pytanie o reduktor

wszystko o niwce

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
maxers
Posty: 470
Rejestracja: pn kwie 13, 2009 12:33 pm
Lokalizacja: Piotrków tryb

Re: pytanie o reduktor

Post autor: maxers » sob gru 26, 2009 1:08 pm

co najciekawsze to reduktor juz mu robił pewnien gosc który tez ma nivke(ta nowsza ) za remont dał chyba cos koło 500zł bo mu bardzo wyła i grzała (była gorąca) ciekaw jestem co tam przy niej robił .(a drgawki i wycia nadal były bowiem poduszki skrzyni redukt. poodpazane były)

przemo650
 
 
Posty: 123
Rejestracja: wt lis 17, 2009 9:00 pm
Lokalizacja: okolice Słupska

Re: pytanie o reduktor

Post autor: przemo650 » sob gru 26, 2009 3:52 pm

W poszukiwaniach stuków podniosłem bok auta, pokręciłem kołem i okazało sie iż przedni most latał jak szmata. Poluzował sie bo jest przykręcony do silnika nie wiem czy w seryjnej ładzie też tak jest... miałem to przerobić ale bardzo chciałem sie nareszcie przejechać! Po dokręceniu wszystkiego znowu pokręciłem kołem, most już nie latał lecz tykanie nadal było słychać. I jest taki problem ze gdy włacze luz na reduktorze to nic nie słychać a jak mam włączone terenowe albo szosowe to tak jak by jakaś zębatka nie mogła sie zazębić i tyka, czasem jak złapie tam coś to cisza... Można to jakoś naprawić bez wyciągania reduktora??? co to może być??? :-?

Ivul
Posty: 1526
Rejestracja: wt mar 20, 2007 1:35 pm
Lokalizacja: z nienacka

Re: pytanie o reduktor

Post autor: Ivul » sob gru 26, 2009 6:24 pm

przemo650 pisze:bo jest przykręcony do silnika nie wiem czy w seryjnej ładzie też tak jest
Tak jest w serii,
przemo650 pisze:I jest taki problem ze gdy włacze luz na reduktorze to nic nie słychać a jak mam włączone terenowe albo szosowe to tak jak by jakaś zębatka nie mogła sie zazębić i tyka, czasem jak złapie tam coś to cisza... Można to jakoś naprawić bez wyciągania reduktora??? co to może być??? :-?
Raczej przedni dyfer.. A łajdaczka jeździ nomalnie? albo tylko z blokadą?
Zmielony reduktor.. Hmm ?? :)9

Awatar użytkownika
poborcapodatkowy
Posty: 2324
Rejestracja: ndz paź 19, 2008 12:10 am
Lokalizacja: okolice Bytowa /pod samochodem

Re: pytanie o reduktor

Post autor: poborcapodatkowy » sob gru 26, 2009 7:19 pm

Oj tam, Ivul. Dobrze, że tyka. Jak nie tyka to nie żyje :)21
Pajero Sport 3.0 V6 '00 - było
Frontera 2.0 '94 - była
Niva '90 - była

Ivul
Posty: 1526
Rejestracja: wt mar 20, 2007 1:35 pm
Lokalizacja: z nienacka

Re: pytanie o reduktor

Post autor: Ivul » sob gru 26, 2009 7:23 pm

Ja pytam czy przy okazji tykania jeździ :)21

przemo650
 
 
Posty: 123
Rejestracja: wt lis 17, 2009 9:00 pm
Lokalizacja: okolice Słupska

Re: pytanie o reduktor

Post autor: przemo650 » sob gru 26, 2009 8:01 pm

ta normalnie jeździ... jak by przedni dyfer był zepsuty to i jak włacze reduktor na luz to by tykało coś tam.

Awatar użytkownika
Svenson
 
 
Posty: 2636
Rejestracja: wt paź 28, 2008 1:39 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: pytanie o reduktor

Post autor: Svenson » sob gru 26, 2009 8:27 pm

jak wrażenia z jazdy jak ten swap chodzi jakie prędkości moc ?????????

Ivul
Posty: 1526
Rejestracja: wt mar 20, 2007 1:35 pm
Lokalizacja: z nienacka

Re: pytanie o reduktor

Post autor: Ivul » sob gru 26, 2009 8:31 pm

Gdyby przedni dyfer był zepsuty to tykał by tylko z włączonym przełożeniem, ale..
sprawdź czy poluzowany dyfer nie narobił szkód krzyżakom (nie Krzyżakom), wałowi i/lub reduktorowi :roll:

Awatar użytkownika
Svenson
 
 
Posty: 2636
Rejestracja: wt paź 28, 2008 1:39 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: pytanie o reduktor

Post autor: Svenson » sob gru 26, 2009 8:38 pm

a jak będziesz sprawdzał czy wał nie zrobił szkód krzyżakom to zobacz jeszcze co u Templariuszy :wink:

Poza tym z uszkodzonym raczej byś nie pojechał ,a stukać może wszystko :)21

Ivul
Posty: 1526
Rejestracja: wt mar 20, 2007 1:35 pm
Lokalizacja: z nienacka

Re: pytanie o reduktor

Post autor: Ivul » sob gru 26, 2009 8:39 pm

Pewno przeguby :)21

Awatar użytkownika
Svenson
 
 
Posty: 2636
Rejestracja: wt paź 28, 2008 1:39 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: pytanie o reduktor

Post autor: Svenson » sob gru 26, 2009 8:42 pm

Ivul pisze:Pewno przeguby :)21
wymienisz zewnętrzne to wewnętrzne zaczną :)21
Każdy za to wie że to ty :)23

przemo650
 
 
Posty: 123
Rejestracja: wt lis 17, 2009 9:00 pm
Lokalizacja: okolice Słupska

Re: pytanie o reduktor

Post autor: przemo650 » sob gru 26, 2009 8:45 pm

tak to w miare fajnie... mocy mogło by byc więcej. Myśle że taki 1.6td 80 konny to już by ładnie robił :wink: Skrzynie mam z poldka i też pasuje (2 bieg na reduktorze wymiata) jednak kupiłem ją ze szrotu i wyskakuje 4 jeśli chodzi o prędkośc to nie sprawdzałem (nie zdążyłem) bo toś sie posypało... :)16 nom ale 4 dni pojeździłem i prawde mówiąc nie mogę sie doczekac aż naprawie to ustrojstwo... odłącze przedni most i zobacze wtedy czy to krzyżaki

Awatar użytkownika
Svenson
 
 
Posty: 2636
Rejestracja: wt paź 28, 2008 1:39 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: pytanie o reduktor

Post autor: Svenson » sob gru 26, 2009 8:49 pm

przemo650 pisze:tak to w miare fajnie... mocy mogło by byc więcej. Myśle że taki 1.6td 80 konny to już by ładnie robił :wink: Skrzynie mam z poldka i też pasuje (2 bieg na reduktorze wymiata) jednak kupiłem ją ze szrotu i wyskakuje 4 jeśli chodzi o prędkośc to nie sprawdzałem (nie zdążyłem) bo toś sie posypało... :)16 nom ale 4 dni pojeździłem i prawde mówiąc nie mogę sie doczekac aż naprawie to ustrojstwo... odłącze przedni most i zobacze wtedy czy to krzyżaki
mógł byś jakiegoś filmika nakręcić i na pocztę wysłać chętnie zobaczył bym jak to razem pracuje . Czas motania się zbliża a więcej info pozwoli mi się zdecydować

przemo650
 
 
Posty: 123
Rejestracja: wt lis 17, 2009 9:00 pm
Lokalizacja: okolice Słupska

Re: pytanie o reduktor

Post autor: przemo650 » sob gru 26, 2009 8:55 pm

już teraz mogę Ci powiedziec że 1.6td był by lepszy... (plany na wiosne) bo jednak ten zwykły dieselek to słabo na obroty sie wkreca! jak zrobie to tykanie to coś skręce... :wink:

Awatar użytkownika
Svenson
 
 
Posty: 2636
Rejestracja: wt paź 28, 2008 1:39 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: pytanie o reduktor

Post autor: Svenson » sob gru 26, 2009 9:06 pm

właśnie myślę o TD tylko chodzi mi o foty mocowań i jak zwykły pracuje :)21

Awatar użytkownika
Radvarin
 
 
Posty: 153
Rejestracja: czw sty 24, 2008 4:43 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Re: pytanie o reduktor

Post autor: Radvarin » ndz mar 07, 2010 3:20 pm

widzę że temat w sam raz dla mnie :)21 mocowania silnika 1,6d 54KM i 1,6tdintrcooler 80KM jak i silników 1,9tdi od VW są takie same, tak mnie koledzy z forum vw poinformowali, dlatego najlepiej wpiąć 1,9tdi o oznaczeniu 1z i zrobić z niego mtdi tzn usunąć elektronikę i odpalić go na pompie od AAZ z drobnymi modyfikacjami. Załączam plik z mocowaniami 1,6d JK 54KM o który prosił minie kiedyś kolega z naszego forum. Plik 32MB to też odpala się długo na wolniejszych kompach. http://www.wrzuc.to/B5rtOkg.wt
Niva 1978 1.6D VW ;]

Ivul
Posty: 1526
Rejestracja: wt mar 20, 2007 1:35 pm
Lokalizacja: z nienacka

Re: pytanie o reduktor

Post autor: Ivul » śr mar 10, 2010 1:26 pm

:)2
Fajny silnik i nivka :)2
wrzuć linka do fakju, będzie łatwiej znaleźć :wink:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Łada Niva”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość