remont nivy

wszystko o niwce

Moderator: Albert_N

robbaa
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 15
Rejestracja: ndz gru 25, 2005 5:49 pm

remont nivy

Post autor: robbaa » wt kwie 11, 2006 7:18 am

witam!
nareszcie moja niva doczekała sie remontu, miałem wrazenie że niedługo sie złamie a męczyłem ją w terenie i to nie były jazdy rekreacyjne(jesli ktoś jeżdził nad wisłą to wie o co chodzi)!
wymysliłem patent tego typu ze wycinałem od góry poszycie podłuznic i wstawiłem profil 60x60 + inne dodatkowe wzmocnienia troche było zabawy ale mysle ze sporo usztywni furke.teoretycznie z mojej podłogi najmocniejsze były podłuznice prawie zero korozji jak na lata 90" to i tak nieżle.chętnie bym dodał kilka zdjec z przebiegu prac ale nie wiem jak?
moze wysle komus na poczte i doda?jest jakiś chętny?

Awatar użytkownika
Sniper
Posty: 2028
Rejestracja: ndz sie 08, 2004 8:11 pm
Lokalizacja: Posen Parkwirtschaft Solatsch
Kontaktowanie:

Post autor: Sniper » wt kwie 11, 2006 9:27 am

Jasne mi możesz wysłać to je popołudniu wstawię sniper777@interia.pl :)
Ręce precz od GENERAŁA!...
Obrazek

Awatar użytkownika
Sniper
Posty: 2028
Rejestracja: ndz sie 08, 2004 8:11 pm
Lokalizacja: Posen Parkwirtschaft Solatsch
Kontaktowanie:

Post autor: Sniper » wt kwie 11, 2006 12:03 pm

Ok zdjęcia dotarły więc wklejam:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Ręce precz od GENERAŁA!...
Obrazek

Awatar użytkownika
Przemekslaw
 
 
Posty: 2886
Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontaktowanie:

Post autor: Przemekslaw » wt kwie 11, 2006 1:12 pm

Mogłeś @Sniper wrzucić to na imageshacka i poprostu linka przesłac, lepiej zrób tak zanim Cie moderatory wytną albo pogonią 8) :lol: :lol:
XJ 2.1 TD :)21

MudMasters 4x4
Przygoda 4x4

Awatar użytkownika
Sniper
Posty: 2028
Rejestracja: ndz sie 08, 2004 8:11 pm
Lokalizacja: Posen Parkwirtschaft Solatsch
Kontaktowanie:

Post autor: Sniper » wt kwie 11, 2006 1:17 pm

STFU !! :wink: Nie tykać tego proszę :)21 !!
Ręce precz od GENERAŁA!...
Obrazek

robbaa
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 15
Rejestracja: ndz gru 25, 2005 5:49 pm

Post autor: robbaa » wt kwie 11, 2006 1:38 pm

i co o tym myslicie?
niebawem bedzie nowa podłoga i chyba jej wystarczy.
mam jeszcze kilka ciekawych pomysłów ale wszystko w swoim czasie

Awatar użytkownika
Sniper
Posty: 2028
Rejestracja: ndz sie 08, 2004 8:11 pm
Lokalizacja: Posen Parkwirtschaft Solatsch
Kontaktowanie:

Post autor: Sniper » wt kwie 11, 2006 1:45 pm

No roboty odwaliłeś trochę sporo, i materiału też dużo nowego ale czy warto było... ??
A co z tylną kanapą?? :wink: To najlepsza część wyposażenia w tym autku :D
Ręce precz od GENERAŁA!...
Obrazek

robbaa
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 15
Rejestracja: ndz gru 25, 2005 5:49 pm

Post autor: robbaa » wt kwie 11, 2006 1:49 pm

hehe niestety mi sie nie przyda śmigam sam albo z żoną
a czy warto hmm?mysle ze tak a to dopiero początek!
moge liczyc na ciebie z nastepnymi zdjeciami (za jakis czas oczywiście bo mam sporo innych gratów do remontu)?

Awatar użytkownika
Sniper
Posty: 2028
Rejestracja: ndz sie 08, 2004 8:11 pm
Lokalizacja: Posen Parkwirtschaft Solatsch
Kontaktowanie:

Post autor: Sniper » wt kwie 11, 2006 2:49 pm

heh jak tylko z żoną to się akurat nie dziwię że ją wywaliłeś - nota bene dobry pretekst :)2 :)21
a ze zdjęciami nie ma problemu żadnego :)
Ręce precz od GENERAŁA!...
Obrazek

Awatar użytkownika
kugel2
Posty: 431
Rejestracja: sob mar 04, 2006 2:54 pm
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: kugel2 » wt kwie 11, 2006 7:26 pm

robbaa, próbowałeś czy dasz rade wymontować nagrzewnice wrazie W. Wygląda, że może być problem :)3 (obym się mylił) :)2
kugel NIVKA 2,1 TD

Awatar użytkownika
Przemekslaw
 
 
Posty: 2886
Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontaktowanie:

Post autor: Przemekslaw » wt kwie 11, 2006 8:12 pm

kugel2 pisze:robbaa, próbowałeś czy dasz rade wymontować nagrzewnice wrazie W. Wygląda, że może być problem :)3 (obym się mylił) :)2
Prawda, w razie W. moze być kicha nawet sie dostac do wiązki elektr. itp
XJ 2.1 TD :)21

MudMasters 4x4
Przygoda 4x4

Awatar użytkownika
kugel2
Posty: 431
Rejestracja: sob mar 04, 2006 2:54 pm
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: kugel2 » śr kwie 12, 2006 8:15 am

robbaa, jeżdżac w ternie jak sam piszesz, nie obawiasz się, że nadstawki przy kołach pourywasz lub w najlepszym przypadku pogniesz. Nie musisz ocierać się o drzewa, wystarczy że siądziesz na boku w dobrej koleinie. :wink: może jeszcze pora pomyśleć nad czymś elastycznym. pozdrawiam
kugel NIVKA 2,1 TD

Niva'94
 
 
Posty: 1098
Rejestracja: pn sie 23, 2004 11:18 am
Lokalizacja: Warszawa/Mińsk Mazowiecki/Łuków

Post autor: Niva'94 » śr kwie 12, 2006 11:47 am

Ja bym jeszcze zapodał w tej konstrukcji "ramy" otwory technologiczne do odpływu wody i okresowego zabezpieczania jej jakimś "Fluidolem".

robbaa
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 15
Rejestracja: ndz gru 25, 2005 5:49 pm

Post autor: robbaa » śr kwie 12, 2006 12:07 pm

więc jeśli chodzi o te nadkola to są od ciagnika więc bardzo wytrzymałe
a co do nagrzewnicy bez problemu mozna wyjąć a otworów chyba nie bede robił bo osłabi profile a zanim one skoroduja to niva pójdzie na złom
niebawem montarz amorków pompowanych widzieliście taki bajer?

Awatar użytkownika
kugel2
Posty: 431
Rejestracja: sob mar 04, 2006 2:54 pm
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: kugel2 » śr kwie 12, 2006 12:36 pm

robbaa. Nie miej nam za złe ale, wszelkie uwagi to w trosce o dalszą Twoją eksploatacje niviasty. Jeżeli chodzi nadkola o których mowa, to i tak się pogną. :)3 pozdrawiam :(
kugel NIVKA 2,1 TD

Awatar użytkownika
Przemekslaw
 
 
Posty: 2886
Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontaktowanie:

Post autor: Przemekslaw » śr kwie 12, 2006 12:51 pm

robbaa pisze:więc jeśli chodzi o te nadkola to są od ciagnika więc bardzo wytrzymałe
a co do nagrzewnicy bez problemu mozna wyjąć a otworów chyba nie bede robił bo osłabi profile a zanim one skoroduja to niva pójdzie na złom
niebawem montarz amorków pompowanych widzieliście taki bajer?
Myśle że zfotografujesz tez montaż amorków i byłbym wdzieczny jakbys pokazał zdjęcia całej nivki :lol: :D

BTW: a jak to jest z nivkami, jest tam jakiś mocny punkt za który mozna szarpac (np. rama ) ?? :oops: :oops:
XJ 2.1 TD :)21

MudMasters 4x4
Przygoda 4x4

Awatar użytkownika
Sniper
Posty: 2028
Rejestracja: ndz sie 08, 2004 8:11 pm
Lokalizacja: Posen Parkwirtschaft Solatsch
Kontaktowanie:

Post autor: Sniper » śr kwie 12, 2006 1:07 pm

Przemekslaw pisze: BTW: a jak to jest z nivkami, jest tam jakiś mocny punkt za który mozna szarpac (np. rama ) ?? :oops: :oops:
hehe odpowiedź będzie napewno ambiwalentna bo wszystko zależy od stanu konkretniej nivki - a ramy standartowo nie ma :)21
Ręce precz od GENERAŁA!...
Obrazek

szeslaf
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 47
Rejestracja: pt lis 04, 2005 7:47 pm
Lokalizacja: Poznań

Post autor: szeslaf » śr kwie 12, 2006 6:44 pm

jak możesz to napisz jeszcze o ile wzrosła waga autka po wstawieniu tego drobnego usztywnienia??? Zainteresował mnie ten patent. Miłego grzebania przy niviaście

Awatar użytkownika
Przemekslaw
 
 
Posty: 2886
Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontaktowanie:

Post autor: Przemekslaw » śr kwie 12, 2006 8:08 pm

A ty @robba za co szarpiesz jak wkleisz ... :roll: za kierownice ?? :)21
XJ 2.1 TD :)21

MudMasters 4x4
Przygoda 4x4

Awatar użytkownika
Albert_N
     
     
Posty: 4695
Rejestracja: pt lut 08, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Albert_N » śr kwie 12, 2006 8:59 pm

wszystko cacy tylko ta poprzeczka przy nogach mnie przeraza... nogi niezle polamane w razie jakiesj kolizji ...
Pozdrawiam, Albert
Suzuki SJ 413 1,3 SOLD
Mitsubishi L300 4x4
CRX 1.6 ED9

Awatar użytkownika
Madman
 
 
Posty: 121
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 4:43 pm
Lokalizacja: Spytkowice

Post autor: Madman » śr kwie 12, 2006 11:44 pm

no robbaa fajnie to wszystko sobie obmysliłes :)2 plus pla ciebie :wink:
Niva '82 1.6 2004-2007
Hilux '07 2.5D4D 2010-

robbaa
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 15
Rejestracja: ndz gru 25, 2005 5:49 pm

Post autor: robbaa » czw kwie 13, 2006 7:05 am

co do poprzeczki to absulutnie nie przeszkadza w normalnej jezdzie
montarz amorków juz niebawem musze dokończyc sprawy blacharskie
a jeśli chodzi o targanie nivy to narazie przedni zderzak wytrzymywał raz wyrwałem tylny pas (standart) ale niebawem równiez konkretne zderzaki i zaczepy wszystko bedzi na zdjęciach

pozdrawiam Robbaa

Awatar użytkownika
chlop83
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 55
Rejestracja: sob paź 08, 2005 10:07 pm

Post autor: chlop83 » czw kwie 13, 2006 8:53 am

kurde a jak ja jakiś czas temu pisałem o "profilowaniu" nivki to skutecznie mnie od tego pomysłu odsuneliście... jednak jeszcze wszystko stracone za jakiś czas zamieszczę zdjęcia swojego pomysło na "profilowanie" może ciut mniej agresywne :lol:
Zniechęca mnie jednak fakt jak się zachowa taka konstrukcja podaczas kolizi - najbardziej obawiam się uderzenia przodem :cry: wewnętrzna rozpórka może się przemieścić i trudno powiedzieć co stanie się z przednimi odcinkami podłużnic ( tymi pod maską) obawiam się że mogą się "wbić" do środka. Uważam też że otwory konserwacyjne są bardzo potrzebne, wykonane z głową i zasadami wytrzymałości konstrukcji nie wpłyną na niedynamicznie przykładane obciążenia ,nie osłabią konstucji i nie bądą miały wiekszego wpłuwy na jej sztywność. Jednak przy dużej gwałtownej sile np podaczas kolizi, wysokiego upadku na przód osłabione miejsca ulegną odkształceniu bądź złamani. Są z tego dwie korzyści pochlanie to sporą część energi uderzenia i spododuje nie liniowe ich odkształcenia a drugie to to że sztywnośc ramy jest nieporównywalnie większa niż sztywniść samonośnego nadwozia i może zastąpić wręcz oderwanie ramy od nadwozia.
Oglądając zdjęcia położyłbym tez większy nacisn na jakość wykonywanych spin, na mój gust ( jestem spawaczem amatorem, po jakimś tam kursie) nie wyglądaja one na solidne.
Ale jak to w życiu bywa teren zweryfikuje :lol:
Gratuluję odwagi przy przebudowie. Sam zabieram się już do tego od dłuższego czasu, jednak nie mogłem się do końca zdecydować co, jak i gdzie wzmocnić. Jak pojawią się zdjęcie sami zobaczycie co i jak, puki co nivka stoi odłogiem :( brak czasu.

robbaa
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 15
Rejestracja: ndz gru 25, 2005 5:49 pm

Post autor: robbaa » czw kwie 13, 2006 9:34 am

słuchaj spawy sa naprawde mocne (nie spawam od wczoraj) a specjal;nie ich nie szlifowałem zeby nie osłabić tymbardziej że zdjęcie jest poglądowe i nie przedstawia stanu faktycznego

Awatar użytkownika
chlop83
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 55
Rejestracja: sob paź 08, 2005 10:07 pm

Post autor: chlop83 » czw kwie 13, 2006 9:51 am

nie wątpię... czepiam się a sam będę spawał z max faktycznym prądem nie przekraczającym 160A :-? jak na mój gust jest to ciutek zbyt mało, ale każdy pracuje tak jak pozwalają mu narzędzia. Zobaczymy co mi z tego wyjdzie, materiały wszystkie już mam, po świętach zaczynam "zabawę"

ODPOWIEDZ

Wróć do „Łada Niva”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości