Chevrolet Niva

wszystko o niwce

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
N14
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 13
Rejestracja: czw gru 25, 2003 12:55 pm

Chevrolet Niva

Post autor: N14 » czw gru 25, 2003 1:06 pm

Czy macie jakiś opis tego sprzętu. Czy można go kupic w kraju ? A może ktoś już jeżdzi taką Nivką - jakie wrażenia

Kangur
Posty: 409
Rejestracja: wt cze 17, 2003 7:24 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: Kangur » czw gru 25, 2003 4:02 pm

A jak to "coś" wygląda. :o :o :)5
Można prosić o fotki, linki?

wrc
 
 
Posty: 237
Rejestracja: śr cze 11, 2003 8:27 am
Lokalizacja: szczecin

Post autor: wrc » czw gru 25, 2003 7:54 pm

a jest cos takiego? moze to jakas literowka lub inna zmota.

Awatar użytkownika
Kuszman
Posty: 1824
Rejestracja: pn lip 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kuszman » czw gru 25, 2003 8:44 pm

Jest, jest. Ruscy sie z GM dogadali i zrobili cosik co (przynajmniej mi) przypomina witarke. Ciekaw jestem tylko jak z jakością wykonania.

O tu macie: http://www.avtocompozit.ru/vaz/chevi.html#

Awatar użytkownika
misio
Posty: 690
Rejestracja: sob cze 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: misio » czw gru 25, 2003 9:56 pm

początkowo to ta furka miała się nazywać Lada Niva II ale ruscy zastosowali ścieme marketingową i rzucili nazwe Chevrolet
Suzuki sj413 `85 nie motane :)21

Kraus
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 72
Rejestracja: wt kwie 01, 2003 8:00 pm
Lokalizacja: Podbeskidzie

Re: Chevrolet Niva

Post autor: Kraus » czw gru 25, 2003 10:34 pm

N14 pisze:Czy macie jakiś opis tego sprzętu. Czy można go kupic w kraju ? A może ktoś już jeżdzi taką Nivką - jakie wrażenia

Mam nadzieje że aż tak cie nie zauroczyła ta ka kupa na kołach że chcesz
ją kupić ?
SZANUJ LAS!...bo i ty mozesz zostac kiedys partyzantem!

Awatar użytkownika
Albert_N
     
     
Posty: 4695
Rejestracja: pt lut 08, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Albert_N » pt gru 26, 2003 12:39 am

najlepsze sa dobres, tare fele z nivy w tym wozidelku :)21
Mnie ono przypomina ravy i te inne szity. Ale zawsze to postep :wink:
Pozdrawiam, Albert
Suzuki SJ 413 1,3 SOLD
Mitsubishi L300 4x4
CRX 1.6 ED9

Awatar użytkownika
leszek
 
 
Posty: 3337
Rejestracja: ndz mar 02, 2003 10:39 pm
Lokalizacja: Żywiec
Kontaktowanie:

Post autor: leszek » pt gru 26, 2003 11:30 am

jak na ruskich ładna ściema 8)

Awatar użytkownika
N14
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 13
Rejestracja: czw gru 25, 2003 12:55 pm

Post autor: N14 » pt gru 26, 2003 2:34 pm

Kupić tego nie chcę , ale jak na ruskich to niesłychany postęp . Ciekaw jestem jak to wygląda z bliska i jak jeździ. Znalazłem takie info http://www.geocities.com/MotorCity/Downs/3673/2123.html

Przemek wawa
Posty: 380
Rejestracja: śr maja 28, 2003 10:33 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Przemek wawa » pt gru 26, 2003 7:10 pm

zdecydowanie to ja nie bede tym jezdzil. ale przystepna cena w wysokosci od 19.000 do 20.000 EUR napewno zacheci pozostalych ... :)21 . W Bundesrepublike oczywiscie :wink: . Co do opisu technicznego, to ma 2 pary drzwi i mniejszy przeswit pod mostami niz starsze modele... :)21
pozdrawiam,
YJ 4.0

Awatar użytkownika
misio
Posty: 690
Rejestracja: sob cze 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: misio » pt gru 26, 2003 8:33 pm

gdzieś czytałem że całe przeniesienie napędu i silnik są włożone ze starej nivy także ruscy zrobili tylko nową karoserię
Suzuki sj413 `85 nie motane :)21

trojkat
 
 
Posty: 268
Rejestracja: sob lis 29, 2003 10:39 am

Post autor: trojkat » pt gru 26, 2003 10:41 pm

N14 pisze:Kupić tego nie chcę , ale jak na ruskich to niesłychany postęp . Ciekaw jestem jak to wygląda z bliska i jak jeździ. Znalazłem takie info http://www.geocities.com/MotorCity/Downs/3673/2123.html
widzialem to z bliska wykonanie tak samo dobre jak wszystko u ruchow

Awatar użytkownika
Kamel
 
 
Posty: 802
Rejestracja: pt lut 28, 2003 12:59 am
Lokalizacja: Krakow

Post autor: Kamel » ndz gru 28, 2003 10:59 am

Mnie tylko zastanawiaja takie stwierdzenia

"jak na ruskich to ...."

Tacy ruscy to juz w swoim zywocie zrobili pare ciekawych konstrukcji, ktore spisuja sie po dzien dzisiejszy a u Nas wskazcie mi choc 10% z ruskich osiagniec ktory moze im dorownac. Ja na palcach policze, z czego polowa na licencji.

Co do Lady/Chevroleta to mam gdzies ciekawy opis.
FORTITUDINE VINCIMUS

Awatar użytkownika
Kamel
 
 
Posty: 802
Rejestracja: pt lut 28, 2003 12:59 am
Lokalizacja: Krakow

Post autor: Kamel » ndz gru 28, 2003 11:18 am

Lada Niva II/Chevrolet Niva.
Nazywam ja pewnego rodzaju wybrykiem, milosci amerykansko-rosyjskiej, ktora wiadomo od lat jest burzliwa i goraca zarazem. Miejscem zrodzenia sie uczucia jest to samo miejsce gdzie powstaje dotychczasowy pojazd - Togliatti. Owoc:
- 25 cm wiecej na dlugosc,
- 3 osoby na tylnej kanapie,
- tylna kanapa sklada sie i dzieli w stosunku 2/3 - 1/3,
- silnik narazie 1,7i, pozniej diesel i benzyna 1,8 z Opla
- zmienieona deska rozdzielcza wszystko pod reka,
- dwie dzwignie zmiany przelozen,
- poduszki powietrzne,
- dodatkowe uchwyty pomocne przy wsiadaniu,
- piec drzwi,
- podzespoly ze starego modelu,
- duzo schowkow i poprawiona jakosc wykonania.

Samochod zostal poprawiony w wielu miejscach. We Francji dano mu stosunkowo wysokie noty.
FORTITUDINE VINCIMUS

Awatar użytkownika
ATON
 
 
Posty: 185
Rejestracja: ndz lip 13, 2003 11:40 am
Lokalizacja: Łapanów

Post autor: ATON » pn gru 29, 2003 12:17 am

O nowej Niviastej to już się słyszało (i widziało zdjęcia) od jakiś pięciu lat za nim doszło do mariażu z koncernem GM. Myślę że jest to autorska konstrukcja rosjan. Nigdzie nie spotkalem danych dot. parametrów technicznych tego auta. Ze zdjęć z podanej wcześniej strony można jednak wiele wywnioskować. Karoseria jaka jest , każdy widzi :wink: , mnie się podoba. Ma trochę większy rostaw osi więc może nie będzie miała tędęcji do galopowania (bo to największa bolączka w naszych Niviastych). Silnik jaki jest trudno powiedziec, widać tylko nowy układ dolotowy (wielopunktowy wtrysk?), ale ani więcej koni, ani momentu obrotowego. Acha, ustawiony wzdłuż, więc tradycyjny napęd a nie jakieś visko dołączane na tylna oś.
Zawias: przód ewidentnie bez zmian od naszej (nawet przeguby). Ciekawe tylko czy ma wspomaganie i tarcze wentylowane ?
Tył to samo, jedyna zmiana to mocowanie amortyzatorów, przesunali je na bok w pobliże kół. Jeżeli codzi o prześwit to ze zdjęć nie wygląda to żle, a jego obniżenie wynika raczej z zastosowania opon o niskim profilu. Z tego co widać nadkola spokojnie są w stanie przyjąć znacznie większe koła.
Napęd: tu widać największe zmiany. Skrzynia biegów ta sama (chrakterystyczne skośne ustawienie lewarka) natomiast skrzynia rozdzielcza to nowość. Rzuca się w oczy jedna wajcha do jej obsługi. Trudno powiedzieć co to oznacza. Myślę że napęd jest dalej stały na 4 koła (bo nie widać żadnych sprzęgiełek w przednich piastach) i chwała im za to. Mogli połączyć obsługę blokady i redukcji w jednym lewarku ( tak jak w LR lub Pajero) lub też w ogóle zrezygnować z centralnej blokady dyfra na rzecz blokowania go stopniwo viskozą. Jest to zagadka. Ciekawe też czemu odsuneli całą skrzynke redukcyjną ku tyłowi? Pozostaje też zagadką czy te zmiany doprowadziły do wyciszenia jej pracy? A może cala jest wzięta z pułek GM?
Generalnie auto mi się podoba i chętnie dokonał bym jazd próbnych :)2
Pozdrawiam ATON
Nivką też można

Awatar użytkownika
Kamel
 
 
Posty: 802
Rejestracja: pt lut 28, 2003 12:59 am
Lokalizacja: Krakow

Post autor: Kamel » pn gru 29, 2003 2:10 am

1. Naped jak w starej Nivie
2. Przeswit identyczny
3. Blkada centralna tak
4. Wspomaganie kierownicy tak
FORTITUDINE VINCIMUS

Grabo
Posty: 1977
Rejestracja: czw gru 25, 2003 10:57 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grabo » pn gru 29, 2003 3:33 am

Kamel pisze:Mnie tylko zastanawiaja takie stwierdzenia

"jak na ruskich to ...."

Tacy ruscy to juz w swoim zywocie zrobili pare ciekawych konstrukcji, ktore spisuja sie po dzien dzisiejszy a u Nas wskazcie mi choc 10% z ruskich osiagniec ktory moze im dorownac. Ja na palcach policze, z czego polowa na licencji.
Z wykonaniem są na bakier. :)3 Ta Niwka też pewnie nie lepsza, choć wygląda obiecująco, tak zachodnio.

A w Polsce, to podziękujmy naszym politykom, przecież nikomu nie było dane nawet podjęcie próby skonstruowania czegoś takiego.A napewno byśmy zrobili, bo Polak potrafi. 8)

P.S.
Tak mi sie przypomniało ,ze Łada to też przecież licencyjny wynalazek, jakby nie było.

Awatar użytkownika
N14
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 13
Rejestracja: czw gru 25, 2003 12:55 pm

Post autor: N14 » wt gru 30, 2003 6:47 pm

Znalazłem test porównawczy Nivki starej 5D i KIA Sportage z Chevroletem . Wydaje się że jeżeli rzeczywiście zamontują diesel Opla to będzie całkiem niezły sprzęt

http://www.autoreview.ru/new_site/year2 ... niva/1.htm

Na stronie Autoświatu ktoś napisał że ma nową Nivkę i jest narazie OK ( po wymianie opon) . niestety nie podał kontaktu aby go odpytać o wiecej informacji.

Awatar użytkownika
Walis
  
  
Posty: 206
Rejestracja: wt sty 08, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Milanówek

Post autor: Walis » czw sty 01, 2004 1:42 pm

Grabo pisze:A w Polsce, to podziękujmy naszym politykom, przecież nikomu nie było dane nawet podjęcie próby skonstruowania czegoś takiego.A napewno byśmy zrobili, bo Polak potrafi. 8)
I robimy :)2
Ale nie u nas i nie dla naszych :cry:
bo w tym qu...wa kraju to się nie da ....

np. http://www.bobcat.com
maszyny znane i stosowane na całym świecie, a to "nasz" wyrób,
projekt chłopaków z politechniki (firmę też chyba oni założyli)

I zawieszenie do pojazdu księżycowego też było "nasze" :)21
Nawet daaaawno temu projektant prowadził wykłady na wydziale SIMR PW

itd. itd. :cry:
WALIS
już nie NIVA'84 ;-(

Awatar użytkownika
moralez
    
    
Posty: 2454
Rejestracja: wt lut 11, 2003 5:07 am
Lokalizacja: włocławek

Post autor: moralez » czw sty 01, 2004 3:17 pm

Grabo pisze:
Kamel pisze:Mnie tylko zastanawiaja takie stwierdzenia

"jak na ruskich to ...."

Tacy ruscy to juz w swoim zywocie zrobili pare ciekawych konstrukcji, ktore spisuja sie po dzien dzisiejszy a u Nas wskazcie mi choc 10% z ruskich osiagniec ktory moze im dorownac. Ja na palcach policze, z czego polowa na licencji.
Z wykonaniem są na bakier. :)3 Ta Niwka też pewnie nie lepsza, choć wygląda obiecująco, tak zachodnio.

A w Polsce, to podziękujmy naszym politykom, przecież nikomu nie było dane nawet podjęcie próby skonstruowania czegoś takiego.A napewno byśmy zrobili, bo Polak potrafi. 8)

P.S.
Tak mi sie przypomniało ,ze Łada to też przecież licencyjny wynalazek, jakby nie było.
Co do polskich osiagniec to Honker moze spokojnie konkurowac z uazem.

A przy okazji chcialem dodac ze byly proby zbudowania kilku ciekawych 4x4 tylko ze faktycznie nikt z gory nie byl zainteresowany ich rozwojem.
Ot taki kraj zamiast zrobic swoje lepiej kupic czyjesc ale jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o szmal :(

Awatar użytkownika
wl
 
 
Posty: 1386
Rejestracja: śr lis 06, 2002 4:08 pm
Lokalizacja: YellowDream/Berlin
Kontaktowanie:

Post autor: wl » wt sty 13, 2004 8:01 am

Niva nivie nierowna.
Beda robic dwie "wersje": jedna na swoj rynek, gdzie 98% czesci bedzie rosyjskich (ze wzgledu na cene) i druga eksportowa gdzie rosyjskich czesci bedzie 68%. Do tej eksportowej ma isc silnik 1.8 od GM i inna skrzynia biegow, ABS i temu podemne wynalazki. W zaleznosci od kraju do ktorego bedzie eksportowana mozliwe ze bedzie to albo Lada albo Chevrolet albo Daewoo. :)21
8)

Awatar użytkownika
N14
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 13
Rejestracja: czw gru 25, 2003 12:55 pm

Post autor: N14 » sob sty 17, 2004 8:53 am

Podobno w Polsce mają sprzedawać nowe Nivy w drugiej połowie roku . Motor , skrzymia biegów i napędy takie jak w starej Nivie. Cena ma być wyższa o 40% od obecnej Nivy. Dopiero w przyszłym roku ma sie pojawić diesel ze skrzynią Opla.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Łada Niva”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość