Silnik zamiennik

wszystko o niwce

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
Sniper
Posty: 2028
Rejestracja: ndz sie 08, 2004 8:11 pm
Lokalizacja: Posen Parkwirtschaft Solatsch
Kontaktowanie:

Post autor: Sniper » wt lip 15, 2008 1:20 pm

reduktorb pisze: Sorry, nie wiem jakie są relacje między ustawieniami gaźnika czy zapłonu , a przełożeniem obrotów silnika na prędkość na kółkach
W nivie 1.6 są takie że przy dobrze wyregulowanym i czystym gaźniku, przyspieszenie tudzież opóźnienie zapłonu skutkuje podniesieniem odczuwalnej elastyczności i możliwości silnika - a tak naprawdę to nadaniem mu właściwego trybu pracy. Stąd też zależnie od tych regulacji będziesz otrzymywał różne wartości km/h przy tych samych prędkościach obrotowych silnika na tym samym biegu, oraz inne wartości przyspieszeń i prędkości max. na danych biegach.

Z tym że warto pamiętać by regulacji dokonywać na tzw. czuja - to znaczy metoda bezpośredniego testowania praktycznego a nie według jednej teoretycznej metody dotyczącej rzekomo właściwego ustawienia zapłonu w nivie 1.6.

W swoim czasie regulacje robiliśmy przed hangarem i od razu jazda na trój-pasmówke w celu weryfikacji praktycznej :)
Jeśli na "4" niva z lekkością osiągała ponad 120 a różnica w przyspieszeniach na 3 była znacznie bardziej odczuwalna niż przed regulacją (czytaj. dająca możliwość wyprzedzania na 3-go :D ) to oznaczało to w miarę właściwe ustawienie.

Z tego też powodu zawsze dziwiła mnie chęć właścicieli nivek do wymiany w nich silnika gdyż dobrze wyregulowany 1.6 ma według mnie dość niezłego i wystarczającego jak do nivki kopa :)
Ręce precz od GENERAŁA!...
Obrazek

Awatar użytkownika
Marek D.
 
 
Posty: 6613
Rejestracja: czw mar 17, 2005 12:31 pm
Lokalizacja: Coś koło Piątka ale bliżej Soboty

Post autor: Marek D. » wt lip 15, 2008 1:57 pm

Co do przyśpieszenia i V-max - zgoda, ale stosunek ilości obrotów wału silnika do ilości przejechanych kilometrów zależy tylko od przełożeń skrzyni, mostów i wielkości opon - gaźnik i zapłon nic do tego nie mają (znaczy mają w przypadku, gdy nie da się odpalić auta) :)21 - a wskazania prędkościomierza i obrotomierza należy traktować orientacyjnie :lol:
Sniper - dawaj w sierpniu do tomaszapi to se te nasze teorie po rozrysowujemy gdzieś przy ognisku, choćby nawet patykiem na piasku. :lol:
Niva 2,1TD koniec pieszczot
Monterey 3,1TD
www.podlasie4x4.pl

Awatar użytkownika
Janek 44
Posty: 2385
Rejestracja: śr lut 21, 2007 8:43 pm
Lokalizacja: Podlasie.

Post autor: Janek 44 » wt lip 15, 2008 2:02 pm

Sniper pisze: Stąd też zależnie od tych regulacji będziesz otrzymywał różne wartości km/h przy tych samych prędkościach obrotowych silnika na tym samym biegu,
Przemyśl to jeszcze raz.
"..i spojrzał Pan na pracę naszą i był zadowolony,na wieść o zarobkach-usiadł zapłakał.."

Awatar użytkownika
Sniper
Posty: 2028
Rejestracja: ndz sie 08, 2004 8:11 pm
Lokalizacja: Posen Parkwirtschaft Solatsch
Kontaktowanie:

Post autor: Sniper » wt lip 15, 2008 2:08 pm

Hej moment - przecież ja pisze tylko o silniku i jego osprzęcie jako o regulowalnych elementach... cała reszta pozostaje constans!!

Ulega zmianie prędkość na kołach i przyspieszenie - tu sie zgodziłeś - więc pomyśl dalej iż przy stałym zakresie obrotów dla tego silnika, po regulacji są one uzyskiwane przy wartościach identycznych uprzednio dla mniejszych prędkości - czyli moc jest stała zmienia się jej przeniesienie tzn. charakterystyka.
Ręce precz od GENERAŁA!...
Obrazek

Awatar użytkownika
10zulu
Posty: 519
Rejestracja: sob cze 21, 2008 1:01 pm
Lokalizacja: Andrychów

Post autor: 10zulu » wt lip 15, 2008 2:13 pm

Witam,odnośnie silnika
Ile macie obrotów przy 100km/h, mam około 2500? Bo chyba mi jednak licznik szwankuje niby 100 ale jakoś wolno sie jedzie w porównaniu ze słuzbowa osobówką.Możnaby porównać z gps,ktos tak zrobił?

nivka 95 benzyna + gaz 1.7 bez i
Ostatnio zmieniony wt lip 15, 2008 2:17 pm przez 10zulu, łącznie zmieniany 1 raz.
Wj/Wg

Awatar użytkownika
Sniper
Posty: 2028
Rejestracja: ndz sie 08, 2004 8:11 pm
Lokalizacja: Posen Parkwirtschaft Solatsch
Kontaktowanie:

Post autor: Sniper » wt lip 15, 2008 2:13 pm

Janek 44 pisze:
Sniper pisze: Stąd też zależnie od tych regulacji będziesz otrzymywał różne wartości km/h przy tych samych prędkościach obrotowych silnika na tym samym biegu,
Przemyśl to jeszcze raz.
Hehe ja wiem że logicznie może Ci się wydawać że jest w tym błąd i że w teorii przynajmniej do takich rzeczy nie powinno dojść...
mało tego... gdyby to nie było potwierdzone moją osobistą praktyką to sam bym mówił że to nierealne :)21
Ręce precz od GENERAŁA!...
Obrazek

Awatar użytkownika
Marek D.
 
 
Posty: 6613
Rejestracja: czw mar 17, 2005 12:31 pm
Lokalizacja: Coś koło Piątka ale bliżej Soboty

Post autor: Marek D. » wt lip 15, 2008 2:28 pm

Sniper pisze:
Janek 44 pisze:
Sniper pisze: Stąd też zależnie od tych regulacji będziesz otrzymywał różne wartości km/h przy tych samych prędkościach obrotowych silnika na tym samym biegu,
Przemyśl to jeszcze raz.
Hehe ja wiem że logicznie może Ci się wydawać że jest w tym błąd i że w teorii przynajmniej do takich rzeczy nie powinno dojść...
mało tego... gdyby to nie było potwierdzone moją osobistą praktyką to sam bym mówił że to nierealne :)21
tak na logikę to czujnik obrotów silnika może zje... miałeś, a dłubanie przy zapłonie i targanie wiąskami zasilanie mu chwilowo poprawiało ?? :)21
Dobra tak se gdybam - bo teorie kwantowe nichu... mi do nivy nie pasują :roll:
Niva 2,1TD koniec pieszczot
Monterey 3,1TD
www.podlasie4x4.pl

Awatar użytkownika
Janek 44
Posty: 2385
Rejestracja: śr lut 21, 2007 8:43 pm
Lokalizacja: Podlasie.

Post autor: Janek 44 » wt lip 15, 2008 2:32 pm

Marek D. pisze: bo teorie kwantowe nichu... mi do nivy nie pasują :roll:
:)2
"..i spojrzał Pan na pracę naszą i był zadowolony,na wieść o zarobkach-usiadł zapłakał.."

Awatar użytkownika
bartekbp01
 
 
Posty: 1404
Rejestracja: sob cze 24, 2006 10:30 pm
Lokalizacja: Kraków/Oslo

Post autor: bartekbp01 » wt lip 15, 2008 9:14 pm

10zulu pisze:Witam,odnośnie silnika
Ile macie obrotów przy 100km/h, mam około 2500? Bo chyba mi jednak licznik szwankuje niby 100 ale jakoś wolno sie jedzie w porównaniu ze słuzbowa osobówką.Możnaby porównać z gps,ktos tak zrobił?

nivka 95 benzyna + gaz 1.7 bez i
lepiej tak:
-rozpedzasz nive do 100
-szukasz foto radaru
-za miesiąc maszwynik+ rachunek :wink:
JEST WOJNA-SĄ STRATY była NIVdzięcznica 1.6 91r==>Granda Viertara 2,0HDi

CHREATIW TECHNOLOŻI ;)

Awatar użytkownika
POLO
 
 
Posty: 236
Rejestracja: śr gru 14, 2005 2:08 pm
Lokalizacja: Kielce

Post autor: POLO » pn lip 21, 2008 11:16 am

a co myślicie o silniku z Vitarki ciekawe czy dużo motania ??
POJARKA III DID
UAZik 469 B -03.2013
RAFKA 4 I
PIP ZJ

Awatar użytkownika
Artix
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 76
Rejestracja: śr paź 24, 2007 7:27 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Artix » wt wrz 30, 2008 9:13 pm

U mnie predkosciomierz klamie o 20 km/h sprawdzone z GPS :D ale nie bede tego zmienial czuje sie zdecydowanie lepiej kiedy Niva wyciaga mi 140 km/h :D

co do ustawien silnika, to fakt dobrze wyregulowany silnik nie jest zly, w mojej Nivce ni jak nie da sie wyregulowac zeby na benzynie chodzil tak samo jak na gazie. Jak chodzi na gazie bajka to na benzynie lipa i odwrotnie, ci co byli na Iszym zlocie Nivy widzieli jaki problem byl z wyjechaniem z dolka, a teraz wiem ze wystarczylo przelaczyc na gazownie i nie trzeba by mnie popychac :D Ja juz sie wyleczylem z checi zmiany silnika.
Jeepnięty Cherokez po małych przeróbkach

2Kółka
 
 
Posty: 1275
Rejestracja: czw sty 17, 2008 3:20 pm
Lokalizacja: WROCŁAW

Post autor: 2Kółka » pt gru 05, 2008 2:18 pm

http://pl.youtube.com/watch?v=H42CxT4Z4Us
http://pl.youtube.com/watch?v=GWf6DJOG4p4

Jak gość go tam zmieścił :o ? i jak go chłodzić zamierza?

Awatar użytkownika
10zulu
Posty: 519
Rejestracja: sob cze 21, 2008 1:01 pm
Lokalizacja: Andrychów

Post autor: 10zulu » pt gru 05, 2008 6:51 pm

POLO pisze:a co myślicie o silniku z Vitarki ciekawe czy dużo motania ??
Kolego mam vitarkę 1.6 8v i moc 82,prawie taka sama jak w ładzie 1.7 bez i-85 koni-vitarka jest szybsza bo jest spora róznica w wadze,suza waży tylko 980kg i napęd na tył więc mniejsze opory toczenia,do tego w suzie cięższe koło zamachowe-12kg(dlatego zajebiście ciągnie od niskich obrotów jak diesel).według mnie nie opłaca się motać tego silnika do nivki jeśli seryjny jest dobrze wyregulowany.

Pozdrawiam-
Wj/Wg

Awatar użytkownika
bartekbp01
 
 
Posty: 1404
Rejestracja: sob cze 24, 2006 10:30 pm
Lokalizacja: Kraków/Oslo

Post autor: bartekbp01 » pt gru 05, 2008 8:53 pm

2Kółka pisze:http://pl.youtube.com/watch?v=H42CxT4Z4Us
http://pl.youtube.com/watch?v=GWf6DJOG4p4

Jak gość go tam zmieścił :o ? i jak go chłodzić zamierza?
nieważne jak wazne że robi!!!!!!!!!!!!!!!!
JEST WOJNA-SĄ STRATY była NIVdzięcznica 1.6 91r==>Granda Viertara 2,0HDi

CHREATIW TECHNOLOŻI ;)

Awatar użytkownika
scibor1
 
 
Posty: 171
Rejestracja: pt cze 27, 2008 6:51 am
Lokalizacja: Górowo Iławeckie

Post autor: scibor1 » ndz gru 07, 2008 9:38 am

bartekbp01 pisze:
2Kółka pisze:http://pl.youtube.com/watch?v=H42CxT4Z4Us
http://pl.youtube.com/watch?v=GWf6DJOG4p4

Jak gość go tam zmieścił :o ? i jak go chłodzić zamierza?
nieważne jak wazne że robi!!!!!!!!!!!!!!!!
Jeszcze robi. Pewnie tak dlugo jak kazdy fordowski silnik;)
No wlasnie zakupilem sobie rezerwowy silnik, do ladzianki albo do traktora, zalezy co padnie pierwsze;P - 2,5td do ktorego dokrecony jest jeszcze caly ford scorpio...;)

http://pl.youtube.com/watch?v=KrNUnIFlSK4
nie po to kupilem sobie terenowe auto, zeby w teren jezdzic;)

bartixr
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 1
Rejestracja: pt gru 12, 2008 9:56 pm
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Post autor: bartixr » pn gru 15, 2008 3:16 pm

w Rosji chłopaki robią to tak http://www.niva-diesel.pl.ru/, i nawet sprzedają.
Ja jestem pod wrażeniem pływającego błotochoda :)

używają silników z Fiata z intercoolerem ( 90 KM )
nowe bezszumowe wały proponują , ciekawy patent.

2Kółka
 
 
Posty: 1275
Rejestracja: czw sty 17, 2008 3:20 pm
Lokalizacja: WROCŁAW

Post autor: 2Kółka » pn gru 15, 2008 10:39 pm


Awatar użytkownika
Sniper
Posty: 2028
Rejestracja: ndz sie 08, 2004 8:11 pm
Lokalizacja: Posen Parkwirtschaft Solatsch
Kontaktowanie:

Post autor: Sniper » śr gru 17, 2008 1:07 pm

bartixr pisze:...
nowe bezszumowe wały proponują , ciekawy patent.
No no no... rzeczywiście ciekawa sprawa :)2
Ręce precz od GENERAŁA!...
Obrazek

Awatar użytkownika
tomek
 
 
Posty: 919
Rejestracja: wt maja 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Białystok

Post autor: tomek » śr gru 17, 2008 3:25 pm

scibor1 pisze:
bartekbp01 pisze:
2Kółka pisze:http://pl.youtube.com/watch?v=H42CxT4Z4Us
http://pl.youtube.com/watch?v=GWf6DJOG4p4

Jak gość go tam zmieścił :o ? i jak go chłodzić zamierza?
nieważne jak wazne że robi!!!!!!!!!!!!!!!!
Jeszcze robi. Pewnie tak dlugo jak kazdy fordowski silnik;)
No wlasnie zakupilem sobie rezerwowy silnik, do ladzianki albo do traktora, zalezy co padnie pierwsze;P - 2,5td do ktorego dokrecony jest jeszcze caly ford scorpio...;)

http://pl.youtube.com/watch?v=KrNUnIFlSK4
A to nie jest "słynny" VM o którym wiele napisane jest w dziale Jeepa?
UAZ 78 r (dawno temu)>czerwona niva 91r>biała niva 98 r >Disco 300, 98 r

Awatar użytkownika
scibor1
 
 
Posty: 171
Rejestracja: pt cze 27, 2008 6:51 am
Lokalizacja: Górowo Iławeckie

Post autor: scibor1 » czw gru 18, 2008 2:29 pm

tomek pisze:...
A to nie jest "słynny" VM o którym wiele napisane jest w dziale Jeepa?
nie, to niezniszczalny PSA
a VM to i owszem owszem, "wslawil" sie na wielu forach...
nie po to kupilem sobie terenowe auto, zeby w teren jezdzic;)

Awatar użytkownika
jarekstryszawa
 
 
Posty: 4409
Rejestracja: sob sie 12, 2006 10:28 pm
Lokalizacja: Stryszawa
Kontaktowanie:

Post autor: jarekstryszawa » pt gru 19, 2008 10:01 pm

scibor1 pisze:
tomek pisze:...
A to nie jest "słynny" VM o którym wiele napisane jest w dziale Jeepa?
nie, to niezniszczalny PSA
a VM to i owszem owszem, "wslawil" sie na wielu forach...
Znajomy wymontował właśnie taki motor ze sierry- ma nakręcone prawie 700 tysięcy i czeka na włożenie do wózka widłowego bo bardzo ładnie pracuje- szacuneczek dla silnika :)2
Jak mawiają bracia Rosjanie- go hard or go home!

https://www.facebook.com/jarekstryszawa

Awatar użytkownika
scibor1
 
 
Posty: 171
Rejestracja: pt cze 27, 2008 6:51 am
Lokalizacja: Górowo Iławeckie

Post autor: scibor1 » sob gru 20, 2008 3:12 pm

jarekstryszawa pisze:
scibor1 pisze:
tomek pisze:...
A to nie jest "słynny" VM o którym wiele napisane jest w dziale Jeepa?
nie, to niezniszczalny PSA
a VM to i owszem owszem, "wslawil" sie na wielu forach...
Znajomy wymontował właśnie taki motor ze sierry- ma nakręcone prawie 700 tysięcy i czeka na włożenie do wózka widłowego bo bardzo ładnie pracuje- szacuneczek dla silnika :)2
wyszedlem dzis po chleb i "przypadkiem" kupilem nastepny potencjalny silnik do ladzianki... i nadal jest do niego przykrecony Ford Scorpio 2,9EFI z pieciobiegowa skrzynia manualna o dzielnosci 147KM... ciekawe jak to by sie w niviascie sprawowalo - moze to jest droga zeby zrobic z nij samolot???:)
nie po to kupilem sobie terenowe auto, zeby w teren jezdzic;)

Awatar użytkownika
petercapri
Posty: 629
Rejestracja: wt wrz 28, 2004 7:37 pm
Lokalizacja: Poznań

Re:

Post autor: petercapri » sob sty 10, 2009 6:01 pm

Sniper pisze:Hehe ja wiem że logicznie może Ci się wydawać że jest w tym błąd i że w teorii przynajmniej do takich rzeczy nie powinno dojść...
mało tego... gdyby to nie było potwierdzone moją osobistą praktyką to sam bym mówił że to nierealne :)21
Cos ci sie miesza ;) za duzo bylo tych kolezanek na tylnej kanapie - albo za malo ;)

Jak juz ktos napisal, przy okreslonej szybkosci obrotowej silnika na okreslonym biegu predkosc zawsze bedzie taka sama, niezaleznie od ustawien gaznika albo zaplonu.

Ale, oczywiscie, po lepszym dostrojeniu silnika ta sama predkosc mozna utrzymywac przy mniejszym uchyleniu przepustnicy, co ladnie wykazuje wakuometr, ktorego montaz wszystkim polecam.

PS. Jest tez jedna mozliwosc, przy ktorej obie strony maja racje - sprzeglo ci sie slizga ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Łada Niva”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość