Nive mam od 1.5 miesiąca. I od 'nowości' pokapuje sobie ze skrzyni biegów. Jak auto stoi zimne to nie kapie, ale zawsze kropelka wiśi na poduszce gotowa do zrzutu. Plama pozostawiana przez nivkę jest wieksza od pięcio złotówki, dość jasna (sugeruje swierzy olej). Kapie w okolicy wyjścia wału do skrzynki rozdzielczej. Mój mechanik nie zna się na nivach i mówi, że wymiana tej uszczelki (czy z czego tam kapie) to dużo roboty.
Ponieważ niedawno kupiłem auto to chciałem w nim wymienić oleje. Oczywiście nie wiem co jest gdzie wlane. Może gestrzy olej by nie kapał (mineralny)?
Czy warto wymieniać oleje? Na jakie? Wszędzie ten sam olej? Syntetyk? GL5?
Czy rozebranie tego i sprawdzenie to faktycznie dużo roboty?
Czy można i jak sprawdzić poziom oleju w skrzni, reduktorze i mostach?
PS Czy u was też dwójka zgrzyta przy redukcji z wyższych biegów? Jak się powinno tego używać?
Kapiąca skrzynia
Moderator: Albert_N
Kapiąca skrzynia
Łada Niva 1.9D 1994
Re: Kapiąca skrzynia
Nie ma co kombinować. Wymień simering, bo to prawdopodobnie to on puszcza. Oczywiście sprawdź bieżnie flanszy, bo jak jest przeszlifowana to i tak będzie leciał.
Olej lepiej wymienić. Przy okazji zobaczysz czy są opiłki itp.
Nivka jest mało wymagająca więc najczęściej wystarczy, że na bańce będzie napisane "olej przekładniowy".
Simering wymienisz bez problemu "na samochodzie". Aaaa nie ruszaj reduktora bo będziesz kombinował z jego centrowaniem.
Wszystkie mosty i skrzynki mają otwory kontrolne do sprawdzania poziomu oleju.
Olej lepiej wymienić. Przy okazji zobaczysz czy są opiłki itp.
Nivka jest mało wymagająca więc najczęściej wystarczy, że na bańce będzie napisane "olej przekładniowy".
Simering wymienisz bez problemu "na samochodzie". Aaaa nie ruszaj reduktora bo będziesz kombinował z jego centrowaniem.
Wszystkie mosty i skrzynki mają otwory kontrolne do sprawdzania poziomu oleju.
Niva `88 1.6 zagazowana
- Lesnydziad
- jestem tu nowy...
- Posty: 79
- Rejestracja: pn cze 13, 2011 7:37 pm
- Lokalizacja: Kraków
Re: Kapiąca skrzynia
U mnie (2003 rok) instrukcja podaje GL-5 do mostów, ale do skrzyni i reduktora GL-4.
Podobno GL-5 mógłby uszkodzić miedziane elementy synchronizatorów,bo zawiera jakieś dodatki uszlachetniające.
Podobno GL-5 mógłby uszkodzić miedziane elementy synchronizatorów,bo zawiera jakieś dodatki uszlachetniające.
Re: Kapiąca skrzynia
Jak się sprawdza poziom oleju w mostach i skrzyni? To jest jakieś oczko co pokazuje czy jest olej, czy tam jest miarka? Który to zaworek, żebym sobie na twarz oleju nie zrzucił 
@Lesnydziad
Ciekawe. AutoData mówi, żeby do mojej lać 75w90 GL5 syntetic.

@Lesnydziad
Ciekawe. AutoData mówi, żeby do mojej lać 75w90 GL5 syntetic.
Łada Niva 1.9D 1994
- Lesnydziad
- jestem tu nowy...
- Posty: 79
- Rejestracja: pn cze 13, 2011 7:37 pm
- Lokalizacja: Kraków
Re: Kapiąca skrzynia
w mostach, skrzyni i reduktorze masz śruby, które jak odkręcisz, to powinno być do ich poziomu równo nalane oleju. Najlepiej ściągnij sobie książkę serwisową, tam są wszystkie rysunki, i jest opisane, który korek jest do nalewania a który do spuszczania. Do wlewania oleju przydaje się metalowa strzykawa i wężyk.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość