patent testu komputera // MIT czy FAJNA SPRAWA???

wszystko o niwce

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
mentor187
 
 
Posty: 287
Rejestracja: ndz sty 21, 2007 6:25 pm
Lokalizacja: olsztyn

patent testu komputera // MIT czy FAJNA SPRAWA???

Post autor: mentor187 » ndz mar 18, 2007 7:08 pm

podobno podkreslam podobno mozna wykryc błedy w komputerze poprzez zmostkowanie dwóch bezpieczników (jeszcze nie wiem których) i przekerecenie zapłonu kortrolka check engin bedzie mrygała zliczając mrygnięcia w tabelach sprawdza sie odpowiadająca liczbie mrygnieć kod ustreki. takie tabelki i dokładny opis podobno mozna znaleźć w necie. czy ktos cos blizej wie na ten temat???

Awatar użytkownika
Qbosh
 
 
Posty: 168
Rejestracja: śr lut 05, 2003 5:56 pm
Lokalizacja: Konstancin

Post autor: Qbosh » pt mar 23, 2007 3:26 pm

owszem - jest to mozliwe - dokładny opis jest tutaj:
http://www.turbo-nutter.com/niva_tbi.pdf

Działa dla monowtrysku Gm - więc nie mit;-)
poniewaz opis w dialekcie :D - więc w skrócie:
1. Bierzemy spinacz i robimy z niego U
2. Znajdujemy gniazdo serwisowe lewa strona przy drzwiach nad kompem - jest skrzynka 3 bezpiecznikow i zlacze diagnostyczne
3. w złączu diagnostycznym wtykamy spinacz w ostatnie 2 dziurki w górnym rzędzie od strony silnika ( w powyzszym podf jest na rysunku )
4. przekręcamy zapłon - bez uruchamiania silnika -kontrolka CE zaczyna migać - długie włączenie to 10, krótkie to jedności. Potem długa przerwa i od nowa.


wtyczka

o o o o x x
o o o o o o ->silnik

x - tutaj trzeba zmostkować


Kody błedów:

KOD O P I S
13 brak sygnału czujnika tlenu
14 temperatura płynu chłodzącego (niskie napięcie sygnału)
15 temperatura płynu chłodzącego (wysokie napięcie sygnału)
21 zawyżone napięcie z czujnika położenia przepustnicy
22 zaniżone napięcie z czujnika położenia przepustnicy
23 zawyżone napięcie z czujnika temperatury powietrza
24 brak sygnału czujnika prędkości samochodu
25 zaniżone napięcie z czujnika temperatury powietrza
33 zawyżone napięcie z czujnika ciśnienia atmosferycznego
34 zaniżone napięcie z czujnika ciśnienia atmosferycznego
35 błąd czujnika wału korbowego na biegu jałowym
42 usterka obwodu sterowania zapłonem
44 za ubogi skład mieszanki
45 za bogaty skład mieszanki
51 błąd pamięci płytki kalibrującej EBU
53 zawyżone napięcie układu zasilania
54 zaniżone lub zawyżone napięcie oktan - korektor
55 błąd komputera

jakby co gdzies mam jeszcze karte diagnostyczną z ustawieniami - moge pchnąć na meila.Pozdrawiam i powodzenia :D

Awatar użytkownika
a-d-i-k
 
 
Posty: 250
Rejestracja: pn lip 17, 2006 1:54 pm
Lokalizacja: Zakopane

Post autor: a-d-i-k » pt mar 23, 2007 7:10 pm

wow :) zaoszczędzę na wizytach u mechanika :)
A co, jak błędów jest więcej? Kody pojawiają się pod rząd?


Dopisane:

I co mam zrobić, jeśli permanentnie mam błędy zbyt niskiego napięcia na czujnikach? Mozna to jakoś wyłączyć? W sumie przywykłem już do ciągla świecącej kontrolki Check Engine :)
Pozdrawiam, A-d-i-k
________
Łada NIVA 1,7i 03/04' + LPG sekwencja... piykna, że hej!

Awatar użytkownika
Miskiller
 
 
Posty: 2586
Rejestracja: pt kwie 16, 2004 6:33 pm
Lokalizacja: Nowy Targ, Rabka a niedlugo ..... ?

Post autor: Miskiller » pt mar 23, 2007 7:19 pm

wez miernik i sprawdz czy na zasilaniu czujnika masz pelne 5 V... no moze byc ciut mniej ale nie mniej niz 4.5 V...
4-ta REAKTYWACJA.Zrobie sobie PTO do Quada...a co ? umiem..

Awatar użytkownika
a-d-i-k
 
 
Posty: 250
Rejestracja: pn lip 17, 2006 1:54 pm
Lokalizacja: Zakopane

Post autor: a-d-i-k » pt mar 23, 2007 8:03 pm

Polazłem ze spinaczem do auta i nie mruga tak, jak powinno. Nie wiem czemu :(
Pozdrawiam, A-d-i-k
________
Łada NIVA 1,7i 03/04' + LPG sekwencja... piykna, że hej!

Awatar użytkownika
Qbosh
 
 
Posty: 168
Rejestracja: śr lut 05, 2003 5:56 pm
Lokalizacja: Konstancin

Post autor: Qbosh » sob mar 24, 2007 9:32 am

a-d-i-k pisze:Polazłem ze spinaczem do auta i nie mruga tak, jak powinno. Nie wiem czemu :(
nie miga bo sądząc po podpisie to twoja nieviasta to juz na wielowtrysku jest - moj opis tyczy się monowtrysku GM. Mam wraznie ze montowany byla jakos w latach 96 - 99 pozniejsze to juz bardziej skomplikowane wtryski wielopunktowe a co za tym idzie inszy dolot i wiecej drucikw dookoła;-)

co do wielu kodow - niestety nie wiem jak to jest - poki co mam tylko kod 21 - czyli zawyżone napiecie

a co do za niskich napiec - moze gdzies coś nie styka - zwlaszcza jak cokolwiek lutowane było ...

Awatar użytkownika
a-d-i-k
 
 
Posty: 250
Rejestracja: pn lip 17, 2006 1:54 pm
Lokalizacja: Zakopane

Post autor: a-d-i-k » ndz mar 25, 2007 8:49 pm

w sumie to się cieszę, że nic nie spieprzyłem tym spinaczem :D
Dzięki za wyjaśnienie :)
Pozdrawiam, A-d-i-k
________
Łada NIVA 1,7i 03/04' + LPG sekwencja... piykna, że hej!

Awatar użytkownika
mentor187
 
 
Posty: 287
Rejestracja: ndz sty 21, 2007 6:25 pm
Lokalizacja: olsztyn

Post autor: mentor187 » pt cze 22, 2007 2:19 am

o co chodzi ze kontrolka check engin mi sie zapaliła pod czas jazdy na 30 sekund i zgasła. testowac kompa czy to było poprostu jakies chwilowe zawirowanie?

Awatar użytkownika
androx1
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 64
Rejestracja: ndz mar 16, 2008 5:56 pm
Lokalizacja: podlasie

Post autor: androx1 » ndz sie 03, 2008 1:31 am

Odczytałem przy pomocy spinacza kod z kompa (1,7 SPI). Wyszło 12.
W wersji angielskiej napisano tak:
Code Explanation
12 No spark pulses at CPU or else good system, no codes


Czy ktoś wie o co tu chodzi ?
A objawy (na gazie i benzynie) są takie, że auto po wciśnięciu padału gazu na około 1/3 zakresu - przerywa. Na benzynie to nawet nieźle wtedy szrpie. Po dalszym wciśnieciu gazu - objawy ustają. Ale taka jazda jest uciążliwa, szczególnie na benzynie: albo ostro pędzę z wciśnietym gazem albo prawie hamuję silnikiem na malutkim gazie bo po środku zakresu - przerywa i szarpie. Na gazie jest lepiej ale też przerywa.
Może ktoś ma pomysł na przyczynę ?

Awatar użytkownika
bartekbp01
 
 
Posty: 1404
Rejestracja: sob cze 24, 2006 10:30 pm
Lokalizacja: Kraków/Oslo

Post autor: bartekbp01 » pn sie 04, 2008 6:17 pm

hmmm.....
może filtr powietrza trzeba zmienić....
JEST WOJNA-SĄ STRATY była NIVdzięcznica 1.6 91r==>Granda Viertara 2,0HDi

CHREATIW TECHNOLOŻI ;)

Awatar użytkownika
Krzysiek-74
Posty: 1853
Rejestracja: wt kwie 24, 2007 2:09 pm
Lokalizacja: Oława
Kontaktowanie:

Post autor: Krzysiek-74 » pn sie 04, 2008 7:32 pm

Kody zaczynają się od : 13 !!

Więc spróbuj może jeszcze raz policzyć "piki" ??

U mnie, podobne objawy były, mam tylko benzynę i okazało się , że czujnik temperatury płynu chłodzącego był walnięty.
Koszt to około 30 zł za sam czujnik.

Owocnego "dochodzenia" :wink:

Awatar użytkownika
androx1
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 64
Rejestracja: ndz mar 16, 2008 5:56 pm
Lokalizacja: podlasie

Post autor: androx1 » pn sie 04, 2008 8:19 pm

Krzysiek-74 pisze:Kody zaczynają się od : 13 !!

Więc spróbuj może jeszcze raz policzyć "piki" ??

U mnie, podobne objawy były, mam tylko benzynę i okazało się , że czujnik temperatury płynu chłodzącego był walnięty.
Koszt to około 30 zł za sam czujnik.

Owocnego "dochodzenia" :wink:
Popatrz tu: http://www.turbo-nutter.com/niva_tbi.pdf
kody zaczynaja się od 12. A z liczeniem do dwóch jeszcze radzę sobie :D

Zadziwiające jest to, co napisałeś o czujniku płynu chłodzącego ! Czy naprawdę daje takie objawy ? Dodam, że u mnie przerywa i na zimnym i na gorącym silniku. Podejrzewam przepływomierz, ale ten kod 12 ... Nie pasuje do przepływomierza.

Awatar użytkownika
Krzysiek-74
Posty: 1853
Rejestracja: wt kwie 24, 2007 2:09 pm
Lokalizacja: Oława
Kontaktowanie:

Post autor: Krzysiek-74 » wt sie 05, 2008 9:15 am

Powiem tak.

Zdziwienie nastąpiło u mnie. Na stronie:http://www.autolada.hg.pl/index_m.html, serwisu bodaj najbardziej rozgarnietego i przygotowanego do obsługi NIVEK i Ładzianek wszelkiej maści, jest tabela kodowa "od 13". Taką tabelę podał również Qbosh.

Trochę dziwne jest dla mnie oznaczenie NIVA 1.7TBi 101. Szczerze, to pierwszy raz z takowym się spotykam. Do tej pory to 1,7SPI lub MPI i to wszystko !! :o

Radzę zadzwonić koledze do Autołady i zasięgnąć języka. Oczywiście informacją podzielić się później na forum :wink: :)2

Czekamy z niecierpliwością :)4
:)4 :)4

Awatar użytkownika
Krzysiek-74
Posty: 1853
Rejestracja: wt kwie 24, 2007 2:09 pm
Lokalizacja: Oława
Kontaktowanie:

Post autor: Krzysiek-74 » wt sie 05, 2008 9:43 pm

I jak tu nie wierzyć w uczącą potęgę netu !! Po wpisaniu do wyszukiwarki, okazali się, że TBi to to samo co SPI !! :o .

Więc przynajmniej częściowo tajemnica wyjaśniona. Ale ta "12", to dalej czarna magia :wink: :D

Tak to jest, jak człowiek po "biol-chemie" :)21

Dla całkowitego rozjaśnienia licznych wersji, zapodaję ich zestawienie:
http://www.lsdonline.co.za/ladaniva/

Awatar użytkownika
androx1
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 64
Rejestracja: ndz mar 16, 2008 5:56 pm
Lokalizacja: podlasie

Post autor: androx1 » śr sie 06, 2008 12:23 am

Coś mi się zdaje, że to:
12 No spark pulses at CPU or else good system, no codes
można przetłumaczyć jako"
12 Brak impulsów w CPU lub system sprawny, brak kodów.

Czyżby błąd 12 oznaczał brak błędu ? :o
Tylko dlaczego przerywa silnik i wówczas właśnie zapała się lampka Check engine ?
A może to tłumaczenie jest niewłaściwe ?

Chyba pojadę do ASO, tylko obawiam się ( a nasłuchałem i naczytałem o takich wypadkach ), że mi powymieniają co tylko sie da. Nie dość, że kupę zapłacę to jeszcze efekt może być nieznany ...

Awatar użytkownika
Krzysiek-74
Posty: 1853
Rejestracja: wt kwie 24, 2007 2:09 pm
Lokalizacja: Oława
Kontaktowanie:

Post autor: Krzysiek-74 » śr sie 06, 2008 10:31 am

Ten Błąd i jego tłumaczenie, to istna nieścisłość, niestety :-? . Jedno, jakby drugie wykluczało :o .
Wyjaśniając do końca skróty CPU oznacza komputer, po prostu.
Zastanawia mnie fakt, dlaczego w innych dostępnych źródłach, nie ma kodu 12 ??

Może obwód lampki Check engine, się zwalił ??

Proponuję umówić się w Autołada i pojechać. W Modlnicy znają się na rzeczy i kitu nie wciskają. Sam się długo czaiłem na wizytę u nich, chociaż we Wrocku, jest też serwis z kompem do Łady, ale ich fachowość pominę.

Po podpięciu kompa w NIVIE w Modlnicy, od razu okazało się, zę czujnik temp. płynu walnięty. Mieli na miejscu i wymienili. Koszt jak pisałem. Ogólnie zdiagnozowali brykę i wyszło OK.

Jestem bardzo zadowolony z ich podejścia do klienta. Zresztą inni bywalcy, raczej też nie mają nic do zarzucenia.
Cenowo jest przyzwoicie również.
pzdr - Krzysiek

Awatar użytkownika
mql
 
 
Posty: 215
Rejestracja: śr sie 31, 2005 3:28 pm
Lokalizacja: Zawiercie

Post autor: mql » wt sie 12, 2008 9:07 pm

W książce WKiŁ do Łady 2107, w nowym wydaniu, jest rozdział o silniku 1,7i z dobrym, napisanym zrozumiałą polszczyzną spisem kodów.
Wszystkie kody są powtarzane trzykrotnie.
Np. dla błędu 34 zobaczymy najpierw:
* **, * **, * **, czyli 12 - co oznacza włączony zapłon i elektronikę a nie uruchomiony silnik,
a po chwili:
*** ****, *** ****, *** ****, czyli kod błędu 34.
I tak w kółko Macieju.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Łada Niva”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości