remont nivy

wszystko o niwce

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
kocureq
 
 
Posty: 261
Rejestracja: pn gru 13, 2010 6:41 am
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: remont nivy

Post autor: kocureq » sob paź 13, 2012 8:43 pm

Mojemu się odkręciły śruby mocujące do budy i nap... :)
Parch y60 krótki, Smart ForTwo 451 Brabus :)

Awatar użytkownika
felippe
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 63
Rejestracja: sob mar 17, 2012 10:01 am

Re: remont nivy

Post autor: felippe » sob paź 13, 2012 9:52 pm

u mnie sytuacja zupełnie niezrozumiała. Reduktor wchodzi w takie drgania ze nie idzie nawet pociągnać pierwszego biegu na obrotach. guma 6-kątna łącząca skrzynię biegów z reduktorem nowa. Przedni wał nowy. Poduszki reduktora również świeżutkie. Jeśli ktoś szuka przyczyny w zgniłej budzie tj w miejscu w którym poduszki są przykręcone do nadwozia to też pudło....podłoga tam jest nowa. Jutro wezmę reduktor z nivki znajomego i przerzucę do swojej. Ciekaw jestem co się okaże.

dandan
Posty: 596
Rejestracja: śr wrz 22, 2010 8:35 pm
Lokalizacja: warm-mazurskie

Re: remont nivy

Post autor: dandan » ndz paź 14, 2012 2:27 pm

felippe pisze:u mnie sytuacja zupełnie niezrozumiała. Reduktor wchodzi w takie drgania ze nie idzie nawet pociągnać pierwszego biegu na obrotach. guma 6-kątna łącząca skrzynię biegów z reduktorem nowa. Przedni wał nowy. Poduszki reduktora również świeżutkie. Jeśli ktoś szuka przyczyny w zgniłej budzie tj w miejscu w którym poduszki są przykręcone do nadwozia to też pudło....podłoga tam jest nowa. Jutro wezmę reduktor z nivki znajomego i przerzucę do swojej. Ciekaw jestem co się okaże.
Przedni nowy a np. w tylnym krzyżak zapieczony?
Jak wywalisz reduktor,to sprawdź krzyżaki w tylnym.Nie czy ma luzy,tylko czy się gibają.
Łącznik skrzynia-reduktor na przegubie równobieżnym,czy na pojedynczym krzyżaku?
Podłoga nowa=fabryczna,czy wyspawana? (tak z ciekawości)

Równolegle na Twój temat idzie wątek tu:
http://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?f= ... 5&start=25

Awatar użytkownika
cerber67
Posty: 625
Rejestracja: pn mar 30, 2009 10:10 pm
Lokalizacja: Toruń

Re: remont nivy

Post autor: cerber67 » ndz paź 14, 2012 6:58 pm

felippe pisze:Przedni wał nowy. Poduszki reduktora również świeżutkie. Jeśli ktoś szuka przyczyny w zgniłej budzie tj w miejscu w którym poduszki są przykręcone do nadwozia to też pudło....podłoga tam jest nowa.
Super, że wszystko masz:nowe, świeżutkie itp. Nie wystarczy tylko przykręcić reduktor do nadwozia. Trzeba go ustawić osiowo względem silnika. Służą do tego podkładki i owalne otwory w stopach poduszek. Poszukaj opisów na ten temat było chyba w FAQ. A i jeszcze jedno - poduszki pod reduktorem dokręcasz dopiero po regulacji położenia.
O znalazłem.
Wojtek pisze:Powtarzam przepis na reduktor, spróbójmy tu zbierać wszystkie ważne porady :
Przepis zgrubny jest w instrukcji, chyba ją ściągałem od Walisa? - z jakiejś strony o Nivie, tam też jest katalog części) :
1. odłączyć wszystko od reduktora - wały pędne,
2. odłączyć wałek łączący skrzynię z reduktorem na flanszy przegubu krzyżakowego,
3. sprawdzić krzyżak na krótkim wałku, wymienić jeśli do d..y,
4. odsunąć lekko 2-3 mm reduktor od skrzyni biegów,
5. obracać flanszą krzyżaka przy reduktorze próbując ją zgrać z odpowiednikiem przy krzyżaku ze skrzyni; w międzyczasie regulować położenie reduktora podkładkami i dosuwaniem lub odsuwaniem od skrzyni biegów - to zajmie pół dnia szczęśliwcom,
6. po wielu próbach flansze przy krzyżaku powinny się zgrać tak, że obracanie tej od strony reduktora w odległości 1 mm od drugiej nie powinno powodować obcierania się ich wzajemnie i szpara powinna być jednakowej szerokości,
7. dosunąć i wszystko skręcić,
8. tu pojawia się problem ! podpora (czyli zarówno kawał gumy ze śrubą w środku jak i kawał żelaza mocowany na czteryśruby do nadwozia) skrzyni biegów od "4" jest inna niż "5" ! jeżeli została stara, to nie dołączy się wału przedniego mostu! będzie obcierać! jeżeli ktoś ma Poldka, to będzie to samo! ...
Właśnie sprawdziłem! Szczera prawda, podpora od "5" jest trochę inna niż "4". Mocowana trochę bliżej silnika, minimalnie inny kształt i skrzynia idzie niżej o ca 1 cm. I oczywiście, guma mocująca jest zupełnie inna

Dodam jeszcze, że oczywiście należy sprawdzić stan wszystkich krzyżaków (3 różne wielkości w zależności od wersji? auta) , wymienić zużyte i WYWAŻYĆ WAŁY.
Także nowsze wersje mają kótki wał między skrzynią a reduktorem z przegubem homokinetycznym - ustawia się wtedy to znacznie trudniej, bo z niego wystają szpilki .
I to byłoby na tyle.... szczęścia życzę
Niva `88 1.6 zagazowana

Awatar użytkownika
szataniszcze
Posty: 400
Rejestracja: wt lis 27, 2012 4:48 pm
Lokalizacja: Pruszków

Re: remont nivy

Post autor: szataniszcze » pn maja 06, 2013 7:53 am

poradził mi kolega z forum żeby zaznaczyć sobie gdzie są poduszki jakimś rysikiem i po zmianie /sprzęgła gumowego czy jakoś tak/ ja go nazywam obwarzankiem :)21 i potem przykręcic poduszki reduktora w te same miejsca i jak było wcześniej wyosiowane to i teraz bedzie działać.
Tak też zrobiłem, lecz okazało się że nowe poduszki reduktora sa krótsze i teraz stanąłem przed faktem tego nieszczęsnego osiowania. :)16
Z tego opisu to nic nie rozumiem bo te fachowe nazwy mnie totalnie wyprowadzają z równowagi.
Ktoś gdzieś kiedyś pisął że wrzuca 5tke i samo się osiuje.
Zrobiłem tak:
Po wymianie obwarzanka i poduszek. Dokręciłem obwarzanka. Poduduszki reduktora niedokręcone. Reduktor na luz , 5 ka i ogień. Jak to wszystko się kręciło to jeszcze lekko podpukiwałem młotkiem w poduszki coby miały ruch jak by chciały. Reduktor ustawił się w miejsce starych śladów po poduszkach. Dokręciłem i zrobiłem próby na ullicy. Na 1dynce, 2ce i 3 ce kręciłem do 4500 obrotów i nie odczuwam żadnych niepokojących wibracji. A że jestem pedantem i katastrofistą to już przeżywam że mi sie rozleci auto :)21
Powiedzcie czy tak jak zrobiłem to może być, czy nie?
sam, sam , sam idziesz! sam, sam!

Awatar użytkownika
Radvarin
 
 
Posty: 153
Rejestracja: czw sty 24, 2008 4:43 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Re: remont nivy

Post autor: Radvarin » pn maja 06, 2013 8:03 am

Skoro się nie trzęsie i wszystkie nakrętki dokręciłeś, to może być :wink: Zobacz jeszcze jak zachowuje się reduktor dla 100 km/h na 5 biegu. Wówczas wały napędowe kręcą się bardzo szybko i w przypadku złego centrowania lub uszkodzonych wałów mocno telepie reduktorem.
Niva 1978 1.6D VW ;]

Awatar użytkownika
szataniszcze
Posty: 400
Rejestracja: wt lis 27, 2012 4:48 pm
Lokalizacja: Pruszków

Re: remont nivy

Post autor: szataniszcze » pn maja 06, 2013 10:24 am

czyli będe widział/czuł drgania na wajchach reduktora?
sam, sam , sam idziesz! sam, sam!

Awatar użytkownika
Radvarin
 
 
Posty: 153
Rejestracja: czw sty 24, 2008 4:43 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Re: remont nivy

Post autor: Radvarin » pn maja 06, 2013 10:50 am

Tak, ale nie przesadzaj z "wyczuwaniem" tych drgań. Jakieś zawsze będą :)21
Niva 1978 1.6D VW ;]

Awatar użytkownika
szataniszcze
Posty: 400
Rejestracja: wt lis 27, 2012 4:48 pm
Lokalizacja: Pruszków

Re: remont nivy

Post autor: szataniszcze » wt cze 11, 2013 11:01 am

robiłem testy przy dużej prędkości (tak jak mówiłeś Radvarin ) i wajchy drgają jak wibrator....
to teraz nie wiem czy to dobrze że źle?
na każdym biegu na początku obrotów drga, potem się uspokaja, a na najwyższych obrotach znowu drga..
chyba jak nie trzęsie budą to dobrze? :D
A! i czy tak powinno być że na włączonym ,,luzie" na reduktorze i przy luzie na skrzyni biegów - wajchy reduktora przesuwają się przód/tył ?
sam, sam , sam idziesz! sam, sam!

Awatar użytkownika
Radvarin
 
 
Posty: 153
Rejestracja: czw sty 24, 2008 4:43 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Re: remont nivy

Post autor: Radvarin » wt cze 11, 2013 12:28 pm

szataniszcze pisze: A! i czy tak powinno być że na włączonym ,,luzie" na reduktorze i przy luzie na skrzyni biegów - wajchy reduktora przesuwają się przód/tył ?
Nie, tak nie powinno być. Chyba cały silnik się buja na poduszkach.

Wajchy, to nie wibrator, więc też nie jest dobrze, że drgają zbyt mocno.
Niva 1978 1.6D VW ;]

Awatar użytkownika
szataniszcze
Posty: 400
Rejestracja: wt lis 27, 2012 4:48 pm
Lokalizacja: Pruszków

Re: remont nivy

Post autor: szataniszcze » wt cze 11, 2013 5:56 pm

no to teraz mnie zasmuciłeś :(
chyba będe musiał wrócić do tego osiowania... :)16
sam, sam , sam idziesz! sam, sam!

Awatar użytkownika
Radvarin
 
 
Posty: 153
Rejestracja: czw sty 24, 2008 4:43 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Re: remont nivy

Post autor: Radvarin » wt cze 11, 2013 6:34 pm

Sprawdź, czy te nowe poduchy są tej samej wysokości, co stare. Możliwe, że brak odpowiedniej ilości podkładek uniemożliwia "samo-wycentrowanie" reduktora na 5 biegu i poluźnionych nakrętkach.

Dla uspokojenia zacytuję sam siebie :)21
ale nie przesadzaj z "wyczuwaniem" tych drgań. Jakieś zawsze będą
Niva 1978 1.6D VW ;]

Awatar użytkownika
szataniszcze
Posty: 400
Rejestracja: wt lis 27, 2012 4:48 pm
Lokalizacja: Pruszków

Re: remont nivy

Post autor: szataniszcze » wt cze 11, 2013 10:18 pm

:x
to te podkładki powinny być między poduszką, a budą,
czy na tym całym gumowym obwarzanku?
to osiowanie spędza mi sen z powiek :)16 :)16
sam, sam , sam idziesz! sam, sam!

Awatar użytkownika
Radvarin
 
 
Posty: 153
Rejestracja: czw sty 24, 2008 4:43 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Re: remont nivy

Post autor: Radvarin » wt cze 11, 2013 10:20 pm

Pomiędzy korpusem poduszki, a podłogą. Takie prostokątne blachy z nacięciami na śruby.
Niva 1978 1.6D VW ;]

Awatar użytkownika
szataniszcze
Posty: 400
Rejestracja: wt lis 27, 2012 4:48 pm
Lokalizacja: Pruszków

Re: remont nivy

Post autor: szataniszcze » wt cze 11, 2013 10:28 pm

a to widzisz u mnie stare poduchy były przykręcone bezpośrednio do budy :wink:
a niezbędne jest odkręcanie wałów, czy osiowałeś z wałami spiętymi ?
sam, sam , sam idziesz! sam, sam!

Awatar użytkownika
Radvarin
 
 
Posty: 153
Rejestracja: czw sty 24, 2008 4:43 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Re: remont nivy

Post autor: Radvarin » wt cze 11, 2013 10:34 pm

Dobór podkładek robiłem bez wałów tak jak w opisie w FAQ. Jak mniej więcej wydawało mi się ok. To założyłem wały i wrzuciłem 5 bieg.
Niva 1978 1.6D VW ;]

Janusz73
 
 
Posty: 1227
Rejestracja: pt sty 06, 2012 9:13 pm

Re: remont nivy

Post autor: Janusz73 » śr cze 12, 2013 4:50 am

Szataniszcze,w mojej też od nowości nie ma tych podkładek między poduszką,a nadwoziem.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Łada Niva”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości