Strona 1 z 1
Pierwsza NIVA'a
: pn mar 14, 2005 6:34 pm
autor: TMERLIN
Witam serdecznie.
Wiele razy przeglądałe to forum by dowiedzieć sie czegos o NIVA'ie. Czemu

? od bardzo dawna podoba mi sie ten samochodzik. Chyba od mojej pierwszej nim przejazdzki ( niestety jako pasazer ) gdy byłem w Bieszczadach. Ale to stara historia. Wazne jest to, ze wlasnie zdalem rpawo jazdy i ... no i wreszcie moge kupic moj ukochany samochodzik. Przegladalem wiele ogloszen, wiele cennikow. No i wiadomo, uzywana tansza, nowa drozsza ( ale i tak tania w porownaniu z samochodami innych firm ). jednak 40.000 to ja nie bede mogl dac za samochod ( gdybym mial to bym sie nie zastanawial i kupil NIVECZKE ). Wiec pomyslalem o uzywanym. No i jak wiemy sa dwa modele 3 i 5 drzwiowe. Mnie by byardziej pasowal pierwszy model, ale moja dziewczyna (niedlugo zona ) marudzi mi o wersji 5 drzwiowej (moze przez wiekszz przestrzen na tyle

). Koniec koncem, chcialem sie zapyttac co myslicie o wersji 5 drzwiowej i czy np cena 9.500 za rocznik 1998 to duzo

niestety jeszcze nie widzialem stanu tego samochodu .. hehehe .. moze i bedzie to o wiele za duzo ...
Rozpsalem sie, ale wybaczcie, jestem troche szczesliwy ze moge to autko w koncu miec.
Pozdrawiam
: pn mar 14, 2005 6:41 pm
autor: Bart03
Jesli jest w dobrym stanie to niedrogo

: pn mar 14, 2005 7:30 pm
autor: MarG
Cena niewysoka jak za nivę z 98 roku. Nivy 5 -drzwiowe są mniej chodliwe, zadziej kupowane ze sprawą gorszych właściwości terenowych z tąd i cena jest przystępna. Osobiście polecam ci 3 -drzwiową nivę gdyz jezdziłem obiema, 5 -drzwiowa ma więcej miejsca jednak nie rekompensuje to pogorszonych właściwisci terenowych. Wybór należy do Ciebie.

: pn mar 14, 2005 7:53 pm
autor: jose
witamy nowego szalenca

zycze szczescia z terenowka... a wierz mi, ze sie przyda
rowniez uwazam, iz nie jest to jakas wygorowana cena, aczkolewiek wolalbym takze jak poprzednik krotka Nivke
ale jak bylo juz napisane wyzej wybor i tak nalezy do Ciebie
pozdr
jose
: pn mar 14, 2005 7:55 pm
autor: Sniper
Witaj również
Powiem w skrócie bo nie ma sensu wchodzić w głębsze zawiłości konstrukcyjne i okoliczności jakie wogóle przyczyniły się do powstania Nivy 5d...
Moim skromnym zdaniem to nieporozumienie zarówno konstrukcyjne jak i pod względem rzekomej użyteczności. Miałem do czynienia z tym modelem kilkukrotnie a także znam osobieście opinie Rosjan którzy się w "TOTO" wpakowali. Dlatego serdecznie odradzam.
Wybierz za te pieniądze lepiej młodszą wersję 3 drzwiową - jest jedynie pozornie mniej przestrzenna wewnątrz
To moja dobra rada - wybór jest Twój.
: pn mar 14, 2005 8:59 pm
autor: Qbosh
podobnie jak przedmowcy twierdze ze nivka 3d ma calkiem sporo miejsca w srodku. 9500 za 98' to niedużo. chociaż zależy gdzie jeżdziła. Jeżeli to ta z giełdy - 5d to ma 85 tys. - warto by sprawdzić w jakim stanie jest skrzynia i sprzegło bo nawet w lzejszej 3d po takim przebiegu potrafią być problemy
: pn mar 14, 2005 9:07 pm
autor: TMERLIN
No właśnie ten z giełdy. No ale widze ze koledzy odradzaja wersje 5d.
Trzeba bedzie przekonac kobiete

... ja osobiscie tez bym wolal 3, ma ładniejszy wyglad, wersja dluzsaz wyglada troche jak karawan

... dziwie sie tylko czemu w obu wersjach NIVY mozna przestrzen bagazowa powiekszyc do tych samych rozmiarow.
: pn mar 14, 2005 9:11 pm
autor: krzywy_23kraków
Witaj
Mam Nive 3d i wydaje mi sie ze ma dość dobre właściwości terenowe jak dla mnie, przedewszystkim jet nie za długa w porównaniu do wersj 5d i w lesie sioe niezke sprawuje. Pytanie brzmi jak jesj chcesz urzywac czy tylo do jazdy po czrarnym i czasem po bezdrożach

Czy masz ochote poświrować

Spodkałem kiedyś gościa z 5d i pytałem o zdolności terenowe to nie byłnimi zachwycony nie mówiąć o zwrotnośći.
Ale wybór należy do Ciebie
pozdro Krzywy
: pn mar 14, 2005 9:25 pm
autor: Mały Staś
Dużo zależy od stopnia późniejszej ingerencji w owy samochód
Ja mam 2d o długości 5d i śmiem twierdzić że radzi sobie lepiej w błocie od 3d

: pn mar 14, 2005 10:14 pm
autor: Qbosh
w przypadku 5d trzeba jeszcze wziać pod uwage ze jest to nadwozie samonośne - ktore nawet w wersji 3d za sztywne nie było - a wersja 5d powstała ( jak sie myle niech ktos poprawi ) przez poszerzenie samochodu miedzy przednimi i tylnymi siedzeniami - stad ilosc miejsca w bagazniku sie nie zmienia.
Co do ilosci miejsca w ladzie 3d -jest co najmniej wystarczające - moj rekord to przewiezienie sprzetu i żarcia dla 12 kamieniarzy na 2 tyg pracy w plenerze - co prawda jechaly 2 osoby, bez tylnego siedzenia i zapakowane po dach a nawet wyżej

ale weszło. w miare regularnie jeżdże w 4 os + plecaki ( tak kolo 70 litrow pojemnosci ) karrimaty i zarcie i jak nie wpadną nam jakies dziwne pomysly do glowy to wszystko wchodzi spokojnie ( tylko widoczność do tylu slaba

)
uff... cos przydługo pisze. to teraz wnioski - łada 3d to dobre auto jest - na tyle duże że szukanie wersji 5d to zbytek łaski ( chyba że ktoś ma specjale potrzeby )
: śr mar 16, 2005 7:49 am
autor: TMERLIN
A co myslicie o czyms takim
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=44654091 
?
Fajnie wyglada, ciekawe jak sie na drodze zachowuje ...
: śr mar 16, 2005 8:40 am
autor: Bart03

fajnie wyglada. Akurat dla mnie to troche wiocha ale kazdy ma swoj gust

Bez urazy

: śr mar 16, 2005 8:42 am
autor: TMERLIN
No nie powiem ze jest przesliczny, przepiekny i ah, oh .. te niebieskie szyby to przesada .. ale fajna przerobka

... widzialem zewnetrzne przerobki, ale srodek

?
: śr mar 16, 2005 9:07 am
autor: Bart03
Eee kolego to ty jeszcze nie widziales ladnie przerobionej łady. Jak dobrze poszperasz w necie to znajdziesz ladna nivke. Szkoda ze sie wczesniej nie zglosiles bo ja mialem ladna nivke do sprzedania ale niestety juz poszla.
: śr mar 16, 2005 9:18 am
autor: TMERLIN
mowisz o tym
http://www.autolada.hg.pl/tuning2.htm 
? ten jest naprawde swietyny ...
: śr mar 16, 2005 10:07 am
autor: wieprzowina
wstyd mi że taka kupa nosi tablice mojego miasta. No ale jak ktoś woli rasowy dźwięk tłumika to niech se rasuje golfika 1. A ten plasticzany wlot powietrza jest superekstra - wszystkie laski na dyskotece w remizie Twoje...
: śr mar 16, 2005 12:11 pm
autor: Qbosh
oczyma wyobraźni widze jak te wypasione plastiki osypują sie podczas bliższych kontaktów ze swiatem zewnętrznym;-))
...ciekawe ile jej wytrzymają łożyska i gałki z przodu pzry tak odstawionych felgach...
...ja obstawiam rozpad koncówek drążków po 3 tys

...
...no i 5+ za umocowanie halogenów - do topienia w bagnie idealne
faktycznie tuning przez wielkie T
ale co tam ja jestem staromodny
: śr mar 16, 2005 3:22 pm
autor: Bart03
Tmerlin tak prawde mowiac to nie o taki model mi chodzilo. Ja gustuje bardziej w autach przerobionych pod katem offroad. Zreszta jak chcesz jezdzic tym tylko po miescie to po co ci 4x4, bo to zdjecie pokazuje nivke ktora w teren wogóle sie nie nadaje

: śr mar 16, 2005 3:36 pm
autor: Sniper
Qbosh pisze: a wersja 5d powstała ( jak sie myle niech ktos poprawi ) przez poszerzenie samochodu miedzy przednimi i tylnymi siedzeniami - stad ilosc miejsca w bagazniku sie nie zmienia.
Niezupełnie...
Ilość miejsca w bagażniku nivy 5d jest trochę większa niż 3d...
Co tyczy się jej powstania to istotnie wspawano między dwa człony krótkiej wersji środkową część... zrobiono to jednak zupełnie niestarannie .. blachy są żle spasowane... śmiech nawet moze wzbudzić uskok dachu po środku auta - nie posioada on bowiem jednej płaskiej równej powierzchni
Auto wygląda jak przerobione przez jakiegoś domorosłego konstruktora a nie zakład fabryczny
Poza tym wszystkie podzespoły pozostały od wersji 3d. np. całe zawieszenie nie uległo jakiejkolwiek zmianie - wzmocnieniu itp. a masza pojazdu natomiast wzrosła.
: śr mar 16, 2005 4:15 pm
autor: Qbosh
Sniper pisze:
Co tyczy się jej powstania to istotnie wspawano między dwa człony krótkiej wersji środkową część... zrobiono to jednak zupełnie niestarannie .. blachy są żle spasowane... śmiech nawet moze wzbudzić uskok dachu po środku auta - nie posioada on bowiem jednej płaskiej równej powierzchni
Auto wygląda jak przerobione przez jakiegoś domorosłego konstruktora a nie zakład fabryczny
Poza tym wszystkie podzespoły pozostały od wersji 3d. np. całe zawieszenie nie uległo jakiejkolwiek zmianie - wzmocnieniu itp. a masza pojazdu natomiast wzrosła.
i właśnie takie wrażenie odniosłem jak się jej przyglądałem - podejrzewam że w miejscu łączenia blach to ruda aż chrzęści - a co do bebechów to sprzęgło i skrzynia w ładzie do najmocniejszych nie należą- a jak jeszcze dostaną troche więcej masy to się " okres pracy bezawaryjnej" zmniejszy
: śr mar 16, 2005 4:16 pm
autor: TMERLIN
Sorry za ten tiuning

.. nie o tym mialo byc w tymposcie a o roznicach pomiedzy wer 5d i 3d ...
Widzialem wlasnie zdeucie wersji 5d i wlasnie przez ten uskok na dachu myslalem ze to ktos sam sobie przerabial

...