Przednie polosie - wymiana czy regeneracja?

wszystko o niwce

Moderator: Albert_N

boreg
 
 
Posty: 137
Rejestracja: czw wrz 19, 2002 3:41 pm
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Przednie polosie - wymiana czy regeneracja?

Post autor: boreg » czw sie 14, 2003 1:13 pm

Jak w temacie, cena nowych jest bardzo nieprzyjemna :cry: , stare wala i stukaja jak ch...a. Trzeba wymieniac cale, czy mozna je jakos zregenerowac? Moze ktos juz przerabial ten temat :)5
NIVA 1990@boreg

Awatar użytkownika
Walis
  
  
Posty: 206
Rejestracja: wt sty 08, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Milanówek

Post autor: Walis » czw sie 14, 2003 6:53 pm

tak kupiłem całą lewą na słomczynie za 400PLN,
mogłem jescze kupić osobno 2 przeguby na lewą stronę po 200 złych sztuka :evil:
WALIS
już nie NIVA'84 ;-(

boreg
 
 
Posty: 137
Rejestracja: czw wrz 19, 2002 3:41 pm
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: boreg » ndz sie 17, 2003 11:26 am

Kiedy to bylo? I w ktorym miejscu maja czesci do Nivek?
NIVA 1990@boreg

MarekM
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 7
Rejestracja: pn mar 10, 2003 3:13 pm

Post autor: MarekM » pn sie 18, 2003 7:06 am

Tłuką się prawdopodobnie przeguby zewnętrzne, i jeśli wioeloklin na półosi jest OK to wszystko co musisz wymienić. Można kupić po 180 zł ale we Wrocławiu.
Marek

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 2115
Rejestracja: wt cze 04, 2002 1:00 am
Lokalizacja: kiedyś UĆ, teraz Końskie, 51_12,932'N 20_30,277'E

Post autor: Wojtek » pn sie 18, 2003 9:42 am

Nowa kompletna półoś w hurtowni w Łodzi ( nie najtańsza) kosztuje ok 500,- ; przegub zewnętrzny włoski ok 250,- . To chyba to Słomczyno też nie najtańsze?
Generalnie: NISSAN

..jeszcze tylko parę wiosen, jeszcze parę przygód z losem..

boreg
 
 
Posty: 137
Rejestracja: czw wrz 19, 2002 3:41 pm
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: boreg » pn sie 18, 2003 10:53 am

Wojtek pisze: przegub zewnętrzny włoski ok 250,- .
Moglbys cos blizej napisac na temat tej wloszczyzny? Co to za firma i kto to sprowadza?
NIVA 1990@boreg

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 2115
Rejestracja: wt cze 04, 2002 1:00 am
Lokalizacja: kiedyś UĆ, teraz Końskie, 51_12,932'N 20_30,277'E

Post autor: Wojtek » pn sie 18, 2003 2:53 pm

Nie bardzo kojarzę firmę, ponad rok temu myślałem, że padł mi przegub zewnętrzny i gwałtownie go kupiłem. Wymieniłem i okazało się, ze dalej tłucze. Po 10 km rozpadł mi się przedni most - zęby na talerzowym! Pamiętam, że z przywozem pod Łódź zapłaciłem ok 250 - 280 zet. Firma się nazywa WAZ-CAR i mieści się na ul. Uniwersyteckiej (chyba) 5 w Łodzi. Jest tańsza hurtownia w Płocku - jak znajdę telefon, to Ci poślę na priv.
Generalnie: NISSAN

..jeszcze tylko parę wiosen, jeszcze parę przygód z losem..

boreg
 
 
Posty: 137
Rejestracja: czw wrz 19, 2002 3:41 pm
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: boreg » pn sie 18, 2003 3:25 pm

Dzieki, do Plocka juz dzwonilem, maja tez te wloskie i to po dobrej cenie. Powiedzieli, ze oryginalnych nie sprowadzaja, bo sa ...zbyt drogie!!! Niedlugo cala Nivka bedzie sie skladac z czesci wyprodukowanych na zachod od Bugu.
Ciekawe co oryginalnego zostalo w Waszych Nivkach i jakie zamienniki zachodnie powkladaliscie do srodka :)5 :)5 :)5
Pozdrawiam
NIVA 1990@boreg

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 2115
Rejestracja: wt cze 04, 2002 1:00 am
Lokalizacja: kiedyś UĆ, teraz Końskie, 51_12,932'N 20_30,277'E

Post autor: Wojtek » pn sie 18, 2003 4:19 pm

Właśnie wrzucam ARGENTę 2000. Czekam tylko na sprzęgło - SACHS, Reszta (oprócz siedzeń i polskiej rdzy) oryginał...
Generalnie: NISSAN

..jeszcze tylko parę wiosen, jeszcze parę przygód z losem..

boreg
 
 
Posty: 137
Rejestracja: czw wrz 19, 2002 3:41 pm
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: boreg » pn sie 18, 2003 4:28 pm

No to bedzie potworek :D . A uklad kierowniczy to wytrzyma? Przy normalnym silniczku ma problemy...
NIVA 1990@boreg

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 2115
Rejestracja: wt cze 04, 2002 1:00 am
Lokalizacja: kiedyś UĆ, teraz Końskie, 51_12,932'N 20_30,277'E

Post autor: Wojtek » pn sie 18, 2003 7:03 pm

Sie zobaczy :D Wspomaganie też mam, tylko brak czasu na przeróbki. Sprzedałem w piątek oryginalny silnik i MUSZĘ coś włożyć!
PS
I tak wymieniam gałki co 1000 km...
Generalnie: NISSAN

..jeszcze tylko parę wiosen, jeszcze parę przygód z losem..

boreg
 
 
Posty: 137
Rejestracja: czw wrz 19, 2002 3:41 pm
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: boreg » pn sie 18, 2003 7:45 pm

A wsporniki ukladu kierowniczego? U mnie siadaja w zastraszajacym tempie :cry: . Pol roku i do wymiany, a mam tylko 205/75 i to bez wspomagania...
NIVA 1990@boreg

Awatar użytkownika
Walis
  
  
Posty: 206
Rejestracja: wt sty 08, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Milanówek

Post autor: Walis » pn sie 18, 2003 10:02 pm

wsporniki:

oryginał 30zł , rzemiosło ale na łożyskach 50zł
+- 10zł jak dobrze pamiętam
ceny ze słomczyna z tego samego źródła ;-)
jak ktoś jest z wawy to i w tygodniu części można odbierać i to w wawie na miejscu ;-)

PO telefony proszę na prv

PS:
u mnie oryginał też z pół roku wytrzymał, teraz testuję ten łożyskowany ...
WALIS
już nie NIVA'84 ;-(

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 2115
Rejestracja: wt cze 04, 2002 1:00 am
Lokalizacja: kiedyś UĆ, teraz Końskie, 51_12,932'N 20_30,277'E

Post autor: Wojtek » wt sie 19, 2003 9:03 am

I ja też, tylko na początku się rozkręcało samoczynnie, trzeba było dodać nakrętki kontrujące.
Generalnie: NISSAN

..jeszcze tylko parę wiosen, jeszcze parę przygód z losem..

Awatar użytkownika
Walis
  
  
Posty: 206
Rejestracja: wt sty 08, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Milanówek

Post autor: Walis » wt sie 19, 2003 9:36 am

Wojtek pisze:na początku się rozkręcało samoczynnie, trzeba było dodać nakrętki kontrujące.
:)21 nie zaglądałem ...
dzisiaj pada ale jutro sprawdzę :-?
WALIS
już nie NIVA'84 ;-(

boreg
 
 
Posty: 137
Rejestracja: czw wrz 19, 2002 3:41 pm
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: boreg » wt sie 19, 2003 10:34 am

Walis pisze:wsporniki:
u mnie oryginał też z pół roku wytrzymał, teraz testuję ten łożyskowany ...
I jak testy :)5 . Moze jakies szersze oponki bym zalozyl :wink: , jakbym mial pewnosc, ze kierownica to wytrzyma :)2
NIVA 1990@boreg

Awatar użytkownika
Walis
  
  
Posty: 206
Rejestracja: wt sty 08, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Milanówek

Post autor: Walis » wt sie 19, 2003 10:53 am

boreg pisze:I jak testy :)5 .
Nie wiem jeszcze nie zaglądałem pod spód co z tego wyszło,
podobno są lepsze i dłużej wytrzymują ...
WALIS
już nie NIVA'84 ;-(

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 2115
Rejestracja: wt cze 04, 2002 1:00 am
Lokalizacja: kiedyś UĆ, teraz Końskie, 51_12,932'N 20_30,277'E

Post autor: Wojtek » wt sie 19, 2003 2:04 pm

Ja mam to u siebie (wspornik na łożyskach) ok roku-półtora. Nie ma luzów, kręci się lżej. Zakładali mi go w ASO Łady, twierdząc, że jest to oryginał - czyli ruski... Oponki mam i większe i szersze, jeżdżę głównie w terenie. Zmieniałem w międzyczasie drążek kierowniczy i gałki, łożyska z przodu, powinienem przekładnie, a wspornik jest OK.
Generalnie: NISSAN

..jeszcze tylko parę wiosen, jeszcze parę przygód z losem..

Awatar użytkownika
ATON
 
 
Posty: 185
Rejestracja: ndz lip 13, 2003 11:40 am
Lokalizacja: Łapanów

Post autor: ATON » wt sie 19, 2003 11:28 pm

Też sobie przywiozłem z Ukrainy, z kozackich taki ułożyskowany i go testuje. Ale zmieniłem przy okazji wszystkie gałki i efekt jest taki że któraś z tych ruskich straszliwie mi jęczy przy kręceniu kierownicą :evil: :cry: :x :-? :o .( prawdopodobnie tzw długa, bo krótka jest krośnieńska)A tak na marginesie, jak poznac czy te ruskie to orginalne ruskie czy podróba z tamtejszego rzemiosła :)5 :)6 .
I tu mnie Niviasta osłabia :evil: ATON
Nivką też można

Awatar użytkownika
Walis
  
  
Posty: 206
Rejestracja: wt sty 08, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Milanówek

Post autor: Walis » śr sie 20, 2003 7:18 am

ATON pisze:A tak na marginesie, jak poznac czy te ruskie to orginalne ruskie czy podróba z tamtejszego rzemiosła :)5 :)6 .
:)21 PO RADJACJI :)21 :)21 :)21
WALIS
już nie NIVA'84 ;-(

Awatar użytkownika
MarG
Posty: 445
Rejestracja: czw wrz 09, 2004 7:44 pm
Lokalizacja: Ostrów Wlkp

Post autor: MarG » pn lis 01, 2004 10:53 am

Czy do wymiany przegubu wewnętrznego należy wymontować cały przedni most, czy może istnieje możliwość zrobienia tego w prostszy sposób ? Jeśli ktoś już to przerabiał proszę o w miarę dokładny opis jak tego dokonać. Najbardziej interesuje mnie jak wyjąć przegób wewnętrzny z przedniego mostu. Z góry dzięki za pomoc.

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » pn lis 01, 2004 11:33 am

Trzeba sciagnac zwrotnice i odkrecic trzy sruby mocujace przegub do dyfra. Troche roboty, najwiecej ze zwrotnica. Acha chyba jeszcze amortyzator trzeba sciagnac o ile dobrze pamietam co by poloska z przegubem przeszla :wink:

Awatar użytkownika
MarG
Posty: 445
Rejestracja: czw wrz 09, 2004 7:44 pm
Lokalizacja: Ostrów Wlkp

Post autor: MarG » wt lis 02, 2004 6:06 pm

Czy nikt inny oprócz Bart03 nie wymieniał przegubu wewnętrznego w Nivie ? Pewnie reszcie Nivy się nie psują :wink: . Ściągnąłem zwrotnice, przegub zewnętrzny, półoś, odkręciłem sruby mocujące dyfer... ale jak wydobyć przegub ? Może nie widze jakieś dodatkowej śruby trzymającej to w całości....

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » wt lis 02, 2004 6:31 pm

Nie trzeba odkrecac calego dyfra tylko te trzy sruby o ktorych mowilem. Sruby te trzymaja lozysko tzn dociskaja aluminiowy dekielek w ktorym siedzi polowa zewnetrznej czesci lozyzka, natomiast druga (wieksza) polowa jest wcisnieta w obudowe dyfra. Trzeba poprostu to lekko wybic (wyszarpac). Bez obaw bo przegub wewnetrzny jest zapezpieczony segerem wiec kulki nie wylecą, tak samo lozysko jest zabezpieczine wiec nie zeslizgnie sie z polosi tylko powinno wyjsc razem z polosia z dyfra. Powodzenia. 8)

Awatar użytkownika
MarG
Posty: 445
Rejestracja: czw wrz 09, 2004 7:44 pm
Lokalizacja: Ostrów Wlkp

Post autor: MarG » wt lis 02, 2004 7:05 pm

Wielkie dzięki za szybką odpwiedz ! :)2 :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Łada Niva”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość