wahacze przód góra

wszystko o niwce

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
jarcion
 
 
Posty: 879
Rejestracja: pt sty 24, 2003 5:16 pm
Lokalizacja: 3miasto

wahacze przód góra

Post autor: jarcion » śr kwie 13, 2005 8:12 am

Czy wymiana silentbloków w górnych przednich wahaczach to prosty zabieg na 15 minut ;-) czy skomplikowana operacja? Czy potrzebna jest do tego prasa czy można to zrobić przy użyciu młotka i imadła?

Dzięki,pozdrawiam
W 160 3,3 TD (wyprawowy)
była niwka (i uaz, i aro też )

mentor
 
 
Posty: 119
Rejestracja: pn gru 22, 2003 8:00 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mentor » śr kwie 13, 2005 5:01 pm

Czy zrobisz w 15 minut strone zależy od tego w jakim stanie są śruby. A jak młotkiem nie wejdzie to można ścisnąć w imadle przez tulejkę.

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » śr kwie 13, 2005 5:37 pm

Gorny wahacz jest prosty do roboty. Wymontowac go z auta to nie problem tylko wybic te cholerne tuleje to troche gimnastyki. Ale da rade jak mentor radzi w imadle je przecisnac.
I pamietaj ze jak bedziesz sciagal gorny wahacz to policz wszystkie podkladki dystansowe ktore notabene sa roznej grubosci, bo inaczej wyjda cuda z pochyleniem zwrotnicy.
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
jarcion
 
 
Posty: 879
Rejestracja: pt sty 24, 2003 5:16 pm
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: jarcion » czw kwie 14, 2005 7:41 am

Piękne dzięki za informacje i rady - powalczę :wink: .

Miłego dnia.
W 160 3,3 TD (wyprawowy)
była niwka (i uaz, i aro też )

Gość

Post autor: Gość » czw kwie 14, 2005 7:56 am

Widziałem jak mechanior podgrzewał (palnikiem!!!) wahacz i silentblok wyskoczył jak piłeczka pingpongowa. Sam tego nie robiłem.

Awatar użytkownika
krzywy_23kraków
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 86
Rejestracja: sob lis 06, 2004 6:42 pm
Lokalizacja: Kraków/ okolice

Post autor: krzywy_23kraków » czw kwie 14, 2005 12:56 pm

czesc mo kolega radził mi jak miałem to robic wsadzić do ogniska rzeby sie gumki wypaliły wieć pomysł z palnikiem jest dobry tylko rzeby nie przesadzić albo imadło jak juz było powiedziane wcześniej .

pozdro
Łada tez daje rade ...

tel 609 652 516

Gość

Post autor: Gość » czw kwie 14, 2005 1:33 pm

Podgrzać z zewnątrz i fizyka zrobi swoje. robię tak czasami z zapieczonymi śrubami.

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » czw kwie 14, 2005 2:32 pm

krzywy_23kraków pisze:czesc mo kolega radził mi jak miałem to robic wsadzić do ogniska rzeby sie gumki wypaliły wieć pomysł z palnikiem jest dobry tylko rzeby nie przesadzić albo imadło jak juz było powiedziane wcześniej .

pozdro
wypalenie gumek nic nie da bo one sa wulkanicowane do zewnetrznej i wewnetrznej tulei, a to wlasnie ta zewnetrzna stalowa tuleja jest wprasowana w wahacz.
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Gość

Post autor: Gość » czw kwie 14, 2005 3:48 pm

Podgrzać, nie wypalić.

Awatar użytkownika
leon zet
 
 
Posty: 7508
Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
Lokalizacja: Wyszków i okolice
Kontaktowanie:

Post autor: leon zet » czw kwie 14, 2005 3:56 pm

Bart03 pisze:
krzywy_23kraków pisze:czesc mo kolega radził mi jak miałem to robic wsadzić do ogniska rzeby sie gumki wypaliły wieć pomysł z palnikiem jest dobry tylko rzeby nie przesadzić albo imadło jak juz było powiedziane wcześniej .

pozdro
wypalenie gumek nic nie da bo one sa wulkanicowane do zewnetrznej i wewnetrznej tulei, a to wlasnie ta zewnetrzna stalowa tuleja jest wprasowana w wahacz.
To piłką ją potem od środka potraktować... byle z czuciem coby otworu w wahaczu nie pokaleczyć...

pirelli
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 60
Rejestracja: ndz cze 27, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: KRK

Post autor: pirelli » czw kwie 14, 2005 10:31 pm

Nie pamietam jak to wygląda z górnymi wahaczami ale z dolnymi robiłem tak jak pisał krzywy wkładałem do ognia i po około 5 minutach coś z czym trzeba by walczyc z godzine robiłem w 5 minut. gumy sie wypaliły i wahacz był gotowy na przyjęcie świeżych gumek"" , nie bardzo tylko wiem o co chodzi z tą """tuleją wprasowaną w wahacz""????? jak pamietam z górnymi mechanikowi poszło najszybciej i to chyba w imadle.

Awatar użytkownika
leon zet
 
 
Posty: 7508
Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
Lokalizacja: Wyszków i okolice
Kontaktowanie:

Post autor: leon zet » pt kwie 15, 2005 8:16 am

pirelli pisze:... nie bardzo tylko wiem o co chodzi z tą """tuleją wprasowaną w wahacz""????? j...
Silentblok składa sięz trzech elementów: tulei zewnętrznej (wchodzi ona bezpośrednio w otwór), tulei wewnętrznej (w nią z kolei wchodzi sworzeń) i gumy wypełniającej przestrzeń między nimi. Przy radykalnym max hardcorowym potraktowaniu silentbloka ogniem wypala się guma, tulejka wewnętrzna wypada ale zewnętrzna ciągle tkwi w otworze... Ot i wsio...

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » pt kwie 15, 2005 8:17 am

Otóz silentblock (sinenblock) - jak zwal tak zwal- od nivy zarowno gorny jak i dolny składa sie z zewnętrznej tulei stalowej z kołnierzem wewnątrz której znajduje się guma i w gumie tej znajduje sie następna druga wewnętrzna tuleja stalowa. Tuleja wewnętrzna montowana jest (wciskana)w wahacz, natomiast przez tuleje wewnetrzna przechodzi sruba z gwontem drobnozwojowym.
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
jarcion
 
 
Posty: 879
Rejestracja: pt sty 24, 2003 5:16 pm
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: jarcion » pt kwie 15, 2005 8:23 am

spróbuję na zimno, bo nie chcę sie zastanawiać jak temperatura zmieniła strukturę materiału... no chyba, że cierpliwość stracę ;-)
Dzięki
W 160 3,3 TD (wyprawowy)
była niwka (i uaz, i aro też )

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » pt kwie 15, 2005 4:13 pm

leon byles o sekunde szybszy :wink:
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
leon zet
 
 
Posty: 7508
Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
Lokalizacja: Wyszków i okolice
Kontaktowanie:

Post autor: leon zet » pt kwie 15, 2005 7:24 pm

Bart03 pisze:leon byles o sekunde szybszy :wink:
Bywa :)21

Awatar użytkownika
Sniper
Posty: 2028
Rejestracja: ndz sie 08, 2004 8:11 pm
Lokalizacja: Posen Parkwirtschaft Solatsch
Kontaktowanie:

Post autor: Sniper » pt kwie 15, 2005 8:27 pm

leon zet pisze:
Bart03 pisze:leon byles o sekunde szybszy :wink:
Bywa :)21
Bo leon ma Sportage'a i do tego WRC :)21
Ręce precz od GENERAŁA!...
Obrazek

Awatar użytkownika
jarcion
 
 
Posty: 879
Rejestracja: pt sty 24, 2003 5:16 pm
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: jarcion » pn kwie 25, 2005 8:39 am

zgłaszam patent: aby wyjąć stare silentbloki, gumy nie trzeba wypalać. Wypalanie można zastąpić wierceniem. Po rozkręceniu "kołnierze" gumowe odciąłem, a resztę pomiędzy tulejamii przewiercałem równolegle do osi cieńkim wiertłem. A później pozostaje wybijanie, tulejka zewnętrzna ma miejsce na "składanie sie" do środka.

SZUKAM PATENTU na włożenie nowych tulejek w otwory w wahaczach. Prasa?
zostaje mi około 7mm... :-(
W 160 3,3 TD (wyprawowy)
była niwka (i uaz, i aro też )

Awatar użytkownika
leon zet
 
 
Posty: 7508
Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
Lokalizacja: Wyszków i okolice
Kontaktowanie:

Post autor: leon zet » pn kwie 25, 2005 9:01 am

Też działa...
A co do wciśnięcia nowych - jak nie masz prasy to pokombinuj z imadłem :roll:

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » pn kwie 25, 2005 5:10 pm

tak jest :)2 imadlo jak najbardziej wskazane :wink:
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
jacek R
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 18
Rejestracja: pn lis 11, 2002 7:09 pm
Lokalizacja: warszawa

Post autor: jacek R » sob kwie 30, 2005 10:10 pm

witam. nowego tematu nie rozpoczynam bo zwiozany jest z dolnym wahaczem. A mianowicie JAK wyjac os dolnego wahacza . czy w wsporniku poprzeczki tez sa tuleje gumowo/metalowe.

mentor
 
 
Posty: 119
Rejestracja: pn gru 22, 2003 8:00 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mentor » ndz maja 01, 2005 7:31 am

Przy wsporniku poprzeczki nie ma żadnych tulei - najlepiej jest podgrzać wspornik i wybić poprzeczka

Awatar użytkownika
jacek R
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 18
Rejestracja: pn lis 11, 2002 7:09 pm
Lokalizacja: warszawa

Post autor: jacek R » ndz maja 01, 2005 8:42 am

nie zgodze sie. w/g ksizki serwisowej sa tuleje.

mentor
 
 
Posty: 119
Rejestracja: pn gru 22, 2003 8:00 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mentor » ndz maja 01, 2005 12:39 pm

Są podkłądki do regulowania kątów kół- tulei gumowych u mnie nie było, ale proszę o wypowiedź kogoś kto się lepiej zna, ja od początku miałem inną oś (bardzo wytrzymała), ale nie wiem gdzie przy poprzeczce są te tuleje - przed czy za podkładkami regulującymi?

Awatar użytkownika
jacek R
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 18
Rejestracja: pn lis 11, 2002 7:09 pm
Lokalizacja: warszawa

Post autor: jacek R » śr maja 04, 2005 1:05 pm

witam. rozebralem mocowanie dolnego wahacza i to sa tuleje ale nie gumowo/metalowe. tylko poszezenie mocowania wahacza. a w ksiozce nazwali to tuleja belik zawieszenia.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Łada Niva”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość