Strona 1 z 1

mocowanie dyfra

: wt wrz 30, 2003 3:45 pm
autor: tomek
czy jest sposób na uniknięcie urywania śrub i uchwytów mocujących przedni mechanizm różnicowy?bo u mnie w niedługim czasie już drugi raz ścina śrubę i łamie mocowania i to bez żadnych szaleństw typu skoki itp

: wt wrz 30, 2003 6:22 pm
autor: Walis
Dokręcać je zgodnie z instrukcją co jakieś (10 000km) a najlepiej co 1000 :)21
Sam ostatnio dyfra nie zgubiłem :evil:

: śr paź 01, 2003 7:22 pm
autor: tieri
ja przedni most obudowalem takim koszem stalowym , byla to jedna z pierwszych zeczy jakie zrobilem w tym aucie i klopoty ustaly nawet jak wymielilem wszystkie zeby w moscie i urwane tryby podeszly pod zazebienie powodujac rozerwanie obudowy to mocowanie mostu wytrzymalo

zdjecia sa pod tym linkiem
http://www.rajdy4x4.pl/samochody/niwa/michal/

: śr paź 01, 2003 9:27 pm
autor: Kuszman
Właśnie doczytałem kawałek o skrzyni z żuczka. Powiedz jakie dawało to odczucia? Prędkość max miałes większą, czy silnik niewydalał. Ogólnie jaki był cel takiej modyfikacji?

: śr paź 01, 2003 10:12 pm
autor: tieri
jak na skrzyni z zuka wlonczylem 3-jke to predkosc max byla taka sama jak oryginalnie, ta skrzynia byla jakby dodatkowym reduktorem (w unimogu jest chyba 4 stopniowy reduktor) jak wlonczylem na skrzyni z zuka 2-jke i reduktor to auto mi szlo duzo wolniej ale bylo strasznie mocne dzieki temu na jakis stromych i dlugich podjazdach nie musialem tak katowac silnika, fajnie sie z tym jezdzilo i dalo sie pokonac odcinki ktore normalnie byly nie do przejechania jedyna wada tego byla skrzynia z zuka teraz zrobilem cos bardziej zaawansowanego wziolem skrzynie z argenty i polonczylem ja w 1 calosc ze skrzynia z merca 123, na razie lezy to jeszcze obok auta ale jak tylko skoncze silnika to wkladam to i jazda prubna

w usa czesto stosuja podobne rozwiazania albo sie bawia i lacza 2 reduktory albo moga sobie kupic taka przekladnie planetarna ktora wstawiaja miedzy skrzynie a reduktor niestety na nasze warunki cena tego cuda jest zaporowa
http://www.offroadexchange.com/klune_v.htm
http://www.off-road.com/toyota/tech/dualcase/

: śr paź 01, 2003 10:34 pm
autor: BABCIA I
W mojej ex Nivie przedni most (łeb) odpadł w trakcie cofania w warsztacie samochodowym !