informacje nt. silników do nivy
Moderator: Albert_N
informacje nt. silników do nivy
Witam, szukam jakichkolwiek informacji technicznych nt. każdego pojedynczego silnika który można znaleźć w nivce gdyż zaczynam szukać przed zakupem i nie mam jak ocenić co jest lepsze pod względem wytrzymałość/koszty naprawy, może wy byście coś doradzili, samochód na teren a słyszałem że któryś z silników był na pasku... generalnie ciężko o jakieś dobre info
pozdrawiam
pozdrawiam
Re: informacje nt. silników do nivy
niva na pasku? Nie slyszalem. Ewentualne dizel, pochodzi z koncernu PSA, wiec mozliwe.
Jesli chodzi o wybór silnika musisz odpowiedziec sobie na pytanie do czego potrzebujesz samochód, czy jazda miejska, lekki teren czy topienie w wodzie.
Do wyboru jest wspomniany wczesniej dizel wolnossacy a więc muł, powolny, ale za to dosc duzy moment obr a to daje siłe. Elektroniki praktycznie brak, duza odpornosc na zalania.
Z benyniakow, pierwsze wypusty do chyba 94r. gaznikowce 1.6 i 1.7. Brak elektroniki, brak hydraulicznego napinacza rozrzadu, brak hydroelementów.
Konstrukcja prosta jak np. fiat 126p. Jedynie gaznik moze nie pracowac prawidlowo, ale zestaw naprawczy to kilkanascie pln.
Od 94 do chyba 2000 monowtrysk z koncernu GM. Troche elektroniki, katalizator, dosc duzo pytan na forach zwiazanych z usterkami. Ponoc podzespoly pasuja od poloneza, od corsy B, ale nie mam doswiadczenia z tym silnikiem.
Od chyba 2000 do dzis wielopunktowy wtrysk MPI. Duzo elektroniki, immobilizer, komputer tuz przy lewej nodze ( za nisko do topienia niwy) hydrauliczny napinacz rozzradu, hydroelementy, kataliztor, dwie sondy lambda. To juz nie jest prymitywny prosty silnik. Duzo elementow, które moga wysiąść.
Na stronie jacars.pl mozesz obejrzec ceny czesci. Generalnie podwozie skrzynia napedy sa te same. deliktne roznice we wnetrzu i z wierzchu.
Njwiekszym zmiana ulegał silnik.
P.S.: to tak w duzym skrocie. Przejrzyj kilka ostatnich stron na tym forum, zobaczysz jakie silniki najczesciej potrzebuja pomocy. W/g mnie najwiecej usterek dotyczy silnikow na monowtrysku, diagnostyka komputerowa tez nie jest precyzyjna.
Niva MPI natomiast ma zlacze OBD2 a wiec diagnostyka precyzjna, ja diagnozuje nive nawet inerfejsem za 80zl i pokrywa sie to z drogimi zaawansowanymi diagnoskopami.
Jesli chodzi o wybór silnika musisz odpowiedziec sobie na pytanie do czego potrzebujesz samochód, czy jazda miejska, lekki teren czy topienie w wodzie.
Do wyboru jest wspomniany wczesniej dizel wolnossacy a więc muł, powolny, ale za to dosc duzy moment obr a to daje siłe. Elektroniki praktycznie brak, duza odpornosc na zalania.
Z benyniakow, pierwsze wypusty do chyba 94r. gaznikowce 1.6 i 1.7. Brak elektroniki, brak hydraulicznego napinacza rozrzadu, brak hydroelementów.
Konstrukcja prosta jak np. fiat 126p. Jedynie gaznik moze nie pracowac prawidlowo, ale zestaw naprawczy to kilkanascie pln.
Od 94 do chyba 2000 monowtrysk z koncernu GM. Troche elektroniki, katalizator, dosc duzo pytan na forach zwiazanych z usterkami. Ponoc podzespoly pasuja od poloneza, od corsy B, ale nie mam doswiadczenia z tym silnikiem.
Od chyba 2000 do dzis wielopunktowy wtrysk MPI. Duzo elektroniki, immobilizer, komputer tuz przy lewej nodze ( za nisko do topienia niwy) hydrauliczny napinacz rozzradu, hydroelementy, kataliztor, dwie sondy lambda. To juz nie jest prymitywny prosty silnik. Duzo elementow, które moga wysiąść.
Na stronie jacars.pl mozesz obejrzec ceny czesci. Generalnie podwozie skrzynia napedy sa te same. deliktne roznice we wnetrzu i z wierzchu.
Njwiekszym zmiana ulegał silnik.
P.S.: to tak w duzym skrocie. Przejrzyj kilka ostatnich stron na tym forum, zobaczysz jakie silniki najczesciej potrzebuja pomocy. W/g mnie najwiecej usterek dotyczy silnikow na monowtrysku, diagnostyka komputerowa tez nie jest precyzyjna.
Niva MPI natomiast ma zlacze OBD2 a wiec diagnostyka precyzjna, ja diagnozuje nive nawet inerfejsem za 80zl i pokrywa sie to z drogimi zaawansowanymi diagnoskopami.
Re: informacje nt. silników do nivy
aha do diagnostyki monowtrysku wystarczy kawalek druta i odczyt bledow lampka czek engin.
Co do kosztow utrzymania czy napraw zalezy ile sam potrafisz zrobic. Jesli nic nie potrafisz to niva nie jest dla Ciebie.
Co do kosztow utrzymania czy napraw zalezy ile sam potrafisz zrobic. Jesli nic nie potrafisz to niva nie jest dla Ciebie.
Re: informacje nt. silników do nivy
spoko jestem mechanikiem z zawodu, już wcześniej czytałem o tym jednopunkcie i właśnie nie chciałem się na to władować a jakoś ciężko o informacje jakie roczniki to miały a jak pojade po zakup to taK SIE NAPALE że nic nie bede widział
) dizla nie chce bo połączenie francuskiego dizla i ruskiej technologii nie może być dobre.... a jak z usterkami w tych nowszych 1.7i i MPI są jakieś poważne kosztowne usterki czy raczej drobne?

Re: informacje nt. silników do nivy
w mpi najdrozszy moze byc komputer. czujniki ew cewka kilkadziesiat zl. usterki nie sa czeste ale moga sie zdarzyc. wiadomo ze to co jest to sie moze zepsuc.
Re: informacje nt. silników do nivy
Pewnie to będzie pytanie z gatunku głupich...
Da się uwstecznić MPi do gaźnika?
Pierwsze co mi przychodzi do głowy to czy kolektor dolotowy od gaźnikowca będzie pasował.
Druga rzecz to odpowiednia pompka paliwa.
I jeszcze pozostaje kwestia zapłonu?
Da się uwstecznić MPi do gaźnika?
Pierwsze co mi przychodzi do głowy to czy kolektor dolotowy od gaźnikowca będzie pasował.
Druga rzecz to odpowiednia pompka paliwa.
I jeszcze pozostaje kwestia zapłonu?
Re: informacje nt. silników do nivy
Kolektor ssacy jest inny. Byc moze do glowicy pasuja oba. Pompke paliwa mozna wstawic elektryczna ale o nizszym cisnieni niz w mpi. Ok 1 bar max. Zaplon w mpi w pelni elektroniczny. I brak miejsca na osadzenie mechanicznego aparatu zaplonowego. Latwiej kupic silnik gaznikowy. Ew silnik od monowtrysku i przerobic na
gaznik. Ponoc gaznik pasuje wmiejsce monowtrysku.
gaznik. Ponoc gaznik pasuje wmiejsce monowtrysku.
Re: informacje nt. silników do nivy
No to wszystko jasne. Dzięki.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość