szybkie pytanie-szybka odpowiedz

wszystko o niwce

Moderator: Albert_N

dandan
Posty: 596
Rejestracja: śr wrz 22, 2010 8:35 pm
Lokalizacja: warm-mazurskie

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: dandan » sob lut 13, 2016 9:31 am

beryl69 pisze:czy na blokadzie wszystkie koła beda się kręcic z taka samą prędkością?
Wały napędowe przód/tył będą.
Koła to już niekoniecznie.

Lukasz11
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 22
Rejestracja: śr sty 06, 2016 11:02 am

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: Lukasz11 » śr lut 24, 2016 9:51 pm

Witam.Problem następujący.Dzisiaj podczas holowania drugiego pojazdu zapaliła się kontrolka Check Engine auto to Niva z silnikiem 1.7 i.Co może być przyczyną tego?

górni$
Posty: 651
Rejestracja: sob wrz 22, 2012 4:47 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: górni$ » czw lut 25, 2016 7:20 am

Lukasz11 pisze:Witam.Problem następujący.Dzisiaj podczas holowania drugiego pojazdu zapaliła się kontrolka Check Engine auto to Niva z silnikiem 1.7 i.Co może być przyczyną tego?
Przyczyną może być usterka układu i osprzętu systemu wtryskowego. Popsuła mi się szklana kula, więcej nie pomogę :D


Skoro to jak już pisałem jest to coś związane z silnikiem lub jego osprzętem to jak inaczej można sprawdzić co to jest jak nie diagnostyką?

Janusz73
 
 
Posty: 1227
Rejestracja: pt sty 06, 2012 9:13 pm

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: Janusz73 » czw lut 25, 2016 11:45 am

Łukasz11.Ale nie podałeś dokładnie czy jednopunktowy układ wtrysku,czy wielopunktowy MPi.Jedna i druga Niva na tylnej klapie ma emblemat 1.7i i nie wiem czy nim się nie sugerujesz?Jeżeli masz wielopunkt to odłącz na kilka minut akumulator,następnie go podłącz (wystarczy tylko klemę minusową),następnie przekręć kluczyk w pozycje zapłon włączony,poczekaj około minuty i uruchom silnik.Możliwe że błąd wykasuje się sam,a jeżeli nie lub w krótkim czasie znowu wyskoczy to niestety trzeba podpiąć się do komputera diagnostycznego.

Lukasz11
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 22
Rejestracja: śr sty 06, 2016 11:02 am

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: Lukasz11 » czw lut 25, 2016 4:36 pm

Janusz73 pisze:Łukasz11.Ale nie podałeś dokładnie czy jednopunktowy układ wtrysku,czy wielopunktowy MPi.Jedna i druga Niva na tylnej klapie ma emblemat 1.7i i nie wiem czy nim się nie sugerujesz?Jeżeli masz wielopunkt to odłącz na kilka minut akumulator,następnie go podłącz (wystarczy tylko klemę minusową),następnie przekręć kluczyk w pozycje zapłon włączony,poczekaj około minuty i uruchom silnik.Możliwe że błąd wykasuje się sam,a jeżeli nie lub w krótkim czasie znowu wyskoczy to niestety trzeba podpiąć się do komputera diagnostycznego.
Moja Nivka tak jak pisałem to 1.7i ale żeby sprostować dodam że jest to silnik z jednopunktowym wtryskiem paliwa.Czy przy jednopunkcie odłączenie akumulatora też pomoże?Do tej pory wszystko było ok.Dziękuję za informację.

Janusz73
 
 
Posty: 1227
Rejestracja: pt sty 06, 2012 9:13 pm

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: Janusz73 » czw lut 25, 2016 8:31 pm

Jak jest w jednopunkcie tego,naprawdę nie wiem.

górni$
Posty: 651
Rejestracja: sob wrz 22, 2012 4:47 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: górni$ » pn lut 29, 2016 11:31 pm

Raczej tak, choć w jednopunkcie dochodzi jeszcze metoda odczytu błedów na spinacz czyli zworka w gniazdo diagnostyczne i kody błędów wyświetlane są miganiem kontrolki silnika.

Awatar użytkownika
p0mian
 
 
Posty: 224
Rejestracja: ndz lis 09, 2014 5:42 pm
Lokalizacja: Wielkopolska - Jarocin
Kontaktowanie:

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: p0mian » wt mar 01, 2016 7:32 pm

górni$ pisze:metoda odczytu błedów na spinacz
to tak jak w boshowym komputerze corsy na jednopunkcie.
Ciekaw jestem czy w mpi działa sposób z corsy c mpi - wciśnięcie pedałów w odpowiedniej kombinacji z przekręceniem stacyjki aktywuje wymigiwanie błędów...
niva challenge accepted

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 2115
Rejestracja: wt cze 04, 2002 1:00 am
Lokalizacja: kiedyś UĆ, teraz Końskie, 51_12,932'N 20_30,277'E

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: Wojtek » wt mar 01, 2016 7:42 pm

Nie kombinujcie... bo moduł będzie do wymiany :)21 Lepiej poszukać w manualu :wink:
Tu macie http://www.niva-faq.msk.ru/an_lang/Manu ... diesel.pdf ale bez opisu błędów , trzeba poszukać w necie, str.197 : "The fuel system is within the Engine Management System (EMS) which is described in detail in a separate Repair and Service Manual for EMS, Sequential Fuel Injection, therefore this section describes only removal, refitting and replacement of the air cleaner filter element."
Generalnie: NISSAN

..jeszcze tylko parę wiosen, jeszcze parę przygód z losem..

piotr_wu
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 23
Rejestracja: pt maja 08, 2015 10:54 pm

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: piotr_wu » wt mar 01, 2016 10:42 pm

Do MPI najlepiej zaopatrzyć się w ELM327 np. z wbudowanym modułem bluetooth + jakiś program na komórkę.
Ja testowałem z Torque na Androidzie i działa. Podgląd w błędy (+ oczywiście możliwość kasowania), trochę parametrów życiowych, które widzi komputer (sondy lambda, temperatura silnika itp.) i do tego nawet spalanie można wyświetlić :)

Taki ELM wychodzi taniej niż jedna wizyta u mechanika na podpięciu do komputera. Z doświadczenia wiem, że mając tego typu interfejs i zero wiedzy o samochodach wie się dokładnie tyle samo, co przeciętny mechanik podpinający się pod kompa i "diagnozujący" awarię (dla 99% brak błędów = wszystko ok, a to że auto kuleje w jakiś sytuacjach to "ten typ tak ma" lub "wymieńmy to i tamto i zobaczymy czy pomoże, 100 zł za dzisiaj się należy"). Wystarczy chwila z interfejsem w aucie oraz godzina w necie, aby umieć więcej niż każdy wymieniacz części (wymieniacz, czyli taki co nie diagnozuje, a wszystko od razu wymienia... bo przecież nie on płaci).
Ciekaw jestem czy w mpi działa sposób z corsy c mpi - wciśnięcie pedałów w odpowiedniej kombinacji z przekręceniem stacyjki aktywuje wymigiwanie błędów...
Nie działa. Corsa C to już chyba na CAN była? W każdym razie nie ta technologia :D
Niva MPI to ten sam poziom "zaawansowania" technicznego co Polonez 1.6 GSi (czyli wielopunkt - z resztą muszę kiedyś spróbować porównać czy czasem nie siedzi to samo). Mamy tutaj układ podobny do tego co było stosowane w Oplach z początków lat 90 (te wszystkie 8v na wielopunkcie, czyli c14se - 82 konne 1.4, c16se - 100 konne 1.6, c20ne - 115 konne 2.0).

górni$
Posty: 651
Rejestracja: sob wrz 22, 2012 4:47 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: górni$ » śr mar 02, 2016 9:14 am

Niva MPI ma już złącze OBD2? W mojej jedno punktowej jest coś na wzór OBD, lecz nieco inne. Mam walizkę z przejściówkami od komutera (VCI) i żadna z nich nie pasuje...

Odnośnie samego systemu wtryskowego cały jednopunkt to to samo co Abimex w Polonezach, a Bosch w Corsach, Vectrach itd. Podejrzewam, że i komputer ruszyłby bez zająknięcia.

piotr_wu
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 23
Rejestracja: pt maja 08, 2015 10:54 pm

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: piotr_wu » śr mar 02, 2016 6:28 pm

górni$ pisze:Niva MPI ma już złącze OBD2? W mojej jedno punktowej jest coś na wzór OBD, lecz nieco inne. Mam walizkę z przejściówkami od komutera (VCI) i żadna z nich nie pasuje...
MPI ma OBD2 i nawet działa :)
Odnośnie samego systemu wtryskowego cały jednopunkt to to samo co Abimex w Polonezach, a Bosch w Corsach, Vectrach itd. Podejrzewam, że i komputer ruszyłby bez zająknięcia.
Ciekawe jak z MPI. Bo ceny kompów do nich nie są zbyt niskie, ale jakby się udało dopasować od jakiegoś starszego Opla, to za kilkadziesiąt złotych się wyrwie. I podaż większa też.

jacenty121
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 4
Rejestracja: śr lut 17, 2016 7:43 pm

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: jacenty121 » pn mar 07, 2016 7:07 pm

Są na tym kochanym forum użytkownicy z Suwałk może ?

Awatar użytkownika
Dirgo
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 51
Rejestracja: czw sie 22, 2013 2:14 am

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: Dirgo » śr mar 16, 2016 5:27 pm

Witam. Mam problem z nivką, nie dogrzewa się silnik. Wskazówka zatrzymuje się między 70 a 90 stopni. Ktoś miał może podobny problem?
Gniotsa nie łamiotsa - 21214 SPI LPG

Awatar użytkownika
p0mian
 
 
Posty: 224
Rejestracja: ndz lis 09, 2014 5:42 pm
Lokalizacja: Wielkopolska - Jarocin
Kontaktowanie:

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: p0mian » śr mar 16, 2016 7:59 pm

ja miałem w dwóch innych samochodach i powodem był termostat. Jeśli chłodnica zaczyna nagrzewać się zanim silnik osiągnie temperaturę otwarcia termostatu to znaczy, że przepuszcza. Ale jak samochód stoi odpalony, to nawet z otwartym termostatem powinien się dogrzać do temperatury włączenia wentylatora.
Ostatnio zmieniony śr mar 16, 2016 8:45 pm przez p0mian, łącznie zmieniany 2 razy.
niva challenge accepted

Awatar użytkownika
Dirgo
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 51
Rejestracja: czw sie 22, 2013 2:14 am

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: Dirgo » śr mar 16, 2016 8:06 pm

Właśnie jak nivka stała odpalona temperatura podniosła się do 90 stopni, potem przejechałem się i temperatura spadła do ok. 70 stopni. Jutro sprawdze termostat, jak coś to podmienie.
Gniotsa nie łamiotsa - 21214 SPI LPG

mechaniczna pomarancza
 
 
Posty: 163
Rejestracja: pt maja 09, 2008 12:24 pm
Lokalizacja: Płock

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: mechaniczna pomarancza » pt kwie 01, 2016 7:38 pm

Mam mega problem ze zdemontowanie przedniego zderzaka-całego razem z rura wchodzaca w podłuznice.Na ile srub jest to cudo mocowane?Po jednej na stronie czy jeszcze sa gdzies ukryte jakies dodatkowe inne sruby?Jakies pomysly?patenty jak to zrobic?Odkręciłe 2 sruby które widzialem-juz był słup i lina a zderzak nie chche wyjść.Pomocy.

Awatar użytkownika
p0mian
 
 
Posty: 224
Rejestracja: ndz lis 09, 2014 5:42 pm
Lokalizacja: Wielkopolska - Jarocin
Kontaktowanie:

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: p0mian » pt kwie 01, 2016 9:37 pm

Ja mam nie oryginalny zderzak - ale rury chyba były oryginalne i trzymały się na dwie śruby w podłużnicach (po jednej) takie grube z drobnym gwintem. Jednej śruby nie było a zderzak się trzymał - odpadł po 500 metrach holowania pod górkę jak musiałem ładę ściągnąć ze skrzyżowania bo alternator siadł - więc trzymało dość mocno na spuchniętej rdzy. Zrobiłem sobie nowe rury z wspawanymi nakrętkami na śruby z normalnym gwintem.
niva challenge accepted

Awatar użytkownika
johny0688
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 72
Rejestracja: pt lip 18, 2014 10:24 am

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: johny0688 » sob kwie 02, 2016 2:24 am

Ja niedawno zdejmowałem zderzak, a dzisiaj zakładałem :D Każda z rur jest przykręcona jedną śrubą, od spodu w podłużnice. Ów "nienormalny gwint" ;) to M14x1,5 (przynajmniej u mnie). Mój paten to klucz rosyjski uniwersalny, czyli tęgim młotkiem napierdzielałem w zderzak raz z jednej raz z drugiej strony. Dobrze jest robić to przez jakiś drewniany klocek, nie poniszczysz zderzaka. U mnie cały zabieg trwał chyba ze 20 minut i miałem darmową siłownię. Jeżeli podczas wyciągania pociągniesz za jedną stronę to rury się klinują. Nie wiem czy ciągnięcie za słup to dobry pomysł, jak zrobisz to niesymetrycznie może się zaklinować na amen. Całość po wyjęciu mocno skorodowana, nic dziwnego że tak ciężko szło. Przed zmontowanie wyszczotkowałem rury z zewnątrz i podłużnice od środka, Wszystko pomalowane i zakonserwowane. Pozdro i powodzenia

Sli
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 73
Rejestracja: wt wrz 11, 2012 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: Sli » sob kwie 09, 2016 10:40 pm

Musze wymienić hamulce z tyłu w Nivie 1.6 93 rok.
Szczęki i cylinderki kupic awtowaz czy ms tez daja radę?
Raczej potrzebuje z semoregulacją czy bez?

Lukasz11
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 22
Rejestracja: śr sty 06, 2016 11:02 am

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: Lukasz11 » pt kwie 22, 2016 8:13 pm

Witam.
Mam następujący problem.
Zauważyłem luzy na wyjściu z reduktora na tylny wał co spowodowane jest głośną pracą reduktora.Krzyżaki mają przejechane ok.400km a więc wykluczam że to ich wina.Co może być przyczyną tych luzów?Koledzy podpowiadali mi że trzeba dokręcić piasty.Proszę o podpowiedz.

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 2115
Rejestracja: wt cze 04, 2002 1:00 am
Lokalizacja: kiedyś UĆ, teraz Końskie, 51_12,932'N 20_30,277'E

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: Wojtek » sob kwie 23, 2016 10:00 am

Spojrzyj na przekrój reduktora w manualu. Wyjście na tylny wał to ośka , która współpracuje z jednym z kół zębatych (koronowym) w dyferencjale; następnie łożyskowana jest w obudowie - kulkowe - i to wszystko skręcone jest poprzez flanszę tylnego wału centralną nakrętką. Czyli : dokręcić centralną nakrętkę albo do wymiany łożysko.
Jeszcze uzupełnienie - jakiego rodzaju są to luzy? Góra-dół, poosoiwy, lewo-prawo (przy obracaniu)?
Generalnie: NISSAN

..jeszcze tylko parę wiosen, jeszcze parę przygód z losem..

Janusz73
 
 
Posty: 1227
Rejestracja: pt sty 06, 2012 9:13 pm

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: Janusz73 » sob kwie 23, 2016 3:55 pm

Z tym luzem na wyjściu tylnego wału z reduktora to niestety ale Niva tak już ma.Ja wymieniłem łożysko na najlepsze jakie może być i luz ten i tak pozostał.Tak jak Wojtek pisze,że wałek jest łożyskowany w jednym łożysku kulkowym,a każde łożysko kulkowe ma minimalny luz który w miarę czym wałek jest dłuższy to luz na jego końcach będzie większy.Dokręcenie piasty też nic nie daje o ile nie jest ona poluzowana.Jednak luz ten nie powoduje hałaśliwej pracy reduktora lub wału.

OSII
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 51
Rejestracja: śr cze 05, 2013 11:46 pm
Lokalizacja: W-wa Wesoła & Radziwiłłów

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: OSII » pn kwie 25, 2016 11:43 pm

Witam u mnie od jakiegoś czasu ten luz się powiększał i jak ruszam za flansze góra/dół jest ok 1-1,5mm i przymierzam sie do wymiany łożyska.

Janusz73
 
 
Posty: 1227
Rejestracja: pt sty 06, 2012 9:13 pm

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: Janusz73 » wt kwie 26, 2016 4:00 am

Tak duży luz?Przy takim to już uszczelniacz by nie trzymał.U mnie jest w granicach 0,2-0,3mm.Podpowiem,że to łożysko da się wymienić bez wyjmowania reduktora,ale tak duży luz to według mnie gniazdo łożyska (obudowa) wybite.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Łada Niva”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości