zapasowe kolo na tylniej klapie

wszystko o niwce

Moderator: Albert_N

trzesik
 
 
Posty: 137
Rejestracja: sob lis 08, 2003 2:37 pm
Lokalizacja: Wrocław

zapasowe kolo na tylniej klapie

Post autor: trzesik » pt lut 11, 2005 10:49 pm

Cześć. Chciałbym zamontować koło zapasowe z tyłu na klapie mojej niewiasty.
Może ktoś ma lub zna stronki, na których znajdę jakiś rysunki techniczne i inne informacje na ten temat.
licze na waszą pomoc.

Awatar użytkownika
Kuszman
Posty: 1824
Rejestracja: pn lip 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kuszman » pt lut 11, 2005 11:05 pm

głópi pomysł bo poza wątpliwym efektem wizualnym nic nie zyskasz, a mozesz stracić.

Do klapy sie za bardzo nieda bo zawiasy CI odpadną z kawałkiem dachu.
Jeśli juz to zbudować stelarz mocowany do podłużnicy (o ile masz je w dobrym stanie). Widziałem cos tekiego na nowej niwce wiec moze figuruje to gdzies na liście wyposarzenia dodatkowego.

Awatar użytkownika
leon zet
 
 
Posty: 7506
Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
Lokalizacja: Wyszków i okolice
Kontaktowanie:

Post autor: leon zet » pt lut 11, 2005 11:26 pm

W moich okolicach jeździ fajnie zrobiona Niwka, która zdaje się ma koło na tylnej klapie. Jak namierzę właściciela to popytam - może zgodzi się na sesję zdjęciową.

trzesik
 
 
Posty: 137
Rejestracja: sob lis 08, 2003 2:37 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: trzesik » pt lut 11, 2005 11:34 pm

Jasne że koło chce umieścić na stelażu otwieranym na bok lub do dołu.
Widziałem parę nivek z takim orurowaniem, ale nie było z nimi kontaktu.
Zważywszy na koszty chcę zrobić to samemu dlatego interesują mnie jakieś przykładowe zdęcia, rysunki techniczne, itp.

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » pt lut 11, 2005 11:57 pm

Zacznijmy od tego jaka masz klape z tyłu- nowy czy stary typ ??
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

trzesik
 
 
Posty: 137
Rejestracja: sob lis 08, 2003 2:37 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: trzesik » sob lut 12, 2005 12:04 am

Mam nowy model nivki, z góry dzięki za zainteresowanie i pomoc.
Była NIVA 1,7 + GAZ `95 teraz jest Land Rover Discovery 300 tdi z 1997 r.

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » sob lut 12, 2005 12:20 am

To kiepsko ale tez da sie cos poradzic. Najlepiej zrobic tak: dolny zawias mocowany do rury zderzaka gorny mocowany do tylnego słupka i jedno mocowanie do klapy razem z blokada otwierania. Zawiasy najlepiej zapodac z jakiegos gotowego stelaza ale mozna tez je wykonac samemu tylko z tymi zawiasami to troche dlubania.
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

trzesik
 
 
Posty: 137
Rejestracja: sob lis 08, 2003 2:37 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: trzesik » sob lut 12, 2005 1:56 am

A masz może jakiś szkic tego orurowania?
Była NIVA 1,7 + GAZ `95 teraz jest Land Rover Discovery 300 tdi z 1997 r.

Awatar użytkownika
krzywy_23kraków
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 86
Rejestracja: sob lis 06, 2004 6:42 pm
Lokalizacja: Kraków/ okolice

Post autor: krzywy_23kraków » ndz lut 13, 2005 9:38 am

Czesc Sniper ma zamocowan tylnie koło w dość ciekawy i prosty sposób.

Mam te zdjęcia tylko nie wim zkąd i nie wiem czy moge je udostępnić, najprawdopodobniej były na tym forum lub http://www.niva.of.pl./ ale tam coś sie pozmieniało i teraz jest http://motonews.pl/forum/?op=fvf&c=0&f=22 jeszczze sie tam ie rozglądałem. 8)

Pozdro Krzywy

Przemek wawa
Posty: 380
Rejestracja: śr maja 28, 2003 10:33 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: zapasowe kolo na tylniej klapie

Post autor: Przemek wawa » ndz lut 13, 2005 11:10 am

trzesik pisze:Cześć. Chciałbym zamontować koło zapasowe z tyłu na klapie mojej niewiasty.
a w jakim celu? ... :)21
jak juz, to popytaj Kacpra97 z tutejszego forum, on mial taka konstrukcje na swojej Nivce. naprawde zmyslnie i estetycznie wygladala. wizualnie.
co prawda troche pedziowata, no ale ... :wink: :)21 . we wranglu tak samo to wyglada :o
wazne, aby laski sie ogladaly ... 8) oraz lapaly klamek :)21
ale powaznie juz, klape bagaznika musialbys przerobic, aby otwierala sie na bok, a nie do gory. inaczej mechanika/zawias klapy/ nie wytrzymaja.
opona z felga moze wazyc do 20 kilogramow przeciez.
pozdrawiam,
YJ 4.0

Awatar użytkownika
leszek
 
 
Posty: 3337
Rejestracja: ndz mar 02, 2003 10:39 pm
Lokalizacja: Żywiec
Kontaktowanie:

Post autor: leszek » ndz lut 13, 2005 11:22 am

mieliśmy taki patent na niwce klapa otwierała się do góry.

było to mocowane na prawym tylnym słupku na zawiasie był płaskownik na którym mocowało się koło i wszystko się skręcało do klapy fajnie to wyglądało do silnika zajebisty dostęp ale jak się coś ze środka bagażnika chciało wyjąć to pierwsze się odpinało koło potem bagażnik.
jak znajde fotki z tego okresu to wam pośle a jak nie to wiem gdzie to ustrojstwo jeszcze stacjonuje :wink:
jak by to zrobił fajnie i solidnie to było by naprawde super.

@ przemek nic złego nie powiedziałem :wink: na niwke

Przemek wawa
Posty: 380
Rejestracja: śr maja 28, 2003 10:33 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Przemek wawa » pn lut 14, 2005 2:01 pm

leszek pisze:@ przemek nic złego nie powiedziałem :wink: na niwke
Leszek, zauwazylem :)21 . zobaczysz, my to jeszcze po paru takich treningach asertywno-forumowych, to do parlamentu bedziemy razem startowali :wink: ze wspolnej listy. :o
było to mocowane na prawym tylnym słupku na zawiasie był płaskownik na którym mocowało się koło i wszystko się skręcało do klapy fajnie to wyglądało
to u Kacpra inny patent byl. bardziej zmyslny, mam takie wrazenie. bo calosc klapy na dwoch zawiasach otwierala sie na europejska strone, czyli do pobocza. a ciezar samego kola podtrzymywal wlasnie ten stelaz, co trzymal kolo i byl mocowany albo bezposrednio do zderzaka albo do prowadnic. jakos tak. ale naprawde dobrze to wygladalo, nawet dla takiego sceptyka jak ja :)21
ale w zasadzie w Nivce, to sam producent przeznaczyl miejsce na zapas. chyba, ze chodzi o dociazenie tylu, co lekki jest i potrafi byc nieoczekiwanie za lekki 8)
pozdrawiam,
YJ 4.0

Awatar użytkownika
leszek
 
 
Posty: 3337
Rejestracja: ndz mar 02, 2003 10:39 pm
Lokalizacja: Żywiec
Kontaktowanie:

Post autor: leszek » pn lut 14, 2005 9:00 pm

http://img94.exs.cx/img94/5535/dvc000282zg.jpg
http://img94.exs.cx/img94/2063/dvc000138da.jpg

można się dopatrzyć jak to wyglądało nic się ze słupkiem nie działo wytrzymał :)21

Awatar użytkownika
krzywy_23kraków
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 86
Rejestracja: sob lis 06, 2004 6:42 pm
Lokalizacja: Kraków/ okolice

Post autor: krzywy_23kraków » pn lut 14, 2005 10:31 pm

leszek pisze:http://img94.exs.cx/img94/5535/dvc000282zg.jpg
http://img94.exs.cx/img94/2063/dvc000138da.jpg

można się dopatrzyć jak to wyglądało nic się ze słupkiem nie działo wytrzymał :)21
NIEZŁY DACH :o duze straty poniesłeś ??

Awatar użytkownika
leszek
 
 
Posty: 3337
Rejestracja: ndz mar 02, 2003 10:39 pm
Lokalizacja: Żywiec
Kontaktowanie:

Post autor: leszek » pn lut 14, 2005 10:39 pm

kwestia przyzwyczajenia :)21



maska, silnik, szyba, przednie zawieszenie, dwie felgi, a kto to jeszcze pamięta no może kilku gości co tam jeszcze o suke i dyskoteke walczyli żeby tak nie wyladowały.
ogólnie to był jeden z tych gorszych dni a jeden w którym to nareszcie ja nie siedziałem za sterami :wink:

Awatar użytkownika
krzywy_23kraków
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 86
Rejestracja: sob lis 06, 2004 6:42 pm
Lokalizacja: Kraków/ okolice

Post autor: krzywy_23kraków » pn lut 14, 2005 10:46 pm

Strat to normaln rzecz ja ponosz co jakis jakies wgniecenia i pocharowania ale to drobnostki w porównaniu z takimi jak Twoje. A jesli chodzi o dach to wytrzymał całe auto ??

Raz był mały boczek ale nic poważnego sie nie stało.

Awatar użytkownika
leszek
 
 
Posty: 3337
Rejestracja: ndz mar 02, 2003 10:39 pm
Lokalizacja: Żywiec
Kontaktowanie:

Post autor: leszek » pn lut 14, 2005 10:59 pm

dach wytrzymał no bo te 10cm które się przesunoł to nie wgięcie :wink:
gorzej było z zawieszeniem bo pierwsze spadła na koło a dopiero potem na dach.
strzał był taki że pękł napinacz od łańcucha w rozrządzie i kilka innych żeczy.
pytaj paradoxa on był bliżej upadku niż ja :)21

Awatar użytkownika
krzywy_23kraków
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 86
Rejestracja: sob lis 06, 2004 6:42 pm
Lokalizacja: Kraków/ okolice

Post autor: krzywy_23kraków » pn lut 14, 2005 11:15 pm

A wracajac do tematu to nawet mocowanie koła na tylnej klapie nie pomogło w czasie upadku :D

pozdro krzywy 8)

trzesik
 
 
Posty: 137
Rejestracja: sob lis 08, 2003 2:37 pm
Lokalizacja: Wrocław

koło Z TYŁU!!

Post autor: trzesik » śr lut 16, 2005 11:28 am

NIE CHCE PRZERABIAĆ CAŁEJ KLAPY. CHCE ZROBIĆ TAKIE ORUROWANIE DO TYŁU ABYM MOGL ZAMOCOWAC NA NIM KOŁO. WIDZIAŁEM TAKIE ROZWIAZANIA W NIWCE. ZAWIASY ORUROWANIA BYŁY ZAMONTOWANE NAD I POD TYLNYM ŚWIATŁEM. "KOŁO" OTWIERAŁO SIE NA BOK I DOPIRO WÓWCZAS OTWIERAŁA SIE KLAPE NIWKI. NIE WIEM TYKO JAKIE NAPOTKAM PROBLEMY JAK BEDE CHCIAŁ TO ZROBIC. DLATEGO POTRZEBUJE WASZEJ POMOCY - WYMIARY, SPOSOBY MONTARZU, ZDJECIA RYSUNKI ITP. MOZE MACIE JAKIS INNY POMYSL - "KOŁO" OTWIERANE NA DÓŁ.
Była NIVA 1,7 + GAZ `95 teraz jest Land Rover Discovery 300 tdi z 1997 r.

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » śr lut 16, 2005 3:20 pm

Przeciez do tego nie trzeba zadnych rysunkow i zdjec poprostu wystarczy troche pomyslec. Zawiasy kupisz w Castoramie albo OBI, rure gniesz na gietarce albo spawasz z hamburgerow, potem troche spawania, szlifowania, malowanie i cala robota.
I zrob otwieranie na bok a nie na dol (otwieranie na dol to jakies nieporozumienia i wogole nie warte wiekszego komentarza :)3 )

Acha i jeszcze trzeba przeniesc rejestracje i podswietlenie na zderzak ale to juz male piwo.
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

JaR.
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 18
Rejestracja: sob maja 10, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wieliczka

Post autor: JaR. » pn lut 21, 2005 9:19 pm


Awatar użytkownika
Sniper
Posty: 2028
Rejestracja: ndz sie 08, 2004 8:11 pm
Lokalizacja: Posen Parkwirtschaft Solatsch
Kontaktowanie:

Post autor: Sniper » pn lut 21, 2005 10:51 pm

Fora - ta wersja nivy - ma przykładowo gotowy element mocujący zapas z tyły do nowego rodzaju klap... wystarczy znaleźć jego numer katalogowy i po bólu :)
Ręce precz od GENERAŁA!...
Obrazek

Awatar użytkownika
jarcion
 
 
Posty: 879
Rejestracja: pt sty 24, 2003 5:16 pm
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: jarcion » wt lut 22, 2005 2:44 pm

a w tej "belgijskiej" niwce to do bagażnika od srodka się dostaje? nie widzę, żeby to się otwierało.
W 160 3,3 TD (wyprawowy)
była niwka (i uaz, i aro też )

Awatar użytkownika
kugel2
Posty: 431
Rejestracja: sob mar 04, 2006 2:54 pm
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: kugel2 » ndz sie 20, 2006 6:57 pm

Zamocowałem koło z tyłu więc spróbuje wstawić zdjęcia http://static.flickr.com/96/217761245_32d2f54e3a.jpg http://static.flickr.com/63/218594991_5d2e339e06.jpg http://static.flickr.com/84/218606871_b556fa73b0.jpg http://static.flickr.com/90/218612812_8c63c8c0fe.jpg może się komuś przyda. Nie umie dobrze posługiwać się komputerem ale może da się obejrzeć.
kugel NIVKA 2,1 TD

kozioU
 
 
Posty: 2785
Rejestracja: pt mar 03, 2006 3:56 pm
Lokalizacja: Białystok

Post autor: kozioU » ndz sie 20, 2006 9:25 pm

http://2com.pl/maq/albums/681

co prawda to nie nivka ale może się przyda, może Maq się nie obrazi :wink:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Łada Niva”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość