Hamulce-serwo-czujnik stopu

wszystko o niwce

Moderator: Albert_N

damian8907
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 74
Rejestracja: śr lis 06, 2013 12:55 am
Lokalizacja: Łęgowo/Olecko/Suwałki

Hamulce-serwo-czujnik stopu

Post autor: damian8907 » ndz lip 06, 2014 10:11 pm

Witam,
od jakiegoś czasu mam nie lada problem z hamulcami w swojej nivie z którego powodu wymieniłem już wszystko co ma jakikolwiek związek z układem hamulcowym (chyba wszystko).

Problemem jest wyregulowanie serwa. Albo prawie nie mam hamulca albo blokuje mi po przejechaniu 20-40 km.
Postępowałem jak książka pisze. Układ odpowietrzony, mimośrody ustawione, popychacz serwa ustawiłem według książki 1,25mm poza krawędź serwa, luz pedału hamulca również według książki a hamulec ledwie bierze przy podłodze.
Odkręcę na serwie to albo nic nie zmienia albo za jakiś czas blokuje.
Regulacja czujnika stopu przynosi podobny efekt.

Na pytania u mechaników dostaję jedną odpowiedź "sprzedaj to i kup jakiś normalny samochód"

Nie mogę sobie z tym poradzić i szukam dobrego sposobu na regulację hamulców w moim samochodzie.
Serwo i pompka starego typu.

Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu.

Janusz73
 
 
Posty: 1227
Rejestracja: pt sty 06, 2012 9:13 pm

Re: Hamulce-serwo-czujnik stopu

Post autor: Janusz73 » pn lip 07, 2014 4:07 am

Damian,niepotrzebnie regulujesz trzpień przy serwie,bo on zazwyczaj jest wyregulowany fabrycznie ale sprawdzić trzeba.Jak montujesz serwo to czujnik stopu podnieś maksymalnie do góry i wtedy sprawdż wartość wystawiania trzpienia.Nastepnie jak do serwa montujesz pompe to trzpień nie może wywierać nacisku na tłoczek pompy,tam musi być luz tzn.pompa musi dojść do obudowy serwa bez żadnego oporu.W tylnych kołach masz na pewno dobre cylinderki,nie masz nowszego typu z wbudowanymi samoregulatorami?Linki hamulca ręcznego są sprawne?I teraz przed odpowietrzaniem poluzuj linke hamulca ręcznego (mimośrody od regulacji luzu między szczęką ,a bębnem tak jak piszesz prawidłowo wyregulowane).Odpowietrzanie zaczynaj od luzowania przewodów metalowych przy pompie,czyli na samym początku dobrze odpowietrz pompe.Następnie odpowietrzaj koła w kolejności jak podaje instrukcja.Jak pedał hamulca będzie taki jak być powinien czyli wysoki i twardy to teraz wyreguluj ręczny hamulec,a na samym końcu czujnik stop.

damian8907
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 74
Rejestracja: śr lis 06, 2013 12:55 am
Lokalizacja: Łęgowo/Olecko/Suwałki

Re: Hamulce-serwo-czujnik stopu

Post autor: damian8907 » pn lip 07, 2014 7:41 pm

Będę musiał sprawdzić ten sposób w piątek jak tylko będzie wolna chwila.
Co do cylinderków o zamawiałem standardowe bez samoregulacji ale szczerze nawet nie wiem czym sie one róznią.

Janusz73
 
 
Posty: 1227
Rejestracja: pt sty 06, 2012 9:13 pm

Re: Hamulce-serwo-czujnik stopu

Post autor: Janusz73 » czw lip 10, 2014 7:16 pm

Damian w starszej wersji Niwy też mogą być zamontowane cylinderki z samoregulacją.Wpierw zrób tak jak pisałem i dobrze odpowietrz układ,zaczynając od pompy.

damian8907
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 74
Rejestracja: śr lis 06, 2013 12:55 am
Lokalizacja: Łęgowo/Olecko/Suwałki

Re: Hamulce-serwo-czujnik stopu

Post autor: damian8907 » czw lip 10, 2014 10:07 pm

Niestety tylko w weekend mogę się podłubać. Jutro biorę się bo pracy i mam nadzieję w końcu zakończyć problem :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Łada Niva”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość