"Łada 4x4 ( Niva ) od rocznika 2010 została wyposażona w wiele zmodernizowanych podzespołów poprawiających komfort i bezpieczeństwo podróżowania. Zastosowane zostało nowoczesne zabezpieczenie antykorozyjne podwozia i nadwozia. Zmodernizowane zostały sworznie kulowe przedniego zawieszenia, zmieniony o 4,5 stopnia kąt pochylenia zawieszenia poprawił stabilność jazdy na wprost oraz ułatwił wychodzenie z zakrętu. Trwałość zawieszenia powiększono stosując większe przednie tuleje metalowo-gumowe (zamiast 16 mm, 18 mm) Zmienione zostały przednie amortyzatory oraz konstrukcja górnego gniazda mocowania a także zmieniony został kąt pracy amortyzatorów tylnych. Przekonstruowane zostały piasty przednie aby wyeliminować zdarzające się awarie łożysk. Prowadzenie tylnego mostu zostało powierzone trapezowym wahaczom wleczonym bardziej odpornym na siły boczne. Aby wzmocnić siłę działania układu hamulcowego zastosowany został 9 calowy podciśnieniowy układ wspomagania. Wnętrze samochodu uzyskało lepszą izolację akustyczną a tablica wskaźników uzyskała dodatkowe przyrządy; termometr zewnętrzny, woltomierz a szybkościomierz nie jest już napędzany zawodną linką tylko poprzez system elektroniczny. Poprawiony został sposób rozkładania tylnej kanapy- poduszka pozioma ponosi się do pionu, pionowa opada do poziomu. Zmienione i powiększone zostały lusterka boczne oraz przednie światła pozycyjne. Poprawiono wydajność ogrzewania i wentylacji kabiny pasażerskiej. Silnik spełnia ekologiczną normę emisji spalin EURO V,dzięki zastosowaniu wielopunktowego systemu wtrysku paliwa, sterowanego elektronicznie, poprawione zostały uszczelnienia w szczególności zawodny do tej pory uszczelniacz pompy wody. Tarcza sprzęgła została powiększona z 200 mm do 215 mm dzięki czemu praca sprzęgła stała się pewniejsza i nie powoduje wibracji. Układ wspomagania pracą sprzęgła został poprawiony tak aby nie było potrzeba używać dotychczasowej siły do jego załączania. Najważniejsza modernizacją wydaje się zastosowanie bardzo wydajnego układu wspomagania kierownicy. Bardzo istotną modernizację przeszły wały napędowe, geometria ich pracy i sposób podparcia. Dzięki tej modernizacji zmniejszone zostały wibracje jakie są przenoszone z pracującego zawieszenia na układ napędowy i kabinę samochodu. Obliczono że w transmisji mocy zostały wyeliminowane straty w wysokości 1.5 KW. Samochód stał się cichszy, toczy się pewnie, bez oporów i wibracji, zachowując zadany kierunek jazdy pomimo poprzecznych garbów i nierówności. Poprawiło się bezpieczeństwo, dzięki zastosowaniu systemu ABS"
no i w związku z tym mam pewien dylemat i prośbę do Kolegów ,a mianowicie,czy to co wyżej napisane dotyczy całego rocznika 2010,czy jak?Chciałbym wybrać samochód,w miarę możliwości z tymi niby to zmniejszonymi wibracjami.Czy samochody od rocznika 2010 mają inny symbol,czy też jakieś inne oznaczenia?Zauważyłem tylko,że są nowe zegary i licznik elektroniczny w roczniku 2010,ale i są też samochody z 2010 roku ze starym licznikiem.Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie,jak te modele odróżnić ?!

