Strona 1 z 1
opory toczenie
: wt lut 20, 2007 11:18 pm
autor: mentor187
mam wrazenie ze ciagne za soba wielki spadochron lub przyczepe z 2t ładunkiem. jakie sa wasze opory toczenia( np. po wyrzuceniu na luz przy predkosci 60km h na płaskim asfalcie jak daleko dojedziecie?mniejwieciej, no i oczywiscie na jakim ogumieniu?
: śr lut 21, 2007 7:23 am
autor: Niva'94
Sprawdź czy nie grzeją się tobie hamulce. Miałem taki efekt jak serwo hamulców zgłupiało (zaczęło zasysać "lewe" powietrze), i cały czas lekko podhamowywało przód.
: śr lut 21, 2007 12:56 pm
autor: wojtek44
j/w ale trzeba również sprawdzić czy się nie "zapiekły z brudu" tłoczki na zaciskach. Zdejmij koło, odkręć zacisk, zsuń go z tarczy, oczyścić wszystko i wkładając jakieś deseczki (można też wykorzystać klocki). Niech druga osoba powolutku naciska pedała hamulca a ty obserwuj zachowanie poszczególnych tłoczków. Prawdopodobnie będzie trzeba nimi wyjechać tak daleko aby się nie rozszczelnił układ hamulcowy, posmarować specjalnym smarem do tłoczków hamulcowych (koszt ca 14 zł) i kilkakrotnie wciskać i wyciskać tłoczki. Prawdopodobnie gumki zewnętrzne do wymiany. W żadnym wypadku nie psikać wd40 bo się gumki rozlecą (sprawdzone

:P ).
: śr lut 21, 2007 2:40 pm
autor: petercapri
U mnie dzieje sie tak samo. Przod pracuje dobrze, ale cos sie dzieje w bebnach. Od kiedy przestalem zaciagac reczny na postoju jest ok. Jeszcze nie chcialo mi sie sciagac bebnow

: śr lut 21, 2007 2:42 pm
autor: petercapri
wojtek44 pisze:W żadnym wypadku nie psikać wd40 bo się gumki rozlecą (sprawdzone

:P ).
Ale mozna jak najbardziej psikac preparatem Forch Blackmagic (sprawdzone

:P)
: śr lut 21, 2007 8:57 pm
autor: Janek 44
W starych niwkach raczej nie wskazane jest zaciąganie ręcznego na postoju w okresie zimy.
: czw lut 22, 2007 3:12 pm
autor: mentor187
hamulce sie nie grzeja/ czekam na kolejne pomysły
: czw lut 22, 2007 3:50 pm
autor: Niva'94
Podnoś po kolei każde koło i ręcznie sprawdź opory jakie stawia przy obracaniu ręką. Jak dobrze zakręcisz, to powinno ze dwa - trzy razy się obrócić, bez zgrzytów i stuków. Jak test wyjdzie O.K. to może coś ze
skrzynką rozdzielczą (na przykład zablokowany na stałe mechanizm różnicowy)? A może masz różne ogumienie (lub o bardzo różnym stopniu zużycia) na przedniej i tylnej osi? A może źle wyregulowane luzy w łożyskach przednich kół? A może coś nie teges z geometrią zawieszenia? A może masz mało powietrza w oponach?
: czw lut 22, 2007 5:12 pm
autor: siegfried
witojcie wiem z autopsji że w terenowych z powodów różnych pada geometria . Jak do tego mają się opory

: pt lut 23, 2007 3:54 pm
autor: petercapri
Jezeli kolo zamiast prosto roczy sie lekko bokiem, to opory oczywiscie rosna.
Jezeli hamulce lekko tra, to tarcza/beben nie musi sie wcale mocno nagrzewac. Zwlaszcza zima
Zacznij od sprawdzenia kol. Z tym obrotem 2-3 razy to bym nie przesadzal, zima jest i oleje geste (a moze w waszych Nivach tak sie da? w mojej nie

). Poza tym po rozlaczeniu napedu i wyrzuceniu na luz powinienes moc zakrecic reka przegubem skrzynia - przekladnia glowna.
: pt lut 23, 2007 6:52 pm
autor: Bart03
przekladnia glowna to dopiero po podniesieniu jednego z kol

: pt lut 23, 2007 9:06 pm
autor: kugel2
mentor187Moim zdaniem może masz wszystko w porządku. Niva jest lekka, dosydź wysoka, dwa mechanizmy w mostach i centralny stale się kręcą , plus opony, zbieżność itp. poza tym przesiadając się z osobówki do nivy nie da się nie zauważyć różnicy w swobodnym toczeniu.
: pt lut 23, 2007 9:36 pm
autor: petercapri
Bart03 pisze:przekladnia glowna to dopiero po podniesieniu jednego z kol

Inaczej: po rozlaczeniu napedu (wajcha przelozenia glownego na srodek) zakrecic przegubem skrzynia - reduktor...
: wt mar 20, 2007 12:57 pm
autor: Uzbekko
moze sie pomielilo cus w glowkach, satelitki koronki, w ktoryms moscie oleju nie ma, albo jest zur, zatopiona moze byla rozszczelnilo sie na zimmeringu albo na glowce i sie w sroku bloto z oleju zrobilo.
2 sprawa hamulce sie nie musza grzac a jak sa zle wyregolowane na benach z tylu to hamuje jak diabli z autopsji

lozyska tez norma trzeba by lookanac czy nie lataja na boki bo porozbijane

rowniez autopsja

Re: opory toczenie
: sob mar 31, 2007 7:15 am
autor: Janek 44
mentor187 pisze:mam wrazenie ze ciagne za soba wielki spadochron
Jakie masz opony? Moja (była) Nivka była bardzo wrażliwa na zmianę( nawet min.) ciśnienia w ogumieniu. Stawała,,prawie'' w miejscu. Obuta była w takie opony:
http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic. ... ht=#591160
janek4411.