Przygotowanie Nivy do kozackich wertepów

wszystko o niwce

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
kpt.zbik
 
 
Posty: 159
Rejestracja: wt kwie 18, 2006 11:42 am
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Przygotowanie Nivy do kozackich wertepów

Post autor: kpt.zbik » wt kwie 18, 2006 12:41 pm

Chciałbym prosic doświadczonych forumowiczów o wskazówki dotyczące przygotowania samochodu do takiego wyjazdu. Auto jest bez żadnych przeróbek prosiłby o informacje o niezbednym ekwipunku
- liny (Jakie)
szekle(rozmiar) - jakie bo jestem megażóltodzibem wiec każda rada jest dla mnie na wage złota.
Jakie polecacie opony MT - które pasowałby bez przeróbek do nivy co na takiego rodzaju imprezach lubi sie przydac. Serdecznie pozdrawiam
GR'RED TEAM

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » wt kwie 18, 2006 10:04 pm

lepszy kinetyk niz zwykla lina holownicza- w nivie to sie przyda, do tego zrob sobie jakies dobre mocowania do wyciagania bo napewno nie obejdzie sie nie raz bez wyszarpywania.
Ponadto jakies dobre gumy - najlepiej na felgach 6x15" lub 7x15" :)2 oczywiscie MT - AT na kozackie nie polecam - moze tam jest 70% drog utwardzonych ale jednak czasem trzeba przeleciec przez wiekszy syf albo bagnisty las a do tego AT juz nie bardzo. Rozmiar najlepiej cos kolo 205/75 lub 215/75 oczywiscie na feldze 15" - tak jak wczesniej wspomnialem. A i raczej nie pakowalbym sie w nalewki tylko zakupil cos lepszego - np. BFG MT :)2

Szekle dopasuj do tasmy - najpierw kup tasme a potem szekle - tu jakis strasznych wymagan nie masz co sobie stawiac - nivka jest lekka wiec "praktycznie kazda" szekla wytrzyma - zreszta ja jeszcze nigdy zadnej szekli nie zniszczylem a wyrywalem ciezszyimi autami rozne klamory :wink:

Moglbys sobie tez zapodac jakis bagaznik dachowy- ale to akurat nie jest niebedne - zalezy ile osob jedzie- zapewne 2 - ja osobiscie wiecej nie polecam :wink:

O rzeczach drobnych typu czolowki, latarki, klucze, detki itp nie wspominam bo bym do jutra nie skonczyl :lol:
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
Madman
 
 
Posty: 121
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 4:43 pm
Lokalizacja: Spytkowice

Post autor: Madman » wt kwie 18, 2006 10:35 pm

Racja i jezcze polecał bym sprawdzic skrupulatnie i dogłębnie stan techniczny jesli to jestt starszy samochód bo jak ci sie tam cos urwie lub zepsuje to może być nie ciekawie :wink:
Niva '82 1.6 2004-2007
Hilux '07 2.5D4D 2010-

Awatar użytkownika
Sniper
Posty: 2028
Rejestracja: ndz sie 08, 2004 8:11 pm
Lokalizacja: Posen Parkwirtschaft Solatsch
Kontaktowanie:

Post autor: Sniper » wt kwie 18, 2006 11:09 pm

Tak jak pisze Bart i juz Tobie pisaliśmy na innym forum:- co do gum to oponki Mud-Terrain T/A - są naprawdę dobre :)2 Co do stanu technicznego to jak będziesz jechał z głowa to nic nie powino się raczej złego stać, chociaż zdarzało się że na Kozackich już szwankowały nowsze nivki - nienagryzione zbytnio przez ząb czasu :)
heh ale wiadomo że kto nie ryzykuje ten nie ma co wspominać :D
Ręce precz od GENERAŁA!...
Obrazek

Awatar użytkownika
kpt.zbik
 
 
Posty: 159
Rejestracja: wt kwie 18, 2006 11:42 am
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: kpt.zbik » śr kwie 19, 2006 7:42 am

Dzieki za wskazówki. Odrobine rozwiały mrok niewiedzy. Pozdrawiam.
GR'RED TEAM

Maniek
Posty: 2107
Rejestracja: sob wrz 21, 2002 12:04 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Maniek » śr kwie 19, 2006 9:11 am

może się też przydać snorkel i zabezpieczenie instalacji przed wodą - na jednej z edycji dojazd do bazy szedł brodem, w którym niva utknęła zalewając elektronikę (silnik 1,7i) -na szczęście suszenie na wolnym powietrzu pomogło i działało dalej ale przygoda była przednia - w pierwszy dzień imprezy jeszcze przed dotarciem do pierwszej bazy :D
coś będzie....

Awatar użytkownika
kpt.zbik
 
 
Posty: 159
Rejestracja: wt kwie 18, 2006 11:42 am
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: kpt.zbik » śr kwie 19, 2006 10:15 am

olaboga z tego co powoli widze to na niezła przygode można liczyć. a takie ustrojstwo jak hilift przydaje sie i w których miejscach w nivie mozna go przyłożyc ?
GR'RED TEAM

Awatar użytkownika
Przemekslaw
 
 
Posty: 2886
Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontaktowanie:

Post autor: Przemekslaw » śr kwie 19, 2006 2:30 pm

mozna go ale położyc...w bagażniku :)21
Jezeli szykujesz sie na takie jazdy jak Kozackie Wertepy to zrób sobie sam porządne mocowania cobys był pewien że nie zawiodą :wink: :D
XJ 2.1 TD :)21

MudMasters 4x4
Przygoda 4x4

Awatar użytkownika
kpt.zbik
 
 
Posty: 159
Rejestracja: wt kwie 18, 2006 11:42 am
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: kpt.zbik » śr kwie 26, 2006 10:52 am

A teraz pytanko o CB .gdzie macie zamontowane? Które miejsce jest ok. pozdrawiam
GR'RED TEAM

Awatar użytkownika
kugel2
Posty: 431
Rejestracja: sob mar 04, 2006 2:54 pm
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: kugel2 » czw kwie 27, 2006 8:58 am

kpt.zbik pisze:A teraz pytanko o CB .gdzie macie zamontowane? Które miejsce jest ok. pozdrawiam
Zanim zamontujesz CB ,( Osobiście uważam za przeżytek ) załóż wyłącznik prądu, w ogólnie dostępnym miejscu, lub w okolicy fotela kierowcy(bezpieczeństwo). Pozatym lusterka składane.(oszczędność) pozdrawiam
kugel NIVKA 2,1 TD

Awatar użytkownika
matchbox
Posty: 1746
Rejestracja: śr cze 25, 2003 2:43 pm
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: matchbox » czw kwie 27, 2006 9:14 am

Polecam dysucje na ten temat na forum Suzuki:
http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic. ... ie+wertepy
Szczegolnie do serca wziac sobie wypowiedz Czeslawa, Kozackie to na prawde powazny temat.
Sam powoli szykuje auto w takim kierunku, zakladam ze najpozniej na sezon 2008 zdaze :roll:
Glupio by bylo pozostawic zwloki auta gdzies 2000 km od domu ...
Oto cytat, ktory zmienil moje myslenie o off-road'zie:
"zasada ogólna nr 1: sprawdzić wszystko, w przypadku nawet cienia wątpliwości wymienić.
-oleje w mostach i skrzyniach wymienić/uzupełnić, wycieki usunąć
-wały: dłuższy czas przed wyjazdem radykalnie posmarować krzyżaki i wielokliny-intensywnie pojezdzić. jeśli pokażą się luzy wymienić krzyżaki bezwzględnie. najlepiej wszystkie-wyjęte używki jeśli rokują zabrać jako zapas. zużyte śruby do wałów wymienić. zabrać sobie kilka na drogę.
-gałki układu kierowniczego to samo
-wszystkie gumy w zawieszeniu jeśli są lekko zużyte wymienić-bo na takim przelocie zuzyją się zupełnie w najgorszym z możliwych momencie
-amortyzatory i ich gumy to samo
-sprawdzić mocowania przekładni kierowniczej do ramy i poduszek pod skrzynią i silnikiem
-wszystkie potencjalne przyczyny przegrzania motoru czyli kiepska chłodnica, sczezłe wisko, niewydajne wiatraki elektryczne, cieknąca pompa wody itp stłumić w zarodku. chłodnice wyjąć i dać do odkamienienia
-posprawdzać wszystkie połączenia śrubowe w podwoziu-jesli coś ma tendencje do samorozkręcania zastosować nakrętki z hamulcem albo klej do gwintów
-hamulce: sprawdzić stan przewodów i ich ułożenia w podwoziu pod kątem uszkodzeń przez kamienie, gałęzie itp. jeśli auto było katowane w warunkach błotno-poligonowych zrzucić bębny, sprawdzić stan szczęk i cylinderków, przy tarczach sprawdzić klocki. zabrać sobie repair kit do cylinderków. wszelkie zatarte/zapieczone/skorodowane elementy hydrauliki hamulcowej ożywić lub wymienić. przewody hamulcowe elastyczne sprawdzić-jesli zewnętrzna warstwa jest już popękana ze starości wymienić.
-bezwzględnie sprawdzić łożyska piast, skasować luzy, wymienić smar. jesli luzu nie da się skasować wymienić na nowe. mozna komplet na jedno koło zabrać ze sobą.
-węże układu chłodzenia posprawdzać dokładnie, dociągnąć opaski. kiepskie wymienić.
-alternator i rozrusznik wyjąć, rozebrać, oczyścić-jeśli jest potrzeba wymienić szczotki, łożyska, tulejki
-paski klinowe jeśli stare to wymienić, stare zabrać na wszelki wypadek.
-sprawdzić wszelkie napinacze pasków
-układ zapłonowy-kopułka, palec, swiece, kable-jeśli mają więcej niż trzy lata albo 100kkm wymienić na nowe, stare zabrać ze sobą
-wsje filtry wymienić, sprawdzić szczelność układu dolotowego powietrza, sprawdzić linię paliwową
-silnik-zwalczyć wycieki, wyregulować zawory, jeśli zbliża się termin rozrządu zrobić przed wyjazdem[jeśli silnik jest już zejściowy trzy razy przemyśleć pomysł wyjazdu]
-gaznik sprawdzić, oczyścić, wyregulować, jeśli zawork iglicowy nie był zmieniany nigdy to wymienić
-posprawdzać i zabezpieczyć akntykorozyjnie wszystkie dostępne połączenia elektryczne
zasada ogólna nr 2: wszystkie prace zakończyć przynajmniej na dwa tygodnie przed wyjazdem-intensywnie jezdzić żeby sprawdzić czy coś jeszcze nie wylezie
zasada ogólna nr 3: zawsze spierdoli się to czego akurat nie mamy, lub nie sprawdziliśmy
zasada ogólna nr 4: wszystkiego nie przewidzisz, praw merfiego nie pokonasz...
suplement:
zasada ogólna nr 5: auto katowane w koło komina w warunkach poligonowo-błotno-bezrozumnie-popierdółkowych sczeznie na długim przelocie. zaprzestać katowania. "
LJ-80 - FUN
LJ-81 jeszcze lepsza :)21

Awatar użytkownika
kugel2
Posty: 431
Rejestracja: sob mar 04, 2006 2:54 pm
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: kugel2 » czw kwie 27, 2006 9:37 am

matchbox. Może lepiej kupić nowy samochód, zamiast robić to co napisali. Pozatem to się tyczy suzuki (chyba awaryjna) a kto będzie ciągnoł przyczepę z częściami ?? pozdrawiam
kugel NIVKA 2,1 TD

Awatar użytkownika
matchbox
Posty: 1746
Rejestracja: śr cze 25, 2003 2:43 pm
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: matchbox » czw kwie 27, 2006 9:48 am

To material do ZASTANOWIENIA SIE, przemyslen. Czeslaw jest organizatorem roznych wypraw (Marumesz)
i wprawionym off-road'erem. Co prawda jezdzi "Rowerem" a nie sprawdzona i niezawodna marka Lada :wink: ,
ale potwierdzil moje najczarniejsze przypuszczenia. Kusza mnie imprezy tego typu, ale nie za wszelka cene.
Co do przyczepki na czesci, to masz absolutna racje. Najlepiej ten problem rozwiazac w taki sposob,
aby fanty rozlozyc na dwa blizniacze auta, mozna tez zafondowac sobie woz serwisowy :)21
LJ-80 - FUN
LJ-81 jeszcze lepsza :)21

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Post autor: Misiek Bielsko » czw kwie 27, 2006 10:45 am

Jak slysze, ze suzuki jest "chyba awaryjna" to pusty smiech mnie ogarnia
:P

Awatar użytkownika
kpt.zbik
 
 
Posty: 159
Rejestracja: wt kwie 18, 2006 11:42 am
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: kpt.zbik » czw kwie 27, 2006 11:03 am

radio musi być wymagania organizatorów :D
GR'RED TEAM

Awatar użytkownika
kugel2
Posty: 431
Rejestracja: sob mar 04, 2006 2:54 pm
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: kugel2 » czw kwie 27, 2006 12:07 pm

kpt.zbik pisze:radio musi być wymagania organizatorów :D
Chyba, że tak!. Jeżeli suka nie jest awaryjna, to poco tyle części zapasowych. ??
kugel NIVKA 2,1 TD

Awatar użytkownika
matchbox
Posty: 1746
Rejestracja: śr cze 25, 2003 2:43 pm
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: matchbox » czw kwie 27, 2006 1:27 pm

Misiek Bielsko pisze:Jak slysze, ze suzuki jest "chyba awaryjna" to pusty smiech mnie ogarnia
:P
Klega nie wiedzial, ze Czeslaw jezdzi Defektorem i dlatego musi drugie auto wozic,
w przypadku Nivki nie bedzie to konieczne. Jak bym byl zlosliwy, to bym napisal dlaczego :)21
LJ-80 - FUN
LJ-81 jeszcze lepsza :)21

Awatar użytkownika
matchbox
Posty: 1746
Rejestracja: śr cze 25, 2003 2:43 pm
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: matchbox » czw kwie 27, 2006 1:34 pm

kugel2 pisze:(...) poco tyle części zapasowych. ??
To akurat prozaiczne pytanie - zeby bezstresowo sie bawic i wrocic do domu.
kpt.zbik pytal (mniejsza z tym kogo pytal :wink: ) jak przygotowac auto do Kozackich.
Koszty uczestnictwa w imprezie nie przewiduja holowania chocby i do granicy :roll:
LJ-80 - FUN
LJ-81 jeszcze lepsza :)21

Awatar użytkownika
zbig
 
 
Posty: 3325
Rejestracja: śr wrz 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: zbig » czw kwie 27, 2006 2:00 pm

Maniek pisze:.. na jednej z edycji dojazd do bazy szedł brodem, w którym niva utknęła zalewając elektronikę (silnik 1,7i)..
Zapomniałeś dodać, że utknęła bo była na oponach szosowych a MT-ki były na dachu.. :roll:
Gdyby nie to, to przejechałaby z palcem w trzy sekundy i prawdopodobnie nic by się nie stało.

A poza ty, to demonizujecie.
Bierze się auto, ma byś sprawne i się jedzie.
Jak ktoś jedzie egzemplarzem, który od spodu raz oglądał (przy zakupie), a z serwisu odbiera na dzień przed wyjazdem (po naprawie skrzyni np.), to nie ma się co dziwić, że potem rozpacz i wqrwienie kolegów z grupy.. :wink:
Poza tym jeszcze się nie zadarzyło, żeby ktoś musiał porzucić samochód. Zawsze ktoś pomoże. A im poważniej podejdzie się do przeglądu, tym będzie więcej chętnych do pomocy. W końcu każdemu może się zdarzyć..
Irytująca jest tylko niefrasobliwość..

A z części zapasowych to najważniejsze są klocki hamulcowe.. :D
Jak się nowych nie założy, to przynajmniej nowe trzeba wziąść na zapas.
To góry i glina, klocki idą w zastraszającym tempie a potem problem..
Jak to mówią: z każdym dniem nieuchronnie wzrasta liczba osób, które mogą mnie pocałować w dupę

Awatar użytkownika
czaya
Posty: 2098
Rejestracja: wt maja 11, 2004 11:21 am
Kontaktowanie:

Post autor: czaya » czw kwie 27, 2006 2:12 pm

kugel2 pisze: to się tyczy suzuki (chyba awaryjna)
matchbox pisze:sprawdzona i niezawodna marka Lada :wink:
Misiek Bielsko pisze:Jak slysze, ze suzuki jest "chyba awaryjna" to pusty smiech mnie ogarnia
:)20

Awatar użytkownika
kugel2
Posty: 431
Rejestracja: sob mar 04, 2006 2:54 pm
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: kugel2 » czw kwie 27, 2006 2:57 pm

zbig. To co napisałeś to jakbyś czytał moje myśli :)2 :)2
kugel NIVKA 2,1 TD

Awatar użytkownika
kugel2
Posty: 431
Rejestracja: sob mar 04, 2006 2:54 pm
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: kugel2 » czw kwie 27, 2006 3:01 pm

Czyżby czaykowski był z innego garażu?
kugel NIVKA 2,1 TD

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Post autor: Misiek Bielsko » czw kwie 27, 2006 10:04 pm

... a Kugel2 z innej galaktyki? :)21

Awatar użytkownika
matchbox
Posty: 1746
Rejestracja: śr cze 25, 2003 2:43 pm
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: matchbox » pt kwie 28, 2006 7:35 am

Misiek Bielsko pisze:... a Kugel2 z innej galaktyki? :)21
On po prostu wie co i jak, a my tu jakis kit chcemy wcisnac :wink:
Szerokiej drogi i milej zabawy :)2
Pozdrowcie od nas, posiadaczy usterkowych Suzuk, Ukraine. Moze kiedys uda nam sie dorownac jakoscia niezawodnej Nivce :)21
LJ-80 - FUN
LJ-81 jeszcze lepsza :)21

Awatar użytkownika
kugel2
Posty: 431
Rejestracja: sob mar 04, 2006 2:54 pm
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: kugel2 » pt kwie 28, 2006 8:14 am

Szanowni koledzy, nie miałem na celu urazić właścicieli innych terenówek. Usterki, awarie zdarzją się w każdym samochodzie :( , ale myśle, że na ukrainie łatwiej o części do nivy czy uaza a niżeli do innych terenówek :wink: i tu jest plus dla niwy w kozackich wertepach :)2 pozdrawiam serdecznie :D
kugel NIVKA 2,1 TD

ODPOWIEDZ

Wróć do „Łada Niva”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość