Witam, czy zna ktoś może warsztaty/serwisy w Trójmieście zajmujące się Nivą? A, dokładniej mające doświadczenie w regulacji ustawienia skrzyni rozdzielczej w związku z wibracjami. Może potraficie podpowiedzieć coś o metodach ustawienia układu skrzynia-rozdzielcza.
Pozdrawiam
Warsztaty Trójmiasto
Moderator: Albert_N
- Misiek Cypr
-
- Posty: 13258
- Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Warsztaty Trójmiasto
Vandall, jest na forum, warsztat w Pogórzu, koło Gdyni
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044
513549044
- poborcapodatkowy
- Posty: 2324
- Rejestracja: ndz paź 19, 2008 12:10 am
- Lokalizacja: okolice Bytowa /pod samochodem
Re: Warsztaty Trójmiasto
Na początek reduktor na luz, skrzynia biegów na bieg, Ty odpalasz i pod samochód. Luzujesz śruby mocujące reduktor, po chwili dokręcasz. Jest szansa, że sam ustawi się optymalne. Jak nie pomoże, to albo ustawianie wg serwisówki, albo metodą "teraz 2 mm w prawo i zobaczymy"Tomi1701 pisze: ↑ndz lut 27, 2022 1:46 pmWitam, czy zna ktoś może warsztaty/serwisy w Trójmieście zajmujące się Nivą? A, dokładniej mające doświadczenie w regulacji ustawienia skrzyni rozdzielczej w związku z wibracjami. Może potraficie podpowiedzieć coś o metodach ustawienia układu skrzynia-rozdzielcza.
Pozdrawiam

A idealnie i tak nie będzie, porzućcie nadzieję

Pajero Sport 3.0 V6 '00 - było
Frontera 2.0 '94 - była
Niva '90 - była
Frontera 2.0 '94 - była
Niva '90 - była
Re: Warsztaty Trójmiasto
Poborcapodatkowy opisuje najlepszy patent na centrowanie reduktora.Dodam,że trzebą włączyć najwyższy bieg (4 lub 5) i trzymać gaz do 2500-3000 obrotów silnika.To jest najlepszy sposób.Jednak nie dotyczy on gdy skrzynia biegów jest od Poloneza,gdy wały są niewyważone,a ich krzyżaki zużyte lub przegub elastyczny między skrzynią biegów,a reduktorem jest zflaczały.
Re: Warsztaty Trójmiasto
Dzięki za podpowiedzi. Auto jest w zasadzie nowe, więc chyba nie powinno być zużycia podzespołów a wibruje, że w lusterku obraz "smurzy".
Re: Warsztaty Trójmiasto
Tomi1701.Piszesz,że auto jest w zasadzie nowe.Czyli najprawdopodobniej masz nowy rodzaj wałów napędowych-nie krzyżaki,a przeguby.Wały z przegubami jeszcze bardziej eliminują wibrację.Możliwe że przegub elastyczny między skrzynią a reduktorem jest zużyty.Od pewnego czasu są w sprzedaży przeguby elastyczne wzmocnione które polecam.Ogólnie ciekawa sprawa,auto nowe i reduktor ma wibracje.Możliwe że w fabryce dobrze nie wycentrowali lub było jakieś uderzenie w reduktor które go przesunęło,ale raczej to wątpliwa sprawa.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości