Strona 1 z 1

wiecej oktanów? wytrzyma

: pt lip 13, 2007 2:00 pm
autor: mentor187
czy próbował ktos wzbogacać paliwo do nivy? np nitrometanem? silnik ładowski jest wytrzymały? czy głowica sie stopi?

: pt lip 13, 2007 9:15 pm
autor: Krzysiek-74
A po co ?? Ja rozumiem kolegę,zobaczyć piuropusz ognia w lustrze wstecznym,piękna sprawa :o ,ale żeby aż tak mocna potrzeba :wink: Mój szacunek pełny :wink:

: pt lip 13, 2007 10:12 pm
autor: X90
Proponuję paliwo lotnicze do silników turbośmigłowych. Ma 140 oktanów i taką temperature spalania, że jak złą mieszankę zrobisz to ci na biegu jałowym tłoki stopi...i cała resztę też :wink: Mieszkamy daleko, ale jeśli bardzo Ci zależy, to mogę załatwić z 10 litrów :D :wink:

: pt lip 13, 2007 11:58 pm
autor: mentor187
a to miło z twojej strony jaki były by koszt. z tego co wiem na ten temat stosuje sie niewielki dodatek nitromentanu ze tak powiem pare cm3 na litr. dobrze jest do tego zastosowac czujnik który bedzie wskazywał czy nie ma spalania stukowego. (zgłebie ten temat to napisze). kolega bedzie testował w krótce mieszanke paliwowa na astrze gsi. ten silnik podobno daje rade, kwestja czy ładowski tez :)

: pn lip 16, 2007 12:57 am
autor: Sniper
heh ciekawy temat :)

Ja sobie kiedyś zadawałem pytanie przy jakiej najmniejszej ilości oktanów w paliwie da się jechać nivka w praktyce - a nie o ich górnej granicy.
Moją ulubioną była zawsze stara czewrwona na Pb of course. :)22
nie wiem czy ktoś próbował takie paliwko do nivki kiedykolwiek wlewać - prawdopodobnie byłbyś pierwszy :D
Potrzeba nam prekursorów !! :)20 :wink:

: pn lip 16, 2007 6:00 pm
autor: mentor187
mam ciagłe wrazenie ze moja nivka ma mało mocy.

dziwne na bezynie gorzej idzie niz na gazie.
musze w pierwszej kolejnosci rozwiazac ten problem a potem czas na eksperymenty :)

ps ile kosztuje nowy silnik u ruskich???? tak kontrolnie pytam

: pn lip 16, 2007 11:32 pm
autor: petercapri
Sniper pisze:heh ciekawy temat :)

Ja sobie kiedyś zadawałem pytanie przy jakiej najmniejszej ilości oktanów w paliwie da się jechać nivka w praktyce - a nie o ich górnej granicy.
Jezdzilem na ukrainskiej 72okt.

Silnik ciagle dzwonil pod butem, nawet jak zaplon tak opoznilem ze wolnych obrotow juz nie bylo. Dalej juz mi sie nie chcialo. Ale jechac - jechal.

: wt lip 17, 2007 10:37 am
autor: Krzysiek-74
na 72 oktany, to fabrycznie :wink: jest jeśli dobrze pamiętam przystosowanu UAZ. Ale NIVKA, to produkt eksportowy, więc i motor jest lepsiejszy :lol:

: wt lip 17, 2007 10:49 am
autor: Sniper
wow 72 oktany :o :)2 - i to przy założeniu że benzyna nie była chrzczona :wink:

Poza tym należy zauważyć że to silnik 1600 gaznikowy :)2 8)

Kto wie czy te 1,7 z mono/multi wtryskami by wogóle odpaliły :)20 :)23

Nie wiem czy ta granica jest do pobicia - to znaczy czy jest do kupienia gdzieś paliwo o jeszcze niższej liczbie oktanowej :wink:

A tak wogóle fabryka zaleca używanie paliwa LO > 90 / górnej granicy jakoś nie znalazłem :)