Naped Lady

wszystko o niwce

Moderator: Albert_N

Gagster
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 2
Rejestracja: czw cze 19, 2003 12:37 pm

Naped Lady

Post autor: Gagster » wt cze 24, 2003 7:55 pm

Hello

Panowie jak to jest z tym napedem..czy to prawda że w nivie jest wajch do blokowania 4 kół ??? :o odpiszcie plese 8)

tieri
 
 
Posty: 268
Rejestracja: czw lut 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: tieri » wt cze 24, 2003 9:39 pm

w nivie jest staly naped na 4 kola i jest wajcha do zalanczania blokady miedzyosiowego mechanizmu roznicowego
pozdrawiam
michal
u 404

Awatar użytkownika
Walis
  
  
Posty: 206
Rejestracja: wt sty 08, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Milanówek

Re: Naped Lady

Post autor: Walis » śr cze 25, 2003 3:43 pm

Gagster pisze:Hello

Panowie jak to jest z tym napedem..czy to prawda że w nivie jest wajch do blokowania 4 kół ??? :o odpiszcie plese 8)
nie wiem jak w innych samochodach ale w NIVIe 4 koła można zablokować wciskając hamulec :)21 :)21 :)21
ale nie oto chyba pytałeś :)21 tak mi się skojarzyło :D

jest tak jak rzekł TIERI
WALIS
już nie NIVA'84 ;-(

Awatar użytkownika
Kuszman
Posty: 1824
Rejestracja: pn lip 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kuszman » śr cze 25, 2003 10:30 pm

Walis nieoszukuj ludzi. Pokaż Ty mi nive w ktorej hamulce blokują aż 4 koła :)21

Awatar użytkownika
Walis
  
  
Posty: 206
Rejestracja: wt sty 08, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Milanówek

Post autor: Walis » śr cze 25, 2003 10:39 pm

Kuszman pisze:Walis nieoszukuj ludzi. Pokaż Ty mi nive w ktorej hamulce blokują aż 4 koła :)21
A właśnie, że w mojej tak jest :)21
jestem z tego dumny, i jako rarytas na rynku :)21 trzymam cenę 8)
WALIS
już nie NIVA'84 ;-(

Awatar użytkownika
Kuszman
Posty: 1824
Rejestracja: pn lip 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kuszman » śr cze 25, 2003 10:56 pm

Nieuwierzę jak niezobaczę. Tak na prędkości jak depniesz to wszystkie zblokuje?

Awatar użytkownika
Walis
  
  
Posty: 206
Rejestracja: wt sty 08, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Milanówek

Post autor: Walis » śr cze 25, 2003 11:02 pm

Kuszman pisze:Nieuwierzę jak niezobaczę. Tak na prędkości jak depniesz to wszystkie zblokuje?
No ... i jeszcze mnie w lewo obruci .....

Nie wiem czy wszystkie jednocześnie, ale z każdej prędkości zatrzymuje się w planowanym miejscu :)21 ustawienie tego zajęło mi jakieś 0,5 roku i parę set złych
WALIS
już nie NIVA'84 ;-(

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 2115
Rejestracja: wt cze 04, 2002 1:00 am
Lokalizacja: kiedyś UĆ, teraz Końskie, 51_12,932'N 20_30,277'E

Post autor: Wojtek » czw cze 26, 2003 7:12 am

Moja też blokuje! Na wczorajszej mazi po padającym kapuśniaczku pod Kozienicami ponosło mnie jak po lodzie! Na dodatek miałem przyczepkę. Niezłe uczucie w lecie :lol: :lol: :lol:
Generalnie: NISSAN

..jeszcze tylko parę wiosen, jeszcze parę przygód z losem..

Gagster
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 2
Rejestracja: czw cze 19, 2003 12:37 pm

blokada

Post autor: Gagster » sob cze 28, 2003 9:53 pm

czyli blokuje sie ten srodkowy most??? tylko ???

Awatar użytkownika
Walis
  
  
Posty: 206
Rejestracja: wt sty 08, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Milanówek

Re: blokada

Post autor: Walis » sob cze 28, 2003 10:13 pm

Gagster pisze:czyli blokuje sie ten srodkowy most??? tylko ???
Dziwnie zadajesz pytania ... :)5 (nie bardzo rozumiem czego nie rozumiesz :)21 - po środku nie ma mostu, jest z tyłu, z przodu jest dyfer i półosie, po środku reduktor a z niego wchodzą-wychodzą 3 wały napędowe ... )

NIVA ma:
- stały napęd na 4
- 1 dźwignia to: biegi jak w normalnej osobówce
- 2 dźwignia to: 3 stopniowy reduktor (przud - teren, środek - luz, tył - asfalt)
- 3 dźwignia to: blokada między-osiowego mechanizmu różnicowego, czyli jak załączona to przednia i tylna oś pcha tak samo, wyłączona to napęd idzie na oś o mniejszej przyczepności, czyli jeszcze inaczej jak wjeżdżasz w coś grząskiego to przodem lub tyłem, jak kombinujesz i wpadniesz bokiem np. rów, koleina z grzązkim błotem to jeden bok samochodu jest w powietrzu albo na śliskim a drugi nie, czyli nie wyjedziesz bo blokada równo rozkłada napęd (przud-tył) ale mosty już nie mają blokad (lewo-prawo) i jedna strona samochodu się kręci a druga nie :)4

to by było na tyle wyjaśnień :wink:

PS: trochę to bezsensu rozwiązane bo jak się gdzieś wpada to i tak zwykle bokiem więc dupa ... :)3
WALIS
już nie NIVA'84 ;-(

Awatar użytkownika
Kate
Posty: 326
Rejestracja: ndz sty 26, 2003 12:24 am
Lokalizacja: Milanówek
Kontaktowanie:

Post autor: Kate » ndz cze 29, 2003 5:26 am

mówisz, że jak się wpada to bokiem ?? :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
jakby Ci to powiedzieć......
ha ha ha 8) jak się wpakowałeś przodem do jeziora :wink: to też nic nie dało :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
:roll: tak mi się wyrwało - nie mogłam się powstrzymać :)21


a tak na serio to rzeczywiście - niezbyt praktyczna blokada przód-tył, lepsza by była prawo-lewo 8)
od 2003 NIVKI '84 niet

lemur
 
 
Posty: 977
Rejestracja: śr maja 14, 2003 3:24 pm
Lokalizacja: Klucze

Re: blokada

Post autor: lemur » pn lip 07, 2003 10:13 pm

Walis pisze:
Gagster pisze:czyli blokuje sie ten srodkowy most??? tylko ???
Dziwnie zadajesz pytania ... :)5 (nie bardzo rozumiem czego nie rozumiesz :)21 - po środku nie ma mostu, jest z tyłu, z przodu jest dyfer i półosie, po środku reduktor a z niego wchodzą-wychodzą 3 wały napędowe ... )

NIVA ma:
- stały napęd na 4
- 1 dźwignia to: biegi jak w normalnej osobówce
- 2 dźwignia to: 3 stopniowy reduktor (przud - teren, środek - luz, tył - asfalt)
- 3 dźwignia to: blokada między-osiowego mechanizmu różnicowego, czyli jak załączona to przednia i tylna oś pcha tak samo, wyłączona to napęd idzie na oś o mniejszej przyczepności, czyli jeszcze inaczej jak wjeżdżasz w coś grząskiego to przodem lub tyłem, jak kombinujesz i wpadniesz bokiem np. rów, koleina z grzązkim błotem to jeden bok samochodu jest w powietrzu albo na śliskim a drugi nie, czyli nie wyjedziesz bo blokada równo rozkłada napęd (przud-tył) ale mosty już nie mają blokad (lewo-prawo) i jedna strona samochodu się kręci a druga nie :)4

to by było na tyle wyjaśnień :wink:

PS: trochę to bezsensu rozwiązane bo jak się gdzieś wpada to i tak zwykle bokiem więc dupa ... :)3
ja mam tylko 2 dzwignie a nie 3,chyba ze jestem tak nie qmaty i czegos nie zrozumialem :)5 :)4 :roll:
Niva 93r.

Awatar użytkownika
Kuszman
Posty: 1824
Rejestracja: pn lip 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kuszman » wt lip 08, 2003 12:09 am

O qwa. ukradli mu skrzynie biegów? a moze gałke od reduktora :)21

lemur
 
 
Posty: 977
Rejestracja: śr maja 14, 2003 3:24 pm
Lokalizacja: Klucze

Post autor: lemur » wt lip 08, 2003 12:36 am

mam tylko 2 wajchy od skrzyni i od reduktora :)5 wiec o co chodzi z ta 3 :)5
Niva 93r.

Awatar użytkownika
Walis
  
  
Posty: 206
Rejestracja: wt sty 08, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Milanówek

Post autor: Walis » wt lip 08, 2003 7:18 am

No to masz zdjętą dźwignię blokady dyfra:
http://www.tmp49108.atomnet.pl/prv/niva/rys14.jpg to ta dłuższa na schemacie, w żeczywistości taka któciutka (ledwo wystaje nad tunel).
Tu masz zdjęcie rasowej rajdowej NIVY (jeden głupi komentaż i zamykam temat :)6 :)21) http://www.michalowice.pl/walis/big.php ... &galeria=4
widać gdzie znajdują się dźwignie ....
Zrobisz sobie blokadę przy najbliższych remontach w tej okolicy 8)
pewnie szybciej niż myślisz :roll:
WALIS
już nie NIVA'84 ;-(

lemur
 
 
Posty: 977
Rejestracja: śr maja 14, 2003 3:24 pm
Lokalizacja: Klucze

Post autor: lemur » wt lip 08, 2003 10:49 am

a niepotrzebny zamet wprowadzilem,rzeczywiscie macie racje sa 3 wajchy :oops:
Niva 93r.

Awatar użytkownika
Walis
  
  
Posty: 206
Rejestracja: wt sty 08, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Milanówek

Post autor: Walis » wt lip 08, 2003 11:17 am

lemur pisze:a niepotrzebny zamet wprowadzilem,rzeczywiscie macie racje sa 3 wajchy :oops:
Czekaj czy ja dobrze rozumiem :)6 :)6 :)6
Ty mówisz o swoim samochodzie :o i nie zauważyłeś że masz 3 wajchy :)6 :o

No to słaby to ty nie jesteś :)21 jak ty przeszedłeś badania okulistyczne na prawo jazdy :)21
Ostatnio zmieniony śr lip 09, 2003 7:45 pm przez Walis, łącznie zmieniany 1 raz.
WALIS
już nie NIVA'84 ;-(

Awatar użytkownika
cowboy_3151
Posty: 424
Rejestracja: wt maja 13, 2003 6:22 am
Lokalizacja: Smardzewice-Tomaszów Mazowiecki

Post autor: cowboy_3151 » wt lip 08, 2003 11:24 am

Walis pisze:
lemur pisze: No to słaby to ty nie jesteś :)21 jak ty przeszedłeś badania okulistyczne na prawo jazdy :)21
To bardzo proste przejsć te badanie nie takie rzeczy sie robiŁo ze szwagrem w wojsku :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Awatar użytkownika
Kuszman
Posty: 1824
Rejestracja: pn lip 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kuszman » wt lip 08, 2003 11:51 am

buhahaha no co za koles :)21 :lol: :o

boreg
 
 
Posty: 137
Rejestracja: czw wrz 19, 2002 3:41 pm
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: boreg » wt lip 08, 2003 3:30 pm

Nie smiejcie sie :D :D :D . Moze lemur widzial, ale ma problemy z liczeniem :cry: . W Nivie tyle roznych dupereli do naciskania, ciagniecia, ze chyba mozna jednej sie nie doliczyc..... ...a co dopiero po piwie (ale to chyba powinno wyjsc 6 :D :D :D )
NIVA 1990@boreg

Awatar użytkownika
leszek
 
 
Posty: 3337
Rejestracja: ndz mar 02, 2003 10:39 pm
Lokalizacja: Żywiec
Kontaktowanie:

Post autor: leszek » czw lip 10, 2003 6:42 pm

a niektórym to nawet koła blokuje chyba na lodzie albo opcja z piwem to bardziej możliwe. moje spostrzeżenia z jazdy niwą nie skręca nie hamuje nie jedzie.i po ostatnim z nich zmieniłem autko 8)

Awatar użytkownika
Walis
  
  
Posty: 206
Rejestracja: wt sty 08, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Milanówek

Post autor: Walis » czw lip 10, 2003 6:56 pm

leszek pisze:a niektórym to nawet koła blokuje chyba na lodzie albo opcja z piwem to bardziej możliwe.
Ja to chyba muszę nagrać (jak tylko odzyskam samochód z warsztatu :)21 )


ZWYKŁYM I POSPOLITYM NIVOniedowiarkom MÓWIMY STANOWCZE I ZDECYDOWANE NIE :)6 :)6 :)6


Chciałem nieskromnie zauważyć, że poszczególne egzemplarze tego autka różnią się od siebie bardo radykalnie.

Nasze mogą być i pewnie są zupełnie inne niż ten z którym ty się spotkałeś ... 8)

Ja moją lubię na przykład :P :)2
WALIS
już nie NIVA'84 ;-(

Awatar użytkownika
Kuszman
Posty: 1824
Rejestracja: pn lip 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kuszman » czw lip 10, 2003 9:31 pm

Walis pisze:Chciałem nieskromnie zauważyć, że poszczególne egzemplarze tego autka różnią się od siebie bardo radykalnie.
Niektóre mają na przykład czerwone zderzaki a'la pług śnieżny :)21

lemur
 
 
Posty: 977
Rejestracja: śr maja 14, 2003 3:24 pm
Lokalizacja: Klucze

Post autor: lemur » czw lip 10, 2003 10:01 pm

:oops: zmylil mnie opis napoczatq ,dotyczacy 3 wajchy między-osiowego mechanizmu różnicowego,zawsze myslalem ze ta wajcha sie 4x4 zalancza
a lada ma normalnie naped na przod a nie na 4 kolka :oops:
Niva 93r.

Awatar użytkownika
wl
 
 
Posty: 1386
Rejestracja: śr lis 06, 2002 4:08 pm
Lokalizacja: YellowDream/Berlin
Kontaktowanie:

Post autor: wl » pt lip 11, 2003 6:00 am

No i troche racji masz :-) bo po zalaczeniu tej blokady jest taki sam efekt jak po dolaczeniu przedniego napedu np. w Mercedesie G z serii 461 8)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Łada Niva”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość