Kilka pytań do fachowców
Moderator: Albert_N
-
-
- Posty: 1098
- Rejestracja: pn sie 23, 2004 11:18 am
- Lokalizacja: Warszawa/Mińsk Mazowiecki/Łuków
Kilka pytań do fachowców
Mam kilka pytań na które nie znalazłem odpowiedzi w dostępnej mi literaturze do Nivy:
1) Sposób smarowania rozdzielacza zapłonu przez boczny króciec - czy wystarczuy tam wkroplić parę kropli oleju silnikowego, czy też trzeba to zrobić na przykład strzykawką wprowadzając większą jego ilość? I co jest dokładnie przez niego smarowane?
2) Jak to jest z tym oktan-korektorem - gaźnik mam w wersji z regulacją podciśnieniową.
3) Czy gumowe zaślepki w podłużnicach są typowe czy ten wymiar to tylko w Nivach występował? W katalogu części zamiennych brak takowej pozycji, a oryginały "wcieło" mi u kolegi podczas konserwacji podwozia.
Z góry dziękuję za odpowiedź.
1) Sposób smarowania rozdzielacza zapłonu przez boczny króciec - czy wystarczuy tam wkroplić parę kropli oleju silnikowego, czy też trzeba to zrobić na przykład strzykawką wprowadzając większą jego ilość? I co jest dokładnie przez niego smarowane?
2) Jak to jest z tym oktan-korektorem - gaźnik mam w wersji z regulacją podciśnieniową.
3) Czy gumowe zaślepki w podłużnicach są typowe czy ten wymiar to tylko w Nivach występował? W katalogu części zamiennych brak takowej pozycji, a oryginały "wcieło" mi u kolegi podczas konserwacji podwozia.
Z góry dziękuję za odpowiedź.
ja wlewalem kilkam kropli ale nie pamietam juz do czego to dokladnie bylo- chyba do smarowania tulei wałka aparatu i lozyska podstawy przerywacza. A z tym oktan-korektorem to jest tak ze łada jego nie posiada
Taki korektor posiadaly np niektore duze fiaty i polonezy i byl on zamontowany na regulatorze podcisnieniowym.
Nie wiem o co ci chodzi z tym gaznikiem z regulacja podcisnieniowa- wytlumacz dokladniej

Nie wiem o co ci chodzi z tym gaznikiem z regulacja podcisnieniowa- wytlumacz dokladniej

UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień
-
-
- Posty: 1098
- Rejestracja: pn sie 23, 2004 11:18 am
- Lokalizacja: Warszawa/Mińsk Mazowiecki/Łuków
W instrukcji napraw Nivy pokazany jest rozdzielacz typu P-129B (bez układu podciśnieniowego), na którym jest narysowane pokrętło oktan-korektora. Ja posiadam najprawdopodobniej rozdzielacz 30.3706-02, który także opisany jest w ww. Instrukcji. Niestety, w przypadku tego rozdzielacza ani słowem nie wspomniano o możliwości jego łatwej regulacji w zależności od spalanej beznzyny. W jednym z anglojęzycznych opracowań na temat Nivy spotkałem się z rysunkiem, gdzie na podstawie tegoż aparatu, w miejscu gdzie styka się on z korpusem silnika naniesione są ryski, a na korpusie silnika jest rysa ustawcza. Jest też opis że jest to skala oktan-korektora, i nic więcej. Z rysunku wynika, iż luzując śrubę dociskającą podkładkę mocującą można następnie obrócić cały aparat wokół swojej osi zgrywając odpowiednią ryskę z ryską ustawczą i w ten sposób przyspieszyć lub opóźnić zapłon, w zależności od rodzaju paliwa. Niestety, nie podano w jakich jednostkach naniesione są ryski. U mnie tych rysek nie ma, nie sprawdzałem też czy po poluzowaniu aparat da się obrócić wokół swojej osi, aby przypadkiem go nie przestawić. A może jak nie ma rysek to montaż aparatu jest możliwy tylko w jednej pozycji, ustalonej na przykład jakimiś wpustami?
A zaczeło się niewinnie, od dyskusji (podczas browarkowania) o wyższości radzieckiej myśli technicznej - padło pytanie jak to jest z Nivą i różnymi gatunkami paliw - powiedziałem że odpowiedź przedstawię w kolejny wekkend, bo pytanie mnie zaskoczyło.
A zaczeło się niewinnie, od dyskusji (podczas browarkowania) o wyższości radzieckiej myśli technicznej - padło pytanie jak to jest z Nivą i różnymi gatunkami paliw - powiedziałem że odpowiedź przedstawię w kolejny wekkend, bo pytanie mnie zaskoczyło.
te kreski ktore sa namalowane na podstawie aparatu to jest skala do ustawiania kata wyprzedzenia zaplonu. Jest to skala ktora pomaga w ustawianu kata wyprzedzenia lub opoznienia zaplonu i to wsio. Jesli raz sie ustawi zaplon to nie nalezy tego ruszac. Natomiast oktan-korektor albo jak inni zwali oktan-selektor to reczne ustawianie kata wyprzedzenia zaplonu ale na plytce przerywacza. W polonezie to bylo takie pokretlo ktorym regulowalo sie wysuw trzpienia ktory wychodzil z regulatora podcisnieniowego i byl podpiety do obrotowej podstawy przerywacza.
Moze w starych nivach byly inne aparaty zaplonowe z dodatkowym selektorem ale ja sie z takimi nie spotkalem
Moze w starych nivach byly inne aparaty zaplonowe z dodatkowym selektorem ale ja sie z takimi nie spotkalem

UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień
- Sniper
- Posty: 2028
- Rejestracja: ndz sie 08, 2004 8:11 pm
- Lokalizacja: Posen Parkwirtschaft Solatsch
- Kontaktowanie:
Nie dowiesz się tego jeśli nie spróbujesz znaleźć samemu - ponieważ w żadnym katalogu do innych ład tez tego nie ma więc nie ma podanych numerów. Najłatwiejszym rozwiązaniem wydaje się dopasowanie czegoś podobnego w sklepie z tworzywami sztucznymi.Niva'94 pisze:A jak z tymi gumkami (zaślepkami) do podłużnic? Czy identyczne występują w innych typach?
Ręce precz od GENERAŁA!...


Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości