Czy wejdzie 205/60 R15?

wszystko o niwce

Moderator: Albert_N

Przemek wawa
Posty: 380
Rejestracja: śr maja 28, 2003 10:33 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Przemek wawa » śr lut 25, 2004 1:14 pm

225? A na jakim profilu? Bo roznica w wysokosci/srednicy kola wtedy jest.
Troche szerokie. W miescie to da rade i nawet na krawezniku, pewnie ....:o Ale pewnie pourywales swoje w tym rozmiarze w terenie?
pozdrawiam,
YJ 4.0

Piotr_W
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 41
Rejestracja: sob sty 03, 2004 9:06 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Piotr_W » śr lut 25, 2004 8:39 pm

225/15/ 70 albo 80 trudno powiedzieć to są jakieś nalewki i brak wzmianki o wysokości
szpilki poszły na podjazdach gdzieś na skałach razem z kawałkami bieżnika w zeszłym roku
a hamulce załatwiłem w lesie, wyrywało mocowanie szczęk i zmieliło wszystko co było pod bębnem

tak do końca to trudno powiedzieć co było przyczyną ale wydaje mi się że to przez opony bo całe zawieszenie z hamulcami było nowe
mogło też tak być że zaczęło sie to urywać przy hamowaniu na suchej drodze i padło dopiero w lesie

ogólnie słaby jak na takie opory materiał do ktorego są mocowane szczęki

tieri
 
 
Posty: 268
Rejestracja: czw lut 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: tieri » śr lut 25, 2004 10:41 pm

e no bez przesady ja mam 235/75 r15 tj 29.5 cala i 7.50 6 r16 tj 32 cale i wszystko wytrzymuje jedynie co to gozej sie auto rozpedza i gozej chamuje ale jak na razie wszystko wytrzymuje
pozdrawiam
michal
u 404

lesiak
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 24
Rejestracja: wt mar 18, 2003 11:07 pm
Lokalizacja: MILANÓWEK
Kontaktowanie:

Post autor: lesiak » czw lut 26, 2004 5:45 pm

a 31x10,5 15 da rade włozyc :)5
LESIAK
suzuki obrzyn 1.6

lesiak
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 24
Rejestracja: wt mar 18, 2003 11:07 pm
Lokalizacja: MILANÓWEK
Kontaktowanie:

Post autor: lesiak » czw lut 26, 2004 5:47 pm

a 31x10,5 15 da rade włozyc :)5
LESIAK
suzuki obrzyn 1.6

Piotr_W
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 41
Rejestracja: sob sty 03, 2004 9:06 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Piotr_W » czw lut 26, 2004 7:42 pm

trzeba by wyciąć z pół auta to może by weszły

Przemek wawa
Posty: 380
Rejestracja: śr maja 28, 2003 10:33 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Przemek wawa » pt lut 27, 2004 12:36 pm

Moim zdaniem problem tyczy sie mozliwosci wykrzyzu. Wykrzyz w Nivie jest niestety ograniczony. Ci co jezdza samurajem, gazem czy lr powiedza nawet, ze niva wykrzyzu nie ma.
U mnie na trzech rodzajach opon poczawszy od 175R16, 185/75R16 czy 195R15 zawsze opony obcieraly. I albo udalo mi sie wyjechac z dolka czy przegibka w terenie, albo siadalem i nie wyjezdzalem bez pomocy z zewnatrz. Oczywiscie podciecie nadkoli umozliwia wlozenie szerszej i wyzszej opony, ale nie zwieksza mozliwosci wykrzyzu w Nivie. Szerzej, to lepiej na trawersie, wyzej to lepiej w koleinie. Ale wykrzyz i tak pozostanie ten sam. Nie wspomne juz, o tym, ze kazda ponad standardowa opona przenosi wieksze obciazenia na caly uklad jezdny, co wplywa na to, ze po kolei zaczynaja sie sypac te czy inne podzespoly.
Cos za cos, tak to juz jest. Ale warto :)
pozdrawiam,
YJ 4.0

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 2115
Rejestracja: wt cze 04, 2002 1:00 am
Lokalizacja: kiedyś UĆ, teraz Końskie, 51_12,932'N 20_30,277'E

Post autor: Wojtek » pn mar 08, 2004 4:53 pm

:)21
Ostatnio zmieniony pn mar 08, 2004 5:00 pm przez Wojtek, łącznie zmieniany 1 raz.
Generalnie: NISSAN

..jeszcze tylko parę wiosen, jeszcze parę przygód z losem..

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 2115
Rejestracja: wt cze 04, 2002 1:00 am
Lokalizacja: kiedyś UĆ, teraz Końskie, 51_12,932'N 20_30,277'E

Post autor: Wojtek » pn mar 08, 2004 4:59 pm

Piotr_W pisze:jakby komuś przyszło do głowy zakładanie do nivy opon o szerokości 225 i jeszcze z jakimś konkretnym bieżnikiem to nie polecam

1. za pierwszym razem zerwałem szpilki tylnego koła

2. a za drugim hamulce nie wytrzymały - wyrwało całe mocowania szczęk

pzdr.
piotr
Rozumem a nie siłom :)21
Generalnie: NISSAN

..jeszcze tylko parę wiosen, jeszcze parę przygód z losem..

Awatar użytkownika
Wojtek_K
Posty: 2384
Rejestracja: wt paź 29, 2002 7:35 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: Wojtek_K » pn mar 08, 2004 5:26 pm

Wojtek pisze:
Piotr_W pisze:jakby komuś przyszło do głowy zakładanie do nivy opon o szerokości 225 i jeszcze z jakimś konkretnym bieżnikiem to nie polecam

1. za pierwszym razem zerwałem szpilki tylnego koła

2. a za drugim hamulce nie wytrzymały - wyrwało całe mocowania szczęk

pzdr.
piotr
Rozumem a nie siłom :)21
moze za dużo mocy w silniku albo za dużo rdzy w bębnach :lol:
1. Muscel'69
2. Muscel'82
3. Uaz'91
4. K160-3,3T'91
5. Cherokee'95
6. Africa'00 :-)

Piotr_W
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 41
Rejestracja: sob sty 03, 2004 9:06 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Piotr_W » pn mar 08, 2004 7:04 pm

Wojtek pisze:
Piotr_W pisze:jakby komuś przyszło do głowy zakładanie do nivy opon o szerokości 225 i jeszcze z jakimś konkretnym bieżnikiem to nie polecam

1. za pierwszym razem zerwałem szpilki tylnego koła

2. a za drugim hamulce nie wytrzymały - wyrwało całe mocowania szczęk

pzdr.
piotr
Rozumem a nie siłom :)21
nic nie poradze upalam to na żywca
to juz taki wóz

Awatar użytkownika
Sniper
Posty: 2028
Rejestracja: ndz sie 08, 2004 8:11 pm
Lokalizacja: Posen Parkwirtschaft Solatsch
Kontaktowanie:

Post autor: Sniper » sob sie 21, 2004 12:15 pm

Piotr_W pisze:
Wojtek pisze:
Piotr_W pisze:jakby komuś przyszło do głowy zakładanie do nivy opon o szerokości 225 i jeszcze z jakimś konkretnym bieżnikiem to nie polecam

1. za pierwszym razem zerwałem szpilki tylnego koła

2. a za drugim hamulce nie wytrzymały - wyrwało całe mocowania szczęk

pzdr.
piotr
Rozumem a nie siłom :)21
nic nie poradze upalam to na żywca
to juz taki wóz

Bez przesady. :) Nie jest aż tak źle ze słabością tego całego "osprzętu" i przy najmniej u mnie wytrzymuje on podobne obciażenia. Pyce już tym ponad 7 lat czasem ostro a czasem ostrzej, zawsze na oponach 215/75 i jeszcze nic z tego powodu nie klękło 8)
Ręce precz od GENERAŁA!...
Obrazek

Przemek wawa
Posty: 380
Rejestracja: śr maja 28, 2003 10:33 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Przemek wawa » sob sie 21, 2004 12:22 pm

Sniper pisze:
Piotr_W pisze:
Wojtek pisze: Rozumem a nie siłom :)21
nic nie poradze upalam to na żywca
to juz taki wóz

Bez przesady. :) Nie jest aż tak źle ze słabością tego całego "osprzętu" i przy najmniej u mnie wytrzymuje on podobne obciażenia. Pyce już tym ponad 7 lat czasem ostro a czasem ostrzej, zawsze na oponach 215/75 i jeszcze nic z tego powodu nie klękło 8)
Tak. ..., ale pytanie jest gdzie i jak p y c i s z w terenie, bo 215 to nawet wiecej niz standard w Samuraju.
pozdrawiam,
YJ 4.0

Awatar użytkownika
Sniper
Posty: 2028
Rejestracja: ndz sie 08, 2004 8:11 pm
Lokalizacja: Posen Parkwirtschaft Solatsch
Kontaktowanie:

Post autor: Sniper » sob sie 21, 2004 12:52 pm

Na czarnym to w zasadzie tylko ostra jazda - maksymalne przyspieszenia, predkości i mocne hamowania - bo prawie zawsze musze za kimś nadązyć lub nie mam czasu na spokojną ekonomiczną jazdę. Sam się dziwię że to auto wytrzymuje takie traktowanie :o bo w sumie to niezły bolid :) a z moim stylem jazdy to nie ma lekko :-?
A co się tyczy terenowych atrakcji to wliczaja się w to rajdy po puszczach, lasach, borach , Parkach narodowych i krajobrazowych,Karkonoszach i poligonach zarówno latem jak i zimą... oczywiście nie jest to żaden extrem ani nic do niego podobniego :D
Ręce precz od GENERAŁA!...
Obrazek

Przemek wawa
Posty: 380
Rejestracja: śr maja 28, 2003 10:33 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Przemek wawa » sob sie 21, 2004 1:21 pm

Sniper pisze:Na czarnym to w zasadzie tylko ostra jazda - maksymalne przyspieszenia, predkości i mocne hamowania - bo prawie zawsze musze za kimś nadązyć lub nie mam czasu na spokojną ekonomiczną jazdę. Sam się dziwię że to auto wytrzymuje takie traktowanie :o bo w sumie to niezły bolid :) a z moim stylem jazdy to nie ma lekko :-?
W zasadzie, to nigdy nie slyszalem o takim stylu jazdy, i to obojetnie jakim autem terenowym, no ale ... :)21
pozdrawiam,
YJ 4.0

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Post autor: Misiek Bielsko » sob sie 21, 2004 1:24 pm

Sniper pisze:Parkach narodowych i krajobrazowych
Po prostu cudnie :)21
:)3

Przemek wawa
Posty: 380
Rejestracja: śr maja 28, 2003 10:33 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Przemek wawa » sob sie 21, 2004 1:35 pm

Juz nic nie chcialem pisac o parkach :)21 ..., ale do tematu glownego wracajac => powinno byc 205/70 R15, a nie 60 ... , to jeszcze mozna lyknac do Nivki, bo nawet polgum "byly acz upadly" cos takiego produkowal w przeszlosci, a koledzyz Nivek na tym jezdzili.
pozdrawiam,
YJ 4.0

Awatar użytkownika
Sniper
Posty: 2028
Rejestracja: ndz sie 08, 2004 8:11 pm
Lokalizacja: Posen Parkwirtschaft Solatsch
Kontaktowanie:

Post autor: Sniper » ndz sie 22, 2004 7:30 pm

Misiek Bielsko pisze:
Sniper pisze:Parkach narodowych i krajobrazowych
Po prostu cudnie :)21
:)3

Wręcz odjazdowo i odprężeniowo :lol:


Przemek wawa pisze:
Sniper pisze:Na czarnym to w zasadzie tylko ostra jazda - maksymalne przyspieszenia, predkości i mocne hamowania - bo prawie zawsze musze za kimś nadązyć lub nie mam czasu na spokojną ekonomiczną jazdę. Sam się dziwię że to auto wytrzymuje takie traktowanie :o bo w sumie to niezły bolid :) a z moim stylem jazdy to nie ma lekko :-?
W zasadzie, to nigdy nie slyszalem o takim stylu jazdy, i to obojetnie jakim autem terenowym, no ale ... :)21


Przynajmniej niviasta nie ma czasu się starzeć :P
Ręce precz od GENERAŁA!...
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Łada Niva”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości