Sprezyny i amory

wszystko o niwce

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
artlab
 
 
Posty: 199
Rejestracja: wt mar 27, 2007 7:13 pm
Lokalizacja: Bog-gorce

Sprezyny i amory

Post autor: artlab » sob cze 23, 2007 12:40 pm

Od czego mili Koledzy radzicie zalozyc sprezyny i amory zeby podnies Niwiasteczke i co by bylo dobrze i tanio :wink:
Nic na chama wszystko młotkiem!!
RR 3,5 V8 Nissan Terano 2 2.7 TD

Awatar użytkownika
jarcion
 
 
Posty: 879
Rejestracja: pt sty 24, 2003 5:16 pm
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: jarcion » sob cze 23, 2007 1:45 pm

a nad grubszymi podkładkami (remontiwne ;-) ) pod sprężyny na początek myślałeś? Jak coś dobierzesz (sprezyny) to się pochwal...
W 160 3,3 TD (wyprawowy)
była niwka (i uaz, i aro też )

Awatar użytkownika
silverstone
 
 
Posty: 1017
Rejestracja: śr wrz 14, 2005 9:47 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: silverstone » sob cze 23, 2007 7:29 pm

Ostatnio założyłem sprężyny oryginalne, buda bez podkładek poszła do góry z tyłu o jakieś 7 cm. Poprzednie nie były jeszcze całkiem klapnięte, a mechaniki twierdzą że sa około zwoju dłuższe niż to kiedyś bywało ??
I Nivowskie amorki mogą być do nich za krótkie. Kolega Michur do takich sprężyn założył amorki Żuka, coby na długość starczyło.

Awatar użytkownika
galeziat
 
 
Posty: 169
Rejestracja: śr mar 09, 2005 3:18 pm
Lokalizacja: Gorczyca (20 km na N-E od Augustowa)
Kontaktowanie:

Post autor: galeziat » sob cze 23, 2007 8:31 pm

Ja mam amortyzatory Delphi do Nivy 1.7 i sprężyny oryginalne (szare z tyłu i czarne z przodu). Auto dźwigło się o 7-8 cm po zmianie sprężyn. Amorki wystarczyły..
Łajka i Łada są nie do zdarcia
http://www.sosnowymlodnik.webpark.pl

Awatar użytkownika
artlab
 
 
Posty: 199
Rejestracja: wt mar 27, 2007 7:13 pm
Lokalizacja: Bog-gorce

Post autor: artlab » sob cze 23, 2007 9:07 pm

galeziat pisze:Ja mam amortyzatory Delphi do Nivy 1.7 i sprężyny oryginalne (szare z tyłu i czarne z przodu). Auto dźwigło się o 7-8 cm po zmianie sprężyn. Amorki wystarczyły..
A ile Kolego taki komplecik kosztuje? :(
Nic na chama wszystko młotkiem!!
RR 3,5 V8 Nissan Terano 2 2.7 TD

Awatar użytkownika
galeziat
 
 
Posty: 169
Rejestracja: śr mar 09, 2005 3:18 pm
Lokalizacja: Gorczyca (20 km na N-E od Augustowa)
Kontaktowanie:

Post autor: galeziat » pn cze 25, 2007 7:34 pm

90 zł za komplet (tył/przód), razem 180 PLN. Nowe doznania gwarantowane!
Łajka i Łada są nie do zdarcia
http://www.sosnowymlodnik.webpark.pl

Awatar użytkownika
galeziat
 
 
Posty: 169
Rejestracja: śr mar 09, 2005 3:18 pm
Lokalizacja: Gorczyca (20 km na N-E od Augustowa)
Kontaktowanie:

Post autor: galeziat » śr cze 27, 2007 8:37 pm

Tzn. 45 za jedną sprężynę, amorek jeszcze 50 za szt.
Łajka i Łada są nie do zdarcia
http://www.sosnowymlodnik.webpark.pl

Awatar użytkownika
artlab
 
 
Posty: 199
Rejestracja: wt mar 27, 2007 7:13 pm
Lokalizacja: Bog-gorce

amorki

Post autor: artlab » śr cze 27, 2007 9:50 pm

galeziat pisze:Tzn. 45 za jedną sprężynę, amorek jeszcze 50 za szt.
Wielkie dzieki za wiadomosci juz bede poszukiwal kompletu. :D
Nic na chama wszystko młotkiem!!
RR 3,5 V8 Nissan Terano 2 2.7 TD

Awatar użytkownika
mentor187
 
 
Posty: 287
Rejestracja: ndz sty 21, 2007 6:25 pm
Lokalizacja: olsztyn

Post autor: mentor187 » czw cze 28, 2007 12:14 am

galeziat pisze:Ja mam amortyzatory Delphi do Nivy 1.7 i sprężyny oryginalne (szare z tyłu i czarne z przodu). Auto dźwigło się o 7-8 cm po zmianie sprężyn. Amorki wystarczyły..
genaeralnie drogie te amory w poronani z org.

Awatar użytkownika
mentor187
 
 
Posty: 287
Rejestracja: ndz sty 21, 2007 6:25 pm
Lokalizacja: olsztyn

Post autor: mentor187 » sob cze 30, 2007 11:58 pm

czy ktos kiedys testował bil B6?w nivie

Awatar użytkownika
artlab
 
 
Posty: 199
Rejestracja: wt mar 27, 2007 7:13 pm
Lokalizacja: Bog-gorce

Post autor: artlab » ndz lip 01, 2007 8:10 pm

mentor187 pisze:czy ktos kiedys testował bil B6?w nivie
a co to wogule jest bil B6?????
Nic na chama wszystko młotkiem!!
RR 3,5 V8 Nissan Terano 2 2.7 TD

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin-Kraków » pn lip 02, 2007 9:21 am

mentor187 pisze:czy ktos kiedys testował bil B6?w nivie
Napewno wszyscy zaloza, zeby podwoic wartosc swoich aut :)
artlab pisze: a co to wogule jest bil B6?????
bil B6 to amortyzatory Bilstein seri B6 w cenie srednio 600-700 zl za szt.
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

Awatar użytkownika
michur
 
 
Posty: 1075
Rejestracja: pt mar 23, 2007 4:50 pm
Lokalizacja: WROCŁAW / KRAKÓW

Post autor: michur » pn lip 02, 2007 9:44 am

Marcin-Kraków pisze:
mentor187 pisze:czy ktos kiedys testował bil B6?w nivie
Napewno wszyscy zaloza, zeby podwoic wartosc swoich aut :)
artlab pisze: a co to wogule jest bil B6?????
bil B6 to amortyzatory Bilstein seri B6 w cenie srednio 600-700 zl za szt.
jam mam z tylu zalozone amory "zuk80+ gumowy apgrejt" sa super...

Awatar użytkownika
mentor187
 
 
Posty: 287
Rejestracja: ndz sty 21, 2007 6:25 pm
Lokalizacja: olsztyn

Post autor: mentor187 » wt lip 03, 2007 8:25 am

Marcin-Kraków pisze:bil B6 to amortyzatory Bilstein seri B6 w cenie srednio 600-700 zl za szt.
cena to inna kwestja, podałes troszke zawyzona, chodzi mi o to czy taki twardy amortyzator nadaje sie do terenówki? w sumie bardzo twardy.

Awatar użytkownika
Sniper
Posty: 2028
Rejestracja: ndz sie 08, 2004 8:11 pm
Lokalizacja: Posen Parkwirtschaft Solatsch
Kontaktowanie:

Post autor: Sniper » wt lip 03, 2007 10:43 am

Ja bym rekomendował - i sam takie założe - bo widziałem (i czułem :) ) jak działaja amortyzatory KYB w nivce i nie tylko w niej - nowe i po kilku latach 8)

Odpowiednio:

do starczej nivki Exel-G (bardziej uniwersalne, i bardziej miękkie - oraz tańsze trochę od Gas-a-Just)

oraz Gas-a-Just do młodszej (docelowo własnie ten model - twardszy od excel G)

ich cena jest znacznie tańsza a do zwykłej nieextremalnej jazdy - średni - lekki teren i po czarnym a także do tzw. Urban Off-Road'u powinny wystarczyć :)2 :D
Ręce precz od GENERAŁA!...
Obrazek

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin-Kraków » wt lip 03, 2007 11:25 am

mentor187 pisze:cena to inna kwestja, podałes troszke zawyzona, chodzi mi o to czy taki twardy amortyzator nadaje sie do terenówki? w sumie bardzo twardy.
Wcale nie zawyzona. To raz, dwa ze to sa amory ktore mozna zrobic takie twarde jak sobie zazyczysz. Z tym ze do Nivy to wg mnie bez sensu.
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

Awatar użytkownika
Krzysiek-74
Posty: 1853
Rejestracja: wt kwie 24, 2007 2:09 pm
Lokalizacja: Oława
Kontaktowanie:

Post autor: Krzysiek-74 » wt wrz 25, 2007 1:41 pm

silverstone pisze:Ostatnio założyłem sprężyny oryginalne, buda bez podkładek poszła do góry z tyłu o jakieś 7 cm. Poprzednie nie były jeszcze całkiem klapnięte, a mechaniki twierdzą że sa około zwoju dłuższe niż to kiedyś bywało ??
I Nivowskie amorki mogą być do nich za krótkie. Kolega Michur do takich sprężyn założył amorki Żuka, coby na długość starczyło.
I Mechaniki mają rację :)2 .
W sobotę wymieniłem właśnie sprężyny na przodzie i muszę stwierdzić:
-rzeczywiście są o zwój dłuższe :o
-są kurewsko twarde :o
-ich wymiana, pomimo odpowiedniego sprzętu, chęci i doświadczeń, wcale nie była taka miła :wink:
Ale się zrobiło i buda poszła w górę około 4-5 cm z przodka.
Więc warto było :)21
Ale i niespodzianki dodatkowe wystąpiły:
-oryginalne amortyzatory są za krótkie, więc patent z Żukiem trzeba będzie sprawdzić.

Awatar użytkownika
mentor187
 
 
Posty: 287
Rejestracja: ndz sty 21, 2007 6:25 pm
Lokalizacja: olsztyn

Post autor: mentor187 » śr wrz 26, 2007 12:07 am

no to jest jakas paranoja jak moga byc założone orginalne sprezyny i orginalne amory i to moze nie pasowac ?? ?? ?? ??

skoro mówisz ze sa dłuzsze o jeden zwój znaczy sie ze to sa do jakiegos innego modelu. np. z silnikiem diesel motor bardziej ciezki wiec sprezynki bardziej docisnie. jakies zaległe stany magazynowe to pchaja jako zwykłe. jedyne logiczne wyjasnienie.

a nivki potrafią byc różne.....

http://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%81ada_Niva


do zachodnich autach jak kupujesz czesci to pytaja o nr vin w ktorym jest wszystko zawarte dlatego ze bardzo czesto róznice wystepuja w zal od rodzaju silnika skrzyni biegów rocznika.
gdy coś jest nie do zrobienia znajdź kogoś kto o tym nie wie, przyjdzie i dokona dzieła :)

Awatar użytkownika
Krzysiek-74
Posty: 1853
Rejestracja: wt kwie 24, 2007 2:09 pm
Lokalizacja: Oława
Kontaktowanie:

Post autor: Krzysiek-74 » śr wrz 26, 2007 6:05 am

mentor187 pisze:no to jest jakas paranoja jak moga byc założone orginalne sprezyny i orginalne amory i to moze nie pasowac ?? ?? ?? ??

skoro mówisz ze sa dłuzsze o jeden zwój znaczy sie ze to sa do jakiegos innego modelu. np. z silnikiem diesel motor bardziej ciezki wiec sprezynki bardziej docisnie. jakies zaległe stany magazynowe to pchaja jako zwykłe. jedyne logiczne wyjasnienie.

a nivki potrafią byc różne.....

http://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%81ada_Niva


do zachodnich autach jak kupujesz czesci to pytaja o nr vin w ktorym jest wszystko zawarte dlatego ze bardzo czesto róznice wystepuja w zal od rodzaju silnika skrzyni biegów rocznika.
Być może masz rację :)2
Ale z radziecką myślą techniczną różnie bywa, trzeba wiedzieć, że może to być efekt "świeżego spojrzenia" jakiegoś projektanta na pracę zawieszenia przedniego NIVY - wersja benzynowa- :wink: , który sobie coś takiego wydumał :o .
W sklepie gosć się pytał , zresztą na etykicie było napisane "pa ruski" do jakich modeli i mój tam był. 8) .

To są te smaczki, których posiadacze zachodnich samochodów nigdy nie doświadczą, przynajmniej nie za te pieniądze !! :)21 :)21 :)21

Awatar użytkownika
Sniper
Posty: 2028
Rejestracja: ndz sie 08, 2004 8:11 pm
Lokalizacja: Posen Parkwirtschaft Solatsch
Kontaktowanie:

Post autor: Sniper » śr wrz 26, 2007 9:32 am

To jakaś ukraińska podróba jest a nie raczej orginał rosyjski 8)

BTW one sa czarne czy szare?
I co to znaczy że ich wymiana mimo doświadczeń wcale nie była miła?? :o

A co do podnoszenia centymetrów to trzeba mieć na uwadze że z każdym centymetrem w górę ( środek ciężkości jeszcze wyżej niż normalnie) zwiększa się prawdopodobieństwo zajścia czegoś takiego:
Obrazek
:)23
Ręce precz od GENERAŁA!...
Obrazek

Awatar użytkownika
Krzysiek-74
Posty: 1853
Rejestracja: wt kwie 24, 2007 2:09 pm
Lokalizacja: Oława
Kontaktowanie:

Post autor: Krzysiek-74 » śr wrz 26, 2007 10:34 am

Co może zrobić wysoko położony środek ciężkości - Wiem. Kilka lat spędzonych w temacie :cysterny i autobusy :wink: 8) .

Sprężyny czarne, z żółtym paskiem. Made in USSR.

Skoro prawie wszystko co można kupić jest podróbą, to gdzie można dostać oryginały ??
Bo z tego co widzę, wszyscy handlują tym samym, czyli podróbkami :o :D

A wymiana nie była taka miła, bo zakładałem inny czas na wymianę, a się wydłużyło. Ale najważniejsza, pogoda ducha :wink: :)2

Awatar użytkownika
mentor187
 
 
Posty: 287
Rejestracja: ndz sty 21, 2007 6:25 pm
Lokalizacja: olsztyn

Post autor: mentor187 » śr wrz 26, 2007 11:46 am

ok panowie jesli sie produkuje podróby to i tak na wzór orginału chociaz dlugosc srednica powinna pasowac.

moga sie róznić twardoscią i wytrzymałościa (wynikajaca z zastosowania innego napewno tańszego materiału) a nie wymiarami na litosc boska no chyba ze produceci są imbecylami.
gdy coś jest nie do zrobienia znajdź kogoś kto o tym nie wie, przyjdzie i dokona dzieła :)

Awatar użytkownika
mentor187
 
 
Posty: 287
Rejestracja: ndz sty 21, 2007 6:25 pm
Lokalizacja: olsztyn

Post autor: mentor187 » śr wrz 26, 2007 12:01 pm

a co powiecie na to :)
nivka wysoko stoi seryjnie nie jest położona na glebie :)

http://pl.youtube.com/watch?v=GayAxCzCtTw


sprężyny białe jak widać :) odpowiedni tor jazdy poprostu :)

oczywiscie nie oszukasz praw fizyki zwiazanych ze srodkiem ciezkosci ale sa również inne prawa fizyki które tem zjawisku sa przeciwstawne :)
gdy coś jest nie do zrobienia znajdź kogoś kto o tym nie wie, przyjdzie i dokona dzieła :)

Awatar użytkownika
artlab
 
 
Posty: 199
Rejestracja: wt mar 27, 2007 7:13 pm
Lokalizacja: Bog-gorce

Post autor: artlab » śr wrz 26, 2007 8:34 pm

Tez kupiłem nowe sprezyny były czarne i dłuzsze od poprzednich tej samej srednicy i ze sklepu ktury kupuje wszystko u ruskich tez buda poszła do góry musze kupic do tyłu bo nivka w niebo patrzy :D A niekturzy to troche widze zgryzliwi sa :evil:
Nic na chama wszystko młotkiem!!
RR 3,5 V8 Nissan Terano 2 2.7 TD

Awatar użytkownika
mentor187
 
 
Posty: 287
Rejestracja: ndz sty 21, 2007 6:25 pm
Lokalizacja: olsztyn

Post autor: mentor187 » czw wrz 27, 2007 12:37 am

kto niby zgryźliwy ?????
gdy coś jest nie do zrobienia znajdź kogoś kto o tym nie wie, przyjdzie i dokona dzieła :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Łada Niva”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość