kontrolka cisnienia oleju
Moderator: Albert_N
kontrolka cisnienia oleju
mam problem wiec zwracam sie z pytaniem do fachowców mianowicie podczas jazdy zapaliła mi sie kontrolka od oleju. na wolnych obrotach swieciła sie a na obrotach powyzej 1 tys gasła. poziom oleju w normie. po przejechaniu 10 km kontrolka paliła sie ponizej 2 tys obrotów a powyzej gasla. na zimnym silniku nie swieci sie po kilku minutach pracy silnika zapala sie. co moze byc przyczyna?? i jakie sa przyblizone koszty naprawy (czesci i robocizny . z gory dziekuje i pozdrawiam
juz gotowe
mechanik powiedził ze podpiero w srode bedzie miał czas wiec sam zabrałem sie do roboty i po najmniejszej lini oporu wymieniłem czujnik olej (12 PLN) wszystko działa pieknie
wiem ze to nie jest jakis tam wielki sukces i powod do radosci ale podkreslam ze nie mam pojecia bladego o mechanice
dziekuje wszystki za odpowidzi



Miałem podobny problem, gdy po remoncie silnika, kiedy to sprawdzono dokładnie pompę, zaczęła na wolnych obrotach zapalać się kontrolka ciśnienia oleju. Przyczyną okazał się olej. Lanie "zbyt nowoczesnego" powoduje takie sytuacje. Najlepszy gęsty minerał z minimalną ilością uszlachetniaczy.
Co do pompy oleju to o ile pamiętam posiada zawór/reduktor ciśnienia, chyba do 4 atm. Czujnik powinien zadziałać przy 3.8 atm, ale znając rosyjską precyzję, na podstawie innych części (np. stacyjki) może działać przy 4 atm.
Co do pompy oleju to o ile pamiętam posiada zawór/reduktor ciśnienia, chyba do 4 atm. Czujnik powinien zadziałać przy 3.8 atm, ale znając rosyjską precyzję, na podstawie innych części (np. stacyjki) może działać przy 4 atm.
Lanie "nowoczesnego" jak to nazwales oleju (zapewne chodzi ci o syntetyk lub polsyntetyk) wcale nie musi powodowac spadku cisnienia oleju chociaz faktycznie silniki ladowskie lubia oleje mineralne.
Pozatym pompa oleju nie posiada reduktora tylko zawór cisnieniowy - przelewowy
A co do cisnienia kontrolki to gdyby czujnik ja zalaczal przy spadku ponizej 3,8 at to by oznaczalo ze wszystkie samochody jezdzace po naszym globie maja zatarte silniki 
Pozatym pompa oleju nie posiada reduktora tylko zawór cisnieniowy - przelewowy


UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień
- Sniper
- Posty: 2028
- Rejestracja: ndz sie 08, 2004 8:11 pm
- Lokalizacja: Posen Parkwirtschaft Solatsch
- Kontaktowanie:
Jest tak jak pisze Bart z tymi olejami i ciśnieniem a ja dodam tylko że w starych modelach z licznikiem cisnienia zapalanie się kontrolki a to co pokazywał wskaźnik to były dwie różne rzeczy.... i objawy zacierania przy zbyt małym ciśnieniu nie musiały być sygnalizowane kontrolką ale opad wskazówki ponizej minimum też nie był równoznaczn z wystąpieniem możliwości zatarcia silnika
i dalej pompa oleju jest dość wydajna (teoretyczne przeszacowana) a jej luzy są wprost proporcjonalne do luzów silnika - co w konsekwencji prowadzi właściwie do niemożnosi zatarcia go w "normalniejszych" warunkach

Ręce precz od GENERAŁA!...


No u mnie ten objaw i jego olanie dal remont generalny silnika, przy aparacie jest taki grzybek trybik ktory laczy sie z pompa oleju i on sie wyrabia bardzo czesto, bo zabki ma bardzo malutkie, i tak czasem zalapuje czasem nie takze ja bym w to celowal. koszt zaden a bagatelizacja = szlifowanie 

Błoto... rowy... las i krowy... 

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość