Strona 1 z 1

KONTROLKA CIŚNIENIA OLEJU

: sob mar 05, 2005 4:29 pm
autor: Glina
W imieniu kolegi pytam bo on Nivę posiada i taki klops:
Samochód jest 1998 roku, 1.7, przebieg 55.000, gaz. W zeszłym roku przywieziony z Litwy, powymieniane płyny itd. Silnik został zalany Texaco 10W-40 no i coś się spier.,doliło - mianowicie kontrolka ciśnienia oleju paliła się do 2000 obr., potem gasła. Zaprowadził do mechaniora i sprawdził ciśninienie - wyszło prawie 0, no może trochę więcej.

Czy mieliście takie problemy? Szukać w pompie czy na panewkach? Od czego zacząć? ?? ?? ?? :roll:
Sprawa raczej niecierpiąca zwłoki.

: sob mar 05, 2005 5:09 pm
autor: Bart03
Zawór cisnieniowy pompy oleju. Ewentualnie panewki.

: sob mar 05, 2005 5:17 pm
autor: Glina
Dizęki.
Panewki hmmm...

Ile szlifów wału wytrzymuje silnik Niviasty? Jakieś sprawdzone marki panewek, czy oryginały? Jaki rozmiar na drugi szlif w Nivie?

: sob mar 05, 2005 6:09 pm
autor: Bart03
Nominał 1,723 - 1,730. Kazdy szlif +0,25. Producent zaleca max 4 szlify czyli nadwymiar +1,00mm (panewka 2,223 - 2,230).
Nominalna średnica wału 47,83 - 47,85. Reszte łatwo sobie juz obliczysz.
Panewki załoz oryginalne bo cięzko dostac inne. Ja tez chciałem zapodac jakies lepszej firmy ale wogóle takich nie sprowadzaja i malo ktora firma jeszcze produkuje do lady (czasy swietnosci lady juz dawno minely). Wał jest bodajze taki sam jak w silniku 1,5 w kazdym razie wałek rozrządu i tłoki napewno pasuja.

: sob mar 05, 2005 6:14 pm
autor: Kuszman
Po 50k juz by tak wywaliło silnik? Moze był wczesniej zalany full minerałem i jak zalał pół-syntetyk to wypłukało go? Na próbe zalałbym go mineralnym jakimś.

: sob mar 05, 2005 6:18 pm
autor: Bart03
Kuszman pisze:Po 50k juz by tak wywaliło silnik? Moze był wczesniej zalany full minerałem i jak zalał pół-syntetyk to wypłukało go? Na próbe zalałbym go mineralnym jakimś.
:)2 tak jest to czesty przypadek w nivach. Te silniki lubia mineralne oleje ja na syntetyk tez narzekalem bo graly mi panewki. Zalalem mineral i pelna kultura.

: sob mar 05, 2005 7:53 pm
autor: Glina
Na próbe zalałbym go mineralnym jakimś.
Ta :lol:
Jak mechaniory silnik już na wierch wyrwali :lol:

Dzięki za wymiary panewek!!!

: sob mar 05, 2005 8:14 pm
autor: Kuszman
To jak to mówią, po grzybach :)21 Teraz to i oliwą z oliwek z 4 tłoczenia mozna zalać.

: ndz mar 06, 2005 2:12 am
autor: Sniper
Glina pisze:
Na próbe zalałbym go mineralnym jakimś.
Ta :lol:
Jak mechaniory silnik już na wierch wyrwali :lol:

Dzięki za wymiary panewek!!!
Więc od razu zapodajcie nową pompę oleju bo szkoda dwa razy robić to samo...

: ndz mar 06, 2005 9:16 am
autor: Bart03
jesli silnik ma zrobione 55 tys to pompa powinna byc w niezlym stanie. Te pompy wytrzymuja spokojnie 200tys km. Nejlepiej ja sprawdzic a jak bedzie z nia kiepsko do dopiero zapodac nowa.

: ndz mar 06, 2005 8:58 pm
autor: Sniper
Bart03 pisze: Te pompy wytrzymuja spokojnie 200tys km.
Bez przesady, najwięcej 120 000 :)21
To znaczy moja i kilka innych około tyle wytrzymały... to przecież radziecki nieperfekcyjny sprzęt, z biegiem użytkowania traci drastycznie swą wydajnośc...

: ndz mar 06, 2005 10:08 pm
autor: Bart03
Miałem kiedys nivke ktora miala zrobione 280tys i byla po dwoch remontach. Pompa caly czas byla git :)2 W drugiej bylo natrzaskane 130 i tez pompa byla fabryczna. W obecnej nivce mam zrobione 169tys i pompa wali cisnienie jak za młodu :)21

: pn mar 07, 2005 2:03 am
autor: Sniper
Hehe :) To chyba masz wyjątkowo lekką nogę. że się nie zużyła...
albo ja jakąś ciężkawą :)21

: pn mar 07, 2005 3:02 am
autor: MOC
cos nie bardzo widze zwiazek pomiedzy ciezka noga a pompa :roll:
:)21

: pn mar 07, 2005 10:27 am
autor: radek_michalski
Zdarzyło się mi coś takiego. Mechaniopr stwierdził, że wypoadł brok i ciśnienie sięzgubiło. Po jego nabiciu wszystko wróciło do normy. Więc to może być równie dobrze taka duperela. To też była nivka 1.7 z 98 roku.

: pn mar 07, 2005 11:21 am
autor: Sniper
MOC pisze:cos nie bardzo widze zwiazek pomiedzy ciezka noga a pompa :roll:
:)21

Bo nie jeżdzisz wysokoobrotową nivką, której pompa oleju nigdy nie odpoczywa poza tym co wytrzyma długo wysokoobrotowe katowanie :)21

: pn mar 07, 2005 12:32 pm
autor: Bart03
Sniper pisze: ... poza tym co wytrzyma długo wysokoobrotowe katowanie :)21
Japonczyk :)21

: pn mar 07, 2005 8:42 pm
autor: Hella_
Sprawdż pompę oleju czy nie ma za dużych luzów. Trenowałem szlify panewki wałka rozrządu a okazało się ,ze nówka pompa ma wykonanie w tolerancjach budowlanych :evil:

: pn mar 14, 2005 12:21 pm
autor: Glina
Pompa wymieniona i brok trochę puszczał. Już gra.
Dzięki za pomoc.