zo zrobić? pali 19l LPG

wszystko o niwce

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
tomek
 
 
Posty: 919
Rejestracja: wt maja 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Białystok

zo zrobić? pali 19l LPG

Post autor: tomek » śr gru 21, 2005 12:10 pm

Może jakieś dobre rady co zrobić z nivka 1,6 gaźnik. Nie chce spalić mniej niz 19 litrów gazu-jazda mieszana miasto-trasa-leśne drogi. Silnik po remoncie, gazownik poustawial co umiał i umywa ręce, silnikowiec tez twierdzi że u niego ok jest. Przed remontem mieściła się w 16litrach, na oponach 255, teraz na standartowych 175 jeżdzi. Co to moze być?

Niva'94
 
 
Posty: 1098
Rejestracja: pn sie 23, 2004 11:18 am
Lokalizacja: Warszawa/Mińsk Mazowiecki/Łuków

Post autor: Niva'94 » śr gru 21, 2005 12:43 pm

Sprawdź czy na benzynie też spalanie drastycznie wzrosło.

Awatar użytkownika
tomek
 
 
Posty: 919
Rejestracja: wt maja 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Białystok

Post autor: tomek » śr gru 21, 2005 1:14 pm

Z tym problem, bo gaźnik jest w stanie delikatnie mówiąc takim sobie.

mentor
 
 
Posty: 119
Rejestracja: pn gru 22, 2003 8:00 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mentor » śr gru 21, 2005 2:41 pm

Przy okazji sprawdź zawory

Awatar użytkownika
Sniper
Posty: 2028
Rejestracja: ndz sie 08, 2004 8:11 pm
Lokalizacja: Posen Parkwirtschaft Solatsch
Kontaktowanie:

Post autor: Sniper » śr gru 21, 2005 3:42 pm

tomek pisze:...bo gaźnik jest w stanie delikatnie mówiąc takim sobie.
No to masz odpowiedź :)
Ręce precz od GENERAŁA!...
Obrazek

Awatar użytkownika
tomek
 
 
Posty: 919
Rejestracja: wt maja 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Białystok

Post autor: tomek » śr gru 21, 2005 6:13 pm

A czy stan gaźnika przy zasilaniu LPG ma duże znaczenie?przepustnice zamykają się i otwierają...

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » śr gru 21, 2005 6:39 pm

tomek pisze:A czy stan gaźnika przy zasilaniu LPG ma duże znaczenie?przepustnice zamykają się i otwierają...
gaznik nie ma zadnego znaczenia- jesli jest mechaniczny a w nivie przepustnica II przelotu jest sterowana podcisnieniowo i moze sie przycinac

ale ja tez watpie zeby to byla wina gaznika
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Niva'94
 
 
Posty: 1098
Rejestracja: pn sie 23, 2004 11:18 am
Lokalizacja: Warszawa/Mińsk Mazowiecki/Łuków

Post autor: Niva'94 » czw gru 22, 2005 8:34 am

To pokombinuj jeszcze z ustawieniem zapłonu. U mnie po napięciu łańcucha rozrządu spalanie na trasie wzrosło z 12l na 15l/100km oraz odczuwało się spadek mocy w stosunku do mocy sprzed regulacji łańcucha. Wystarczyło tylko obrócić aparat zapłonowy o drobinkę w lewo i wszystko wróciło do normy.

Awatar użytkownika
tomek
 
 
Posty: 919
Rejestracja: wt maja 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Białystok

Post autor: tomek » czw gru 22, 2005 11:33 am

Właśnie najciekawsze że poza spalaniem silniczek jest ok! Wkręca się na obroty, mocy ma że aż miło...tylko żeby palił z 13 a nie 19! :D

Niva'94
 
 
Posty: 1098
Rejestracja: pn sie 23, 2004 11:18 am
Lokalizacja: Warszawa/Mińsk Mazowiecki/Łuków

Post autor: Niva'94 » czw gru 22, 2005 12:11 pm

Skoro jesteś pewny silnika i jego osprzętu to sprawdź czy może hamulce się nie blokują (łatwo sprawdzić po dłuzszej trasie przez dotykanie ręką do kół), może masz zapięty na sztywno centralny mechanizm różnicowy (ale to byś chyba zauważył), posprawdzaj ciśnienie w oponach. Zerknij także czy masz wszędzie oleje.
Możesz także olać regulacje gazowca i sam próbować przymykać zaworek regulacyjny na przewodzie pomiędzy parownikiem a gaźnikiem. Proponuję tak po 1/4 obrotu i za każdym razem sprawdzać czy silnik wyraźnie nie stracił na mocy (wystarczy przejechać parę kilometrów trasą). Po takiej regulacji może okazać się koniecznym skorygowanie obrotów jałowych. Tylko nie przesadź ze zubożeniem mieszanki, bo silnik nie za bardzo to lubi.

A może po prostu tam gdzie się tankujesz jakość gazu spadła drastycznie?

Awatar użytkownika
tomek
 
 
Posty: 919
Rejestracja: wt maja 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Białystok

Post autor: tomek » czw gru 22, 2005 12:34 pm

To już przecwiczyłem,takie "skręcanie" jest pozorne.Podkręcałem tak podkręcałem że już mniej gazu nie można było dać bo nie chciała jechać, odkręciłem ćwierć obrotu i na takich nastawach spaliła...25l!Gazownik dodał dawkę gazu i spalanie spadło do 19.Czasami mniej znaczy więcej :D Dzięki za rady, spróbuję może z zapłonem pokombinować...

adam242
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 37
Rejestracja: sob gru 10, 2005 7:50 pm
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Post autor: adam242 » czw gru 22, 2005 7:52 pm

To nie tylko gaźnik może być przyczyną ! Mój jest w stanie dosłownie fatalnym. Cieknie z niego z każdej strony , przedtem właziło też "lewe" powietrze , niewyregulowany itp. Nie mogę o nim nic dobrego powiedzieć. Gaz wstawiłem niedawno. Dziś po pierwszych podliczeniach wyszło mi że nivka ściąga 13,6l gazu. To w cyklu miejskim . Na trasy jeszcze nie wyjeżdzałem.
Nie robiłem jeszcze remontu gaźnika. Przed montażem instalacji podokręcałem tylko luźne śruby. Zdaje sobie sprawę że czeka mnie jego remont ale jak widzisz spalanie na kiepskim gaźniku nie jest u mnie aż tak tragiczne.

Podobnie jak napisał Niva'94 ja również zwróciłbym uwagę na hamulce. Kiedyś w syrence zapiekły mi się wybieraki od h. ręcznego i podhamowywało cały czas w czasie jazdy. Normalnie skarpeta paliła mi 9-10 l w mieście a jak hamulce wciąż hamowały to spalanie podskoczyło do 14,4l !!!! Wiem że ten typ aut nie jest tu najlepszym porównaniem ale podobna sytuacja może mieć miejsce w każdym innym samochodzie.[/list]

Mobutu
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 63
Rejestracja: pt mar 04, 2005 7:37 am
Lokalizacja: Chrzanów

Post autor: Mobutu » pt gru 23, 2005 7:52 am

Witam.
Popieram wcześniejsze wypowiedzi.Mi jak założyli gas do nivy to na pierwszy strzał spaliła 25l/100km a kopa miała niesamowitego.To była kwestia regulacji gazu.Ale teraz zimą jazda miejska głównie to koło 17l mi spali na 100km.
Sprawdż hamulce. Ja jak wymieniłem tylne bębny to spalanie spadło.
Ciekawe na ile zbieżność przednich kół ma tu wpływ, śądzę że ma.
Powodzenia.
I niech mniej ci pali.

Awatar użytkownika
kacper97
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 60
Rejestracja: sob lip 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: kacper97 » pt gru 23, 2005 8:43 pm

Tak przy okazji sprawdź filtr powietrza... jak brudny wymień lub na próbę wyjmij i sprawdź jak spalanie.
U mnie był zasyfiony i spalanie podskoczyło :( teraz chwile jeździłem bez filtra i znów spadło do 17l na 100 :)
Pozdrawiam
Paweł / kacper97 / Warszawa
NIVA '88 Była
Discovery '93 2.0MPI Był
Vitara '97 2.0 Jest

Awatar użytkownika
petercapri
Posty: 629
Rejestracja: wt wrz 28, 2004 7:37 pm
Lokalizacja: Poznań

Post autor: petercapri » sob gru 24, 2005 11:40 pm

Moze ten gazownik nie umial ustawiac...

Awatar użytkownika
tomek
 
 
Posty: 919
Rejestracja: wt maja 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Białystok

Post autor: tomek » pn gru 26, 2005 10:10 pm

dzięki za wszystkie porady...Przyśpieszony odrobinę zapłon, śruby od gazu jeden obrót wkręcone w stosunku do ustawień gazownika i pali już tylko :D 16 litrów !sukces!!!!

janek4411
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 90
Rejestracja: sob sie 20, 2005 4:22 pm

Post autor: janek4411 » wt gru 27, 2005 7:51 pm

Optuje za wypowiedzią petercapri. Zmień gazownika, niech Ci wrzuci to ustrojstwo na analizator. Sam nie kombinuj, gaz potrzebuje innych nastawów( mniej powietrza).Zapłon możesz przyśpieszyć(sam jeżdżę na ok.12st., nijak ma się to do teorii, ale tak u mnie jest ok.)
Myślenie nie boli!

Awatar użytkownika
silverstone
 
 
Posty: 1017
Rejestracja: śr wrz 14, 2005 9:47 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: silverstone » wt gru 27, 2005 11:19 pm

janek4411 pisze: ... gaz potrzebuje innych nastawów( mniej powietrza)...
Wydaje mi się to małym rozminięciem z praktyką. Powietrze do gazu zapewnia dobrana srednica palnika, inaczej go nie ustawisz. Regulacje na gażniku są do benzyny, na której auto w końcu też jeździ. Nastawienie (czytaj zdławienie) powietrza zamuli silnik. Widziałem już patenty robione przez gazomatołków typu wstawienie rury średnicy 2 cm do wlotu filtra powietrza. Silnik 2,5litra Forda. Nawet nie pytaj czy i jak jeździł na benzynie.A gazu palil 25 l.
Po wymianie łańcucha, regulacji zaworów i zapłonu (pod benzynę) i lekkiej regulacji gazu(miałem za bardzo zdławiony) spalanie mojej Niwki spadło z ok 17,5 do 13,5 -w mieście zimnym i zakorkowanym.
Jak nie masz gazownika godnego zaufania, to lepiej reguluj sam. Jak nie dasz rady to chociaż będziesz miał spie... za darmo z nie za monetę :wink:
Powodzenia

janek4411
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 90
Rejestracja: sob sie 20, 2005 4:22 pm

Post autor: janek4411 » śr gru 28, 2005 4:47 pm

Silverstone, uważasz więc, że masz dobrze ustawiony ,,gaz"?. Proponuje Ci prościutki test. Rozgrzej to swoje cudo, zostaw na wolnych obrotach i delikatnie przytykaj (najlepiej palcem) wlot powietrza. Jeśli nic się nie dzieje jest ok, natomiast, kiedy silnik przyspiesza .... pomyśl może nie do końca jest ok. Trudno polemizować z tym, co napisałeś, tylko zapomniałeś, że powietrze to nie woda, jest ściśliwe. Co nie znaczy, że należy dławić na umór, wtedy gazu w to miejsce wyssie więcej i go nie spali tylko wywali przez wylot. Umiar i jeszcze raz umiar :)2 :)2 Nastawy gaźnika zostają, zalecam regulacje dopływu ilości gazu. Uf... ale się rozpisałem, chol...a starzeje się :cry: :wink: .
Myślenie nie boli!

Awatar użytkownika
silverstone
 
 
Posty: 1017
Rejestracja: śr wrz 14, 2005 9:47 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: silverstone » śr gru 28, 2005 8:14 pm

Czytaj ze zrozumieniem. Nie chwalę się swoim ustawieniem, tylko twierdzę że trzeba ustawiać gaz, a nie powietrze. I nie należy go dławić w żaden sposób, bo wystarczające dławianie daje sam palnik. Do benzyny jeszcze ledwo wystarcza (dzięki ściśliwości i zwiększeniu prędkości przepływu na zwężce :) )
Piszesz to samo co ja, tylko chodzi mi o to jak chcesz zrealizować to:
... gaz potrzebuje innych nastawów( mniej powietrza)...
?? ??

Awatar użytkownika
petercapri
Posty: 629
Rejestracja: wt wrz 28, 2004 7:37 pm
Lokalizacja: Poznań

Post autor: petercapri » śr gru 28, 2005 8:59 pm

Sruba na reduktorze regulujemy dawke gazu podawana niezaleznie od wartosci podcisnienia. Niektorzy nazywaja to "regulacja wolnych obrotow" a to powazny blad, bo wolne obroty ustawia sie na gazniku. Po odkreceniu w kierunku bogatszej mieszanki auto lepiej sie zbiera, a w kierunku ubozszej - muli, ale mniej pali. Tutaj reguluje sie stosunek gazu do powietrza, i jak bedzie to zrobione dobrze nie beda potrzebne zadne zwezki na dolocie.

Sruba na wezu doprowadzajacym gaz odpowiada za mieszanke przy wiekszym otwarciu przepustnicy, a wiec i moc maksymalna.

Obu srub NIE WOLNO skrecac tak zeby silnik mulil ale mniej palil. Kazdy silnik musi swoje wciagnac. Ubozsza mieszanka to wyzsza temperatura w komorze spalania, jak do tego dodamy wyzsza temperature spalania LPG to mamy juz prosta odpowiedz dlaczego niektorzy twierdza ze "gaz zarznal im silnik".

Oszczednosci w spalaniu, poza prawidlowa regulacja obu srub, nalezy szukac w prawidlowym ustawieniu luzu zaworow, zaplonu i stanie ukladu zaplonowego. Skrecenie gazu nic nie da, jezeli czesc zaplonow bedzie wypadac przez stare kable albo brudne platynki.

Moja Nivka ostatnio pali 10-11,5 w trasie, ale powyzej stowki rzadko sie rozpedzam.

janek4411
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 90
Rejestracja: sob sie 20, 2005 4:22 pm

Post autor: janek4411 » śr gru 28, 2005 11:26 pm

Silverstone niech Twój diabeł będzie starszy. Ciekawi mnie jak ma się średnica palników do średnicy gardzieli w gaźniku?
Myślenie nie boli!

janek4411
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 90
Rejestracja: sob sie 20, 2005 4:22 pm

Post autor: janek4411 » śr gru 28, 2005 11:45 pm

petercapri pisze: Po odkreceniu w kierunku bogatszej mieszanki auto lepiej sie zbiera, a w kierunku ubozszej - muli, ale mniej pali.

A który jest bogatszy kierunek? Pojde tam. :D
Myślenie nie boli!

Awatar użytkownika
silverstone
 
 
Posty: 1017
Rejestracja: śr wrz 14, 2005 9:47 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: silverstone » czw gru 29, 2005 11:39 am

Gardziele w gaźniku mają 28 i 35mm średnicy. W palniku mam chyba obie po około 26mm. Różnica niewielka,ale...

Awatar użytkownika
petercapri
Posty: 629
Rejestracja: wt wrz 28, 2004 7:37 pm
Lokalizacja: Poznań

Post autor: petercapri » czw gru 29, 2005 12:24 pm

Jezeli sie nie myle, wykrecanie sruby (w lewo) = zwiekszanie dawki gazu.
Tak mam na Lovato i na BRC.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Łada Niva”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości