długość wałów

wszystko o niwce

Moderator: Albert_N

de-ef
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 12
Rejestracja: wt lip 31, 2007 3:06 pm
Lokalizacja: Będzin

długość wałów

Post autor: de-ef » śr sie 08, 2007 6:11 am

czy możecie podać długość orginalnych wałów napędowych, bo coś mi nie pasuje :roll:

Awatar użytkownika
mentor187
 
 
Posty: 287
Rejestracja: ndz sty 21, 2007 6:25 pm
Lokalizacja: olsztyn

Post autor: mentor187 » śr sie 08, 2007 7:19 am

nie gadaj ze udało CI sie zainstalowac odwrotnie :) przód/ tył :) hehe

de-ef
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 12
Rejestracja: wt lip 31, 2007 3:06 pm
Lokalizacja: Będzin

Post autor: de-ef » śr sie 08, 2007 8:12 am

NIE :x po remoncie i zbliżeniu napędów do orginału przedni jest OK ele tył zadługi o jakieś 3 cm w najkrótszej pozycji

Awatar użytkownika
Krzysiek-74
Posty: 1853
Rejestracja: wt kwie 24, 2007 2:09 pm
Lokalizacja: Oława
Kontaktowanie:

Post autor: Krzysiek-74 » śr sie 08, 2007 8:19 am

de-ef pisze:NIE :x po remoncie i zbliżeniu napędów do orginału przedni jest OK ele tył zadługi o jakieś 3 cm w najkrótszej pozycji
Co to znaczy: "zbliżenie napędów do oryginały" ?? :)27 . Wyjaśnij bo arcyciekawe :)4

de-ef
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 12
Rejestracja: wt lip 31, 2007 3:06 pm
Lokalizacja: Będzin

Post autor: de-ef » śr sie 08, 2007 10:21 am

jak ją kupiłem wyglądała b fajnie ale w trakcie remontu wyszło że tworzył ją jakiś domorosły artysta bez pojęcia o mechanice :x i jest w tym aucie wiele ciekawych patentów newet nakrętki od mocowania zawieszenia przyklejone na silikon :lol:

de-ef
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 12
Rejestracja: wt lip 31, 2007 3:06 pm
Lokalizacja: Będzin

Post autor: de-ef » śr sie 08, 2007 10:23 am

teraz zbliża się do fabrycznego rozmieszczenia centralny dyfer - przedni - most, a do tego 2.0dohc i skrzynia scorpio :lol:

Awatar użytkownika
Krzysiek-74
Posty: 1853
Rejestracja: wt kwie 24, 2007 2:09 pm
Lokalizacja: Oława
Kontaktowanie:

Post autor: Krzysiek-74 » śr sie 08, 2007 10:25 am

de-ef pisze:jak ją kupiłem wyglądała b fajnie ale w trakcie remontu wyszło że tworzył ją jakiś domorosły artysta bez pojęcia o mechanice :x i jest w tym aucie wiele ciekawych patentów newet nakrętki od mocowania zawieszenia przyklejone na silikon :lol:
Może podeślij kilka fotek, tak dla ostrzeżenia !! !! i rozrywki :wink:

Swoją drogą , może ktoś ma wał napędowy, na tył , bo u mnie luz się pojawił na wielowpuście.

de-ef
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 12
Rejestracja: wt lip 31, 2007 3:06 pm
Lokalizacja: Będzin

Post autor: de-ef » śr sie 08, 2007 10:28 am

niestety w sprzęt typu cyfrówka jestem maksymalnie ubogi czyli brak możliwości technicznych

de-ef
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 12
Rejestracja: wt lip 31, 2007 3:06 pm
Lokalizacja: Będzin

Post autor: de-ef » śr sie 08, 2007 10:30 am

ale wracając do tematu jest ktoś chętny do pomiaru swoich wałów (w orginale ma się rozumieć)

Awatar użytkownika
mentor187
 
 
Posty: 287
Rejestracja: ndz sty 21, 2007 6:25 pm
Lokalizacja: olsztyn

Post autor: mentor187 » sob sie 11, 2007 9:59 pm

de-ef pisze:ale wracając do tematu jest ktoś chętny do pomiaru swoich wałów (w orginale ma się rozumieć)
jakie parametry cie interesuja dokładnie mierzane od do. napisz

de-ef
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 12
Rejestracja: wt lip 31, 2007 3:06 pm
Lokalizacja: Będzin

Post autor: de-ef » pt sie 17, 2007 10:37 am

długość minimalna wałów miedzy powierzchniami mocowania i przy okazji czy opłaca się regeneracja bo przedni to złom

Awatar użytkownika
Krzysiek-74
Posty: 1853
Rejestracja: wt kwie 24, 2007 2:09 pm
Lokalizacja: Oława
Kontaktowanie:

Post autor: Krzysiek-74 » pt sie 17, 2007 6:18 pm

de-ef pisze:długość minimalna wałów miedzy powierzchniami mocowania i przy okazji czy opłaca się regeneracja bo przedni to złom
Przy okazji że zakupiłem nowy wał na tył, tu się pochwalę i udowodnię że nie kłamię :wink: Obrazek, to też wychodząc naprzeciw zapotrzebowaniu kolegi zmierzyłem.

Bład pomiary może wynikać z niedoskonałości przyrządu :-? (taśma miernicza) ale:
wał złożony (ściśnięty) = 82,5 cm
wał rozsunięty = 86 cm.
Może jutro zmierzę na stole.
Kosztował mnie 310 zł brutto oczywiście. A po czym wnosisz że, twój wał :o jest do regeneracji? może wystarczy wymienić krzyżaki? U mnie był luz na wielowpuście, więc jużbym mu nie pomógł :)21

de-ef
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 12
Rejestracja: wt lip 31, 2007 3:06 pm
Lokalizacja: Będzin

Post autor: de-ef » pn wrz 03, 2007 10:32 am

dzięki za odpowiedź. wał w końcu spasował ale na przyszłość dla wszystkich: jak się podłoży pod reduktor profila i podniesie zawieszenie wał na pewno będzie za długi :evil: . przedni wał ma luz na wieloklinie więc już po nim :cry:

Awatar użytkownika
NUKEM
 
 
Posty: 225
Rejestracja: śr lut 13, 2008 10:11 am
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: NUKEM » wt lip 01, 2008 5:02 pm

A propos wału - ostatnio w mojej niwce pojawił się jakiś efekt "bicia" podczas jazdy, takie "du du du du" zależne od prędkości jazdy (nie od obrotów silnika) :P I teraz pytanko - co to może być - czy to wał się odkręca, czy się zgiął czy co ? Czy może to nie wał ,a co innego ?
To bicie czuć raczej z przodu.
Była Niva
Była Vitara
Jest Galloper !

Awatar użytkownika
bartekbp01
 
 
Posty: 1404
Rejestracja: sob cze 24, 2006 10:30 pm
Lokalizacja: Kraków/Oslo

Post autor: bartekbp01 » wt lip 01, 2008 8:17 pm

pan krzyżak się kłania nisko i prosi o wymiane :lol:
JEST WOJNA-SĄ STRATY była NIVdzięcznica 1.6 91r==>Granda Viertara 2,0HDi

CHREATIW TECHNOLOŻI ;)

Awatar użytkownika
NUKEM
 
 
Posty: 225
Rejestracja: śr lut 13, 2008 10:11 am
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: NUKEM » wt lip 01, 2008 9:12 pm

Jesteś pewien że to to ? :)
A czy łatwo to wymienić ? Bo jak kiedyś wymieniałem krzyżak wału od Stara 266 to było przerypane :P
Była Niva
Była Vitara
Jest Galloper !

Awatar użytkownika
goslawen
 
 
Posty: 271
Rejestracja: ndz mar 09, 2008 12:28 am
Lokalizacja: Mrągowo / Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: goslawen » wt lip 01, 2008 9:29 pm

u mnie jest i "du du du" i metaliczne uderzenie przy zmianie biegów :evil: Czy obie te rzeczy przestaną hałasować po wymianie tego krzyżaka?
http://www.anfakable.pl - instalacje elektryczne, monitoring, alarmy, inteligentny dom

Awatar użytkownika
bartekbp01
 
 
Posty: 1404
Rejestracja: sob cze 24, 2006 10:30 pm
Lokalizacja: Kraków/Oslo

Post autor: bartekbp01 » śr lip 02, 2008 2:51 am

pewnosci nie ma tak na prawde to moze byc jeszcze kilka rzeczy ale krzyżaki łatwo się wymienia i sprawdza : trzeba wziąć wał w dwie łapy po obu stronach krzyżaka i poruszać na boki czy nie ma luzu , gorzej natomiast z krzyżakiem na krutkim wale miedzy skrzynią a reduktorem :evil: i jeszcze jedno pomierz sobie jakie masz te krzyzaki bo jest kilka rodzajów łącznie z takimi porażkowymi które pochodzą z lady 2107(najlepsze są natomiast tzw."moskwicze")
JEST WOJNA-SĄ STRATY była NIVdzięcznica 1.6 91r==>Granda Viertara 2,0HDi

CHREATIW TECHNOLOŻI ;)

Awatar użytkownika
NUKEM
 
 
Posty: 225
Rejestracja: śr lut 13, 2008 10:11 am
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: NUKEM » czw lip 03, 2008 10:01 am

U mnie to jednak nie wały, ani raczej felgi też nie , bo sprawdzałem z mechanikiem. Więc od czego to może być ?
Chociaż teraz ten efekt jakby trochę zanikł..
Była Niva
Była Vitara
Jest Galloper !

Awatar użytkownika
Marek D.
 
 
Posty: 6613
Rejestracja: czw mar 17, 2005 12:31 pm
Lokalizacja: Coś koło Piątka ale bliżej Soboty

Post autor: Marek D. » czw lip 03, 2008 10:34 am

NUKEM pisze:U mnie to jednak nie wały, ani raczej felgi też nie , bo sprawdzałem z mechanikiem. Więc od czego to może być ?
Chociaż teraz ten efekt jakby trochę zanikł..
albo:
do sprawdzenia:
czy przedni most nie jest luźny, krzyżaki wałów, luz na wielowpustach wałów,
poduszki pod skrzynią, silnikiem, reduktorem, sprzęgło gumowe i krzyżak na łączeniu skrzyni i reduktora, może nawet łożyska w tych okolicach, wywalona guma w którymś drążku lub stabilizatorze, wyrwanie mocowanie któregoś z drążków, luz na mostach, padnięte sprzęgło, tysiąc innych pierdół.
Niva 2,1TD koniec pieszczot
Monterey 3,1TD
www.podlasie4x4.pl

Awatar użytkownika
benek83
 
 
Posty: 269
Rejestracja: pn paź 29, 2007 9:28 pm
Lokalizacja: Wysokie Mazowieckie
Kontaktowanie:

Post autor: benek83 » sob lip 05, 2008 6:42 pm

du du du robi nieraz hełm o dach w niwce :D

Awatar użytkownika
Marek D.
 
 
Posty: 6613
Rejestracja: czw mar 17, 2005 12:31 pm
Lokalizacja: Coś koło Piątka ale bliżej Soboty

Post autor: Marek D. » pn lip 07, 2008 6:48 am

benek83 pisze:du du du robi nieraz hełm o dach w niwce :D
Benek - ty żyjesz :o
Niva 2,1TD koniec pieszczot
Monterey 3,1TD
www.podlasie4x4.pl

Awatar użytkownika
benek83
 
 
Posty: 269
Rejestracja: pn paź 29, 2007 9:28 pm
Lokalizacja: Wysokie Mazowieckie
Kontaktowanie:

Post autor: benek83 » pn lip 07, 2008 5:53 pm

Żyje, ale od poniedziałku oddaje Tobie pod opiekę i to ja się spytam czy żyjesz
:lol:

jak tam starzystka? :)23

ODPOWIEDZ

Wróć do „Łada Niva”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość