remont nivy
Moderator: Albert_N
remont nivy
witam!
nareszcie moja niva doczekała sie remontu, miałem wrazenie że niedługo sie złamie a męczyłem ją w terenie i to nie były jazdy rekreacyjne(jesli ktoś jeżdził nad wisłą to wie o co chodzi)!
wymysliłem patent tego typu ze wycinałem od góry poszycie podłuznic i wstawiłem profil 60x60 + inne dodatkowe wzmocnienia troche było zabawy ale mysle ze sporo usztywni furke.teoretycznie z mojej podłogi najmocniejsze były podłuznice prawie zero korozji jak na lata 90" to i tak nieżle.chętnie bym dodał kilka zdjec z przebiegu prac ale nie wiem jak?
moze wysle komus na poczte i doda?jest jakiś chętny?
nareszcie moja niva doczekała sie remontu, miałem wrazenie że niedługo sie złamie a męczyłem ją w terenie i to nie były jazdy rekreacyjne(jesli ktoś jeżdził nad wisłą to wie o co chodzi)!
wymysliłem patent tego typu ze wycinałem od góry poszycie podłuznic i wstawiłem profil 60x60 + inne dodatkowe wzmocnienia troche było zabawy ale mysle ze sporo usztywni furke.teoretycznie z mojej podłogi najmocniejsze były podłuznice prawie zero korozji jak na lata 90" to i tak nieżle.chętnie bym dodał kilka zdjec z przebiegu prac ale nie wiem jak?
moze wysle komus na poczte i doda?jest jakiś chętny?
- Przemekslaw
-
- Posty: 2886
- Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Kontaktowanie:
- Przemekslaw
-
- Posty: 2886
- Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Kontaktowanie:
- Przemekslaw
-
- Posty: 2886
- Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Kontaktowanie:
Myśle że zfotografujesz tez montaż amorków i byłbym wdzieczny jakbys pokazał zdjęcia całej nivkirobbaa pisze:więc jeśli chodzi o te nadkola to są od ciagnika więc bardzo wytrzymałe
a co do nagrzewnicy bez problemu mozna wyjąć a otworów chyba nie bede robił bo osłabi profile a zanim one skoroduja to niva pójdzie na złom
niebawem montarz amorków pompowanych widzieliście taki bajer?


BTW: a jak to jest z nivkami, jest tam jakiś mocny punkt za który mozna szarpac (np. rama )



- Przemekslaw
-
- Posty: 2886
- Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Kontaktowanie:
co do poprzeczki to absulutnie nie przeszkadza w normalnej jezdzie
montarz amorków juz niebawem musze dokończyc sprawy blacharskie
a jeśli chodzi o targanie nivy to narazie przedni zderzak wytrzymywał raz wyrwałem tylny pas (standart) ale niebawem równiez konkretne zderzaki i zaczepy wszystko bedzi na zdjęciach
pozdrawiam Robbaa
montarz amorków juz niebawem musze dokończyc sprawy blacharskie
a jeśli chodzi o targanie nivy to narazie przedni zderzak wytrzymywał raz wyrwałem tylny pas (standart) ale niebawem równiez konkretne zderzaki i zaczepy wszystko bedzi na zdjęciach
pozdrawiam Robbaa
kurde a jak ja jakiś czas temu pisałem o "profilowaniu" nivki to skutecznie mnie od tego pomysłu odsuneliście... jednak jeszcze wszystko stracone za jakiś czas zamieszczę zdjęcia swojego pomysło na "profilowanie" może ciut mniej agresywne
Zniechęca mnie jednak fakt jak się zachowa taka konstrukcja podaczas kolizi - najbardziej obawiam się uderzenia przodem
wewnętrzna rozpórka może się przemieścić i trudno powiedzieć co stanie się z przednimi odcinkami podłużnic ( tymi pod maską) obawiam się że mogą się "wbić" do środka. Uważam też że otwory konserwacyjne są bardzo potrzebne, wykonane z głową i zasadami wytrzymałości konstrukcji nie wpłyną na niedynamicznie przykładane obciążenia ,nie osłabią konstucji i nie bądą miały wiekszego wpłuwy na jej sztywność. Jednak przy dużej gwałtownej sile np podaczas kolizi, wysokiego upadku na przód osłabione miejsca ulegną odkształceniu bądź złamani. Są z tego dwie korzyści pochlanie to sporą część energi uderzenia i spododuje nie liniowe ich odkształcenia a drugie to to że sztywnośc ramy jest nieporównywalnie większa niż sztywniść samonośnego nadwozia i może zastąpić wręcz oderwanie ramy od nadwozia.
Oglądając zdjęcia położyłbym tez większy nacisn na jakość wykonywanych spin, na mój gust ( jestem spawaczem amatorem, po jakimś tam kursie) nie wyglądaja one na solidne.
Ale jak to w życiu bywa teren zweryfikuje
Gratuluję odwagi przy przebudowie. Sam zabieram się już do tego od dłuższego czasu, jednak nie mogłem się do końca zdecydować co, jak i gdzie wzmocnić. Jak pojawią się zdjęcie sami zobaczycie co i jak, puki co nivka stoi odłogiem
brak czasu.

Zniechęca mnie jednak fakt jak się zachowa taka konstrukcja podaczas kolizi - najbardziej obawiam się uderzenia przodem

Oglądając zdjęcia położyłbym tez większy nacisn na jakość wykonywanych spin, na mój gust ( jestem spawaczem amatorem, po jakimś tam kursie) nie wyglądaja one na solidne.
Ale jak to w życiu bywa teren zweryfikuje

Gratuluję odwagi przy przebudowie. Sam zabieram się już do tego od dłuższego czasu, jednak nie mogłem się do końca zdecydować co, jak i gdzie wzmocnić. Jak pojawią się zdjęcie sami zobaczycie co i jak, puki co nivka stoi odłogiem

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości