uszczelniacz głównego wału

wszystko o niwce

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
tomaszpi
 
 
Posty: 962
Rejestracja: wt lip 31, 2007 2:23 am
Lokalizacja: Bolesław

uszczelniacz głównego wału

Post autor: tomaszpi » pn gru 24, 2007 12:07 am

proszę o pomoc w wymianie uszczelniacza głównego wału. Jak go wymienić mam delikatne wycieki oleju dziękuje za pomoc :) :)
Tomaszpi

Łaciate szaleństwo Niva 1.7i 95 (było :( :( )
Teraz Kia Sportage

Awatar użytkownika
Krzysiek-74
Posty: 1853
Rejestracja: wt kwie 24, 2007 2:09 pm
Lokalizacja: Oława
Kontaktowanie:

Re: uszczelniacz głównego wału

Post autor: Krzysiek-74 » pn gru 24, 2007 9:28 am

tomaszpi pisze:proszę o pomoc w wymianie uszczelniacza głównego wału. Jak go wymienić mam delikatne wycieki oleju dziękuje za pomoc :) :)
Delikatne wycieki, z różnych mechanizmów są w każdej nivce.
Więc nie przejmuj się zbytnio :wink:

Awatar użytkownika
tomaszpi
 
 
Posty: 962
Rejestracja: wt lip 31, 2007 2:23 am
Lokalizacja: Bolesław

uszczelniacz wału

Post autor: tomaszpi » pn gru 24, 2007 11:03 am

Krzychu. Zapomniałem napisać tak " delikatne wycieki". A tak na poważnie mam takie, że wiatrak od chłodzenia rozpyla po całej komorze silnikowej. nie są duże ale jednak są.
Tomaszpi

Łaciate szaleństwo Niva 1.7i 95 (było :( :( )
Teraz Kia Sportage

Awatar użytkownika
A.F.
 
 
Posty: 4203
Rejestracja: śr sie 16, 2006 8:31 am
Lokalizacja: Jura

Re: uszczelniacz wału

Post autor: A.F. » pn gru 24, 2007 8:04 pm

tomaszpi pisze:Krzychu. Zapomniałem napisać tak " delikatne wycieki". A tak na poważnie mam takie, że wiatrak od chłodzenia rozpyla po całej komorze silnikowej. nie są duże ale jednak są.
Ale popatrz na to optymistycznie - antykorozja komory silnika gratis.
VW T4 syncro, 2.4D, long :)13

Awatar użytkownika
tomaszpi
 
 
Posty: 962
Rejestracja: wt lip 31, 2007 2:23 am
Lokalizacja: Bolesław

Post autor: tomaszpi » pn gru 24, 2007 9:33 pm

wiem z każdym dniem nowa warstwa
Tomaszpi

Łaciate szaleństwo Niva 1.7i 95 (było :( :( )
Teraz Kia Sportage

Awatar użytkownika
bartekbp01
 
 
Posty: 1404
Rejestracja: sob cze 24, 2006 10:30 pm
Lokalizacja: Kraków/Oslo

Post autor: bartekbp01 » wt gru 25, 2007 2:08 pm

czesc!! nie napisałeś jaki masz silnik ale jeżli chodzi o 1.6 to nic prostszego!!!.. jeżeli chcesz to zrobić szybko to nie zciągamy chłodniy ale jeżeli chcesz to zrobić dokładnie i bez odrapań naskórka na rękach to:
-zciagamy chłodnice po uprzednim opróznieniu jej z płynu (odczepiasz dwa węże i odkręcasz dwie śruby od góry , wyciągasz ją do góry)

-odkręcamy wentylator chyba 4 śruby

-zdejmujemy pasek poprzez poluzowanie alt.

-kluczem 38 odkręcamy koło pasowe wału głównego i je zciągamy (tu przyda się pomoc drugiej osoby aby trzymała auto na hamulcu i na biegu )

-następnie objawia nam sie simering tegoż wału który trzeba "wydłubać" np śrubokrętem

-zakładamy nastepnie nowy po uprzednim oczyszczeniu całego gniazda

-składamy wszystko w kolejnosci odwrotnej
.....ot i cała magia , dla wprawnego mechanika ok godz. roboty pozdrawiam
JEST WOJNA-SĄ STRATY była NIVdzięcznica 1.6 91r==>Granda Viertara 2,0HDi

CHREATIW TECHNOLOŻI ;)

Awatar użytkownika
tomaszpi
 
 
Posty: 962
Rejestracja: wt lip 31, 2007 2:23 am
Lokalizacja: Bolesław

uszczelniacz

Post autor: tomaszpi » wt gru 25, 2007 8:47 pm

dzięki bartek. jak wygląda wymiana przy silniku 1.7i na jednopunktowym wtrysku.dzięki za opdowiedź :lol:
Tomaszpi

Łaciate szaleństwo Niva 1.7i 95 (było :( :( )
Teraz Kia Sportage

Awatar użytkownika
Krzysiek-74
Posty: 1853
Rejestracja: wt kwie 24, 2007 2:09 pm
Lokalizacja: Oława
Kontaktowanie:

Re: uszczelniacz

Post autor: Krzysiek-74 » wt gru 25, 2007 11:36 pm

tomaszpi pisze:dzięki bartek. jak wygląda wymiana przy silniku 1.7i na jednopunktowym wtrysku.dzięki za opdowiedź :lol:
Tak samo. Wszak największa różnica miedzy silnikami to osprzęt (w miejsce gaźnika, układ wtryskowy oraz zmiana pojemności skokowej, ale to nie ma w tym przypadku kompletnie znaczenia).

Więc do dzieła, ale chłodnicę lepiej zdjąć. Będzie wygodniej ,pewnie szybciej, bo lepsze dojście będziesz miał i mniej skrępowane ruchy.
To tak w myśl starej zasady:"kto na skróty chodzi, ten w domu nie śpi" :wink:

Awatar użytkownika
tomaszpi
 
 
Posty: 962
Rejestracja: wt lip 31, 2007 2:23 am
Lokalizacja: Bolesław

uszczelniacz

Post autor: tomaszpi » śr gru 26, 2007 12:09 am

dzięki Krzysiek-74. Na pewno przyda mi się twoja wiedza ja jestem początkującym posiadaczem nivy. co wiem i umiem to zrobię sam. ostatnio naprawiałem uchwyt do drążka reakcyjnego(dłuższego) po prawej stronie. Tak było zardzewiałe,że wyrwało mi całą blachę w podwoziu w miejscu w którym przychodzi "rynienka" mocowania "uszów" od wspomnianego drążka. dzięki za poradę i pogodnych świąt i szczęśliwego nowego roku :)2 :)2 :)2 :)2
Tomaszpi

Łaciate szaleństwo Niva 1.7i 95 (było :( :( )
Teraz Kia Sportage

Awatar użytkownika
bartekbp01
 
 
Posty: 1404
Rejestracja: sob cze 24, 2006 10:30 pm
Lokalizacja: Kraków/Oslo

Post autor: bartekbp01 » czw gru 27, 2007 6:51 pm

hehhehe nie ma za co dziękować w końcu po to jest miedzy innymi to forum a co do skrótów to ......"CHODżMY NA SKRóTY...PRZEZ BAGNO.." a najlepiej po nim przejedzmy :lol: :lol: :lol:
JEST WOJNA-SĄ STRATY była NIVdzięcznica 1.6 91r==>Granda Viertara 2,0HDi

CHREATIW TECHNOLOŻI ;)

Awatar użytkownika
Janek 44
Posty: 2385
Rejestracja: śr lut 21, 2007 8:43 pm
Lokalizacja: Podlasie.

Post autor: Janek 44 » czw gru 27, 2007 8:45 pm

bartekbp01 pisze: -zakładamy nastepnie nowy po uprzednim oczyszczeniu całego gniazda
Wszystko to prawda. Ja mogę do tego dodać jeszcze jedną radę. Radzę nowego nie ,,zabijać do końca", bo jeżeli jest to ,,nasta" wymiana to mija się z celem. Nowy trafi na stare ślady i dalej będzie ciekło.
"..i spojrzał Pan na pracę naszą i był zadowolony,na wieść o zarobkach-usiadł zapłakał.."

Awatar użytkownika
tomaszpi
 
 
Posty: 962
Rejestracja: wt lip 31, 2007 2:23 am
Lokalizacja: Bolesław

Post autor: tomaszpi » pn lut 18, 2008 8:19 pm

przy wymianie uszczelniacza jak pisaliście należy włączyć bieg i przy pomocy
drugiej osoby nacisnąć hamulec. I tak zrobiłem ale pojawił się problem:
koło zamachowe dalej się kręci. Czym to może być spowodowane.Acha koło zamachowe odkręca się w lewą stronę? :-?
Tomaszpi

Łaciate szaleństwo Niva 1.7i 95 (było :( :( )
Teraz Kia Sportage

Awatar użytkownika
bartekbp01
 
 
Posty: 1404
Rejestracja: sob cze 24, 2006 10:30 pm
Lokalizacja: Kraków/Oslo

Post autor: bartekbp01 » wt lut 19, 2008 6:43 pm

czesc
przyczyną kręcenia sie silnika pomimo hamulca i biegu jest już niezbyt dobre sprzęgło , musisz sobie jakoś spróbować to jakoś zblokować lub szarpnąć za pomocą pistoletu pneumatycznego lub dużego młotka :D a sruba jest normalna prawo skrętna
JEST WOJNA-SĄ STRATY była NIVdzięcznica 1.6 91r==>Granda Viertara 2,0HDi

CHREATIW TECHNOLOŻI ;)

Awatar użytkownika
bartekbp01
 
 
Posty: 1404
Rejestracja: sob cze 24, 2006 10:30 pm
Lokalizacja: Kraków/Oslo

Post autor: bartekbp01 » wt lut 19, 2008 6:44 pm

czesc
przyczyną kręcenia sie silnika pomimo hamulca i bieg jest już niezbyt dobre sprzęgło , musisz sobie jakoś spróbować to zblokować lub szarpnąć za pomocą pistoletu pneumatycznego lub dużego młotka :D a sruba jest normalna prawo skrętna
JEST WOJNA-SĄ STRATY była NIVdzięcznica 1.6 91r==>Granda Viertara 2,0HDi

CHREATIW TECHNOLOŻI ;)

Awatar użytkownika
Janek 44
Posty: 2385
Rejestracja: śr lut 21, 2007 8:43 pm
Lokalizacja: Podlasie.

Post autor: Janek 44 » wt lut 19, 2008 7:21 pm

tomaszpi pisze: koło zamachowe dalej się kręci. Czym to może być spowodowane.Acha koło zamachowe odkręca się w lewą stronę? :-?
Jakie koło? Przy wymianie uszczelniacza nie trzeba odkręcać koła zamachowego. Wystarczy odkręcić nakrętkę ustalającą położenie koła pasowego na wale silnika. Uwaga zdejmować je bardzo delikatnie, w środku jest klin ustalający położenie tego koła.
Ostatnio zmieniony śr lut 20, 2008 6:44 pm przez Janek 44, łącznie zmieniany 1 raz.
"..i spojrzał Pan na pracę naszą i był zadowolony,na wieść o zarobkach-usiadł zapłakał.."

Awatar użytkownika
tomaszpi
 
 
Posty: 962
Rejestracja: wt lip 31, 2007 2:23 am
Lokalizacja: Bolesław

Post autor: tomaszpi » wt lut 19, 2008 8:55 pm

wiem,że koło pasowe.po prostu błąd w napisaniu :)2
Tomaszpi

Łaciate szaleństwo Niva 1.7i 95 (było :( :( )
Teraz Kia Sportage

Mobutu
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 63
Rejestracja: pt mar 04, 2005 7:37 am
Lokalizacja: Chrzanów

Post autor: Mobutu » ndz mar 02, 2008 11:53 am

Hej
Mam trik od znajomego mechanika.
Jeśli silnik jest prawoobrotowy oraz śruba prawoskrętna ( a tak jest w niwie)
i sprzęgło się ślizga że nie da się odkręcić tej śruby to są dwa sposoby
1. Klupać tępym przecinakiem - sprawdzone w Cinquecento 700 bo silnik ma lewoobrotowy
2. Zakładasz klucz na śrube i blokujesz o coś w jakiś sposób a druga osoba załącza rozrusznik na 1.27 sekundy i śruba je poluzowana - sprawdzone w Golfie II 1.3
W mojej ładzie dało się odkręcić normalnie
Ja odkręciłem cały dekiel od silnika aby deską móc wbić równiutko nowy simmering
W innej Niwce zablokowałem koło zamachowe dużym śrubokrętem (bo rozrusznik był wymontowany i był dostępny otwór) i też odkręciłem tą śrube
Pozdro

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » pn mar 03, 2008 10:05 am

przedni simering siedzi w pokrywie dolnej częsci rozrzadu - sa dwie mozliwosci - bez sciagania chlodnicy ale ze sciaganiem dekla lub ze sciaganiem chlodnicy i ewentualnym zostawieniu dekla. Prosciej jednak sciagnac dekiel i na stole zalozyc nowy simering - wtedy mozna to zrobic dokladnie i tak jak pisal Janek nie dobijac go do konca :wink:
Nalezy jednak pamietac o tym ze dekiel w pewnej czesci uszczelnia takze miske olejowa i jak ktos robi to pierwszy raz to lepiej zeby dekla nie sciagal :)21
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

ODPOWIEDZ

Wróć do „Łada Niva”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość