wiedzieć jak.
Poczytaj forum,pogooglaj,kup książkę,pojezdz z kimś po terenie,ale rozwijaj się,a nie od razu z pieca na łeb.
Jakie amory?
Jak do urwania pojutrze,to obojętnie,najtańsze a jak do pojezdzenia,to opinie będą pewnie różne,mogą być olejaki 2-stronnego działania,Delphi.
Trzymam kciuki.
OSTYGNIJ.
Jak Ci wcześniej Koledzy napisali,wszystko robić z głową.
Nie chcę Cię tu obrażać,czy coś,takie po prostu spostrzeżenia starszego kolegi:
-na razie to Niva rządzi Tobą,a powinno być odwrotnie.
-na razie nie czujesz jeszcze samochodu.Nie wiesz,jak działa.
-potrzebujesz trochę czasu a nie rzucania się od razu we wrzątek.
Sam nie przywalisz pięścią w ścianę,bo wiesz,że zaboli.
Pomyśl teraz o swoim samochodzie.
Nivką można zrobić zadziwiająco wiele,trzeba tylko wiedzieć jak.
Poczytaj forum,pogooglaj,kup książkę,pojezdz z kimś po terenie,ale rozwijaj się,a nie od razu z pieca na łeb.
Jakie amory?
Jak do urwania pojutrze,to obojętnie,najtańsze a jak do pojezdzenia,to opinie będą pewnie różne,mogą być olejaki 2-stronnego działania,Delphi.
Trzymam kciuki.
- poborcapodatkowy
- Posty: 2324
- Rejestracja: ndz paź 19, 2008 12:10 am
- Lokalizacja: okolice Bytowa /pod samochodem
Re: Początkujący
http://www.magazyn-motoryzacyjny.pl/4wd.html
http://archiwum.automotoserwis.com.pl/a ... 02/sam.htm
http://www.wojdas.24x7.pl/naped.html
Tak wyszukane w ciągu 2 min.-ale to tylko teoria.
Praktyka wymaga czasu.
http://archiwum.automotoserwis.com.pl/a ... 02/sam.htm
http://www.wojdas.24x7.pl/naped.html
Tak wyszukane w ciągu 2 min.-ale to tylko teoria.
Praktyka wymaga czasu.
Ostatnio zmieniony śr mar 16, 2011 7:01 pm przez dandan, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Początkujący
Co tak gały wybałusza, kolega będzie rad udzielał, jak skatować auto na pierwszym wypadziepoborcapodatkowy pisze:![]()


- poborcapodatkowy
- Posty: 2324
- Rejestracja: ndz paź 19, 2008 12:10 am
- Lokalizacja: okolice Bytowa /pod samochodem
Re: Początkujący
W sumie, co sie będzie z dziwką cackał 

Pajero Sport 3.0 V6 '00 - było
Frontera 2.0 '94 - była
Niva '90 - była
Frontera 2.0 '94 - była
Niva '90 - była
Re: Początkujący
dziwka nie dziwka , ale takie podejście to
zakatować wszystko można ...
Jantah wyluzuj

zakatować wszystko można ...
Jantah wyluzuj

Re: Początkujący
Dziękuję za te przestrogi w pełni się zgadzam, rzeczywiście trochę trzeba odpuścić ale...
warto było,
Poznałem na własnej skórze i mam spis uwag dot. tego "testu".
A z tym katowaniem to nie przesadzajcie,
sprzęgło całe, zawieszenie przód też, wały proste, tłumiki, ... itd. A a rewolucja to ok.4 h roboty.
Poza tym auto jest zadbane, (oleje, przeglądy, ogólnie delikatna jazda) a że chwilami wymagałem więcej, to przecież niva, do jazdy po równym np. matiz.
Co do doradztwa; wiele się trzeba uczyć i trenować ale są obszary (na razie małe) gdzie się mogę i ja coś dorzucić.
Pracowałem przy naprawie ze znawcą łąd i tak bardzo mnie n ie zganił.
W najbliższej przyszłości rozważam założenie ładnych szerokich kół 15, jazdę po równym ew. po błotnistych kałużach,
(żartowałem)
Ja jej daję co trzeba niech się rewanżuje.
warto było,
Poznałem na własnej skórze i mam spis uwag dot. tego "testu".
A z tym katowaniem to nie przesadzajcie,
sprzęgło całe, zawieszenie przód też, wały proste, tłumiki, ... itd. A a rewolucja to ok.4 h roboty.
Poza tym auto jest zadbane, (oleje, przeglądy, ogólnie delikatna jazda) a że chwilami wymagałem więcej, to przecież niva, do jazdy po równym np. matiz.
Co do doradztwa; wiele się trzeba uczyć i trenować ale są obszary (na razie małe) gdzie się mogę i ja coś dorzucić.
Pracowałem przy naprawie ze znawcą łąd i tak bardzo mnie n ie zganił.
W najbliższej przyszłości rozważam założenie ładnych szerokich kół 15, jazdę po równym ew. po błotnistych kałużach,
(żartowałem)
Ja jej daję co trzeba niech się rewanżuje.
Re: Początkujący
No,bo już myślałem,że bardziej martwię się o Ciebie i Twoją Nivę,niż Ty sam.
Że następne wpisy będą w stylu:
wyrwane mam śruby z podłogi od reduktora
wspawaliśmy nowe
dalej mam silne wibracje
pęka blacha podłogi od tych śrub
wspawaliśmy szyny od góry
stałem na równym ,czemu lewy tył jest niższy od prawego
czy wiecie,że uderzyłem prawym kołem i zaczęło mi ściągac
zbieżnośc zrobiona,dalej ciągnie
mechanik znalazł na podłużnicy tak pod nogami pasażera na zagięciu podłogi fałdę
samochód nie trzyma śladu i łatwiej skręca w prawo,niż w lewo
coś gwiżdże w silniku.
to podobno pasek.
naciągnąłem pasek klinowy.Przestało wyc i gwizdac,ale zapala się lampka od oleju.Co to jest?
itd. itd. Brrrrrrr!!!!!!
Znam takie scenariusze,niestety.Kończą się one przeważnie stwierdzeniem:niva to g__no,nie samochód. I kupują pancerną inną markę.I wszysyko leci od nowa,z tym,że zazwyczaj do cen części zam.dopisane jest jedno zero.
A w necie pojawia się ogłoszenie o nivce igła sztuce,co terenu nie widziała...
Jak wcześniej gdzieś już tu napisano,to taka wirtualna troska nas wszystkich o Kolegę z Forum.
Dobrze,że masz rozumnego mechanika.Jest okazja coś podejrzec,miec solidnie naprawione...
Ale lepiej,żebyś kasiorkę zamiast u mechanika,mógł wydac na paliwko do nivki i na jakieś piwko dla siebie.
Czego i wszystkim życzę.
I to już koniec morałów.
Że następne wpisy będą w stylu:
wyrwane mam śruby z podłogi od reduktora
wspawaliśmy nowe
dalej mam silne wibracje
pęka blacha podłogi od tych śrub
wspawaliśmy szyny od góry
stałem na równym ,czemu lewy tył jest niższy od prawego
czy wiecie,że uderzyłem prawym kołem i zaczęło mi ściągac
zbieżnośc zrobiona,dalej ciągnie
mechanik znalazł na podłużnicy tak pod nogami pasażera na zagięciu podłogi fałdę
samochód nie trzyma śladu i łatwiej skręca w prawo,niż w lewo
coś gwiżdże w silniku.
to podobno pasek.
naciągnąłem pasek klinowy.Przestało wyc i gwizdac,ale zapala się lampka od oleju.Co to jest?
itd. itd. Brrrrrrr!!!!!!
Znam takie scenariusze,niestety.Kończą się one przeważnie stwierdzeniem:niva to g__no,nie samochód. I kupują pancerną inną markę.I wszysyko leci od nowa,z tym,że zazwyczaj do cen części zam.dopisane jest jedno zero.
A w necie pojawia się ogłoszenie o nivce igła sztuce,co terenu nie widziała...
Jak wcześniej gdzieś już tu napisano,to taka wirtualna troska nas wszystkich o Kolegę z Forum.
Dobrze,że masz rozumnego mechanika.Jest okazja coś podejrzec,miec solidnie naprawione...
Ale lepiej,żebyś kasiorkę zamiast u mechanika,mógł wydac na paliwko do nivki i na jakieś piwko dla siebie.
Czego i wszystkim życzę.
I to już koniec morałów.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość