sonda lambda
Moderator: Albert_N
sonda lambda
mam problem z podłączeniem sondy lambda AFS79. Z sondy wychodzą 4 przewody: dwa brązowe, jeden fioletowy i przewód masy(goły). jak podłączyć do niej przewody?Który gdzie ma iść
Tomaszpi
Łaciate szaleństwo Niva 1.7i 95 (było
)
Teraz Kia Sportage
Łaciate szaleństwo Niva 1.7i 95 (było


Teraz Kia Sportage
Re: sonda lambda
w odwrotnej kolejnosci jak odlaczales stara sonde...tomaszpi pisze:mam problem z podłączeniem sondy lambda AFS79. Z sondy wychodzą 4 przewody: dwa brązowe, jeden fioletowy i przewód masy(goły). jak podłączyć do niej przewody?Który gdzie ma iść
- Krzysiek-74
- Posty: 1853
- Rejestracja: wt kwie 24, 2007 2:09 pm
- Lokalizacja: Oława
- Kontaktowanie:
tomaszpi, po czym wnosisz, że sondę masz padniętą
Pytam, nie bez powodów, bowiem w mojej NIVCE, jak jest rozgrzana, silnik na wolnych, pracuje równo. Ale kiedy dodajesz gazu, to efekt taki, jakby na 3 garki przez moment robiła.Zapala się check engine. Po chwili dostaje strzała i załapuje iskrę lub jakieś ustawienia i idzie dobrze.
NIVA nie jest zagazowana. kontrolka zapala się i gaśnie. Po jakimś czasie znów. Auto dzielnie robi, ale mnie to wqurfia, bo lubię jak jest OK.
Dzwoniłem dzisiaj do serwisu i za diagnostykę komputerem biorą 150 zł.
To pikuś, ale sugestie mechanika: sonda=ca 300 zł lub blok cewek=ca 500 zł.
W sumie, zliczając do kupy, to lepiej kupić aparat zapłonowy, gaźnik, cewkę,pompkę i smoka i zrobić z niej 1,7 na gaźniku
.
Opinie na temat potencjalnych przyczyn takiego niedomagania oraz na temat możliwości przeróbki, mile widziane.
Wg mnie, najważniejszym argumentem za-jest prostota takiego rozwiązania. W sumie bezawaryjność i możliwość łatwej diagnozy.
Pozatym, w skrzynce palec, kopułka, kondensatorek i cewka i można jechać w dal bez obaw.

Pytam, nie bez powodów, bowiem w mojej NIVCE, jak jest rozgrzana, silnik na wolnych, pracuje równo. Ale kiedy dodajesz gazu, to efekt taki, jakby na 3 garki przez moment robiła.Zapala się check engine. Po chwili dostaje strzała i załapuje iskrę lub jakieś ustawienia i idzie dobrze.
NIVA nie jest zagazowana. kontrolka zapala się i gaśnie. Po jakimś czasie znów. Auto dzielnie robi, ale mnie to wqurfia, bo lubię jak jest OK.
Dzwoniłem dzisiaj do serwisu i za diagnostykę komputerem biorą 150 zł.
To pikuś, ale sugestie mechanika: sonda=ca 300 zł lub blok cewek=ca 500 zł.
W sumie, zliczając do kupy, to lepiej kupić aparat zapłonowy, gaźnik, cewkę,pompkę i smoka i zrobić z niej 1,7 na gaźniku

Opinie na temat potencjalnych przyczyn takiego niedomagania oraz na temat możliwości przeróbki, mile widziane.
Wg mnie, najważniejszym argumentem za-jest prostota takiego rozwiązania. W sumie bezawaryjność i możliwość łatwej diagnozy.
Pozatym, w skrzynce palec, kopułka, kondensatorek i cewka i można jechać w dal bez obaw.
poprostu nie wiem które przewody do którychKrzysiek-74 pisze:tomaszpi, po czym wnosisz, że sondę masz padniętą![]()
Pytam, nie bez powodów, bowiem w mojej NIVCE, jak jest rozgrzana, silnik na wolnych, pracuje równo. Ale kiedy dodajesz gazu, to efekt taki, jakby na 3 garki przez moment robiła.Zapala się check engine. Po chwili dostaje strzała i załapuje iskrę lub jakieś ustawienia i idzie dobrze.
NIVA nie jest zagazowana. kontrolka zapala się i gaśnie. Po jakimś czasie znów. Auto dzielnie robi, ale mnie to wqurfia, bo lubię jak jest OK.
Dzwoniłem dzisiaj do serwisu i za diagnostykę komputerem biorą 150 zł.
To pikuś, ale sugestie mechanika: sonda=ca 300 zł lub blok cewek=ca 500 zł.
W sumie, zliczając do kupy, to lepiej kupić aparat zapłonowy, gaźnik, cewkę,pompkę i smoka i zrobić z niej 1,7 na gaźniku.
Opinie na temat potencjalnych przyczyn takiego niedomagania oraz na temat możliwości przeróbki, mile widziane.
Wg mnie, najważniejszym argumentem za-jest prostota takiego rozwiązania. W sumie bezawaryjność i możliwość łatwej diagnozy.
Pozatym, w skrzynce palec, kopułka, kondensatorek i cewka i można jechać w dal bez obaw.
Tomaszpi
Łaciate szaleństwo Niva 1.7i 95 (było
)
Teraz Kia Sportage
Łaciate szaleństwo Niva 1.7i 95 (było


Teraz Kia Sportage
150 za badanie?
Za włączenie komputerka?
Kurczę, za kilka złotych można podobno mieć przejściówkę do normalnego komputera (ktoś nawet na forum tu pisał, moze watażka?), a soft różni maniacy w .ru zrobili nawet darmowy.
A i nawet bez tego, za parę stów można mieć taki kompueterek serwisowy z softem -- gotowy, syfoodporny mały i na baterie.
pzdr
\Sebi




Kurczę, za kilka złotych można podobno mieć przejściówkę do normalnego komputera (ktoś nawet na forum tu pisał, moze watażka?), a soft różni maniacy w .ru zrobili nawet darmowy.
A i nawet bez tego, za parę stów można mieć taki kompueterek serwisowy z softem -- gotowy, syfoodporny mały i na baterie.
pzdr
\Sebi
- Krzysiek-74
- Posty: 1853
- Rejestracja: wt kwie 24, 2007 2:09 pm
- Lokalizacja: Oława
- Kontaktowanie:
Właśnie, to małe ale: PODOBNO. Był temat test komputera mit czy fajna sprawa. Jednym niby coś zamigało, innym niesebaska pisze:150 za badanie?Za włączenie komputerka?
![]()
![]()
![]()
Kurczę, za kilka złotych można podobno mieć przejściówkę do normalnego komputera (ktoś nawet na forum tu pisał, moze watażka?), a soft różni maniacy w .ru zrobili nawet darmowy.
A i nawet bez tego, za parę stów można mieć taki kompueterek serwisowy z softem -- gotowy, syfoodporny mały i na baterie.
pzdr
\Sebi

A ile ciebie kasuja, za diagnostykę


Diagnostyka w Łodzi 2 lata temu 50 zł, operacja trwała 3 min.; wnioski diagnosty wymienić rzeczy za 1200 zł.
Później się okazało że było nie wpięte pare przewodów.
W monotrysku diagnostyka na spinacz działa bardzo dobrze.
Co do sondy to ze schematu wynika że:
brązowy - masa
białobrązowy - do modułu
różowy - do modułu
różowobiały - +12V
ale to jest schemat, a rzeczywistość.....
Później się okazało że było nie wpięte pare przewodów.
W monotrysku diagnostyka na spinacz działa bardzo dobrze.
Co do sondy to ze schematu wynika że:
brązowy - masa
białobrązowy - do modułu
różowy - do modułu
różowobiały - +12V
ale to jest schemat, a rzeczywistość.....
Miganie to tylko dla monowtrysku i to jednego typu. Ale mi chodzi o przejściówkę do normalnego PeCeta (laptok też robi). Złącze komputera pokładowego jest elektrycznie bardzo proste i przejściówka to są grosze. Na jakiś ruskich serwisach widziałem też soft do ściągnięcia.
Ktoś tu się chwalił że coś takiego używał (właśnie z Nivą)
Wiem o gościu który sobie sam diagnozował Passata -- laptop, kabelek i w 5min wiedział co jest grane.
pzdr
\SK
Ktoś tu się chwalił że coś takiego używał (właśnie z Nivą)
Wiem o gościu który sobie sam diagnozował Passata -- laptop, kabelek i w 5min wiedział co jest grane.
pzdr
\SK
Jak ktoś ma ochotę to podeślę schemacik i sofcik freeware, sprawa jest dość prosta, ja bez problemu diagnozuję swoją ladacznicę - 2001 1,7MPI Bosch MP 7.0 Euro 3. Kasowanie błędów, diagnoza, mierzenie parametrów, co tam kto chce to ma;) zasadniczo koszt części wyniósł mnie cuś koło 9zł jak się nie mylę - to wszystko do laptopa...i wszystko jasne. Ja swój moduł zrobiłem na starej karcie od bankomatu, wywiercone otworki na elementy i połączone kabelkami od drugiej strony - patent może brzydki, ale skuteczny. Laptopa z racji pracy mam zawsze przy sobie, a adapterek jeździ sobie w schowku "na rękawiczki" - co ważne potrzeba portu szeregowego(com) a tego nowe laptopy nie maja niestety...
Niva-21214-2001-Śnieżnobiała
oczywiscie ze schematu to wynika wiem o tym. mam tylko problem z kabelkami w sądzie. są koloru 2brązowe, fioletowy i masa(bez izolacji) jak to podłączyć?Maykel pisze:Diagnostyka w Łodzi 2 lata temu 50 zł, operacja trwała 3 min.; wnioski diagnosty wymienić rzeczy za 1200 zł.
Później się okazało że było nie wpięte pare przewodów.
W monotrysku diagnostyka na spinacz działa bardzo dobrze.
Co do sondy to ze schematu wynika że:
brązowy - masa
białobrązowy - do modułu
różowy - do modułu
różowobiały - +12V
ale to jest schemat, a rzeczywistość.....
Tomaszpi
Łaciate szaleństwo Niva 1.7i 95 (było
)
Teraz Kia Sportage
Łaciate szaleństwo Niva 1.7i 95 (było


Teraz Kia Sportage
jak sprawdzam omomierzem to żaden z izolowanych przewodów nie ma przejścia na obudowę. Przejście jest między dwoma brązowymi.Maykel pisze:sondy z 4 przewodami to na 2 zasilanie do podgrzewacza, na pozostałych wyjścia voltomierza;
Może spróbować jeszcze inaczej. wkręcić w kolektor, podpiąć voltomierz (0-1V), zapalić silnik i szukać co się dzieje;
A czy któryś z przewodów ma przejście do obudowy?
Tomaszpi
Łaciate szaleństwo Niva 1.7i 95 (było
)
Teraz Kia Sportage
Łaciate szaleństwo Niva 1.7i 95 (było


Teraz Kia Sportage
podaj numer kontaktowy to pogadamyMaykel pisze:sondy z 4 przewodami to na 2 zasilanie do podgrzewacza, na pozostałych wyjścia voltomierza;
Może spróbować jeszcze inaczej. wkręcić w kolektor, podpiąć voltomierz (0-1V), zapalić silnik i szukać co się dzieje;
A czy któryś z przewodów ma przejście do obudowy?
Tomaszpi
Łaciate szaleństwo Niva 1.7i 95 (było
)
Teraz Kia Sportage
Łaciate szaleństwo Niva 1.7i 95 (było


Teraz Kia Sportage
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość