silnik diesla do nivy

wszystko o niwce

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
kosma
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 32
Rejestracja: pn gru 13, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: kraków
Kontaktowanie:

silnik diesla do nivy

Post autor: kosma » śr sty 19, 2005 7:05 pm

witam!!!
chcialem sie dowiedzis czy ktos na forum wie jakie silniki diesla pasuja do łady nivy!!!!!!!!!jezeli macie jakies pomysly to piszczie !!!!!!!!wielkie dzieki :D

Awatar użytkownika
biloowa
 
 
Posty: 280
Rejestracja: czw cze 17, 2004 9:00 pm
Lokalizacja: Człuchów---- Poznań

Post autor: biloowa » śr sty 19, 2005 7:10 pm

były w niwach 1,9 diesel koncernu PSA czyli citroen peugeot montowane oryginalnie.

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » śr sty 19, 2005 8:40 pm

jakby sie uprzec to mozna tam wiele wsadzic, trzeba tylko siedziec w temacie. Bez przerobek to nic nie podejdzie no chyba ze zapodasz diesla z cytryny albo peugeota tak jak napisal biloowa
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Andy
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 13
Rejestracja: sob lip 03, 2004 12:12 am

Post autor: Andy » czw sty 20, 2005 7:59 am

WITAM!!!!
Mam NIVKE DIESLA! Pod maska ma normalnego diesela 1,9 64 PS PEUGEOTA.
Bardzo przyjemne cacko!!! :D

Drobne pytanko! Jake macie sprzeglo w nivkach po roczniku 95???
Jestem troche zdziwiony od momentu jak mechanik powiedzial mi ze mam hydrauliczne!? Albo te nowe typy tak maja??

Awatar użytkownika
Kuszman
Posty: 1824
Rejestracja: pn lip 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kuszman » czw sty 20, 2005 8:08 am

hydraulike sprzęgła to miały i starsze nivki. Nic w tym dziwnego.

Gorbi
 
 
Posty: 200
Rejestracja: pn sie 30, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Gorbi » czw sty 20, 2005 2:42 pm

to czesto zagladales pod maske hihihihi(moze Ci sie nie psula tak czesto no nie..)
maja hydrauliczne (moja z 98')bo jest zbiorniczek i .... budowa sprzegla mowi sama za siebie ale ja se ostanio plyn nowy wlalem dot-3 i zastanawiam sie czy nie zaplace za to??? ale zdaje mi sie ze gdzies czytalem i taki trza wlewac(oczywiscie odpowietrzylem sprzeglo)
a co do niwek D - przygladalem sie 2.3 TD z sierry ale musialbym ingerowac w sprzeglo i gabaryty sa za duze bo to 5 cylindrow,ech.. ale jakiego buta by miala..............
te takie citroeny co maja pake c 15 czy jak one ich 1.9 D pasuje bez przerubek jak na oko, ale jak koledzy wspomnieli juz, wszystko zalezy od twojej wyobrazni mozliwosci i umiejetnosci XD i $$
rekreacja<Miska>
polowanie<NIVA>

Awatar użytkownika
kosma
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 32
Rejestracja: pn gru 13, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: kraków
Kontaktowanie:

Post autor: kosma » czw sty 20, 2005 7:12 pm

a jezeli zakladam diesla to trzeba zmienic jakos przelozenia bo przeciez diesel ma mniejsze obroty od benzyny !!!!!!!!!jak to zrobic ,jak zmienic przelozenia-bo jak nie zmienie to niwa bedzie wolna strasznie!!!!!!!!

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » czw sty 20, 2005 8:24 pm

ten 2.3 od sierry to chyba wlasnie z PSA pochodzil
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

Gorbi
 
 
Posty: 200
Rejestracja: pn sie 30, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Gorbi » czw sty 20, 2005 11:39 pm

nie kumam" z PSA " rozjanij to stwierdzenie heh. a ze trzeba cos zmieniac w przelozeniach to pierwsze slysze??
rekreacja<Miska>
polowanie<NIVA>

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » pt sty 21, 2005 7:14 am

pug i cytryna to PSA
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

Awatar użytkownika
kosma
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 32
Rejestracja: pn gru 13, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: kraków
Kontaktowanie:

Post autor: kosma » pt sty 21, 2005 3:05 pm

normalny silnik benzynowy kreci te 6000 obrotow -przyjmijmy tak-a diesel 3000-4000 obrotow . trzeba zmienic przelozenia!!!!!!!!!!!!!!!!!! :roll:

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » pt sty 21, 2005 5:47 pm

kosma pisze:normalny silnik benzynowy kreci te 6000 obrotow -przyjmijmy tak-a diesel 3000-4000 obrotow . trzeba zmienic przelozenia!!!!!!!!!!!!!!!!!! :roll:
Trzeba :o No co ty nie powiesz. A co niby na benzynowych mostach nie bedzie jechac, kto ci takich glupot naopowiadal ??
Benzynowe silniki z nivek sa odprezone wiec nie ma bata zebys nimi wykrecal wieksze obroty niz 4500 bo to poprostu nie ma sensu.
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
Sniper
Posty: 2028
Rejestracja: ndz sie 08, 2004 8:11 pm
Lokalizacja: Posen Parkwirtschaft Solatsch
Kontaktowanie:

Post autor: Sniper » pt sty 21, 2005 7:29 pm

Primo - jeżeli już cokolwiek zmieniać to raczej przełożenia w skrzyni biegów - po wyliczeniu charakterystyki mocy i predkości, może być np dobra współpraca na pierwszych dwóch biegach a potem już gorzej
Secundo - mosty mają swą stałą wartość i nic się tam nie zmienia - zostaw je w spokoju :D
Tertio- jeżeli chodzi o silnik to ważny jest przedział obrotów - zakres przy którym uzyskuje moment obrotowy np może zacząć palic sprzęgło ze względu na nisko umiejscowiony m.obrotowy

Reasumując-takie modyfikacje wymagają najpierw serii wyliczeń i obliczeń i nie jest tak że można wymienic dowolnie jeden element z całości układu. Rosjanie poswięcali na to chociażby przy modyfikacjach nivy tony papieru i tysiące roboczo-godzin :)
Bart03 pisze:(...)nie ma bata zebys nimi wykrecal wieksze obroty niz 4500 bo to poprostu nie ma sensu.

Otóż jest taki bat - przynajmniej w mojej :) - a sens czasem sie znajduje :D
Ręce precz od GENERAŁA!...
Obrazek

Awatar użytkownika
piotr oskwarek
 
 
Posty: 818
Rejestracja: wt paź 14, 2003 7:43 pm
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: piotr oskwarek » pt sty 21, 2005 7:49 pm

a skoro już o takich silniczkach z cytryny mowa
to kumpel ma wsadzone do uaza 1.8 TD z intercoolerem od chiba cytrona BX-a no i całkiem to jedzie i ma jakieś ponad 90 kmów

ładzianka by fruwała
były Terrano I: 2.4 z podtlenkiem i 2.7TD;
był UAZ 2.9V6;
była Vicia Long 2.0V6
jest Pipek 2.7CRD

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » pt sty 21, 2005 10:52 pm

Snajper powiedzmy sobie prawde Lada Niva ciagnie do 4800 obrotow a potem dupa blada i po co ja krecic dalej do 6000 skoro mozna wrzucic nastepny bieg i lepiej pociagnie niz na tym nizszym. W koncu 8,5 stopnia sprezania robi swoje i do tego stwozyli silnik nivki zeby przy niskich obrotach mial maksymalny moment a nie przy wysokich.
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
Sniper
Posty: 2028
Rejestracja: ndz sie 08, 2004 8:11 pm
Lokalizacja: Posen Parkwirtschaft Solatsch
Kontaktowanie:

Post autor: Sniper » sob sty 22, 2005 12:48 am

Bart03 pisze: po co ja krecic dalej do 6000 skoro mozna wrzucic nastepny bieg i lepiej pociagnie niz na tym nizszym...

Otóż to... ja mam 4-biegową skrzynię biegów :)
hehe
Ręce precz od GENERAŁA!...
Obrazek

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » sob sty 22, 2005 10:13 am

Ja tez tak mialem i zapodalem sobie piatke :lol: Oj wspolczuje ci Snajper znam ten bol, 100km/h i ok 4200 obrotow o ile dobrze pamietam i mozna ogluchnac :wink:
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
Sniper
Posty: 2028
Rejestracja: ndz sie 08, 2004 8:11 pm
Lokalizacja: Posen Parkwirtschaft Solatsch
Kontaktowanie:

Post autor: Sniper » sob sty 22, 2005 3:11 pm

Bart03 pisze:...Oj wspolczuje ci Snajper znam ten bol, 100km/h i ok 4200 obrotow o ile dobrze pamietam i mozna ogluchnac :wink:


Heh, nie jest tak źle (bo gdyby było to pewnie bym się z nią rozstał :) ):
Po pierwsze silnik wraz ze swoim osprzętem zapewnia moim zdaniem dostateczną ilość mocy dla mojego auta (terenowego) co w połączeniu z zestopniowaniem skrzyni biegów (jej charakterystyką) i przekładnia główną 4.3 daje dobre efekty - samochód jest bardzo elastyczny co jest przydatne w rozmaitych warunkach.
Po drugie auto było wersją eksportową co w jakies mierze mogło przyczynić się do podniesienia jego trwałości (opory toczenia , wyciszenie itp.) i osiągów - faktem jest zastosowanie w nim orginalnie dość mało ekonomicznego gażnika podnoszącego wydatnie osiągi Nivy.
Poza tym samochód nigdy nie był oszczędzany i nadal nie jest :) co przełożyło się w jakies mierze na brak wystąpienia "efektu zmulenia" , a używanie odpowiednich smarów i olejów także w jakieś mierze zmniejszyło opory działania poszczególnych mechanizmów.
Co do scisłości osiągów w tym egzemplarzu to przy 110km/h na 4 biegu silnik ma równo 4000 obr/min i ze spokojem mozna go wkręcać do 5.600 na tym biegu co odpowiada wówczas 125-130 km/h.
Powyżej 130 km silnik zaczyna "hamować" - to znaczy wystąpuje ciekawe zjawisko gdy auto chce jechać szybciej ale wartość obrotów na to nie pozwala (może to prowadzić do zatarcia). Na osiąganie "wyższych" prędkości tym pojazdem znacznie ujemnie wpływa jego małoopływowy kształt - co ciekawe moja obciążona Niva ma gorsze przyspieszenia ale lepsze prędkości maksymalne :)
A co do hałasu - to rzecz względna :) (jeżdziłem już dużo głośniejszymi zabawkami) poza tym ograniczyłem go częściowo poprzez wyciszenie i ... dobre radio :D
Ręce precz od GENERAŁA!...
Obrazek

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » sob sty 22, 2005 3:54 pm

:o ale elaborat napisales. Ze tez ci sie chcialo :wink:
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Gorbi
 
 
Posty: 200
Rejestracja: pn sie 30, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Gorbi » wt sty 25, 2005 8:10 pm

chlopak wylewny jest......
ps. ja zostaje na gazie u mnie znowu 1.73 zl wiec JADA DZIKI JADA>>
a o dieslu pomysle jak bedzie 2 zl 1 litr gazu kosztowal hihih
rekreacja<Miska>
polowanie<NIVA>

Awatar użytkownika
Sniper
Posty: 2028
Rejestracja: ndz sie 08, 2004 8:11 pm
Lokalizacja: Posen Parkwirtschaft Solatsch
Kontaktowanie:

Post autor: Sniper » śr sty 26, 2005 3:10 pm

Gorbi pisze:chlopak wylewny jest......
(...)
Ja i wylewnośc ?? - to się wzajemnie wyklucza :D
Ręce precz od GENERAŁA!...
Obrazek

honker
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 55
Rejestracja: pt lip 02, 2004 8:05 pm
Lokalizacja: czarne
Kontaktowanie:

Post autor: honker » pt sty 28, 2005 3:22 pm

siema -wsadzali do niwy silnik diesla od cytryn o pojemnosci 1,7 widzialem tio na wlasne oczy ale trzeba troche pokominowac przy tym a dotego pasuje tez i skrzynia biegow od poloneza do tego silnika wystraczy ze zmienisz obudowe i masz ekstra zgrane to wszytko ja taka niwka jezdzile z tym silnikem i nawet ladnie to wspolpracuje ze soba warto wsadzic to ale jest troche przerubek i doscm malo miejsca zeby to zmiescic ale polecam ten silnik do niwy :)2 :evil: :evil: :D :)2
TROCHE UAZA,TROCHE PATROLA I MAMY POTWORA -HEHE

gryf8
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 5
Rejestracja: pn cze 20, 2005 7:50 pm

Niva diesel

Post autor: gryf8 » sob mar 04, 2006 2:02 pm

pytanie do Andiego
trochę czasu minęło ale może odpowiesz.
Ile ci ta Niva pali - w mieście i w trasie
Cieżki teren mnie nie interesuje ( a lekki mam na co dzień - w "mieście")
od roku przymieżam sie do Nivki - ostatnio zaczynam szukac w dieslu - czy war5to?
chodzi mi o ekonomie w spalaniu i o awaryjność - mam wrażenie że w dieslu mniejsza jest?

Awatar użytkownika
Przemekslaw
 
 
Posty: 2886
Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontaktowanie:

Post autor: Przemekslaw » sob mar 04, 2006 2:25 pm

A czy ten 1,9 D nie był montowany w poldkach ?? jezeli tak to zna ktoś jakieś parametry tego ??
XJ 2.1 TD :)21

MudMasters 4x4
Przygoda 4x4

Awatar użytkownika
RadekR
 
 
Posty: 181
Rejestracja: sob sie 20, 2005 2:26 pm
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: RadekR » sob mar 04, 2006 7:54 pm

Mam Nivkę z 1,9 d PSA taki jak w poldasie. Silnik nigdy nie zawiódł -nawet w pełnym zanurzeniu. Jedyny mankament w moim wynalazku to to że produkuje bardzo dużo ciepła i często się zapina wentylator ale to raczej wina chłodnicy.
Na trasie przy prędkościach ok 90-100 kmh moja pali ok 6-6,5 L.
W mieście ok 7,5-8 L - nawet na imprezach przeprawowych nie wychodzi z 10 L.
A co do parametrów to bardzo porównywalne z orginałem tylko że max moment obrotowy i moc są dostępne dużo niżej .
TEAM POMORZE 4x4
TLC KZJ 73

ODPOWIEDZ

Wróć do „Łada Niva”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości