2 litry w NIVIe

wszystko o niwce

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 2115
Rejestracja: wt cze 04, 2002 1:00 am
Lokalizacja: kiedyś UĆ, teraz Końskie, 51_12,932'N 20_30,277'E

Re: 2 litry w NIVIe

Post autor: Wojtek » ndz lip 01, 2012 5:54 pm

..
Generalnie: NISSAN

..jeszcze tylko parę wiosen, jeszcze parę przygód z losem..

Janusz73
 
 
Posty: 1227
Rejestracja: pt sty 06, 2012 9:13 pm

Re: 2 litry w NIVIe

Post autor: Janusz73 » ndz lip 01, 2012 6:46 pm

Mnie zastanawia inna sprawa,mianowicie w katalogach niektórych producentów filtrów występuje Łada Niva z silnikiem 1.8 litra.Widział ktos z Was taki silnik zamontowany fabrycznie czy to jest błąd w katalogu filtrów?

Awatar użytkownika
kb-autostyle
 
 
Posty: 1313
Rejestracja: wt wrz 15, 2009 10:20 am
Lokalizacja: Moskwa
Kontaktowanie:

Re: 2 litry w NIVIe

Post autor: kb-autostyle » ndz lip 01, 2012 11:24 pm

Janusz73 pisze:Mnie zastanawia inna sprawa,mianowicie w katalogach niektórych producentów filtrów występuje Łada Niva z silnikiem 1.8 litra.Widział ktos z Was taki silnik zamontowany fabrycznie czy to jest błąd w katalogu filtrów?
pewnie chodzi o silnik FAM1 (jest to motor od GM, czyli 1,8 16V - 125KM) ale jest też ewentualność 1,8 z GAZeli.
Były w Ładzie Nadieżda (minivan, model 2120 bodajże).
Jeżdżę na felgach kutych SLIK i dziur się nie boję. Offroadu też nie. Polecam.

Awatar użytkownika
kb-autostyle
 
 
Posty: 1313
Rejestracja: wt wrz 15, 2009 10:20 am
Lokalizacja: Moskwa
Kontaktowanie:

Re: 2 litry w NIVIe

Post autor: kb-autostyle » pn lip 02, 2012 2:09 pm

kilka minut poklikałem i wrzucę linki do informacji źródłowych:

- silniki w nivce: http://www.niva-faq.msk.ru/tehnika/dvig ... g/dvig.htm
- cyferki w numerze nadwozia a oryginalna kompletacja: http://www.niva-faq.msk.ru/tehnika/dvig ... kakimi.htm
- 2 litry z 21203 : http://www.niva-faq.msk.ru/tehnika/dvig ... /21203.htm
- obszerny PDF o adaptacji Fiata DOHC : http://www.niva-faq.msk.ru/tehnika/dvig ... 2000_1.pdf

- inne niż seryjne wałki rozrządu do zamiany charakterystyki motoru: http://www.niva-faq.msk.ru/tehnika/dvig ... vg/vsh.htm

linki zapożyczone z http://www.niva-faq.msk.ru/tehnika/index.htm
Jeżdżę na felgach kutych SLIK i dziur się nie boję. Offroadu też nie. Polecam.

Janusz73
 
 
Posty: 1227
Rejestracja: pt sty 06, 2012 9:13 pm

Re: 2 litry w NIVIe

Post autor: Janusz73 » pn lip 02, 2012 6:36 pm

Czyli dość szeroka game silników oferuje Łada ale czy wszystkie dostępne są w Polsce?W 2005 roku jak w salonie zamawiałem swoja Nive to miałem do wyboru silnik 1.7MPi lub 1.9D Citroena.Wybrałem 1.7MPi i na dodatek otrzymałem Nive roczną ale nówke.Po prostu gdzieś stała w salonie rok ale to nie był dla mnie żaden problem.O ile dobrze pamiętam to nawet miałem jakiś upust cenowy.Za nówke z zainstalowanym gazem zapłaciłem 33 tys.zł.Nówka ale z biegiem czasu jak zaczełem poznawac jej budowe to nie wiem jakim cudem nie było żadnych plomb na lince prędkościomierza-ani w liczniku,ani przy reduktorze.Jednak jestem pewny że nie była jezdżona przed moim zakupem,a cztery kilometry to chyba fabryka robi podczas kontroli no i LPG też trzeba było sprawdzić.

Awatar użytkownika
kb-autostyle
 
 
Posty: 1313
Rejestracja: wt wrz 15, 2009 10:20 am
Lokalizacja: Moskwa
Kontaktowanie:

Re: 2 litry w NIVIe

Post autor: kb-autostyle » pn lip 02, 2012 6:48 pm

1,7 gaźnik byłw Polsce.
1,7 SPI był praktycznie tylko na eksport.
1,9 Dizel nie wychodził z fabryki. Wyjeżdżał on jako 1,7 czy nawet 1,6 gaźnikowy (auto technicznie sprawne i kompletne) i w podmoskiewskim mieście Czehow firma "Lada Export" modyfikowana go na silnik wysokoprężny od PSA.

2,0 Niva nie była eksportowana, ze względu na normy emisji spalin.

1,5 i 1,8 Dizel, z Barnaulskeigo Zavodu tak i nie weszły w serię w Nivie i jest ich niewielka ilość. (1,5 Disel jeździły w ładach 2104 - kombi dla nivy okazały się za małe a 1,8 nie doprowadzono do odpowiedniej sprawności ). Barnaul Trans Masz (BTM) starał się, lecz AvtoVaz nie pomagał w rozwoju projektu.
Barnaul ciagle dostarcza stalowe wały dizlowskie z skokiem 84mm - bardzo mocne - do Vaza i do modyfikacji motorów 1,5 i 1,6 do innych pojemności. Jeden motor na wale dizlowskim 84 mm i kutymi tłokami od madi niebawem będzie jeździł w Warszawie, pojemność wychodzi niecałe 1,8 bodajże + ciekawy wałek rozrządu, dolot i wydech.
Jeżdżę na felgach kutych SLIK i dziur się nie boję. Offroadu też nie. Polecam.

Awatar użytkownika
Redford
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 30
Rejestracja: pn maja 31, 2010 1:48 pm
Lokalizacja: Łódź, Wodzierady k.Łasku

Re: 2 litry w NIVIe

Post autor: Redford » czw lip 19, 2012 5:45 pm

Mogę polecić warsztat w Łodzi na Telefonicznej, mają chłopaki pojęcie, co i jak poprzerabiać.Ja wkładałem u nich 2.0 dohc od alfy
tel. na meila mogę podać
miłośnik wschodniej motoryzacji;)
M-72 z 45r, Niva 2.0 DOHC

MarekŻ
 
 
Posty: 149
Rejestracja: wt kwie 03, 2012 4:07 pm
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie

Re: 2 litry w NIVIe

Post autor: MarekŻ » pt mar 08, 2013 2:47 am

Mam na zbyciu silnik 2.0 dohc od fiata. Dla zinteresowanych kontakt na PW.
Z optymizmu się wyleczyłem, z głupoty jeszcze nie więc jadę dalej i szukam tej właściwej ... drogi.

górni$
Posty: 651
Rejestracja: sob wrz 22, 2012 4:47 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Re: 2 litry w NIVIe

Post autor: górni$ » pt mar 08, 2013 8:42 am

Redford pisze:Mogę polecić warsztat w Łodzi na Telefonicznej, mają chłopaki pojęcie, co i jak poprzerabiać.Ja wkładałem u nich 2.0 dohc od alfy
tel. na meila mogę podać
Na Telefonicznej jest ze 4 warsztaty, który dokładnie? :)

No i jakie koszta mniej więcej?

Awatar użytkownika
wolan
 
 
Posty: 114
Rejestracja: ndz paź 02, 2005 11:33 am
Lokalizacja: prawie Rzeszów

Re: 2 litry w NIVIe

Post autor: wolan » pt mar 08, 2013 10:38 am

MarekŻ pisze:Mam na zbyciu silnik 2.0 dohc od fiata. Dla zinteresowanych kontakt na PW.
Hmm... kuszące
Niva Cabrio

Awatar użytkownika
kb-autostyle
 
 
Posty: 1313
Rejestracja: wt wrz 15, 2009 10:20 am
Lokalizacja: Moskwa
Kontaktowanie:

Re: 2 litry w NIVIe

Post autor: kb-autostyle » pt mar 08, 2013 2:22 pm

wolan pisze:
MarekŻ pisze:Mam na zbyciu silnik 2.0 dohc od fiata. Dla zinteresowanych kontakt na PW.
Hmm... kuszące

to stary paliwożerny motor.
doprowadzenie go do pełnej sprawności zajmuje sporo czasu i środków finansowych.
wg. mnie prościej zmodyfikować istniejącą jednostkę lub wsadzić współczesny motor.

Awatar użytkownika
wolan
 
 
Posty: 114
Rejestracja: ndz paź 02, 2005 11:33 am
Lokalizacja: prawie Rzeszów

Re: 2 litry w NIVIe

Post autor: wolan » pt mar 08, 2013 4:04 pm

Na pewno nie do tego auta co mam. Tam zostaje oryginał w jak największej liczbie %.
Ale kto wie co przyszłość przyniesie.
Niva Cabrio

Awatar użytkownika
escorciarz
Posty: 377
Rejestracja: pn mar 07, 2011 11:35 am
Kontaktowanie:

Re: 2 litry w NIVIe

Post autor: escorciarz » pt mar 08, 2013 5:47 pm

kb-autostyle pisze: wg. mnie prościej zmodyfikować istniejącą jednostkę
Prościej na pewno, ale to są duże koszty.

MarekŻ
 
 
Posty: 149
Rejestracja: wt kwie 03, 2012 4:07 pm
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie

Re: 2 litry w NIVIe

Post autor: MarekŻ » pt mar 22, 2013 2:12 am

kb-autostyle pisze:
wolan pisze:
MarekŻ pisze:Mam na zbyciu silnik 2.0 dohc od fiata. Dla zinteresowanych kontakt na PW.
Hmm... kuszące

to stary paliwożerny motor.
doprowadzenie go do pełnej sprawności zajmuje sporo czasu i środków finansowych.
wg. mnie prościej zmodyfikować istniejącą jednostkę lub wsadzić współczesny motor.
Paliwożerny nie bardziej jak 1,6 na gaźniku, a silnik który mam był używany rok temu i nic mu nie dolegało wiec skąd twoja opinia kb?
Z optymizmu się wyleczyłem, z głupoty jeszcze nie więc jadę dalej i szukam tej właściwej ... drogi.

Awatar użytkownika
kb-autostyle
 
 
Posty: 1313
Rejestracja: wt wrz 15, 2009 10:20 am
Lokalizacja: Moskwa
Kontaktowanie:

Re: 2 litry w NIVIe

Post autor: kb-autostyle » pt mar 22, 2013 7:58 am

z praktyki. Wg. mnie nie warto, mieli chłopaki te motory pod maską.

Jak rozważać plug&play to np. jednostki 1,6 16V z nowych ład, motor 126-y albo coś z kaliny 16V. Moc duża, apetyt na paliwo mały.
Obecnie popularne jest wrzucanie tych silników w miejsce motora klasyki i nivy.
Jak iść grubiej to diesel, albo jednostki benzynowe z BMW.

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 2115
Rejestracja: wt cze 04, 2002 1:00 am
Lokalizacja: kiedyś UĆ, teraz Końskie, 51_12,932'N 20_30,277'E

Re: 2 litry w NIVIe

Post autor: Wojtek » pt mar 22, 2013 8:16 am

kb-autostyle pisze:
wolan pisze: Hmm... kuszące

to stary paliwożerny motor.
doprowadzenie go do pełnej sprawności zajmuje sporo czasu i środków finansowych.
wg. mnie prościej zmodyfikować istniejącą jednostkę lub wsadzić współczesny motor.


Może i racja, ale chodzi jak złoto i w sumie mało motania przy wkładaniu - o ile mnie pamięć nie myli :wink:
Generalnie: NISSAN

..jeszcze tylko parę wiosen, jeszcze parę przygód z losem..

MarekŻ
 
 
Posty: 149
Rejestracja: wt kwie 03, 2012 4:07 pm
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie

Re: 2 litry w NIVIe

Post autor: MarekŻ » ndz mar 24, 2013 6:13 am

Nie bez powodu te silniki montowali w rajdowych polonezach i dużych fiatach w latach 80-tych i na początku 90-tych
Z optymizmu się wyleczyłem, z głupoty jeszcze nie więc jadę dalej i szukam tej właściwej ... drogi.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Łada Niva”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość