Strona 1 z 2

Naped Lady

: wt cze 24, 2003 7:55 pm
autor: Gagster
Hello

Panowie jak to jest z tym napedem..czy to prawda że w nivie jest wajch do blokowania 4 kół ??? :o odpiszcie plese 8)

: wt cze 24, 2003 9:39 pm
autor: tieri
w nivie jest staly naped na 4 kola i jest wajcha do zalanczania blokady miedzyosiowego mechanizmu roznicowego

Re: Naped Lady

: śr cze 25, 2003 3:43 pm
autor: Walis
Gagster pisze:Hello

Panowie jak to jest z tym napedem..czy to prawda że w nivie jest wajch do blokowania 4 kół ??? :o odpiszcie plese 8)
nie wiem jak w innych samochodach ale w NIVIe 4 koła można zablokować wciskając hamulec :)21 :)21 :)21
ale nie oto chyba pytałeś :)21 tak mi się skojarzyło :D

jest tak jak rzekł TIERI

: śr cze 25, 2003 10:30 pm
autor: Kuszman
Walis nieoszukuj ludzi. Pokaż Ty mi nive w ktorej hamulce blokują aż 4 koła :)21

: śr cze 25, 2003 10:39 pm
autor: Walis
Kuszman pisze:Walis nieoszukuj ludzi. Pokaż Ty mi nive w ktorej hamulce blokują aż 4 koła :)21
A właśnie, że w mojej tak jest :)21
jestem z tego dumny, i jako rarytas na rynku :)21 trzymam cenę 8)

: śr cze 25, 2003 10:56 pm
autor: Kuszman
Nieuwierzę jak niezobaczę. Tak na prędkości jak depniesz to wszystkie zblokuje?

: śr cze 25, 2003 11:02 pm
autor: Walis
Kuszman pisze:Nieuwierzę jak niezobaczę. Tak na prędkości jak depniesz to wszystkie zblokuje?
No ... i jeszcze mnie w lewo obruci .....

Nie wiem czy wszystkie jednocześnie, ale z każdej prędkości zatrzymuje się w planowanym miejscu :)21 ustawienie tego zajęło mi jakieś 0,5 roku i parę set złych

: czw cze 26, 2003 7:12 am
autor: Wojtek
Moja też blokuje! Na wczorajszej mazi po padającym kapuśniaczku pod Kozienicami ponosło mnie jak po lodzie! Na dodatek miałem przyczepkę. Niezłe uczucie w lecie :lol: :lol: :lol:

blokada

: sob cze 28, 2003 9:53 pm
autor: Gagster
czyli blokuje sie ten srodkowy most??? tylko ???

Re: blokada

: sob cze 28, 2003 10:13 pm
autor: Walis
Gagster pisze:czyli blokuje sie ten srodkowy most??? tylko ???
Dziwnie zadajesz pytania ... :)5 (nie bardzo rozumiem czego nie rozumiesz :)21 - po środku nie ma mostu, jest z tyłu, z przodu jest dyfer i półosie, po środku reduktor a z niego wchodzą-wychodzą 3 wały napędowe ... )

NIVA ma:
- stały napęd na 4
- 1 dźwignia to: biegi jak w normalnej osobówce
- 2 dźwignia to: 3 stopniowy reduktor (przud - teren, środek - luz, tył - asfalt)
- 3 dźwignia to: blokada między-osiowego mechanizmu różnicowego, czyli jak załączona to przednia i tylna oś pcha tak samo, wyłączona to napęd idzie na oś o mniejszej przyczepności, czyli jeszcze inaczej jak wjeżdżasz w coś grząskiego to przodem lub tyłem, jak kombinujesz i wpadniesz bokiem np. rów, koleina z grzązkim błotem to jeden bok samochodu jest w powietrzu albo na śliskim a drugi nie, czyli nie wyjedziesz bo blokada równo rozkłada napęd (przud-tył) ale mosty już nie mają blokad (lewo-prawo) i jedna strona samochodu się kręci a druga nie :)4

to by było na tyle wyjaśnień :wink:

PS: trochę to bezsensu rozwiązane bo jak się gdzieś wpada to i tak zwykle bokiem więc dupa ... :)3

: ndz cze 29, 2003 5:26 am
autor: Kate
mówisz, że jak się wpada to bokiem ?? :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
jakby Ci to powiedzieć......
ha ha ha 8) jak się wpakowałeś przodem do jeziora :wink: to też nic nie dało :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
:roll: tak mi się wyrwało - nie mogłam się powstrzymać :)21


a tak na serio to rzeczywiście - niezbyt praktyczna blokada przód-tył, lepsza by była prawo-lewo 8)

Re: blokada

: pn lip 07, 2003 10:13 pm
autor: lemur
Walis pisze:
Gagster pisze:czyli blokuje sie ten srodkowy most??? tylko ???
Dziwnie zadajesz pytania ... :)5 (nie bardzo rozumiem czego nie rozumiesz :)21 - po środku nie ma mostu, jest z tyłu, z przodu jest dyfer i półosie, po środku reduktor a z niego wchodzą-wychodzą 3 wały napędowe ... )

NIVA ma:
- stały napęd na 4
- 1 dźwignia to: biegi jak w normalnej osobówce
- 2 dźwignia to: 3 stopniowy reduktor (przud - teren, środek - luz, tył - asfalt)
- 3 dźwignia to: blokada między-osiowego mechanizmu różnicowego, czyli jak załączona to przednia i tylna oś pcha tak samo, wyłączona to napęd idzie na oś o mniejszej przyczepności, czyli jeszcze inaczej jak wjeżdżasz w coś grząskiego to przodem lub tyłem, jak kombinujesz i wpadniesz bokiem np. rów, koleina z grzązkim błotem to jeden bok samochodu jest w powietrzu albo na śliskim a drugi nie, czyli nie wyjedziesz bo blokada równo rozkłada napęd (przud-tył) ale mosty już nie mają blokad (lewo-prawo) i jedna strona samochodu się kręci a druga nie :)4

to by było na tyle wyjaśnień :wink:

PS: trochę to bezsensu rozwiązane bo jak się gdzieś wpada to i tak zwykle bokiem więc dupa ... :)3
ja mam tylko 2 dzwignie a nie 3,chyba ze jestem tak nie qmaty i czegos nie zrozumialem :)5 :)4 :roll:

: wt lip 08, 2003 12:09 am
autor: Kuszman
O qwa. ukradli mu skrzynie biegów? a moze gałke od reduktora :)21

: wt lip 08, 2003 12:36 am
autor: lemur
mam tylko 2 wajchy od skrzyni i od reduktora :)5 wiec o co chodzi z ta 3 :)5

: wt lip 08, 2003 7:18 am
autor: Walis
No to masz zdjętą dźwignię blokady dyfra:
http://www.tmp49108.atomnet.pl/prv/niva/rys14.jpg to ta dłuższa na schemacie, w żeczywistości taka któciutka (ledwo wystaje nad tunel).
Tu masz zdjęcie rasowej rajdowej NIVY (jeden głupi komentaż i zamykam temat :)6 :)21) http://www.michalowice.pl/walis/big.php ... &galeria=4
widać gdzie znajdują się dźwignie ....
Zrobisz sobie blokadę przy najbliższych remontach w tej okolicy 8)
pewnie szybciej niż myślisz :roll:

: wt lip 08, 2003 10:49 am
autor: lemur
a niepotrzebny zamet wprowadzilem,rzeczywiscie macie racje sa 3 wajchy :oops:

: wt lip 08, 2003 11:17 am
autor: Walis
lemur pisze:a niepotrzebny zamet wprowadzilem,rzeczywiscie macie racje sa 3 wajchy :oops:
Czekaj czy ja dobrze rozumiem :)6 :)6 :)6
Ty mówisz o swoim samochodzie :o i nie zauważyłeś że masz 3 wajchy :)6 :o

No to słaby to ty nie jesteś :)21 jak ty przeszedłeś badania okulistyczne na prawo jazdy :)21

: wt lip 08, 2003 11:24 am
autor: cowboy_3151
Walis pisze:
lemur pisze: No to słaby to ty nie jesteś :)21 jak ty przeszedłeś badania okulistyczne na prawo jazdy :)21
To bardzo proste przejsć te badanie nie takie rzeczy sie robiŁo ze szwagrem w wojsku :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

: wt lip 08, 2003 11:51 am
autor: Kuszman
buhahaha no co za koles :)21 :lol: :o

: wt lip 08, 2003 3:30 pm
autor: boreg
Nie smiejcie sie :D :D :D . Moze lemur widzial, ale ma problemy z liczeniem :cry: . W Nivie tyle roznych dupereli do naciskania, ciagniecia, ze chyba mozna jednej sie nie doliczyc..... ...a co dopiero po piwie (ale to chyba powinno wyjsc 6 :D :D :D )

: czw lip 10, 2003 6:42 pm
autor: leszek
a niektórym to nawet koła blokuje chyba na lodzie albo opcja z piwem to bardziej możliwe. moje spostrzeżenia z jazdy niwą nie skręca nie hamuje nie jedzie.i po ostatnim z nich zmieniłem autko 8)

: czw lip 10, 2003 6:56 pm
autor: Walis
leszek pisze:a niektórym to nawet koła blokuje chyba na lodzie albo opcja z piwem to bardziej możliwe.
Ja to chyba muszę nagrać (jak tylko odzyskam samochód z warsztatu :)21 )


ZWYKŁYM I POSPOLITYM NIVOniedowiarkom MÓWIMY STANOWCZE I ZDECYDOWANE NIE :)6 :)6 :)6


Chciałem nieskromnie zauważyć, że poszczególne egzemplarze tego autka różnią się od siebie bardo radykalnie.

Nasze mogą być i pewnie są zupełnie inne niż ten z którym ty się spotkałeś ... 8)

Ja moją lubię na przykład :P :)2

: czw lip 10, 2003 9:31 pm
autor: Kuszman
Walis pisze:Chciałem nieskromnie zauważyć, że poszczególne egzemplarze tego autka różnią się od siebie bardo radykalnie.
Niektóre mają na przykład czerwone zderzaki a'la pług śnieżny :)21

: czw lip 10, 2003 10:01 pm
autor: lemur
:oops: zmylil mnie opis napoczatq ,dotyczacy 3 wajchy między-osiowego mechanizmu różnicowego,zawsze myslalem ze ta wajcha sie 4x4 zalancza
a lada ma normalnie naped na przod a nie na 4 kolka :oops:

: pt lip 11, 2003 6:00 am
autor: wl
No i troche racji masz :-) bo po zalaczeniu tej blokady jest taki sam efekt jak po dolaczeniu przedniego napedu np. w Mercedesie G z serii 461 8)