patent testu komputera // MIT czy FAJNA SPRAWA???
Moderator: Albert_N
patent testu komputera // MIT czy FAJNA SPRAWA???
podobno podkreslam podobno mozna wykryc błedy w komputerze poprzez zmostkowanie dwóch bezpieczników (jeszcze nie wiem których) i przekerecenie zapłonu kortrolka check engin bedzie mrygała zliczając mrygnięcia w tabelach sprawdza sie odpowiadająca liczbie mrygnieć kod ustreki. takie tabelki i dokładny opis podobno mozna znaleźć w necie. czy ktos cos blizej wie na ten temat???
owszem - jest to mozliwe - dokładny opis jest tutaj:
http://www.turbo-nutter.com/niva_tbi.pdf
Działa dla monowtrysku Gm - więc nie mit;-)
poniewaz opis w dialekcie
- więc w skrócie:
1. Bierzemy spinacz i robimy z niego U
2. Znajdujemy gniazdo serwisowe lewa strona przy drzwiach nad kompem - jest skrzynka 3 bezpiecznikow i zlacze diagnostyczne
3. w złączu diagnostycznym wtykamy spinacz w ostatnie 2 dziurki w górnym rzędzie od strony silnika ( w powyzszym podf jest na rysunku )
4. przekręcamy zapłon - bez uruchamiania silnika -kontrolka CE zaczyna migać - długie włączenie to 10, krótkie to jedności. Potem długa przerwa i od nowa.
wtyczka
o o o o x x
o o o o o o ->silnik
x - tutaj trzeba zmostkować
Kody błedów:
KOD O P I S
13 brak sygnału czujnika tlenu
14 temperatura płynu chłodzącego (niskie napięcie sygnału)
15 temperatura płynu chłodzącego (wysokie napięcie sygnału)
21 zawyżone napięcie z czujnika położenia przepustnicy
22 zaniżone napięcie z czujnika położenia przepustnicy
23 zawyżone napięcie z czujnika temperatury powietrza
24 brak sygnału czujnika prędkości samochodu
25 zaniżone napięcie z czujnika temperatury powietrza
33 zawyżone napięcie z czujnika ciśnienia atmosferycznego
34 zaniżone napięcie z czujnika ciśnienia atmosferycznego
35 błąd czujnika wału korbowego na biegu jałowym
42 usterka obwodu sterowania zapłonem
44 za ubogi skład mieszanki
45 za bogaty skład mieszanki
51 błąd pamięci płytki kalibrującej EBU
53 zawyżone napięcie układu zasilania
54 zaniżone lub zawyżone napięcie oktan - korektor
55 błąd komputera
jakby co gdzies mam jeszcze karte diagnostyczną z ustawieniami - moge pchnąć na meila.Pozdrawiam i powodzenia
http://www.turbo-nutter.com/niva_tbi.pdf
Działa dla monowtrysku Gm - więc nie mit;-)
poniewaz opis w dialekcie

1. Bierzemy spinacz i robimy z niego U
2. Znajdujemy gniazdo serwisowe lewa strona przy drzwiach nad kompem - jest skrzynka 3 bezpiecznikow i zlacze diagnostyczne
3. w złączu diagnostycznym wtykamy spinacz w ostatnie 2 dziurki w górnym rzędzie od strony silnika ( w powyzszym podf jest na rysunku )
4. przekręcamy zapłon - bez uruchamiania silnika -kontrolka CE zaczyna migać - długie włączenie to 10, krótkie to jedności. Potem długa przerwa i od nowa.
wtyczka
o o o o x x
o o o o o o ->silnik
x - tutaj trzeba zmostkować
Kody błedów:
KOD O P I S
13 brak sygnału czujnika tlenu
14 temperatura płynu chłodzącego (niskie napięcie sygnału)
15 temperatura płynu chłodzącego (wysokie napięcie sygnału)
21 zawyżone napięcie z czujnika położenia przepustnicy
22 zaniżone napięcie z czujnika położenia przepustnicy
23 zawyżone napięcie z czujnika temperatury powietrza
24 brak sygnału czujnika prędkości samochodu
25 zaniżone napięcie z czujnika temperatury powietrza
33 zawyżone napięcie z czujnika ciśnienia atmosferycznego
34 zaniżone napięcie z czujnika ciśnienia atmosferycznego
35 błąd czujnika wału korbowego na biegu jałowym
42 usterka obwodu sterowania zapłonem
44 za ubogi skład mieszanki
45 za bogaty skład mieszanki
51 błąd pamięci płytki kalibrującej EBU
53 zawyżone napięcie układu zasilania
54 zaniżone lub zawyżone napięcie oktan - korektor
55 błąd komputera
jakby co gdzies mam jeszcze karte diagnostyczną z ustawieniami - moge pchnąć na meila.Pozdrawiam i powodzenia

wow
zaoszczędzę na wizytach u mechanika 
A co, jak błędów jest więcej? Kody pojawiają się pod rząd?
Dopisane:
I co mam zrobić, jeśli permanentnie mam błędy zbyt niskiego napięcia na czujnikach? Mozna to jakoś wyłączyć? W sumie przywykłem już do ciągla świecącej kontrolki Check Engine


A co, jak błędów jest więcej? Kody pojawiają się pod rząd?
Dopisane:
I co mam zrobić, jeśli permanentnie mam błędy zbyt niskiego napięcia na czujnikach? Mozna to jakoś wyłączyć? W sumie przywykłem już do ciągla świecącej kontrolki Check Engine

Pozdrawiam, A-d-i-k
________
Łada NIVA 1,7i 03/04' + LPG sekwencja... piykna, że hej!
________
Łada NIVA 1,7i 03/04' + LPG sekwencja... piykna, że hej!
nie miga bo sądząc po podpisie to twoja nieviasta to juz na wielowtrysku jest - moj opis tyczy się monowtrysku GM. Mam wraznie ze montowany byla jakos w latach 96 - 99 pozniejsze to juz bardziej skomplikowane wtryski wielopunktowe a co za tym idzie inszy dolot i wiecej drucikw dookoła;-)a-d-i-k pisze:Polazłem ze spinaczem do auta i nie mruga tak, jak powinno. Nie wiem czemu
co do wielu kodow - niestety nie wiem jak to jest - poki co mam tylko kod 21 - czyli zawyżone napiecie
a co do za niskich napiec - moze gdzies coś nie styka - zwlaszcza jak cokolwiek lutowane było ...
Odczytałem przy pomocy spinacza kod z kompa (1,7 SPI). Wyszło 12.
W wersji angielskiej napisano tak:
Code Explanation
12 No spark pulses at CPU or else good system, no codes
Czy ktoś wie o co tu chodzi ?
A objawy (na gazie i benzynie) są takie, że auto po wciśnięciu padału gazu na około 1/3 zakresu - przerywa. Na benzynie to nawet nieźle wtedy szrpie. Po dalszym wciśnieciu gazu - objawy ustają. Ale taka jazda jest uciążliwa, szczególnie na benzynie: albo ostro pędzę z wciśnietym gazem albo prawie hamuję silnikiem na malutkim gazie bo po środku zakresu - przerywa i szarpie. Na gazie jest lepiej ale też przerywa.
Może ktoś ma pomysł na przyczynę ?
W wersji angielskiej napisano tak:
Code Explanation
12 No spark pulses at CPU or else good system, no codes
Czy ktoś wie o co tu chodzi ?
A objawy (na gazie i benzynie) są takie, że auto po wciśnięciu padału gazu na około 1/3 zakresu - przerywa. Na benzynie to nawet nieźle wtedy szrpie. Po dalszym wciśnieciu gazu - objawy ustają. Ale taka jazda jest uciążliwa, szczególnie na benzynie: albo ostro pędzę z wciśnietym gazem albo prawie hamuję silnikiem na malutkim gazie bo po środku zakresu - przerywa i szarpie. Na gazie jest lepiej ale też przerywa.
Może ktoś ma pomysł na przyczynę ?
- bartekbp01
-
- Posty: 1404
- Rejestracja: sob cze 24, 2006 10:30 pm
- Lokalizacja: Kraków/Oslo
- Krzysiek-74
- Posty: 1853
- Rejestracja: wt kwie 24, 2007 2:09 pm
- Lokalizacja: Oława
- Kontaktowanie:
Popatrz tu: http://www.turbo-nutter.com/niva_tbi.pdfKrzysiek-74 pisze:Kody zaczynają się od : 13![]()
Więc spróbuj może jeszcze raz policzyć "piki"![]()
U mnie, podobne objawy były, mam tylko benzynę i okazało się , że czujnik temperatury płynu chłodzącego był walnięty.
Koszt to około 30 zł za sam czujnik.
Owocnego "dochodzenia"
kody zaczynaja się od 12. A z liczeniem do dwóch jeszcze radzę sobie

Zadziwiające jest to, co napisałeś o czujniku płynu chłodzącego ! Czy naprawdę daje takie objawy ? Dodam, że u mnie przerywa i na zimnym i na gorącym silniku. Podejrzewam przepływomierz, ale ten kod 12 ... Nie pasuje do przepływomierza.
- Krzysiek-74
- Posty: 1853
- Rejestracja: wt kwie 24, 2007 2:09 pm
- Lokalizacja: Oława
- Kontaktowanie:
Powiem tak.
Zdziwienie nastąpiło u mnie. Na stronie:http://www.autolada.hg.pl/index_m.html, serwisu bodaj najbardziej rozgarnietego i przygotowanego do obsługi NIVEK i Ładzianek wszelkiej maści, jest tabela kodowa "od 13". Taką tabelę podał również Qbosh.
Trochę dziwne jest dla mnie oznaczenie NIVA 1.7TBi 101. Szczerze, to pierwszy raz z takowym się spotykam. Do tej pory to 1,7SPI lub MPI i to wszystko
Radzę zadzwonić koledze do Autołady i zasięgnąć języka. Oczywiście informacją podzielić się później na forum
Czekamy z niecierpliwością

Zdziwienie nastąpiło u mnie. Na stronie:http://www.autolada.hg.pl/index_m.html, serwisu bodaj najbardziej rozgarnietego i przygotowanego do obsługi NIVEK i Ładzianek wszelkiej maści, jest tabela kodowa "od 13". Taką tabelę podał również Qbosh.
Trochę dziwne jest dla mnie oznaczenie NIVA 1.7TBi 101. Szczerze, to pierwszy raz z takowym się spotykam. Do tej pory to 1,7SPI lub MPI i to wszystko


Radzę zadzwonić koledze do Autołady i zasięgnąć języka. Oczywiście informacją podzielić się później na forum


Czekamy z niecierpliwością



- Krzysiek-74
- Posty: 1853
- Rejestracja: wt kwie 24, 2007 2:09 pm
- Lokalizacja: Oława
- Kontaktowanie:
I jak tu nie wierzyć w uczącą potęgę netu
Po wpisaniu do wyszukiwarki, okazali się, że TBi to to samo co SPI
.
Więc przynajmniej częściowo tajemnica wyjaśniona. Ale ta "12", to dalej czarna magia
Tak to jest, jak człowiek po "biol-chemie"
Dla całkowitego rozjaśnienia licznych wersji, zapodaję ich zestawienie:
http://www.lsdonline.co.za/ladaniva/



Więc przynajmniej częściowo tajemnica wyjaśniona. Ale ta "12", to dalej czarna magia


Tak to jest, jak człowiek po "biol-chemie"

Dla całkowitego rozjaśnienia licznych wersji, zapodaję ich zestawienie:
http://www.lsdonline.co.za/ladaniva/
Coś mi się zdaje, że to:
12 No spark pulses at CPU or else good system, no codes
można przetłumaczyć jako"
12 Brak impulsów w CPU lub system sprawny, brak kodów.
Czyżby błąd 12 oznaczał brak błędu ?
Tylko dlaczego przerywa silnik i wówczas właśnie zapała się lampka Check engine ?
A może to tłumaczenie jest niewłaściwe ?
Chyba pojadę do ASO, tylko obawiam się ( a nasłuchałem i naczytałem o takich wypadkach ), że mi powymieniają co tylko sie da. Nie dość, że kupę zapłacę to jeszcze efekt może być nieznany ...
12 No spark pulses at CPU or else good system, no codes
można przetłumaczyć jako"
12 Brak impulsów w CPU lub system sprawny, brak kodów.
Czyżby błąd 12 oznaczał brak błędu ?

Tylko dlaczego przerywa silnik i wówczas właśnie zapała się lampka Check engine ?
A może to tłumaczenie jest niewłaściwe ?
Chyba pojadę do ASO, tylko obawiam się ( a nasłuchałem i naczytałem o takich wypadkach ), że mi powymieniają co tylko sie da. Nie dość, że kupę zapłacę to jeszcze efekt może być nieznany ...
- Krzysiek-74
- Posty: 1853
- Rejestracja: wt kwie 24, 2007 2:09 pm
- Lokalizacja: Oława
- Kontaktowanie:
Ten Błąd i jego tłumaczenie, to istna nieścisłość, niestety
. Jedno, jakby drugie wykluczało
.
Wyjaśniając do końca skróty CPU oznacza komputer, po prostu.
Zastanawia mnie fakt, dlaczego w innych dostępnych źródłach, nie ma kodu 12
Może obwód lampki Check engine, się zwalił
Proponuję umówić się w Autołada i pojechać. W Modlnicy znają się na rzeczy i kitu nie wciskają. Sam się długo czaiłem na wizytę u nich, chociaż we Wrocku, jest też serwis z kompem do Łady, ale ich fachowość pominę.
Po podpięciu kompa w NIVIE w Modlnicy, od razu okazało się, zę czujnik temp. płynu walnięty. Mieli na miejscu i wymienili. Koszt jak pisałem. Ogólnie zdiagnozowali brykę i wyszło OK.
Jestem bardzo zadowolony z ich podejścia do klienta. Zresztą inni bywalcy, raczej też nie mają nic do zarzucenia.
Cenowo jest przyzwoicie również.
pzdr - Krzysiek


Wyjaśniając do końca skróty CPU oznacza komputer, po prostu.
Zastanawia mnie fakt, dlaczego w innych dostępnych źródłach, nie ma kodu 12

Może obwód lampki Check engine, się zwalił

Proponuję umówić się w Autołada i pojechać. W Modlnicy znają się na rzeczy i kitu nie wciskają. Sam się długo czaiłem na wizytę u nich, chociaż we Wrocku, jest też serwis z kompem do Łady, ale ich fachowość pominę.
Po podpięciu kompa w NIVIE w Modlnicy, od razu okazało się, zę czujnik temp. płynu walnięty. Mieli na miejscu i wymienili. Koszt jak pisałem. Ogólnie zdiagnozowali brykę i wyszło OK.
Jestem bardzo zadowolony z ich podejścia do klienta. Zresztą inni bywalcy, raczej też nie mają nic do zarzucenia.
Cenowo jest przyzwoicie również.
pzdr - Krzysiek
W książce WKiŁ do Łady 2107, w nowym wydaniu, jest rozdział o silniku 1,7i z dobrym, napisanym zrozumiałą polszczyzną spisem kodów.
Wszystkie kody są powtarzane trzykrotnie.
Np. dla błędu 34 zobaczymy najpierw:
* **, * **, * **, czyli 12 - co oznacza włączony zapłon i elektronikę a nie uruchomiony silnik,
a po chwili:
*** ****, *** ****, *** ****, czyli kod błędu 34.
I tak w kółko Macieju.
Wszystkie kody są powtarzane trzykrotnie.
Np. dla błędu 34 zobaczymy najpierw:
* **, * **, * **, czyli 12 - co oznacza włączony zapłon i elektronikę a nie uruchomiony silnik,
a po chwili:
*** ****, *** ****, *** ****, czyli kod błędu 34.
I tak w kółko Macieju.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości