Strona 1 z 2
Naped Lady
: wt cze 24, 2003 7:55 pm
autor: Gagster
Hello
Panowie jak to jest z tym napedem..czy to prawda że w nivie jest wajch do blokowania 4 kół

?

odpiszcie plese

: wt cze 24, 2003 9:39 pm
autor: tieri
w nivie jest staly naped na 4 kola i jest wajcha do zalanczania blokady miedzyosiowego mechanizmu roznicowego
Re: Naped Lady
: śr cze 25, 2003 3:43 pm
autor: Walis
Gagster pisze:Hello
Panowie jak to jest z tym napedem..czy to prawda że w nivie jest wajch do blokowania 4 kół

?

odpiszcie plese

nie wiem jak w innych samochodach ale w NIVIe 4 koła można zablokować wciskając hamulec
ale nie oto chyba pytałeś

tak mi się skojarzyło
jest tak jak rzekł TIERI
: śr cze 25, 2003 10:30 pm
autor: Kuszman
Walis nieoszukuj ludzi. Pokaż Ty mi nive w ktorej hamulce blokują aż 4 koła

: śr cze 25, 2003 10:39 pm
autor: Walis
Kuszman pisze:Walis nieoszukuj ludzi. Pokaż Ty mi nive w ktorej hamulce blokują aż 4 koła

A właśnie, że w mojej tak jest

jestem z tego dumny, i jako rarytas na rynku

trzymam cenę

: śr cze 25, 2003 10:56 pm
autor: Kuszman
Nieuwierzę jak niezobaczę. Tak na prędkości jak depniesz to wszystkie zblokuje?
: śr cze 25, 2003 11:02 pm
autor: Walis
Kuszman pisze:Nieuwierzę jak niezobaczę. Tak na prędkości jak depniesz to wszystkie zblokuje?
No ... i jeszcze mnie w lewo obruci .....
Nie wiem czy wszystkie jednocześnie, ale z każdej prędkości zatrzymuje się w planowanym miejscu

ustawienie tego zajęło mi jakieś 0,5 roku i parę set złych
: czw cze 26, 2003 7:12 am
autor: Wojtek
blokada
: sob cze 28, 2003 9:53 pm
autor: Gagster
czyli blokuje sie ten srodkowy most??? tylko

?
Re: blokada
: sob cze 28, 2003 10:13 pm
autor: Walis
Gagster pisze:czyli blokuje sie ten srodkowy most??? tylko

?
Dziwnie zadajesz pytania ...

5 (nie bardzo rozumiem czego nie rozumiesz

- po środku nie ma mostu, jest z tyłu, z przodu jest dyfer i półosie, po środku reduktor a z niego wchodzą-wychodzą 3 wały napędowe ... )
NIVA ma:
- stały napęd na 4
- 1 dźwignia to: biegi jak w normalnej osobówce
- 2 dźwignia to: 3 stopniowy reduktor (przud - teren, środek - luz, tył - asfalt)
- 3 dźwignia to: blokada między-osiowego mechanizmu różnicowego, czyli jak załączona to przednia i tylna oś pcha tak samo, wyłączona to napęd idzie na oś o mniejszej przyczepności, czyli jeszcze inaczej jak wjeżdżasz w coś grząskiego to przodem lub tyłem, jak kombinujesz i wpadniesz bokiem np. rów, koleina z grzązkim błotem to jeden bok samochodu jest w powietrzu albo na śliskim a drugi nie, czyli nie wyjedziesz bo blokada równo rozkłada napęd (przud-tył) ale mosty już nie mają blokad (lewo-prawo) i jedna strona samochodu się kręci a druga nie
to by było na tyle wyjaśnień
PS: trochę to bezsensu rozwiązane bo jak się gdzieś wpada to i tak zwykle bokiem więc dupa ...

: ndz cze 29, 2003 5:26 am
autor: Kate
Re: blokada
: pn lip 07, 2003 10:13 pm
autor: lemur
Walis pisze:Gagster pisze:czyli blokuje sie ten srodkowy most??? tylko

?
Dziwnie zadajesz pytania ...

5 (nie bardzo rozumiem czego nie rozumiesz

- po środku nie ma mostu, jest z tyłu, z przodu jest dyfer i półosie, po środku reduktor a z niego wchodzą-wychodzą 3 wały napędowe ... )
NIVA ma:
- stały napęd na 4
- 1 dźwignia to: biegi jak w normalnej osobówce
- 2 dźwignia to: 3 stopniowy reduktor (przud - teren, środek - luz, tył - asfalt)
- 3 dźwignia to: blokada między-osiowego mechanizmu różnicowego, czyli jak załączona to przednia i tylna oś pcha tak samo, wyłączona to napęd idzie na oś o mniejszej przyczepności, czyli jeszcze inaczej jak wjeżdżasz w coś grząskiego to przodem lub tyłem, jak kombinujesz i wpadniesz bokiem np. rów, koleina z grzązkim błotem to jeden bok samochodu jest w powietrzu albo na śliskim a drugi nie, czyli nie wyjedziesz bo blokada równo rozkłada napęd (przud-tył) ale mosty już nie mają blokad (lewo-prawo) i jedna strona samochodu się kręci a druga nie
to by było na tyle wyjaśnień
PS: trochę to bezsensu rozwiązane bo jak się gdzieś wpada to i tak zwykle bokiem więc dupa ...

ja mam tylko 2 dzwignie a nie 3,chyba ze jestem tak nie qmaty i czegos nie zrozumialem

5

: wt lip 08, 2003 12:09 am
autor: Kuszman
O qwa. ukradli mu skrzynie biegów? a moze gałke od reduktora

: wt lip 08, 2003 12:36 am
autor: lemur
mam tylko 2 wajchy od skrzyni i od reduktora

5 wiec o co chodzi z ta 3

5
: wt lip 08, 2003 7:18 am
autor: Walis
No to masz zdjętą dźwignię blokady dyfra:
http://www.tmp49108.atomnet.pl/prv/niva/rys14.jpg to ta dłuższa na schemacie, w żeczywistości taka któciutka (ledwo wystaje nad tunel).
Tu masz zdjęcie rasowej rajdowej NIVY (jeden głupi komentaż i zamykam temat

6

)
http://www.michalowice.pl/walis/big.php ... &galeria=4
widać gdzie znajdują się dźwignie ....
Zrobisz sobie blokadę przy najbliższych remontach w tej okolicy
pewnie szybciej niż myślisz

: wt lip 08, 2003 10:49 am
autor: lemur
a niepotrzebny zamet wprowadzilem,rzeczywiscie macie racje sa 3 wajchy

: wt lip 08, 2003 11:17 am
autor: Walis
lemur pisze:a niepotrzebny zamet wprowadzilem,rzeczywiscie macie racje sa 3 wajchy

Czekaj czy ja dobrze rozumiem

6

6

6
Ty mówisz o swoim samochodzie

i nie zauważyłeś że masz 3 wajchy

6
No to słaby to ty nie jesteś

jak ty przeszedłeś badania okulistyczne na prawo jazdy

: wt lip 08, 2003 11:24 am
autor: cowboy_3151
: wt lip 08, 2003 11:51 am
autor: Kuszman
: wt lip 08, 2003 3:30 pm
autor: boreg
: czw lip 10, 2003 6:42 pm
autor: leszek
a niektórym to nawet koła blokuje chyba na lodzie albo opcja z piwem to bardziej możliwe. moje spostrzeżenia z jazdy niwą nie skręca nie hamuje nie jedzie.i po ostatnim z nich zmieniłem autko

: czw lip 10, 2003 6:56 pm
autor: Walis
leszek pisze:a niektórym to nawet koła blokuje chyba na lodzie albo opcja z piwem to bardziej możliwe.
Ja to chyba muszę nagrać (jak tylko odzyskam samochód z warsztatu

)
ZWYKŁYM I POSPOLITYM NIVOniedowiarkom MÓWIMY STANOWCZE I ZDECYDOWANE NIE
6
6
6
Chciałem nieskromnie zauważyć, że poszczególne egzemplarze tego autka różnią się od siebie bardo radykalnie.
Nasze mogą być i pewnie są zupełnie inne niż ten z którym ty się spotkałeś ...
Ja moją lubię na przykład

: czw lip 10, 2003 9:31 pm
autor: Kuszman
Walis pisze:Chciałem nieskromnie zauważyć, że poszczególne egzemplarze tego autka różnią się od siebie bardo radykalnie.
Niektóre mają na przykład czerwone zderzaki a'la pług śnieżny

: czw lip 10, 2003 10:01 pm
autor: lemur

zmylil mnie opis napoczatq ,dotyczacy 3 wajchy między-osiowego mechanizmu różnicowego,zawsze myslalem ze ta wajcha sie 4x4 zalancza
a lada ma normalnie naped na przod a nie na 4 kolka

: pt lip 11, 2003 6:00 am
autor: wl
No i troche racji masz

bo po zalaczeniu tej blokady jest taki sam efekt jak po dolaczeniu przedniego napedu np. w Mercedesie G z serii 461
