wszystko o niwce
Moderator: Albert_N
-
mentor
-

- Posty: 119
- Rejestracja: pn gru 22, 2003 8:00 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: mentor » ndz gru 26, 2004 2:58 pm
W zeszłym tygodniu podczas jazdy po asfalcie auto dostało wibracji-występowały one w zakresie prędkości 20-60 na godzine, po przekroczeniu 60 autko idzie jak po stole. Wymieniłem poduszki reduktora, oraz krzyżaki na pierwszym wale i zakres prędkości przy której występują wibracje zmniejszyłsię od 30 do 40 km/h. Czy ktoś miał coś takiego? Lub ma pomysł z czego one mogą być?
-
Bart03
-

- Posty: 3821
- Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: Bart03 » ndz gru 26, 2004 4:43 pm
po pierwsze na pierwszym wale jesli to mozna nazwac wogole walem jest jeden krzyzak a po drugie jedno zasadnicze pytanie : czy dobrze ustawiles reduktor wzgledem skrzyni

UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień
-
Kuszman

- Posty: 1824
- Rejestracja: pn lip 22, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: Kuszman » ndz gru 26, 2004 9:18 pm
Wibracje w nivie to wyposarzenie standardowe tak jak siedzenia.
-
Sniper

- Posty: 2028
- Rejestracja: ndz sie 08, 2004 8:11 pm
- Lokalizacja: Posen Parkwirtschaft Solatsch
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Sniper » pn gru 27, 2004 12:19 am
Ręce precz od GENERAŁA!...

-
Niva'94
-

- Posty: 1098
- Rejestracja: pn sie 23, 2004 11:18 am
- Lokalizacja: Warszawa/Mińsk Mazowiecki/Łuków
Post
autor: Niva'94 » pn gru 27, 2004 9:10 am
Zobacz przy jakiej prędkości występują drgania z włączonym przełożeniem terenowym. Jeśli występują przy prędkości odpowiednio niższej, to przyczyna leży przed reduktorem, jeśli przy tej samej prędkości to przyczyny szukać należy za reduktorem. I sprawdź dobrze wszystkie gumowe elementy mocujące (poduszki).
-
Niva'94
-

- Posty: 1098
- Rejestracja: pn sie 23, 2004 11:18 am
- Lokalizacja: Warszawa/Mińsk Mazowiecki/Łuków
Post
autor: Niva'94 » pn gru 27, 2004 9:15 am
Zobacz przy jakiej prędkości występują drgania z włączonym przełożeniem terenowym. Jeśli występują przy prędkości odpowiednio niższej, to przyczyna leży przed reduktorem, jeśli przy tej samej prędkości to przyczyny szukać należy za reduktorem. I sprawdź dobrze wszystkie gumowe elementy mocujące (poduszki).
-
mentor
-

- Posty: 119
- Rejestracja: pn gru 22, 2003 8:00 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: mentor » pn gru 27, 2004 9:32 am
Chodziło mi o wał łączący reduktor z przednim mostem.
-
Bart03
-

- Posty: 3821
- Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: Bart03 » pn gru 27, 2004 5:06 pm
czyli krotko mowiac wal przedni

UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień
-
Bart03
-

- Posty: 3821
- Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: Bart03 » pn gru 27, 2004 5:14 pm
Niva'94 pisze:Zobacz przy jakiej prędkości występują drgania z włączonym przełożeniem terenowym. Jeśli występują przy prędkości odpowiednio niższej, to przyczyna leży przed reduktorem, jeśli przy tej samej prędkości to przyczyny szukać należy za reduktorem. I sprawdź dobrze wszystkie gumowe elementy mocujące (poduszki).
Ale po co sprawdzac skoro wymienil poduszki na nowe. Pozatym nawet przy dobrych poduszkach lekkie wibracje zawsze beda sie pojawiac. Jesli wszystko jest dobrze ustawione to wibracje pojawiaja sie w granicach 80-90km/h i to jest w nivach "normalne". Jesli natomiast pojawiaja sie przy tak niskich predkosciach to albo potargalo przegub elastyczny albo reduktor jest zle ustawiony wzgledem skrzyni.
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień
-
Gorbi
-

- Posty: 200
- Rejestracja: pn sie 30, 2004 5:25 pm
- Lokalizacja: Białystok
Post
autor: Gorbi » ndz sty 02, 2005 7:43 pm
u mnie wibracje zaczynaja sie od okolo 85 km/h i do 90km/h tak na oko poznije cisza do 133:D(bo wiecej nie idze chyba ze z górki jak jade w strone BObrowników) to sie ludzie patrzą:D
rekreacja<Miska>
polowanie<NIVA>
-
Bart03
-

- Posty: 3821
- Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: Bart03 » ndz sty 02, 2005 7:45 pm
No to znaczy ze masz wszystko w porzadku

UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień
-
Gorbi
-

- Posty: 200
- Rejestracja: pn sie 30, 2004 5:25 pm
- Lokalizacja: Białystok
Post
autor: Gorbi » pn sty 03, 2005 8:44 am
hehe dlatego albo jeździ się do 80km/h albo powyzej 90km/h (ps. osiągnełem rekord w spalaniu 211 km na 35 L gazu)
rekreacja<Miska>
polowanie<NIVA>
-
pirelli
- jestem tu nowy...

- Posty: 60
- Rejestracja: ndz cze 27, 2004 4:02 pm
- Lokalizacja: KRK
Post
autor: pirelli » pn sty 03, 2005 9:35 am
ja tam wibracji w niviaście nie mam nawet przy 100km/h , pomijając fakt że jezdze na MT-kach a wibracje mogą pochodzić np od konczącego sie wieloklinu na którymś z wałów napędowych.
-
Bart03
-

- Posty: 3821
- Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: Bart03 » pn sty 03, 2005 5:14 pm
to masz jakis ekstra model

UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień
-
Sniper

- Posty: 2028
- Rejestracja: ndz sie 08, 2004 8:11 pm
- Lokalizacja: Posen Parkwirtschaft Solatsch
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Sniper » pn sty 03, 2005 7:21 pm
Ja za to mam cały wachlarz wibracji róznego typu w swojej nivie...
Jest ich tak wiele i uzależnione sa one od takiego mnóstwa czynników że nie ma sensu ich wymieniać
Poprostu niva to jeden spory wibrator
I o to chodzi

Ręce precz od GENERAŁA!...

-
pirelli
- jestem tu nowy...

- Posty: 60
- Rejestracja: ndz cze 27, 2004 4:02 pm
- Lokalizacja: KRK
Post
autor: pirelli » wt sty 04, 2005 12:21 pm
no nie wiem czy mam ekstra model ale na stacje diagnostyczną zaglądam co jakieś 3 miesiące i wymieniam wszystko na bierząco ale tak już musi byc jak auto mało co utwardzone drogi widzi.
-
Gorbi
-

- Posty: 200
- Rejestracja: pn sie 30, 2004 5:25 pm
- Lokalizacja: Białystok
Post
autor: Gorbi » śr sty 05, 2005 3:38 pm
hej!!! u mnie coś się dzieje
jak zaczynam ryszac to tak samochodem telepie ze szok
dzis jak z ojcem jechalem to zauwazyłem w pi.....
u mnie tak mocno nie drżało a teraz nie przy każdym ruszaniu ale co jakis czs
hmmm co to moze być ;(a było tak pięknie......
rekreacja<Miska>
polowanie<NIVA>
-
Baron

- Posty: 643
- Rejestracja: śr paź 01, 2003 11:20 am
- Lokalizacja: stamtąd, skąd większość
Post
autor: Baron » śr sty 05, 2005 3:43 pm
sprzęgło? tarcza?
Sip - Dop
...jajco holenderskie blues...
-
mentor
-

- Posty: 119
- Rejestracja: pn gru 22, 2003 8:00 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: mentor » śr sty 05, 2005 5:24 pm
A jak ruszasz ze skręconymi kołami to bardziej trzepie?
-
Gorbi
-

- Posty: 200
- Rejestracja: pn sie 30, 2004 5:25 pm
- Lokalizacja: Białystok
Post
autor: Gorbi » czw sty 06, 2005 12:44 pm
hmm testuje... ale tu nie ma chyba różnicy czy koła są skręcone czy nie po prostu jak ruszam to tak samochodem w srodku trzęsie że aż głupio!!!
rekreacja<Miska>
polowanie<NIVA>
-
JaR.
- jestem tu nowy...

- Posty: 18
- Rejestracja: sob maja 10, 2003 11:36 pm
- Lokalizacja: Wieliczka
Post
autor: JaR. » czw sty 06, 2005 10:24 pm
U mnie kiedys bylo tak samo. Szarpanie podczas ruszania. Wymienilem tarcze sprzegla na polonezowska - pasuje bez zadnych przerobek. Pomoglo.
-
Bart03
-

- Posty: 3821
- Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: Bart03 » pt sty 07, 2005 6:13 pm
JaR. pisze:U mnie kiedys bylo tak samo. Szarpanie podczas ruszania. Wymienilem tarcze sprzegla na polonezowska - pasuje bez zadnych przerobek. Pomoglo.
Zwykla tarcza z poldasa sie pali jak juz zakladac to z poloneza trucka

UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień
-
Sniper

- Posty: 2028
- Rejestracja: ndz sie 08, 2004 8:11 pm
- Lokalizacja: Posen Parkwirtschaft Solatsch
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Sniper » pt sty 07, 2005 6:57 pm
Bart03 pisze:JaR. pisze:U mnie kiedys bylo tak samo. Szarpanie podczas ruszania. Wymienilem tarcze sprzegla na polonezowska - pasuje bez zadnych przerobek. Pomoglo.
Zwykla tarcza z poldasa sie pali jak juz zakladac to z poloneza trucka

Moim skormnym zdaniem najwiecej wytrzymuje tarcza (lub całe sprzęgło) Sachsa.

Ręce precz od GENERAŁA!...

-
Bart03
-

- Posty: 3821
- Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: Bart03 » pt sty 07, 2005 7:14 pm
Zgadza sie dlatego ja jezdze wlasnie na Sachsie
Ale kumpel zakladal z trucka i mowi ze tez niezle sie spisuje zreszta firmy Lucas.
Ja jednak stracilem zaufanie do Lucasa, klepia to w Polsce i to juz nie jest ten Lucas co kiedys ( żółte pudelka itp.- wtajemniczony bedzie wiedzial o co chodzi)

UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień
-
Sniper

- Posty: 2028
- Rejestracja: ndz sie 08, 2004 8:11 pm
- Lokalizacja: Posen Parkwirtschaft Solatsch
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Sniper » pt sty 07, 2005 10:40 pm
Prawda... kiedyś Lucas trzymał fason... Nawet jego hamulce wsadzali do limitowanych serii FSO bo uchodził za lepszą jakościowo półkę produktów.
Dziś mogło już się to zmienić....
Ręce precz od GENERAŁA!...

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości