Strona 1 z 1
wahacze przód góra
: śr kwie 13, 2005 8:12 am
autor: jarcion
Czy wymiana silentbloków w górnych przednich wahaczach to prosty zabieg na 15 minut

czy skomplikowana operacja? Czy potrzebna jest do tego prasa czy można to zrobić przy użyciu młotka i imadła?
Dzięki,pozdrawiam
: śr kwie 13, 2005 5:01 pm
autor: mentor
Czy zrobisz w 15 minut strone zależy od tego w jakim stanie są śruby. A jak młotkiem nie wejdzie to można ścisnąć w imadle przez tulejkę.
: śr kwie 13, 2005 5:37 pm
autor: Bart03
Gorny wahacz jest prosty do roboty. Wymontowac go z auta to nie problem tylko wybic te cholerne tuleje to troche gimnastyki. Ale da rade jak mentor radzi w imadle je przecisnac.
I pamietaj ze jak bedziesz sciagal gorny wahacz to policz wszystkie podkladki dystansowe ktore notabene sa roznej grubosci, bo inaczej wyjda cuda z pochyleniem zwrotnicy.
: czw kwie 14, 2005 7:41 am
autor: jarcion
Piękne dzięki za informacje i rady - powalczę

.
Miłego dnia.
: czw kwie 14, 2005 7:56 am
autor: Gość
Widziałem jak mechanior podgrzewał (palnikiem!!!) wahacz i silentblok wyskoczył jak piłeczka pingpongowa. Sam tego nie robiłem.
: czw kwie 14, 2005 12:56 pm
autor: krzywy_23kraków
czesc mo kolega radził mi jak miałem to robic wsadzić do ogniska rzeby sie gumki wypaliły wieć pomysł z palnikiem jest dobry tylko rzeby nie przesadzić albo imadło jak juz było powiedziane wcześniej .
pozdro
: czw kwie 14, 2005 1:33 pm
autor: Gość
Podgrzać z zewnątrz i fizyka zrobi swoje. robię tak czasami z zapieczonymi śrubami.
: czw kwie 14, 2005 2:32 pm
autor: Bart03
krzywy_23kraków pisze:czesc mo kolega radził mi jak miałem to robic wsadzić do ogniska rzeby sie gumki wypaliły wieć pomysł z palnikiem jest dobry tylko rzeby nie przesadzić albo imadło jak juz było powiedziane wcześniej .
pozdro
wypalenie gumek nic nie da bo one sa wulkanicowane do zewnetrznej i wewnetrznej tulei, a to wlasnie ta zewnetrzna stalowa tuleja jest wprasowana w wahacz.
: czw kwie 14, 2005 3:48 pm
autor: Gość
Podgrzać, nie wypalić.
: czw kwie 14, 2005 3:56 pm
autor: leon zet
Bart03 pisze:krzywy_23kraków pisze:czesc mo kolega radził mi jak miałem to robic wsadzić do ogniska rzeby sie gumki wypaliły wieć pomysł z palnikiem jest dobry tylko rzeby nie przesadzić albo imadło jak juz było powiedziane wcześniej .
pozdro
wypalenie gumek nic nie da bo one sa wulkanicowane do zewnetrznej i wewnetrznej tulei, a to wlasnie ta zewnetrzna stalowa tuleja jest wprasowana w wahacz.
To piłką ją potem od środka potraktować... byle z czuciem coby otworu w wahaczu nie pokaleczyć...
: czw kwie 14, 2005 10:31 pm
autor: pirelli
Nie pamietam jak to wygląda z górnymi wahaczami ale z dolnymi robiłem tak jak pisał krzywy wkładałem do ognia i po około 5 minutach coś z czym trzeba by walczyc z godzine robiłem w 5 minut. gumy sie wypaliły i wahacz był gotowy na przyjęcie świeżych gumek"" , nie bardzo tylko wiem o co chodzi z tą """tuleją wprasowaną w wahacz""????? jak pamietam z górnymi mechanikowi poszło najszybciej i to chyba w imadle.
: pt kwie 15, 2005 8:16 am
autor: leon zet
pirelli pisze:... nie bardzo tylko wiem o co chodzi z tą """tuleją wprasowaną w wahacz""????? j...
Silentblok składa sięz trzech elementów: tulei zewnętrznej (wchodzi ona bezpośrednio w otwór), tulei wewnętrznej (w nią z kolei wchodzi sworzeń) i gumy wypełniającej przestrzeń między nimi. Przy radykalnym max hardcorowym potraktowaniu silentbloka ogniem wypala się guma, tulejka wewnętrzna wypada ale zewnętrzna ciągle tkwi w otworze... Ot i wsio...
: pt kwie 15, 2005 8:17 am
autor: Bart03
Otóz silentblock (sinenblock) - jak zwal tak zwal- od nivy zarowno gorny jak i dolny składa sie z zewnętrznej tulei stalowej z kołnierzem wewnątrz której znajduje się guma i w gumie tej znajduje sie następna druga wewnętrzna tuleja stalowa. Tuleja wewnętrzna montowana jest (wciskana)w wahacz, natomiast przez tuleje wewnetrzna przechodzi sruba z gwontem drobnozwojowym.
: pt kwie 15, 2005 8:23 am
autor: jarcion
spróbuję na zimno, bo nie chcę sie zastanawiać jak temperatura zmieniła strukturę materiału... no chyba, że cierpliwość stracę

Dzięki
: pt kwie 15, 2005 4:13 pm
autor: Bart03
leon byles o sekunde szybszy

: pt kwie 15, 2005 7:24 pm
autor: leon zet
Bart03 pisze:leon byles o sekunde szybszy

Bywa

: pt kwie 15, 2005 8:27 pm
autor: Sniper
leon zet pisze:Bart03 pisze:leon byles o sekunde szybszy

Bywa

Bo leon ma Sportage'a i do tego WRC

: pn kwie 25, 2005 8:39 am
autor: jarcion
zgłaszam patent: aby wyjąć stare silentbloki, gumy nie trzeba wypalać. Wypalanie można zastąpić wierceniem. Po rozkręceniu "kołnierze" gumowe odciąłem, a resztę pomiędzy tulejamii przewiercałem równolegle do osi cieńkim wiertłem. A później pozostaje wybijanie, tulejka zewnętrzna ma miejsce na "składanie sie" do środka.
SZUKAM PATENTU na włożenie nowych tulejek w otwory w wahaczach. Prasa?
zostaje mi około 7mm...

: pn kwie 25, 2005 9:01 am
autor: leon zet
Też działa...
A co do wciśnięcia nowych - jak nie masz prasy to pokombinuj z imadłem

: pn kwie 25, 2005 5:10 pm
autor: Bart03
tak jest

imadlo jak najbardziej wskazane

: sob kwie 30, 2005 10:10 pm
autor: jacek R
witam. nowego tematu nie rozpoczynam bo zwiozany jest z dolnym wahaczem. A mianowicie JAK wyjac os dolnego wahacza . czy w wsporniku poprzeczki tez sa tuleje gumowo/metalowe.
: ndz maja 01, 2005 7:31 am
autor: mentor
Przy wsporniku poprzeczki nie ma żadnych tulei - najlepiej jest podgrzać wspornik i wybić poprzeczka
: ndz maja 01, 2005 8:42 am
autor: jacek R
nie zgodze sie. w/g ksizki serwisowej sa tuleje.
: ndz maja 01, 2005 12:39 pm
autor: mentor
Są podkłądki do regulowania kątów kół- tulei gumowych u mnie nie było, ale proszę o wypowiedź kogoś kto się lepiej zna, ja od początku miałem inną oś (bardzo wytrzymała), ale nie wiem gdzie przy poprzeczce są te tuleje - przed czy za podkładkami regulującymi?
: śr maja 04, 2005 1:05 pm
autor: jacek R
witam. rozebralem mocowanie dolnego wahacza i to sa tuleje ale nie gumowo/metalowe. tylko poszezenie mocowania wahacza. a w ksiozce nazwali to tuleja belik zawieszenia.