Chevrolet Niva
Moderator: Albert_N
Chevrolet Niva
Czy macie jakiś opis tego sprzętu. Czy można go kupic w kraju ? A może ktoś już jeżdzi taką Nivką - jakie wrażenia
Jest, jest. Ruscy sie z GM dogadali i zrobili cosik co (przynajmniej mi) przypomina witarke. Ciekaw jestem tylko jak z jakością wykonania.
O tu macie: http://www.avtocompozit.ru/vaz/chevi.html#
O tu macie: http://www.avtocompozit.ru/vaz/chevi.html#
Re: Chevrolet Niva
N14 pisze:Czy macie jakiś opis tego sprzętu. Czy można go kupic w kraju ? A może ktoś już jeżdzi taką Nivką - jakie wrażenia
Mam nadzieje że aż tak cie nie zauroczyła ta ka kupa na kołach że chcesz
ją kupić ?
SZANUJ LAS!...bo i ty mozesz zostac kiedys partyzantem!
Kupić tego nie chcę , ale jak na ruskich to niesłychany postęp . Ciekaw jestem jak to wygląda z bliska i jak jeździ. Znalazłem takie info http://www.geocities.com/MotorCity/Downs/3673/2123.html
-
- Posty: 380
- Rejestracja: śr maja 28, 2003 10:33 pm
- Lokalizacja: Warszawa
widzialem to z bliska wykonanie tak samo dobre jak wszystko u ruchowN14 pisze:Kupić tego nie chcę , ale jak na ruskich to niesłychany postęp . Ciekaw jestem jak to wygląda z bliska i jak jeździ. Znalazłem takie info http://www.geocities.com/MotorCity/Downs/3673/2123.html
Mnie tylko zastanawiaja takie stwierdzenia
"jak na ruskich to ...."
Tacy ruscy to juz w swoim zywocie zrobili pare ciekawych konstrukcji, ktore spisuja sie po dzien dzisiejszy a u Nas wskazcie mi choc 10% z ruskich osiagniec ktory moze im dorownac. Ja na palcach policze, z czego polowa na licencji.
Co do Lady/Chevroleta to mam gdzies ciekawy opis.
"jak na ruskich to ...."
Tacy ruscy to juz w swoim zywocie zrobili pare ciekawych konstrukcji, ktore spisuja sie po dzien dzisiejszy a u Nas wskazcie mi choc 10% z ruskich osiagniec ktory moze im dorownac. Ja na palcach policze, z czego polowa na licencji.
Co do Lady/Chevroleta to mam gdzies ciekawy opis.
FORTITUDINE VINCIMUS
Lada Niva II/Chevrolet Niva.
Nazywam ja pewnego rodzaju wybrykiem, milosci amerykansko-rosyjskiej, ktora wiadomo od lat jest burzliwa i goraca zarazem. Miejscem zrodzenia sie uczucia jest to samo miejsce gdzie powstaje dotychczasowy pojazd - Togliatti. Owoc:
- 25 cm wiecej na dlugosc,
- 3 osoby na tylnej kanapie,
- tylna kanapa sklada sie i dzieli w stosunku 2/3 - 1/3,
- silnik narazie 1,7i, pozniej diesel i benzyna 1,8 z Opla
- zmienieona deska rozdzielcza wszystko pod reka,
- dwie dzwignie zmiany przelozen,
- poduszki powietrzne,
- dodatkowe uchwyty pomocne przy wsiadaniu,
- piec drzwi,
- podzespoly ze starego modelu,
- duzo schowkow i poprawiona jakosc wykonania.
Samochod zostal poprawiony w wielu miejscach. We Francji dano mu stosunkowo wysokie noty.
Nazywam ja pewnego rodzaju wybrykiem, milosci amerykansko-rosyjskiej, ktora wiadomo od lat jest burzliwa i goraca zarazem. Miejscem zrodzenia sie uczucia jest to samo miejsce gdzie powstaje dotychczasowy pojazd - Togliatti. Owoc:
- 25 cm wiecej na dlugosc,
- 3 osoby na tylnej kanapie,
- tylna kanapa sklada sie i dzieli w stosunku 2/3 - 1/3,
- silnik narazie 1,7i, pozniej diesel i benzyna 1,8 z Opla
- zmienieona deska rozdzielcza wszystko pod reka,
- dwie dzwignie zmiany przelozen,
- poduszki powietrzne,
- dodatkowe uchwyty pomocne przy wsiadaniu,
- piec drzwi,
- podzespoly ze starego modelu,
- duzo schowkow i poprawiona jakosc wykonania.
Samochod zostal poprawiony w wielu miejscach. We Francji dano mu stosunkowo wysokie noty.
FORTITUDINE VINCIMUS
O nowej Niviastej to już się słyszało (i widziało zdjęcia) od jakiś pięciu lat za nim doszło do mariażu z koncernem GM. Myślę że jest to autorska konstrukcja rosjan. Nigdzie nie spotkalem danych dot. parametrów technicznych tego auta. Ze zdjęć z podanej wcześniej strony można jednak wiele wywnioskować. Karoseria jaka jest , każdy widzi
, mnie się podoba. Ma trochę większy rostaw osi więc może nie będzie miała tędęcji do galopowania (bo to największa bolączka w naszych Niviastych). Silnik jaki jest trudno powiedziec, widać tylko nowy układ dolotowy (wielopunktowy wtrysk?), ale ani więcej koni, ani momentu obrotowego. Acha, ustawiony wzdłuż, więc tradycyjny napęd a nie jakieś visko dołączane na tylna oś.
Zawias: przód ewidentnie bez zmian od naszej (nawet przeguby). Ciekawe tylko czy ma wspomaganie i tarcze wentylowane ?
Tył to samo, jedyna zmiana to mocowanie amortyzatorów, przesunali je na bok w pobliże kół. Jeżeli codzi o prześwit to ze zdjęć nie wygląda to żle, a jego obniżenie wynika raczej z zastosowania opon o niskim profilu. Z tego co widać nadkola spokojnie są w stanie przyjąć znacznie większe koła.
Napęd: tu widać największe zmiany. Skrzynia biegów ta sama (chrakterystyczne skośne ustawienie lewarka) natomiast skrzynia rozdzielcza to nowość. Rzuca się w oczy jedna wajcha do jej obsługi. Trudno powiedzieć co to oznacza. Myślę że napęd jest dalej stały na 4 koła (bo nie widać żadnych sprzęgiełek w przednich piastach) i chwała im za to. Mogli połączyć obsługę blokady i redukcji w jednym lewarku ( tak jak w LR lub Pajero) lub też w ogóle zrezygnować z centralnej blokady dyfra na rzecz blokowania go stopniwo viskozą. Jest to zagadka. Ciekawe też czemu odsuneli całą skrzynke redukcyjną ku tyłowi? Pozostaje też zagadką czy te zmiany doprowadziły do wyciszenia jej pracy? A może cala jest wzięta z pułek GM?
Generalnie auto mi się podoba i chętnie dokonał bym jazd próbnych
Pozdrawiam ATON

Zawias: przód ewidentnie bez zmian od naszej (nawet przeguby). Ciekawe tylko czy ma wspomaganie i tarcze wentylowane ?
Tył to samo, jedyna zmiana to mocowanie amortyzatorów, przesunali je na bok w pobliże kół. Jeżeli codzi o prześwit to ze zdjęć nie wygląda to żle, a jego obniżenie wynika raczej z zastosowania opon o niskim profilu. Z tego co widać nadkola spokojnie są w stanie przyjąć znacznie większe koła.
Napęd: tu widać największe zmiany. Skrzynia biegów ta sama (chrakterystyczne skośne ustawienie lewarka) natomiast skrzynia rozdzielcza to nowość. Rzuca się w oczy jedna wajcha do jej obsługi. Trudno powiedzieć co to oznacza. Myślę że napęd jest dalej stały na 4 koła (bo nie widać żadnych sprzęgiełek w przednich piastach) i chwała im za to. Mogli połączyć obsługę blokady i redukcji w jednym lewarku ( tak jak w LR lub Pajero) lub też w ogóle zrezygnować z centralnej blokady dyfra na rzecz blokowania go stopniwo viskozą. Jest to zagadka. Ciekawe też czemu odsuneli całą skrzynke redukcyjną ku tyłowi? Pozostaje też zagadką czy te zmiany doprowadziły do wyciszenia jej pracy? A może cala jest wzięta z pułek GM?
Generalnie auto mi się podoba i chętnie dokonał bym jazd próbnych

Pozdrawiam ATON
Nivką też można
Z wykonaniem są na bakier.Kamel pisze:Mnie tylko zastanawiaja takie stwierdzenia
"jak na ruskich to ...."
Tacy ruscy to juz w swoim zywocie zrobili pare ciekawych konstrukcji, ktore spisuja sie po dzien dzisiejszy a u Nas wskazcie mi choc 10% z ruskich osiagniec ktory moze im dorownac. Ja na palcach policze, z czego polowa na licencji.

A w Polsce, to podziękujmy naszym politykom, przecież nikomu nie było dane nawet podjęcie próby skonstruowania czegoś takiego.A napewno byśmy zrobili, bo Polak potrafi.

P.S.
Tak mi sie przypomniało ,ze Łada to też przecież licencyjny wynalazek, jakby nie było.
Znalazłem test porównawczy Nivki starej 5D i KIA Sportage z Chevroletem . Wydaje się że jeżeli rzeczywiście zamontują diesel Opla to będzie całkiem niezły sprzęt
http://www.autoreview.ru/new_site/year2 ... niva/1.htm
Na stronie Autoświatu ktoś napisał że ma nową Nivkę i jest narazie OK ( po wymianie opon) . niestety nie podał kontaktu aby go odpytać o wiecej informacji.
http://www.autoreview.ru/new_site/year2 ... niva/1.htm
Na stronie Autoświatu ktoś napisał że ma nową Nivkę i jest narazie OK ( po wymianie opon) . niestety nie podał kontaktu aby go odpytać o wiecej informacji.
I robimyGrabo pisze:A w Polsce, to podziękujmy naszym politykom, przecież nikomu nie było dane nawet podjęcie próby skonstruowania czegoś takiego.A napewno byśmy zrobili, bo Polak potrafi.![]()

Ale nie u nas i nie dla naszych

bo w tym qu...wa kraju to się nie da ....
np. http://www.bobcat.com
maszyny znane i stosowane na całym świecie, a to "nasz" wyrób,
projekt chłopaków z politechniki (firmę też chyba oni założyli)
I zawieszenie do pojazdu księżycowego też było "nasze"

Nawet daaaawno temu projektant prowadził wykłady na wydziale SIMR PW
itd. itd.

WALIS
już nie NIVA'84 ;-(
już nie NIVA'84 ;-(
Co do polskich osiagniec to Honker moze spokojnie konkurowac z uazem.Grabo pisze:Z wykonaniem są na bakier.Kamel pisze:Mnie tylko zastanawiaja takie stwierdzenia
"jak na ruskich to ...."
Tacy ruscy to juz w swoim zywocie zrobili pare ciekawych konstrukcji, ktore spisuja sie po dzien dzisiejszy a u Nas wskazcie mi choc 10% z ruskich osiagniec ktory moze im dorownac. Ja na palcach policze, z czego polowa na licencji.Ta Niwka też pewnie nie lepsza, choć wygląda obiecująco, tak zachodnio.
A w Polsce, to podziękujmy naszym politykom, przecież nikomu nie było dane nawet podjęcie próby skonstruowania czegoś takiego.A napewno byśmy zrobili, bo Polak potrafi.
P.S.
Tak mi sie przypomniało ,ze Łada to też przecież licencyjny wynalazek, jakby nie było.
A przy okazji chcialem dodac ze byly proby zbudowania kilku ciekawych 4x4 tylko ze faktycznie nikt z gory nie byl zainteresowany ich rozwojem.
Ot taki kraj zamiast zrobic swoje lepiej kupic czyjesc ale jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o szmal

Niva nivie nierowna.
Beda robic dwie "wersje": jedna na swoj rynek, gdzie 98% czesci bedzie rosyjskich (ze wzgledu na cene) i druga eksportowa gdzie rosyjskich czesci bedzie 68%. Do tej eksportowej ma isc silnik 1.8 od GM i inna skrzynia biegow, ABS i temu podemne wynalazki. W zaleznosci od kraju do ktorego bedzie eksportowana mozliwe ze bedzie to albo Lada albo Chevrolet albo Daewoo.

Beda robic dwie "wersje": jedna na swoj rynek, gdzie 98% czesci bedzie rosyjskich (ze wzgledu na cene) i druga eksportowa gdzie rosyjskich czesci bedzie 68%. Do tej eksportowej ma isc silnik 1.8 od GM i inna skrzynia biegow, ABS i temu podemne wynalazki. W zaleznosci od kraju do ktorego bedzie eksportowana mozliwe ze bedzie to albo Lada albo Chevrolet albo Daewoo.


Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość