Most-pytanko

wszystko o niwce

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
Rhodos
Posty: 306
Rejestracja: pn cze 02, 2003 9:53 pm
Lokalizacja: N 52°59' E 22°15' :)

Most-pytanko

Post autor: Rhodos » sob wrz 27, 2003 11:10 am

Czy ktoś z szanownego grona mógłby mi powiedziec od czego pasuje środek mostu w nivce??bo ja słyszałem że główki są takie same jak w 125p.Czy to aby prawda?

Awatar użytkownika
Sniper
Posty: 2028
Rejestracja: ndz sie 08, 2004 8:11 pm
Lokalizacja: Posen Parkwirtschaft Solatsch
Kontaktowanie:

Post autor: Sniper » pn sie 09, 2004 11:24 pm

To niekoniecznie prawda. :D
Przełaożenia przekładni głównych sa rozmaiote w niwach 8)
Jest ich mnóstwo podobnie jak opcji ilości proponowanych trybów w talerzach...
Wychodziło tego trochę. Miałem do czynienia z przełożeniami m.in. 4.44,
4.3, 4.1, 3.9 ... dlatego montowanie całego mostu nie wiedząc co może kryć będize niepotrzebną robotą :)
Ręce precz od GENERAŁA!...
Obrazek

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 2115
Rejestracja: wt cze 04, 2002 1:00 am
Lokalizacja: kiedyś UĆ, teraz Końskie, 51_12,932'N 20_30,277'E

Post autor: Wojtek » wt sie 17, 2004 1:24 pm

Główka wygląda tak samo, jak od starego kanciaka, powinna pasować tylko kwestia przełożenia. U mnie jest 4.1 i tylko takie do tej pory spotkałem w Nivach. Główka też powinna pasować od normalnej Łady, ale tam mogą być inne przełożenia - zobacz książką napraw. Sam most jest prawie identyczny z wersją plaskatą, ale ma inne (większe) oprawy łożysk półosi i dlatego nie da rady ich podmienić.
Generalnie: NISSAN

..jeszcze tylko parę wiosen, jeszcze parę przygód z losem..

Awatar użytkownika
Sniper
Posty: 2028
Rejestracja: ndz sie 08, 2004 8:11 pm
Lokalizacja: Posen Parkwirtschaft Solatsch
Kontaktowanie:

Post autor: Sniper » wt sie 17, 2004 4:30 pm

Jeszcze co do wnętrzności mostów napędowych w nivach ....
Zastosowane w nich przełożenia występowały w kilku opcjach.
Osobiście u siebie mam przełożenie 4.3 (43/10)...
Jednakże spotkałem się z czymś takim jak zaskakujace przełożenie 4.44 (40/9). Prawdopodobnie wystąpiło ono w ograniczonej serii gdzieś na poczatku produkcji nivek bo sam widziałem to coś dwukrotnie w egzemplarzach rzekomo wyprodukowanych w 1979 roku.
Prawdopodobnie od początku wytwarzania nivek montowano w nich przekładnie 4.3 aż do roku 1985 bo po tym roku spotyka się w większości auta z przełożeniem w mostach 4.1 (41/10).
Kolejna modyfikacja przekładni nastąpiła w pod koniec 1 połowy lat 90-tych i wprowadziła przełożenie 3.9 (43/11) 8)
Ręce precz od GENERAŁA!...
Obrazek

tieri
 
 
Posty: 268
Rejestracja: czw lut 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: tieri » czw sie 19, 2004 7:21 am

ja u siebie mam przelozenie 4.1 i gruszka ze zwyklej lady pasuje caly most jest podobny ale wezszy niz w nivie wiec tylko gruszke sie da wykozystac
pozdrawiam
michal
u 404

Awatar użytkownika
Wojti#1854
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 10
Rejestracja: pn mar 07, 2005 8:49 pm
Lokalizacja: wroclaw/prawie

Post autor: Wojti#1854 » wt mar 08, 2005 8:11 am

a w niwce resory sa pod czy nad tylnim mostem
nie mam wiec nie wiem :wink:

Hella_
Posty: 397
Rejestracja: ndz kwie 13, 2003 1:17 pm
Lokalizacja: Opole

Post autor: Hella_ » wt mar 08, 2005 10:12 am

Wojti#1854 pisze:a w niwce resory sa pod czy nad tylnim mostem
nie mam wiec nie wiem :wink:
Nivka ma sprężyny :roll:

Awatar użytkownika
Wojti#1854
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 10
Rejestracja: pn mar 07, 2005 8:49 pm
Lokalizacja: wroclaw/prawie

Post autor: Wojti#1854 » wt mar 08, 2005 10:54 am

uups.tego to nie wiedziałem.a mówili mi ze do poldka pasuje :D
www.fso.inds.pl/portal.php
aha do domu tędy

Awatar użytkownika
Sniper
Posty: 2028
Rejestracja: ndz sie 08, 2004 8:11 pm
Lokalizacja: Posen Parkwirtschaft Solatsch
Kontaktowanie:

Post autor: Sniper » wt mar 08, 2005 6:10 pm

:roll:

buhehehe :lol:

:)20

:)21
Ręce precz od GENERAŁA!...
Obrazek

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » wt mar 08, 2005 6:13 pm

Snajper nie wyzywaj sie na nowicjuszu 8)
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
Sniper
Posty: 2028
Rejestracja: ndz sie 08, 2004 8:11 pm
Lokalizacja: Posen Parkwirtschaft Solatsch
Kontaktowanie:

Post autor: Sniper » śr mar 09, 2005 12:23 pm

Hehe, jeszcze nie zacząłem :)23

wymknęło się, w końcu Errare humanum est :)21
Ręce precz od GENERAŁA!...
Obrazek

Gorbi
 
 
Posty: 200
Rejestracja: pn sie 30, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Gorbi » czw mar 31, 2005 7:22 pm

pytanko z innej beczki ;p
jak sciagnac beben z tylu... na srubki nie idze bo gwinty pozrywalem i poszczerbilem beben plz jakas instrukcje czy cus
pozdrawiam 8)
rekreacja<Miska>
polowanie<NIVA>

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » czw mar 31, 2005 7:39 pm

Pewnie masz rant i szczeki trzymaja. Wokol bebna jest pelno otworów. Wsadz tam jakis bolec i pchaj szczeki rownoczesnie sciagajac beben.
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
Sniper
Posty: 2028
Rejestracja: ndz sie 08, 2004 8:11 pm
Lokalizacja: Posen Parkwirtschaft Solatsch
Kontaktowanie:

Post autor: Sniper » pt kwie 01, 2005 1:11 pm

Dobry ściągacz zastosuj i klasyczne stuku-puku (ale delikatne) :)
Ręce precz od GENERAŁA!...
Obrazek

Niva'94
 
 
Posty: 1098
Rejestracja: pn sie 23, 2004 11:18 am
Lokalizacja: Warszawa/Mińsk Mazowiecki/Łuków

Post autor: Niva'94 » pt kwie 01, 2005 1:29 pm

Gorbi pisze:pytanko z innej beczki ;p
jak sciagnac beben z tylu... na srubki nie idze bo gwinty pozrywalem i poszczerbilem beben plz jakas instrukcje czy cus
pozdrawiam 8)
Elementem regulacji luzów szczęk sprowadź je możliwie do położenia "wyjściowego". Wtedy bęben powinien zejść bez problemów.

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » pt kwie 01, 2005 3:36 pm

A co to jest element regulacji luzow szczek ??
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Mobutu
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 63
Rejestracja: pt mar 04, 2005 7:37 am
Lokalizacja: Chrzanów

Post autor: Mobutu » pt kwie 01, 2005 10:01 pm

Sorry że się wtrące co do tych bębnów.Ale już z tym kiedyś robiłem. Od drugiej strony (czyli wewnętrznej samochodu) na tarczy hamulca (ona się nie obraca, jest przykręcona do pochwy (cipki) mostu i są zamocowane do niej szczęki ham. i cylinderek) są śruby z mimośrodem-łeb tej śruby jest sześciokantny i nim pokręcasz mimośród którego nie widać bo jest w środku a reguluje się nim odstęp szczęk ham. od bębna. O ile bęben nie jest jajowaty to można się pobawić. Ja bębna nie zdjołem nie tylko śrubami w bębnie ale nawet wielkim ściągaczem zatem czeka go szlifierka kątowa mesel i młot (byle ostrożnie).Jak będziesz nowy zakładał (około 130 zł) to daj albo miedź w sprayu albo smar miedźiowy albo chociaż 300st. smar silikonowy.Inne wyjście to ściągać bęben profilaktycznie co jakiś czas. Aluminiowy bęben elektrolitycznie przykorodowuje do stalowej półosi i choćby h.. na h..u stawał nie zejdzie.Aha ja nawet palnikiem PropanButan grzałem i naftą moczyłem szkoda czasu. Kup nowy i wtedy dopiero potłucz stary.Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » sob kwie 02, 2005 7:54 am

:o mimosrodowe sruby. Pierwsze slysze. Przeciez tam sa samoregulatory w cylinderkach a nie na szczekach. Zwykla lada ma na szczekach a niva ma w cylinderkach- moze robiles to w zwyklej ladzie ale napewno nie w nivie.
Nastepny pomyslowy Dobromir :)20
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
Sniper
Posty: 2028
Rejestracja: ndz sie 08, 2004 8:11 pm
Lokalizacja: Posen Parkwirtschaft Solatsch
Kontaktowanie:

Post autor: Sniper » sob kwie 02, 2005 3:26 pm

Mobutu masz tu schemat :)
Obrazek
Czy nadal obstajesz przy swoim ?? :)21
Ręce precz od GENERAŁA!...
Obrazek

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » ndz kwie 03, 2005 2:10 pm

Patrz Snajper chyba sie na nas Mobutu obrazil :)21
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Mobutu
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 63
Rejestracja: pt mar 04, 2005 7:37 am
Lokalizacja: Chrzanów

Post autor: Mobutu » wt kwie 05, 2005 7:51 am

Nie obraziłem sie. Ale też słyszałem że w cylinderkach są samoregulatory-dobra. Ale takie mimośrodowe śruby też są ,jak pokręcałem to zaczynała szczęka trzeć o bęben. I robiłem to w Nivie a dla przykładu w Oplu Rekordzie też takie coś było. Panowie pełne uszanowanie dla Was , jeśli się mylę proszę piszcie i uświadomcie mnie. Pozdrawiam. :lol:

Mobutu
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 63
Rejestracja: pt mar 04, 2005 7:37 am
Lokalizacja: Chrzanów

Post autor: Mobutu » wt kwie 05, 2005 7:58 am

Spojżałem jeszcze raz na ten schemat i mimośrody są jak byk. Jeden nad górną sprężyną szczęk a drugi jest trochę zasłonięty przez górną część lokładziny hamulcowej lewej szczęki (wg. rysunku od Snipera). Panowie ja popełniam błędy ale przeanalizujcie sobie to jeszcze raz. Powodzenia.

mentor
 
 
Posty: 119
Rejestracja: pn gru 22, 2003 8:00 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mentor » wt kwie 05, 2005 8:28 am

Mobutu ma rację - nie wiem jak to jest w nowych Nivach, ale starsze modele mają regulację na śrubie mimośrodowej. Reguluje się kluczem sześciokątnym można zobaczyć w instrukcji serwisowej Nivy na str. 133i 140. A na tym rysunku z katalogu części też są tam gdzie opisał Mobutu - tylko nie są zaznaczone numerem katalogowym, bo nie występują jako osobna część zamienna.

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » wt kwie 05, 2005 7:27 pm

Ja mialem 3 nivy i na 100% nie mialem tych srub. Moze stare nivy to mialy ale napewno nie nivki ktore wychodzily po 88 roku :)
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

tieri
 
 
Posty: 268
Rejestracja: czw lut 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: tieri » wt kwie 05, 2005 8:39 pm

moja niwka tez ma te sruby a to '91 widac je na tym rysunku, ale w niekturych byly inne hamulce z tylu bo kupilem kiedys okladziny i nie pasowaly
pozdrawiam
michal
u 404

ODPOWIEDZ

Wróć do „Łada Niva”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość