Jeszczio o trasawszejsja niwie - pomogitie pożałujista

wszystko o niwce

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
galeziat

Kontaktowanie:

Jeszczio o trasawszejsja niwie - pomogitie pożałujista

Post autor: galeziat » wt lis 08, 2005 5:57 pm

Dzień dobry!
Bart03 - dla Ciebie specjalne DZIEŃ DOBRY!!!!!!!!!!!!!
Ja jeszcze raz w sprawie tego szarpania w Nivce - doszedłem do tego że moja niva szarpie tylko wtedy, gdy daję jej tylko tyle gazu, aby utrzymać ją wstałej prędkości jazdy. Czyli gdy jadę 'lekko'.
Jak odpuszczę gaz i hamuje silnikiem - nie szarpie. Jak dam mocno gazu - nie szarpie, ale jak jadę tak normalnie to mam potężne bicie - jakby mimośród/niewyważenie/ wały gdzieś tam w przodzie, a cała skrzynka biegów i reduktorów wyrywa się jak ruskie w kosmos. Akcja zdaża się raz na 200 - 300 km i trwa przez około 10 km. potem wsio sie uspakaja.
Kto wie co to?! Czekam na podpowiedź bo mimo wizyty u mechaniorka - samodzilenych oględzin na kanale dfalej jestem zielony.

Awatar użytkownika
petercapri

Re: Jeszczio o trasawszejsja niwie - pomogitie pożałujista

Post autor: petercapri » wt lis 08, 2005 6:27 pm

galeziat pisze:Ja jeszcze raz w sprawie tego szarpania w Nivce - doszedłem do tego że moja niva szarpie tylko wtedy, gdy daję jej tylko tyle gazu, aby utrzymać ją wstałej prędkości jazdy. Czyli gdy jadę 'lekko'.
Jak odpuszczę gaz i hamuje silnikiem - nie szarpie. Jak dam mocno gazu - nie szarpie, ale jak jadę tak normalnie to mam potężne bicie
Silnik moze tak szarpac, jezeli platynki sa brudne, wypalone, albo maja za duza przerwe. Albo wszystko na raz.

Awatar użytkownika
Bart03

Post autor: Bart03 » wt lis 08, 2005 10:56 pm

jezeli to byla by wina przerywacza to silnik poprostu by przerywal a tu podobno wpada w wibracje redultor. Skoro tak dzieje sie cylkicznie to sa to napewno napedy. Przyczyn moze byc kilka:
1. luzy w ukladzie napedowym
2. rozne srednice kol (np z tylu inne i z przodu inne)
3. zle wywazone waly albo wyrobione wielokliny