2 litry w NIVIe
Moderator: Albert_N
- Wojtek
- Posty: 2115
- Rejestracja: wt cze 04, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: kiedyś UĆ, teraz Końskie, 51_12,932'N 20_30,277'E
Re: 2 litry w NIVIe
..
Generalnie: NISSAN
..jeszcze tylko parę wiosen, jeszcze parę przygód z losem..
..jeszcze tylko parę wiosen, jeszcze parę przygód z losem..
Re: 2 litry w NIVIe
Mnie zastanawia inna sprawa,mianowicie w katalogach niektórych producentów filtrów występuje Łada Niva z silnikiem 1.8 litra.Widział ktos z Was taki silnik zamontowany fabrycznie czy to jest błąd w katalogu filtrów?
- kb-autostyle
-
- Posty: 1313
- Rejestracja: wt wrz 15, 2009 10:20 am
- Lokalizacja: Moskwa
- Kontaktowanie:
Re: 2 litry w NIVIe
pewnie chodzi o silnik FAM1 (jest to motor od GM, czyli 1,8 16V - 125KM) ale jest też ewentualność 1,8 z GAZeli.Janusz73 pisze:Mnie zastanawia inna sprawa,mianowicie w katalogach niektórych producentów filtrów występuje Łada Niva z silnikiem 1.8 litra.Widział ktos z Was taki silnik zamontowany fabrycznie czy to jest błąd w katalogu filtrów?
Były w Ładzie Nadieżda (minivan, model 2120 bodajże).
Jeżdżę na felgach kutych SLIK i dziur się nie boję. Offroadu też nie. Polecam.
- kb-autostyle
-
- Posty: 1313
- Rejestracja: wt wrz 15, 2009 10:20 am
- Lokalizacja: Moskwa
- Kontaktowanie:
Re: 2 litry w NIVIe
kilka minut poklikałem i wrzucę linki do informacji źródłowych:
- silniki w nivce: http://www.niva-faq.msk.ru/tehnika/dvig ... g/dvig.htm
- cyferki w numerze nadwozia a oryginalna kompletacja: http://www.niva-faq.msk.ru/tehnika/dvig ... kakimi.htm
- 2 litry z 21203 : http://www.niva-faq.msk.ru/tehnika/dvig ... /21203.htm
- obszerny PDF o adaptacji Fiata DOHC : http://www.niva-faq.msk.ru/tehnika/dvig ... 2000_1.pdf
- inne niż seryjne wałki rozrządu do zamiany charakterystyki motoru: http://www.niva-faq.msk.ru/tehnika/dvig ... vg/vsh.htm
linki zapożyczone z http://www.niva-faq.msk.ru/tehnika/index.htm
- silniki w nivce: http://www.niva-faq.msk.ru/tehnika/dvig ... g/dvig.htm
- cyferki w numerze nadwozia a oryginalna kompletacja: http://www.niva-faq.msk.ru/tehnika/dvig ... kakimi.htm
- 2 litry z 21203 : http://www.niva-faq.msk.ru/tehnika/dvig ... /21203.htm
- obszerny PDF o adaptacji Fiata DOHC : http://www.niva-faq.msk.ru/tehnika/dvig ... 2000_1.pdf
- inne niż seryjne wałki rozrządu do zamiany charakterystyki motoru: http://www.niva-faq.msk.ru/tehnika/dvig ... vg/vsh.htm
linki zapożyczone z http://www.niva-faq.msk.ru/tehnika/index.htm
Jeżdżę na felgach kutych SLIK i dziur się nie boję. Offroadu też nie. Polecam.
Re: 2 litry w NIVIe
Czyli dość szeroka game silników oferuje Łada ale czy wszystkie dostępne są w Polsce?W 2005 roku jak w salonie zamawiałem swoja Nive to miałem do wyboru silnik 1.7MPi lub 1.9D Citroena.Wybrałem 1.7MPi i na dodatek otrzymałem Nive roczną ale nówke.Po prostu gdzieś stała w salonie rok ale to nie był dla mnie żaden problem.O ile dobrze pamiętam to nawet miałem jakiś upust cenowy.Za nówke z zainstalowanym gazem zapłaciłem 33 tys.zł.Nówka ale z biegiem czasu jak zaczełem poznawac jej budowe to nie wiem jakim cudem nie było żadnych plomb na lince prędkościomierza-ani w liczniku,ani przy reduktorze.Jednak jestem pewny że nie była jezdżona przed moim zakupem,a cztery kilometry to chyba fabryka robi podczas kontroli no i LPG też trzeba było sprawdzić.
- kb-autostyle
-
- Posty: 1313
- Rejestracja: wt wrz 15, 2009 10:20 am
- Lokalizacja: Moskwa
- Kontaktowanie:
Re: 2 litry w NIVIe
1,7 gaźnik byłw Polsce.
1,7 SPI był praktycznie tylko na eksport.
1,9 Dizel nie wychodził z fabryki. Wyjeżdżał on jako 1,7 czy nawet 1,6 gaźnikowy (auto technicznie sprawne i kompletne) i w podmoskiewskim mieście Czehow firma "Lada Export" modyfikowana go na silnik wysokoprężny od PSA.
2,0 Niva nie była eksportowana, ze względu na normy emisji spalin.
1,5 i 1,8 Dizel, z Barnaulskeigo Zavodu tak i nie weszły w serię w Nivie i jest ich niewielka ilość. (1,5 Disel jeździły w ładach 2104 - kombi dla nivy okazały się za małe a 1,8 nie doprowadzono do odpowiedniej sprawności ). Barnaul Trans Masz (BTM) starał się, lecz AvtoVaz nie pomagał w rozwoju projektu.
Barnaul ciagle dostarcza stalowe wały dizlowskie z skokiem 84mm - bardzo mocne - do Vaza i do modyfikacji motorów 1,5 i 1,6 do innych pojemności. Jeden motor na wale dizlowskim 84 mm i kutymi tłokami od madi niebawem będzie jeździł w Warszawie, pojemność wychodzi niecałe 1,8 bodajże + ciekawy wałek rozrządu, dolot i wydech.
1,7 SPI był praktycznie tylko na eksport.
1,9 Dizel nie wychodził z fabryki. Wyjeżdżał on jako 1,7 czy nawet 1,6 gaźnikowy (auto technicznie sprawne i kompletne) i w podmoskiewskim mieście Czehow firma "Lada Export" modyfikowana go na silnik wysokoprężny od PSA.
2,0 Niva nie była eksportowana, ze względu na normy emisji spalin.
1,5 i 1,8 Dizel, z Barnaulskeigo Zavodu tak i nie weszły w serię w Nivie i jest ich niewielka ilość. (1,5 Disel jeździły w ładach 2104 - kombi dla nivy okazały się za małe a 1,8 nie doprowadzono do odpowiedniej sprawności ). Barnaul Trans Masz (BTM) starał się, lecz AvtoVaz nie pomagał w rozwoju projektu.
Barnaul ciagle dostarcza stalowe wały dizlowskie z skokiem 84mm - bardzo mocne - do Vaza i do modyfikacji motorów 1,5 i 1,6 do innych pojemności. Jeden motor na wale dizlowskim 84 mm i kutymi tłokami od madi niebawem będzie jeździł w Warszawie, pojemność wychodzi niecałe 1,8 bodajże + ciekawy wałek rozrządu, dolot i wydech.
Jeżdżę na felgach kutych SLIK i dziur się nie boję. Offroadu też nie. Polecam.
- Redford
- jestem tu nowy...
- Posty: 30
- Rejestracja: pn maja 31, 2010 1:48 pm
- Lokalizacja: Łódź, Wodzierady k.Łasku
Re: 2 litry w NIVIe
Mogę polecić warsztat w Łodzi na Telefonicznej, mają chłopaki pojęcie, co i jak poprzerabiać.Ja wkładałem u nich 2.0 dohc od alfy
tel. na meila mogę podać
tel. na meila mogę podać
miłośnik wschodniej motoryzacji;)
M-72 z 45r, Niva 2.0 DOHC
M-72 z 45r, Niva 2.0 DOHC
Re: 2 litry w NIVIe
Mam na zbyciu silnik 2.0 dohc od fiata. Dla zinteresowanych kontakt na PW.
Z optymizmu się wyleczyłem, z głupoty jeszcze nie więc jadę dalej i szukam tej właściwej ... drogi.
Re: 2 litry w NIVIe
Na Telefonicznej jest ze 4 warsztaty, który dokładnie?Redford pisze:Mogę polecić warsztat w Łodzi na Telefonicznej, mają chłopaki pojęcie, co i jak poprzerabiać.Ja wkładałem u nich 2.0 dohc od alfy
tel. na meila mogę podać

No i jakie koszta mniej więcej?
Re: 2 litry w NIVIe
Hmm... kusząceMarekŻ pisze:Mam na zbyciu silnik 2.0 dohc od fiata. Dla zinteresowanych kontakt na PW.
Niva Cabrio
- kb-autostyle
-
- Posty: 1313
- Rejestracja: wt wrz 15, 2009 10:20 am
- Lokalizacja: Moskwa
- Kontaktowanie:
Re: 2 litry w NIVIe
wolan pisze:Hmm... kusząceMarekŻ pisze:Mam na zbyciu silnik 2.0 dohc od fiata. Dla zinteresowanych kontakt na PW.
to stary paliwożerny motor.
doprowadzenie go do pełnej sprawności zajmuje sporo czasu i środków finansowych.
wg. mnie prościej zmodyfikować istniejącą jednostkę lub wsadzić współczesny motor.
Re: 2 litry w NIVIe
Na pewno nie do tego auta co mam. Tam zostaje oryginał w jak największej liczbie %.
Ale kto wie co przyszłość przyniesie.
Ale kto wie co przyszłość przyniesie.
Niva Cabrio
- escorciarz
- Posty: 377
- Rejestracja: pn mar 07, 2011 11:35 am
- Kontaktowanie:
Re: 2 litry w NIVIe
Prościej na pewno, ale to są duże koszty.kb-autostyle pisze: wg. mnie prościej zmodyfikować istniejącą jednostkę
Re: 2 litry w NIVIe
Paliwożerny nie bardziej jak 1,6 na gaźniku, a silnik który mam był używany rok temu i nic mu nie dolegało wiec skąd twoja opinia kb?kb-autostyle pisze:wolan pisze:Hmm... kusząceMarekŻ pisze:Mam na zbyciu silnik 2.0 dohc od fiata. Dla zinteresowanych kontakt na PW.
to stary paliwożerny motor.
doprowadzenie go do pełnej sprawności zajmuje sporo czasu i środków finansowych.
wg. mnie prościej zmodyfikować istniejącą jednostkę lub wsadzić współczesny motor.
Z optymizmu się wyleczyłem, z głupoty jeszcze nie więc jadę dalej i szukam tej właściwej ... drogi.
- kb-autostyle
-
- Posty: 1313
- Rejestracja: wt wrz 15, 2009 10:20 am
- Lokalizacja: Moskwa
- Kontaktowanie:
Re: 2 litry w NIVIe
z praktyki. Wg. mnie nie warto, mieli chłopaki te motory pod maską.
Jak rozważać plug&play to np. jednostki 1,6 16V z nowych ład, motor 126-y albo coś z kaliny 16V. Moc duża, apetyt na paliwo mały.
Obecnie popularne jest wrzucanie tych silników w miejsce motora klasyki i nivy.
Jak iść grubiej to diesel, albo jednostki benzynowe z BMW.
Jak rozważać plug&play to np. jednostki 1,6 16V z nowych ład, motor 126-y albo coś z kaliny 16V. Moc duża, apetyt na paliwo mały.
Obecnie popularne jest wrzucanie tych silników w miejsce motora klasyki i nivy.
Jak iść grubiej to diesel, albo jednostki benzynowe z BMW.
- Wojtek
- Posty: 2115
- Rejestracja: wt cze 04, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: kiedyś UĆ, teraz Końskie, 51_12,932'N 20_30,277'E
Re: 2 litry w NIVIe
kb-autostyle pisze:wolan pisze: Hmm... kuszące
to stary paliwożerny motor.
doprowadzenie go do pełnej sprawności zajmuje sporo czasu i środków finansowych.
wg. mnie prościej zmodyfikować istniejącą jednostkę lub wsadzić współczesny motor.
Może i racja, ale chodzi jak złoto i w sumie mało motania przy wkładaniu - o ile mnie pamięć nie myli

Generalnie: NISSAN
..jeszcze tylko parę wiosen, jeszcze parę przygód z losem..
..jeszcze tylko parę wiosen, jeszcze parę przygód z losem..
Re: 2 litry w NIVIe
Nie bez powodu te silniki montowali w rajdowych polonezach i dużych fiatach w latach 80-tych i na początku 90-tych
Z optymizmu się wyleczyłem, z głupoty jeszcze nie więc jadę dalej i szukam tej właściwej ... drogi.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość