JAKI GAZ DO 1,7i BOSCH !! POMOCY !! Mam sekwencję i problem

wszystko o niwce

Moderator: Albert_N

jery1973
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 67
Rejestracja: czw mar 09, 2006 10:54 am
Lokalizacja: Żyrardów, Mazowieckie

JAKI GAZ DO 1,7i BOSCH !! POMOCY !! Mam sekwencję i problem

Post autor: jery1973 » pt kwie 28, 2006 10:25 am

witam,
mam gaz sekwencyjny i same problemy. :cry:
Instalacja samoczynie, niezależnie od temperatury (90 stopni) i prędkości obroltowej przełącza się cały czas na bęzynę, nagminie każde zdjęcie nogi z gazu kończy się przejściem na bęzynę i spowrotem znowu na gaz i tak wkółko :evil: :evil: :evil:
Tak pali 12 litr. !! bęzyny na 300km w jeżdzie po trasie i oczywiście gaz !
1. Co może być przyczyną ??
2. Jeśli zdejmę instalację to jaką INNĄ najlepiej zamontować ??
3. Chce mieć możliwość w przypadku awarji jechania na samym gazie (zamontowanie dodatkowego włącznika np. przy awarji pompy paliwowej)

Czekam na wszelkiego rodzaju wskazówki !!
Pozdrawiam Robert :)
JEEP RUMUN - Aro 243 2,5TDi 2004r.
ŁADA NIVA 2004r. 1,7i + Gaz
"Nie pogrzebiesz nie pojedziesz"

wieprzowina
 
 
Posty: 3760
Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
Lokalizacja: KR

Post autor: wieprzowina » pt kwie 28, 2006 10:47 am

Instalacja gazowa sekwencyjna to najlepsza instalacja – na jaką inną chcesz wymienić?! Nie lepiej podjechać do najbliższego punktu montażu i naprawić tą którą masz??!!
Instalacje zwykle mają opcję awaryjnego odpalenia na gazie – dowiedz się po prostu jak to się robi.
Zamiast zakładać kilka tematów nie mógłbyś swych pytań zebrać w jednym?

jery1973
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 67
Rejestracja: czw mar 09, 2006 10:54 am
Lokalizacja: Żyrardów, Mazowieckie

Post autor: jery1973 » sob lip 22, 2006 12:01 pm

już wiem że problem jest w sondzie lambda ale znalazłem 2 rodzaje emulatorów gazowych sondy lambda:
1. 0-1V
2. 0-5V
Czy ktoś wie jaki prąd podają sondy Lambda w ładaie pozycja 1 czy 2 ?
Pozdrawiam
Robert :)
JEEP RUMUN - Aro 243 2,5TDi 2004r.
ŁADA NIVA 2004r. 1,7i + Gaz
"Nie pogrzebiesz nie pojedziesz"

Awatar użytkownika
a-d-i-k
 
 
Posty: 250
Rejestracja: pn lip 17, 2006 1:54 pm
Lokalizacja: Zakopane

Post autor: a-d-i-k » śr lip 26, 2006 6:02 pm

mam ten sam problem. Dziś odebrałem auto od gazownika. Stwierdził, że silnik w Nivie podczas hamowania (silnikiem) wyłącza wtryskiwacze i inne czujniki i komputer gazu wykrywa, że silnik nie działa i w tym momencie przełącza się na benzynę. Czy ktoś z Was może to potwierdzić? Jak zaradzić na to?

Awatar użytkownika
a-d-i-k
 
 
Posty: 250
Rejestracja: pn lip 17, 2006 1:54 pm
Lokalizacja: Zakopane

Post autor: a-d-i-k » śr lip 26, 2006 8:07 pm

wyczytałem na sieci, że profesjonalne komputery do instalacji gazowej mają opcję cut-off, czyli odłączenia gazu przy hamowaniu silnikiem (że niby dla oszczędności). Może jest to powiązane z naszymi problemami?

jery1973
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 67
Rejestracja: czw mar 09, 2006 10:54 am
Lokalizacja: Żyrardów, Mazowieckie

Post autor: jery1973 » ndz lip 30, 2006 4:46 pm

a-d-i-k pisze:mam ten sam problem. Dziś odebrałem auto od gazownika. Stwierdził, że silnik w Nivie podczas hamowania (silnikiem) wyłącza wtryskiwacze i inne czujniki i komputer gazu wykrywa, że silnik nie działa i w tym momencie przełącza się na benzynę. Czy ktoś z Was może to potwierdzić? Jak zaradzić na to?

Tak otrzymałem taką samą ekspertyzę. :cry:
Mój gazownik zaproponował przepięcie przewodu od impulsów z cewki na obrotomierz :o !!
Jeszcze tego nie wykonałem ale jak zrobię to was poinformuję :)2
Pozdrawiam
Robert :)
JEEP RUMUN - Aro 243 2,5TDi 2004r.
ŁADA NIVA 2004r. 1,7i + Gaz
"Nie pogrzebiesz nie pojedziesz"

Awatar użytkownika
a-d-i-k
 
 
Posty: 250
Rejestracja: pn lip 17, 2006 1:54 pm
Lokalizacja: Zakopane

Post autor: a-d-i-k » śr sie 09, 2006 3:27 pm

Czy ktoś z Was ma schemat tego wtrysku BOSCHa? Nie mogę go znaleźć. Albo niech ktoś poradzi, skąd wziąć sygnał ilości obrotów (żeby się sygnał nie wyłączył w momencie hamowania silnikiem).

Awatar użytkownika
a-d-i-k
 
 
Posty: 250
Rejestracja: pn lip 17, 2006 1:54 pm
Lokalizacja: Zakopane

Post autor: a-d-i-k » czw sie 10, 2006 11:11 pm

sprawa gaśnięcia podczas hamowania silnikiem wyjaśniona.
Źle było podłączone. Gazownik tłumaczył mi, że oboty błędnie pobierane były z cewki, która wyłączała się w momencie hamowania silnikiem. Instalacja wykrywała obroty zerowe i uruchamiała benzynę.
Pomogło przepięcie sygnału obrotów z cewki na bezpośrednie wyjście ciągłego sygnału cyfrowego obrotów, któe jest umieszczone gdzieś pośród kilkunastu pinów przy silniku.
Opisałem może nie za dokładnie, ale nie znam się na tym, więc mi wybaczcie. Ważne, że działa. Czego i Wam życzę!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Łada Niva”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość