Wyjazd po Nivki

wszystko o niwce

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
Sniper
Posty: 2028
Rejestracja: ndz sie 08, 2004 8:11 pm
Lokalizacja: Posen Parkwirtschaft Solatsch
Kontaktowanie:

Post autor: Sniper » pn paź 11, 2004 11:56 pm

Ten szyberdach montowali i nadal montują w opcjach californijskich :)21
Ręce precz od GENERAŁA!...
Obrazek

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » wt paź 12, 2004 11:30 am

Ale gril na californie nie wyglada hehe :wink:

Awatar użytkownika
Sniper
Posty: 2028
Rejestracja: ndz sie 08, 2004 8:11 pm
Lokalizacja: Posen Parkwirtschaft Solatsch
Kontaktowanie:

Post autor: Sniper » śr paź 13, 2004 8:53 pm

Wiem że kiedyś w jakieś krótkiej starszej wersji Nivy montowali coś takiego jak fabryczny tylny grill ochronny .... tylko nie pamiętam co to była za seria...
Ręce precz od GENERAŁA!...
Obrazek

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » śr paź 13, 2004 10:36 pm

Sniper pisze:Wiem że kiedyś w jakieś krótkiej starszej wersji Nivy montowali coś takiego jak fabryczny tylny grill ochronny .... tylko nie pamiętam co to była za seria...
Ja mam teraz wersje Special i ona miala tylko rury z przodu, szerokie gumy , wycieraczki reflektorow i takie tam pierdoly oraz naklejone pasy na bokach z napisem Niva Special 4x4 (nawet ladne tylko cholernie ciezkie do usuniecia). Rurek z tylu nie mialem ale pamietam ze kiedys faktycznie w niektorych egzemplarzach montowali 8)

Awatar użytkownika
Sniper
Posty: 2028
Rejestracja: ndz sie 08, 2004 8:11 pm
Lokalizacja: Posen Parkwirtschaft Solatsch
Kontaktowanie:

Post autor: Sniper » pt paź 15, 2004 1:08 pm

Ja mam versje californijską z lat 80-tych... Taki szyberdach rozkładany był tam w standardzie, podobnie jak przedni grill, felgi 15 , opony 215, wycieraczki reflektorów, skórzana kierownica, instalacja radiowa, profilowane pokrowce foteli i kanapy :D , europejskie oznaczenia w całym aucie i na jego desce rozdzielczej - zamiast rosyjskich bukv, a także naklejka z boku ciągnąca się przez całe auto :)
Co ciekawe w swoim czasie montowali w versjach californijskich ciekawe gaźniki - o oznaczeniach których próżno szukać gdziekolwiek... Były one wprawdzie dwugardzielowe ale pozwoliły na uzyskiwanie lepszych osiagów ze standardowego silnika 1,6. I bardzo zwiększały jego paliwożerność... coś takiego miałem u siebie i mimo osiągów jakie proponował wolałem znacznie ekonomiczniejszy standard :)

Najciekawsze wesje niv były to wersje eksportowe w których dokonywano często niewielkich acz pomysłowych modyfikacji...
Np. uchylane tylne szyby w niektórych wersjach bliskowschodnich. :)
Ręce precz od GENERAŁA!...
Obrazek

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » pt paź 15, 2004 4:08 pm

A inne nivki mialy po Rusku napisane oznaczenia na desce? Ja tez mam normalne znaczki ale dwie poprzednie moje nivki mialy Ruskie bukvy i opis reduktora. Ale siedzenia mam zwyczajne przynajmniej z tylu bo z przodu nie pamietam jakie byly poniewaz poprzedni wlasciciel je zamienil na fotele z Tipo Grandturismo. Wiem ze gaznik tez mialem niestandardowy bo jak kupowalem nowy to koles sie zdziwil ze mam taki model. Prawde mowiac z zewnatrz sie niczym nie rozni ale podobno ma troche inne dysze :lol: A felgi mialem 16x7" dosyc szerokie ale strasznie miekkie, zreszta oryginalny gril z przody to tez byla wielka lipa, nie dosc ze gnil to jeszcze miekki jak cholera.

Awatar użytkownika
Sniper
Posty: 2028
Rejestracja: ndz sie 08, 2004 8:11 pm
Lokalizacja: Posen Parkwirtschaft Solatsch
Kontaktowanie:

Post autor: Sniper » wt paź 19, 2004 3:13 pm

Bart03 pisze:A inne nivki mialy po Rusku napisane oznaczenia na desce? Ja tez mam normalne znaczki ale dwie poprzednie moje nivki mialy Ruskie bukvy i opis reduktora. Ale siedzenia mam zwyczajne przynajmniej z tylu bo z przodu nie pamietam jakie byly poniewaz poprzedni wlasciciel je zamienil na fotele z Tipo Grandturismo. Wiem ze gaznik tez mialem niestandardowy bo jak kupowalem nowy to koles sie zdziwil ze mam taki model. Prawde mowiac z zewnatrz sie niczym nie rozni ale podobno ma troche inne dysze :lol: A felgi mialem 16x7" dosyc szerokie ale strasznie miekkie, zreszta oryginalny gril z przody to tez byla wielka lipa, nie dosc ze gnil to jeszcze miekki jak cholera.

Te przeznaczone na rynek wewnętrzny ZSRR miały oznaczenia grażdanką, np. na wskażnikach na desce rozdzielczej - ciśnienie , paliwo , temperatyra cieczy chłodzącej.Siedzenia też miałem oryginalnie zwyczajenie ale w tej wersji dawali do nich ciekawe profilowane pokrowce :) , z zaszytymi profilami z gąbek itp. oraz z haftowanym napisem California... To ciekawe że zrobili cos takiego zamiast pokusić się o zmianę foteli do swoich eksportowych wersji.... po prostu poszli na łatwiznę :D A tamten gażnik który miałem też miał jakieś inne dysze - o większej średnicy czy jakoś tak :-?
Przez to też chlał na maxa :( .... ale jak ładnie palił :)
A grill tutaj jest całkiem ok :)2
Nie gnije wogóle , a sztywny i twardy aż za bardzo - kiedyś nie dał szans 126p i 123 mb - przeszedł przez nie prawie bez rysy :lol: tylko halogeny sie schowały...
Ręce precz od GENERAŁA!...
Obrazek

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » wt paź 19, 2004 4:38 pm

No ja teraz zalozylem kangur wlasnej produkcji (rura fi 60 gruboscienna) i tez ladnie zalatwilem 126p. I tak samo zero strat w nivce tylko halogen sie skrzywil a malacz- kurde szkoda gadac na moich oczach koles sie poplakal, a ja naprawde nie chcialem :cry: Policja jak przyjechala to nie wierzyli ze tak ladnie przeszedlem przez malacza bez zadnych strat, nawet jeden gliniarz stwierdzil ze taka nivke kupi zonie :lol:

Awatar użytkownika
Vojti
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 96
Rejestracja: sob sie 14, 2004 6:45 pm
Lokalizacja: Poznan

Post autor: Vojti » śr paź 20, 2004 10:24 pm

moj kangur wytrzymal bliskie spotkanie z dzikiem przy 80km/h tno moze nie tak zupelnie bez szwanku bo dolne prawe mocowanie w prowadnicy wlazlo w srodek no i jeden halogen na przodzie ucierpial ale jechalem dalej !! :)
co do pojazdow to odpukac nie mialem przypadku przetestowania kangura

ale z tego co znajomy mowil to tez juz zalatwil jakies autko
czyli reasumujac bryczka mocna :)2

pozdrowionka
Traktorem 4x4 tez mozna :) www.traktoriada.icpnet.pl

Awatar użytkownika
Sniper
Posty: 2028
Rejestracja: ndz sie 08, 2004 8:11 pm
Lokalizacja: Posen Parkwirtschaft Solatsch
Kontaktowanie:

Post autor: Sniper » czw paź 21, 2004 6:52 pm

Jeszcze apropos różnych ciekawszych wersji nivy to może ktoś wie do jakiej to montowano całą chromowaną bądź platerowaną atrapę chłodnicy ??
Ręce precz od GENERAŁA!...
Obrazek

Gorbi
 
 
Posty: 200
Rejestracja: pn sie 30, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Gorbi » ndz paź 31, 2004 9:54 pm

A ja mam wersje Łada Niva Sport z takimi fajnymi progami i nadkolami z czegos takiego ja wiem... cos jak włokno no i mam rurki na progach + tył w srodku norma ale mam jeszcze te małe lusterka boczne

Gorbi
 
 
Posty: 200
Rejestracja: pn sie 30, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Gorbi » ndz paź 31, 2004 9:55 pm

no i mam szyberdacha seryjnego
:D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Łada Niva”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości