
remont nivy
Moderator: Albert_N
Re: remont nivy
Mojemu się odkręciły śruby mocujące do budy i nap... 

Parch y60 krótki, Smart ForTwo 451 Brabus 

Re: remont nivy
u mnie sytuacja zupełnie niezrozumiała. Reduktor wchodzi w takie drgania ze nie idzie nawet pociągnać pierwszego biegu na obrotach. guma 6-kątna łącząca skrzynię biegów z reduktorem nowa. Przedni wał nowy. Poduszki reduktora również świeżutkie. Jeśli ktoś szuka przyczyny w zgniłej budzie tj w miejscu w którym poduszki są przykręcone do nadwozia to też pudło....podłoga tam jest nowa. Jutro wezmę reduktor z nivki znajomego i przerzucę do swojej. Ciekaw jestem co się okaże.
Re: remont nivy
Przedni nowy a np. w tylnym krzyżak zapieczony?felippe pisze:u mnie sytuacja zupełnie niezrozumiała. Reduktor wchodzi w takie drgania ze nie idzie nawet pociągnać pierwszego biegu na obrotach. guma 6-kątna łącząca skrzynię biegów z reduktorem nowa. Przedni wał nowy. Poduszki reduktora również świeżutkie. Jeśli ktoś szuka przyczyny w zgniłej budzie tj w miejscu w którym poduszki są przykręcone do nadwozia to też pudło....podłoga tam jest nowa. Jutro wezmę reduktor z nivki znajomego i przerzucę do swojej. Ciekaw jestem co się okaże.
Jak wywalisz reduktor,to sprawdź krzyżaki w tylnym.Nie czy ma luzy,tylko czy się gibają.
Łącznik skrzynia-reduktor na przegubie równobieżnym,czy na pojedynczym krzyżaku?
Podłoga nowa=fabryczna,czy wyspawana? (tak z ciekawości)
Równolegle na Twój temat idzie wątek tu:
http://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?f= ... 5&start=25
Re: remont nivy
Super, że wszystko masz:nowe, świeżutkie itp. Nie wystarczy tylko przykręcić reduktor do nadwozia. Trzeba go ustawić osiowo względem silnika. Służą do tego podkładki i owalne otwory w stopach poduszek. Poszukaj opisów na ten temat było chyba w FAQ. A i jeszcze jedno - poduszki pod reduktorem dokręcasz dopiero po regulacji położenia.felippe pisze:Przedni wał nowy. Poduszki reduktora również świeżutkie. Jeśli ktoś szuka przyczyny w zgniłej budzie tj w miejscu w którym poduszki są przykręcone do nadwozia to też pudło....podłoga tam jest nowa.
O znalazłem.
Wojtek pisze:Powtarzam przepis na reduktor, spróbójmy tu zbierać wszystkie ważne porady :
Przepis zgrubny jest w instrukcji, chyba ją ściągałem od Walisa? - z jakiejś strony o Nivie, tam też jest katalog części) :
1. odłączyć wszystko od reduktora - wały pędne,
2. odłączyć wałek łączący skrzynię z reduktorem na flanszy przegubu krzyżakowego,
3. sprawdzić krzyżak na krótkim wałku, wymienić jeśli do d..y,
4. odsunąć lekko 2-3 mm reduktor od skrzyni biegów,
5. obracać flanszą krzyżaka przy reduktorze próbując ją zgrać z odpowiednikiem przy krzyżaku ze skrzyni; w międzyczasie regulować położenie reduktora podkładkami i dosuwaniem lub odsuwaniem od skrzyni biegów - to zajmie pół dnia szczęśliwcom,
6. po wielu próbach flansze przy krzyżaku powinny się zgrać tak, że obracanie tej od strony reduktora w odległości 1 mm od drugiej nie powinno powodować obcierania się ich wzajemnie i szpara powinna być jednakowej szerokości,
7. dosunąć i wszystko skręcić,
8. tu pojawia się problem ! podpora (czyli zarówno kawał gumy ze śrubą w środku jak i kawał żelaza mocowany na czteryśruby do nadwozia) skrzyni biegów od "4" jest inna niż "5" ! jeżeli została stara, to nie dołączy się wału przedniego mostu! będzie obcierać! jeżeli ktoś ma Poldka, to będzie to samo! ...
Właśnie sprawdziłem! Szczera prawda, podpora od "5" jest trochę inna niż "4". Mocowana trochę bliżej silnika, minimalnie inny kształt i skrzynia idzie niżej o ca 1 cm. I oczywiście, guma mocująca jest zupełnie inna
Dodam jeszcze, że oczywiście należy sprawdzić stan wszystkich krzyżaków (3 różne wielkości w zależności od wersji? auta) , wymienić zużyte i WYWAŻYĆ WAŁY.
Także nowsze wersje mają kótki wał między skrzynią a reduktorem z przegubem homokinetycznym - ustawia się wtedy to znacznie trudniej, bo z niego wystają szpilki .
I to byłoby na tyle.... szczęścia życzę
Niva `88 1.6 zagazowana
- szataniszcze
- Posty: 400
- Rejestracja: wt lis 27, 2012 4:48 pm
- Lokalizacja: Pruszków
Re: remont nivy
poradził mi kolega z forum żeby zaznaczyć sobie gdzie są poduszki jakimś rysikiem i po zmianie /sprzęgła gumowego czy jakoś tak/ ja go nazywam obwarzankiem
i potem przykręcic poduszki reduktora w te same miejsca i jak było wcześniej wyosiowane to i teraz bedzie działać.
Tak też zrobiłem, lecz okazało się że nowe poduszki reduktora sa krótsze i teraz stanąłem przed faktem tego nieszczęsnego osiowania.
Z tego opisu to nic nie rozumiem bo te fachowe nazwy mnie totalnie wyprowadzają z równowagi.
Ktoś gdzieś kiedyś pisął że wrzuca 5tke i samo się osiuje.
Zrobiłem tak:
Po wymianie obwarzanka i poduszek. Dokręciłem obwarzanka. Poduduszki reduktora niedokręcone. Reduktor na luz , 5 ka i ogień. Jak to wszystko się kręciło to jeszcze lekko podpukiwałem młotkiem w poduszki coby miały ruch jak by chciały. Reduktor ustawił się w miejsce starych śladów po poduszkach. Dokręciłem i zrobiłem próby na ullicy. Na 1dynce, 2ce i 3 ce kręciłem do 4500 obrotów i nie odczuwam żadnych niepokojących wibracji. A że jestem pedantem i katastrofistą to już przeżywam że mi sie rozleci auto
Powiedzcie czy tak jak zrobiłem to może być, czy nie?

Tak też zrobiłem, lecz okazało się że nowe poduszki reduktora sa krótsze i teraz stanąłem przed faktem tego nieszczęsnego osiowania.

Z tego opisu to nic nie rozumiem bo te fachowe nazwy mnie totalnie wyprowadzają z równowagi.
Ktoś gdzieś kiedyś pisął że wrzuca 5tke i samo się osiuje.
Zrobiłem tak:
Po wymianie obwarzanka i poduszek. Dokręciłem obwarzanka. Poduduszki reduktora niedokręcone. Reduktor na luz , 5 ka i ogień. Jak to wszystko się kręciło to jeszcze lekko podpukiwałem młotkiem w poduszki coby miały ruch jak by chciały. Reduktor ustawił się w miejsce starych śladów po poduszkach. Dokręciłem i zrobiłem próby na ullicy. Na 1dynce, 2ce i 3 ce kręciłem do 4500 obrotów i nie odczuwam żadnych niepokojących wibracji. A że jestem pedantem i katastrofistą to już przeżywam że mi sie rozleci auto

Powiedzcie czy tak jak zrobiłem to może być, czy nie?
sam, sam , sam idziesz! sam, sam!
Re: remont nivy
Skoro się nie trzęsie i wszystkie nakrętki dokręciłeś, to może być
Zobacz jeszcze jak zachowuje się reduktor dla 100 km/h na 5 biegu. Wówczas wały napędowe kręcą się bardzo szybko i w przypadku złego centrowania lub uszkodzonych wałów mocno telepie reduktorem.

Niva 1978 1.6D VW ;]
- szataniszcze
- Posty: 400
- Rejestracja: wt lis 27, 2012 4:48 pm
- Lokalizacja: Pruszków
Re: remont nivy
czyli będe widział/czuł drgania na wajchach reduktora?
sam, sam , sam idziesz! sam, sam!
Re: remont nivy
Tak, ale nie przesadzaj z "wyczuwaniem" tych drgań. Jakieś zawsze będą 

Niva 1978 1.6D VW ;]
- szataniszcze
- Posty: 400
- Rejestracja: wt lis 27, 2012 4:48 pm
- Lokalizacja: Pruszków
Re: remont nivy
robiłem testy przy dużej prędkości (tak jak mówiłeś Radvarin ) i wajchy drgają jak wibrator....
to teraz nie wiem czy to dobrze że źle?
na każdym biegu na początku obrotów drga, potem się uspokaja, a na najwyższych obrotach znowu drga..
chyba jak nie trzęsie budą to dobrze?
A! i czy tak powinno być że na włączonym ,,luzie" na reduktorze i przy luzie na skrzyni biegów - wajchy reduktora przesuwają się przód/tył ?
to teraz nie wiem czy to dobrze że źle?
na każdym biegu na początku obrotów drga, potem się uspokaja, a na najwyższych obrotach znowu drga..
chyba jak nie trzęsie budą to dobrze?

A! i czy tak powinno być że na włączonym ,,luzie" na reduktorze i przy luzie na skrzyni biegów - wajchy reduktora przesuwają się przód/tył ?
sam, sam , sam idziesz! sam, sam!
Re: remont nivy
Nie, tak nie powinno być. Chyba cały silnik się buja na poduszkach.szataniszcze pisze: A! i czy tak powinno być że na włączonym ,,luzie" na reduktorze i przy luzie na skrzyni biegów - wajchy reduktora przesuwają się przód/tył ?
Wajchy, to nie wibrator, więc też nie jest dobrze, że drgają zbyt mocno.
Niva 1978 1.6D VW ;]
- szataniszcze
- Posty: 400
- Rejestracja: wt lis 27, 2012 4:48 pm
- Lokalizacja: Pruszków
Re: remont nivy
no to teraz mnie zasmuciłeś
chyba będe musiał wrócić do tego osiowania...

chyba będe musiał wrócić do tego osiowania...

sam, sam , sam idziesz! sam, sam!
Re: remont nivy
Sprawdź, czy te nowe poduchy są tej samej wysokości, co stare. Możliwe, że brak odpowiedniej ilości podkładek uniemożliwia "samo-wycentrowanie" reduktora na 5 biegu i poluźnionych nakrętkach.
Dla uspokojenia zacytuję sam siebie
Dla uspokojenia zacytuję sam siebie

ale nie przesadzaj z "wyczuwaniem" tych drgań. Jakieś zawsze będą
Niva 1978 1.6D VW ;]
- szataniszcze
- Posty: 400
- Rejestracja: wt lis 27, 2012 4:48 pm
- Lokalizacja: Pruszków
Re: remont nivy

to te podkładki powinny być między poduszką, a budą,
czy na tym całym gumowym obwarzanku?
to osiowanie spędza mi sen z powiek


sam, sam , sam idziesz! sam, sam!
Re: remont nivy
Pomiędzy korpusem poduszki, a podłogą. Takie prostokątne blachy z nacięciami na śruby.
Niva 1978 1.6D VW ;]
- szataniszcze
- Posty: 400
- Rejestracja: wt lis 27, 2012 4:48 pm
- Lokalizacja: Pruszków
Re: remont nivy
a to widzisz u mnie stare poduchy były przykręcone bezpośrednio do budy
a niezbędne jest odkręcanie wałów, czy osiowałeś z wałami spiętymi ?

a niezbędne jest odkręcanie wałów, czy osiowałeś z wałami spiętymi ?
sam, sam , sam idziesz! sam, sam!
Re: remont nivy
Dobór podkładek robiłem bez wałów tak jak w opisie w FAQ. Jak mniej więcej wydawało mi się ok. To założyłem wały i wrzuciłem 5 bieg.
Niva 1978 1.6D VW ;]
Re: remont nivy
Szataniszcze,w mojej też od nowości nie ma tych podkładek między poduszką,a nadwoziem.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości