W nivie 1.6 są takie że przy dobrze wyregulowanym i czystym gaźniku, przyspieszenie tudzież opóźnienie zapłonu skutkuje podniesieniem odczuwalnej elastyczności i możliwości silnika - a tak naprawdę to nadaniem mu właściwego trybu pracy. Stąd też zależnie od tych regulacji będziesz otrzymywał różne wartości km/h przy tych samych prędkościach obrotowych silnika na tym samym biegu, oraz inne wartości przyspieszeń i prędkości max. na danych biegach.reduktorb pisze: Sorry, nie wiem jakie są relacje między ustawieniami gaźnika czy zapłonu , a przełożeniem obrotów silnika na prędkość na kółkach
Z tym że warto pamiętać by regulacji dokonywać na tzw. czuja - to znaczy metoda bezpośredniego testowania praktycznego a nie według jednej teoretycznej metody dotyczącej rzekomo właściwego ustawienia zapłonu w nivie 1.6.
W swoim czasie regulacje robiliśmy przed hangarem i od razu jazda na trój-pasmówke w celu weryfikacji praktycznej

Jeśli na "4" niva z lekkością osiągała ponad 120 a różnica w przyspieszeniach na 3 była znacznie bardziej odczuwalna niż przed regulacją (czytaj. dająca możliwość wyprzedzania na 3-go

Z tego też powodu zawsze dziwiła mnie chęć właścicieli nivek do wymiany w nich silnika gdyż dobrze wyregulowany 1.6 ma według mnie dość niezłego i wystarczającego jak do nivki kopa
