sonda lambda

wszystko o niwce

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
tomaszpi
 
 
Posty: 962
Rejestracja: wt lip 31, 2007 2:23 am
Lokalizacja: Bolesław

sonda lambda

Post autor: tomaszpi » wt sty 22, 2008 12:57 am

mam problem z podłączeniem sondy lambda AFS79. Z sondy wychodzą 4 przewody: dwa brązowe, jeden fioletowy i przewód masy(goły). jak podłączyć do niej przewody?Który gdzie ma iść
Tomaszpi

Łaciate szaleństwo Niva 1.7i 95 (było :( :( )
Teraz Kia Sportage

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Re: sonda lambda

Post autor: LR_Olek » wt sty 22, 2008 8:00 am

tomaszpi pisze:mam problem z podłączeniem sondy lambda AFS79. Z sondy wychodzą 4 przewody: dwa brązowe, jeden fioletowy i przewód masy(goły). jak podłączyć do niej przewody?Który gdzie ma iść
w odwrotnej kolejnosci jak odlaczales stara sonde...

Awatar użytkownika
lisiurski
 
 
Posty: 1125
Rejestracja: wt mar 07, 2006 2:34 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: lisiurski » wt sty 22, 2008 8:07 am

Troszkę qltury z rana :-?
"Bo ofrojd to nie je rurka z kremem ani nie gilgotki, ostry...."
Uaz z uazowołgą a nie z andorią

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » wt sty 22, 2008 8:15 am

ale ze co? zasada stara jak swiat...
jak cos odlaczamy, to sobie notujemy w jakiej kolejnosci i gdzie bylo przylaczone...

Awatar użytkownika
lisiurski
 
 
Posty: 1125
Rejestracja: wt mar 07, 2006 2:34 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: lisiurski » wt sty 22, 2008 8:22 am

A jeżeli ma jakiś zamiennik i kolorki się nie zgadzają , a ?
"Bo ofrojd to nie je rurka z kremem ani nie gilgotki, ostry...."
Uaz z uazowołgą a nie z andorią

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » wt sty 22, 2008 8:34 am

aaa :D

Awatar użytkownika
Krzysiek-74
Posty: 1853
Rejestracja: wt kwie 24, 2007 2:09 pm
Lokalizacja: Oława
Kontaktowanie:

Post autor: Krzysiek-74 » wt sty 22, 2008 1:39 pm

tomaszpi, po czym wnosisz, że sondę masz padniętą ??
Pytam, nie bez powodów, bowiem w mojej NIVCE, jak jest rozgrzana, silnik na wolnych, pracuje równo. Ale kiedy dodajesz gazu, to efekt taki, jakby na 3 garki przez moment robiła.Zapala się check engine. Po chwili dostaje strzała i załapuje iskrę lub jakieś ustawienia i idzie dobrze.
NIVA nie jest zagazowana. kontrolka zapala się i gaśnie. Po jakimś czasie znów. Auto dzielnie robi, ale mnie to wqurfia, bo lubię jak jest OK.
Dzwoniłem dzisiaj do serwisu i za diagnostykę komputerem biorą 150 zł.
To pikuś, ale sugestie mechanika: sonda=ca 300 zł lub blok cewek=ca 500 zł.

W sumie, zliczając do kupy, to lepiej kupić aparat zapłonowy, gaźnik, cewkę,pompkę i smoka i zrobić z niej 1,7 na gaźniku :wink: .
Opinie na temat potencjalnych przyczyn takiego niedomagania oraz na temat możliwości przeróbki, mile widziane.
Wg mnie, najważniejszym argumentem za-jest prostota takiego rozwiązania. W sumie bezawaryjność i możliwość łatwej diagnozy.
Pozatym, w skrzynce palec, kopułka, kondensatorek i cewka i można jechać w dal bez obaw.

Awatar użytkownika
tomaszpi
 
 
Posty: 962
Rejestracja: wt lip 31, 2007 2:23 am
Lokalizacja: Bolesław

Post autor: tomaszpi » wt sty 22, 2008 1:52 pm

Krzysiek-74 pisze:tomaszpi, po czym wnosisz, że sondę masz padniętą ??
Pytam, nie bez powodów, bowiem w mojej NIVCE, jak jest rozgrzana, silnik na wolnych, pracuje równo. Ale kiedy dodajesz gazu, to efekt taki, jakby na 3 garki przez moment robiła.Zapala się check engine. Po chwili dostaje strzała i załapuje iskrę lub jakieś ustawienia i idzie dobrze.
NIVA nie jest zagazowana. kontrolka zapala się i gaśnie. Po jakimś czasie znów. Auto dzielnie robi, ale mnie to wqurfia, bo lubię jak jest OK.
Dzwoniłem dzisiaj do serwisu i za diagnostykę komputerem biorą 150 zł.
To pikuś, ale sugestie mechanika: sonda=ca 300 zł lub blok cewek=ca 500 zł.

W sumie, zliczając do kupy, to lepiej kupić aparat zapłonowy, gaźnik, cewkę,pompkę i smoka i zrobić z niej 1,7 na gaźniku :wink: .
Opinie na temat potencjalnych przyczyn takiego niedomagania oraz na temat możliwości przeróbki, mile widziane.
Wg mnie, najważniejszym argumentem za-jest prostota takiego rozwiązania. W sumie bezawaryjność i możliwość łatwej diagnozy.
Pozatym, w skrzynce palec, kopułka, kondensatorek i cewka i można jechać w dal bez obaw.
poprostu nie wiem które przewody do których
Tomaszpi

Łaciate szaleństwo Niva 1.7i 95 (było :( :( )
Teraz Kia Sportage

Awatar użytkownika
sebaska
 
 
Posty: 928
Rejestracja: śr cze 13, 2007 6:12 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: sebaska » wt sty 22, 2008 3:00 pm

150 za badanie? :o Za włączenie komputerka? :o :o :o

Kurczę, za kilka złotych można podobno mieć przejściówkę do normalnego komputera (ktoś nawet na forum tu pisał, moze watażka?), a soft różni maniacy w .ru zrobili nawet darmowy.
A i nawet bez tego, za parę stów można mieć taki kompueterek serwisowy z softem -- gotowy, syfoodporny mały i na baterie.

pzdr
\Sebi
If you can't do it right do it left!
Niva 1.7mpi
http://www.tajga.org + http://www.kaukaz.net

Awatar użytkownika
Krzysiek-74
Posty: 1853
Rejestracja: wt kwie 24, 2007 2:09 pm
Lokalizacja: Oława
Kontaktowanie:

Post autor: Krzysiek-74 » wt sty 22, 2008 3:26 pm

sebaska pisze:150 za badanie? :o Za włączenie komputerka? :o :o :o

Kurczę, za kilka złotych można podobno mieć przejściówkę do normalnego komputera (ktoś nawet na forum tu pisał, moze watażka?), a soft różni maniacy w .ru zrobili nawet darmowy.
A i nawet bez tego, za parę stów można mieć taki kompueterek serwisowy z softem -- gotowy, syfoodporny mały i na baterie.

pzdr
\Sebi
Właśnie, to małe ale: PODOBNO. Był temat test komputera mit czy fajna sprawa. Jednym niby coś zamigało, innym nie :(
A ile ciebie kasuja, za diagnostykę ?? Może się we Wrocku potarguję :wink:

Maykel
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 86
Rejestracja: wt sie 17, 2004 11:42 am
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: Maykel » wt sty 22, 2008 6:10 pm

Diagnostyka w Łodzi 2 lata temu 50 zł, operacja trwała 3 min.; wnioski diagnosty wymienić rzeczy za 1200 zł.
Później się okazało że było nie wpięte pare przewodów.
W monotrysku diagnostyka na spinacz działa bardzo dobrze.

Co do sondy to ze schematu wynika że:

brązowy - masa
białobrązowy - do modułu
różowy - do modułu
różowobiały - +12V

ale to jest schemat, a rzeczywistość.....

Awatar użytkownika
sebaska
 
 
Posty: 928
Rejestracja: śr cze 13, 2007 6:12 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: sebaska » wt sty 22, 2008 8:09 pm

Miganie to tylko dla monowtrysku i to jednego typu. Ale mi chodzi o przejściówkę do normalnego PeCeta (laptok też robi). Złącze komputera pokładowego jest elektrycznie bardzo proste i przejściówka to są grosze. Na jakiś ruskich serwisach widziałem też soft do ściągnięcia.

Ktoś tu się chwalił że coś takiego używał (właśnie z Nivą)

Wiem o gościu który sobie sam diagnozował Passata -- laptop, kabelek i w 5min wiedział co jest grane.

pzdr
\SK
If you can't do it right do it left!
Niva 1.7mpi
http://www.tajga.org + http://www.kaukaz.net

Awatar użytkownika
cessar
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 23
Rejestracja: wt paź 23, 2007 12:44 pm
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: cessar » wt sty 22, 2008 8:50 pm

Jak ktoś ma ochotę to podeślę schemacik i sofcik freeware, sprawa jest dość prosta, ja bez problemu diagnozuję swoją ladacznicę - 2001 1,7MPI Bosch MP 7.0 Euro 3. Kasowanie błędów, diagnoza, mierzenie parametrów, co tam kto chce to ma;) zasadniczo koszt części wyniósł mnie cuś koło 9zł jak się nie mylę - to wszystko do laptopa...i wszystko jasne. Ja swój moduł zrobiłem na starej karcie od bankomatu, wywiercone otworki na elementy i połączone kabelkami od drugiej strony - patent może brzydki, ale skuteczny. Laptopa z racji pracy mam zawsze przy sobie, a adapterek jeździ sobie w schowku "na rękawiczki" - co ważne potrzeba portu szeregowego(com) a tego nowe laptopy nie maja niestety...
Niva-21214-2001-Śnieżnobiała

Awatar użytkownika
tomaszpi
 
 
Posty: 962
Rejestracja: wt lip 31, 2007 2:23 am
Lokalizacja: Bolesław

Post autor: tomaszpi » wt sty 22, 2008 9:04 pm

Maykel pisze:Diagnostyka w Łodzi 2 lata temu 50 zł, operacja trwała 3 min.; wnioski diagnosty wymienić rzeczy za 1200 zł.
Później się okazało że było nie wpięte pare przewodów.
W monotrysku diagnostyka na spinacz działa bardzo dobrze.

Co do sondy to ze schematu wynika że:

brązowy - masa
białobrązowy - do modułu
różowy - do modułu
różowobiały - +12V

ale to jest schemat, a rzeczywistość.....
oczywiscie ze schematu to wynika wiem o tym. mam tylko problem z kabelkami w sądzie. są koloru 2brązowe, fioletowy i masa(bez izolacji) jak to podłączyć?
Tomaszpi

Łaciate szaleństwo Niva 1.7i 95 (było :( :( )
Teraz Kia Sportage

Maykel
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 86
Rejestracja: wt sie 17, 2004 11:42 am
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: Maykel » wt sty 22, 2008 11:49 pm

Masę masz, zasilanie (+12V) znajdziesz omomierzem szukając przejścia z masą. pozostałe dwa to dane z sondy dla modułu;

Awatar użytkownika
tomaszpi
 
 
Posty: 962
Rejestracja: wt lip 31, 2007 2:23 am
Lokalizacja: Bolesław

Post autor: tomaszpi » śr sty 23, 2008 12:01 am

Maykel pisze:Masę masz, zasilanie (+12V) znajdziesz omomierzem szukając przejścia z masą. pozostałe dwa to dane z sondy dla modułu;
niestety między masą a szukanym przewodem nie ma przejścia
Tomaszpi

Łaciate szaleństwo Niva 1.7i 95 (było :( :( )
Teraz Kia Sportage

Maykel
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 86
Rejestracja: wt sie 17, 2004 11:42 am
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: Maykel » śr sty 23, 2008 12:20 am

sondy z 4 przewodami to na 2 zasilanie do podgrzewacza, na pozostałych wyjścia voltomierza;
Może spróbować jeszcze inaczej. wkręcić w kolektor, podpiąć voltomierz (0-1V), zapalić silnik i szukać co się dzieje;
A czy któryś z przewodów ma przejście do obudowy?

Awatar użytkownika
tomaszpi
 
 
Posty: 962
Rejestracja: wt lip 31, 2007 2:23 am
Lokalizacja: Bolesław

Post autor: tomaszpi » śr sty 23, 2008 12:24 am

Maykel pisze:sondy z 4 przewodami to na 2 zasilanie do podgrzewacza, na pozostałych wyjścia voltomierza;
Może spróbować jeszcze inaczej. wkręcić w kolektor, podpiąć voltomierz (0-1V), zapalić silnik i szukać co się dzieje;
A czy któryś z przewodów ma przejście do obudowy?
jak sprawdzam omomierzem to żaden z izolowanych przewodów nie ma przejścia na obudowę. Przejście jest między dwoma brązowymi.
Tomaszpi

Łaciate szaleństwo Niva 1.7i 95 (było :( :( )
Teraz Kia Sportage

Awatar użytkownika
tomaszpi
 
 
Posty: 962
Rejestracja: wt lip 31, 2007 2:23 am
Lokalizacja: Bolesław

Post autor: tomaszpi » śr sty 23, 2008 12:26 am

Maykel pisze:sondy z 4 przewodami to na 2 zasilanie do podgrzewacza, na pozostałych wyjścia voltomierza;
Może spróbować jeszcze inaczej. wkręcić w kolektor, podpiąć voltomierz (0-1V), zapalić silnik i szukać co się dzieje;
A czy któryś z przewodów ma przejście do obudowy?
podaj numer kontaktowy to pogadamy
Tomaszpi

Łaciate szaleństwo Niva 1.7i 95 (było :( :( )
Teraz Kia Sportage

ODPOWIEDZ

Wróć do „Łada Niva”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość