Kilka pytań świeżaka...

wszystko o niwce

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
Michal___
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 50
Rejestracja: sob lut 09, 2008 10:51 pm
Lokalizacja: Stare Babice / Wawa

Kilka pytań świeżaka...

Post autor: Michal___ » sob lut 16, 2008 12:25 am

Coś szukajka nie działa, tytuły postów nie nawiązują do tego co jest w nich zawarte i ciężko mi coś znaleźć.
Chodzi mi o:
1. Ile oleju wchodzi do silnika? Do tej pory był lany Mobil M czy nadal go lać?
2. Ile wchodzi płynu chłodniczego? Może być taki made for tesco? Ostatnio nieźle wypadł w jakiś testach.
3. Ile oleju wchodzi do napędów i co wlać? Chodzi mi o konkretną klasyfikację. Może być SHC 75W90 czy jakiś inny wynalazek?
4. Nie mogę znaleźć przyczyny nie działania zapalniczki. Bezpieczniki pod kierą i przy lewym kolanie sprawdzone czy są gdzieś jeszcze ukryte?

To tyle :oops: Dzięki z góry za odpowiedzi.
Michal___ Nivka 1,7i

Maykel
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 86
Rejestracja: wt sie 17, 2004 11:42 am
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: Maykel » sob lut 16, 2008 10:03 am

wg SERVICE MANUALA dla 1.7

1. 3.75 litra; (SAE: 5W-40 (-30 to +30stC); 10W-40 (-25 to +35stC); 15W-40 (-20 to +45stC); API: SG/SH/CD ACEA: A2-96 - używam mineralnego castrola

2. 10.7 litra, jak masz gaz to może być z 1 litr wiecej. - mam wlane petrygo do aluminiowych chłodnic

3. skrzynia biegów - 1.35l ;
reduktor - 0.75 l;
most przód - 1.15 l;
most tył - 1.3 l;
przekładnia kierownicza - 0.18 l;
(SAE: 75W-90(-40 to + 25stC; 80W-90 (-26 to + 35stC); 85W-90 (-12 to + 45stC); API: GL5)

4. Pod kierownicą masz dwie puszki mniejszą i większą, zapalniczka jest tam wpięta solo, na którymś skrajnym w mniejszej puszce (16A); obejrzyj dokładnie bezpieczniki bo lubią się przecierać w miejscu trzymania przez blaszki.

Awatar użytkownika
Michal___
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 50
Rejestracja: sob lut 09, 2008 10:51 pm
Lokalizacja: Stare Babice / Wawa

Post autor: Michal___ » sob lut 16, 2008 10:06 am

Takie odpowiedzi lubie :)2
Dzięki i szacun :wink:
Michal___ Nivka 1,7i

Awatar użytkownika
silverstone
 
 
Posty: 1017
Rejestracja: śr wrz 14, 2005 9:47 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: silverstone » pn lut 18, 2008 3:51 pm

Według schematu starej 1,6 zapalniczka jest razem z klalsonem, oświetleniem wnętrza i światłem stopu.
1,6 '92, 1,7i '98.....

Awatar użytkownika
Michal___
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 50
Rejestracja: sob lut 09, 2008 10:51 pm
Lokalizacja: Stare Babice / Wawa

Post autor: Michal___ » pn lut 18, 2008 3:54 pm

U mnie działa stop, działa oświetlenie i klakson, a napięcia ni ma w zapalniczce...
W puszcze z bezpiecznikami pod deską brakuje bezpiecznika drugiego od prawej. Przy wyłączonym silniku i zapłonie wsadziłem tam 8A i od razu się zjarał :cry:
Michal___ Nivka 1,7i

Awatar użytkownika
silverstone
 
 
Posty: 1017
Rejestracja: śr wrz 14, 2005 9:47 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: silverstone » pn lut 18, 2008 4:05 pm

Wyciągnij całe gniazdo, rozbierz i zobacz czy jaki przypalony syf nie robi zwarcia. A w 1,7 może już nie ma takiego wynalazku z połączeniem :wink:
1,6 '92, 1,7i '98.....

Maykel
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 86
Rejestracja: wt sie 17, 2004 11:42 am
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: Maykel » pn lut 18, 2008 4:50 pm

ściągnij sobie service manuala do 1.7 z http://ladaparts.ru/lada_niva.php - część 3 zaczyna się od instalacji eletrycznej i tam masz dokładnie rozpiszane bezpieczniki (angielski).



Powinienieś mieć pod kierownicą dwie puszki, w jednej 10 szt i głębiej poniżej w drugiej 6 szt bezpieczników. Zgodnie ze schematem.

dolny rząd: w std powinieneś mieć bezpieczniki 3 i 5, gdzie 5 (drugi od prawej) to zapalniczka i tam powinieneś mieć 16A;

wysuń gniazdo zapalniczki (powinno dać się podważyć, można pomóc sobie przez popielniczkę), odepnij wszystkie przewody i wtedy spróbuj założyć bezpiecznik.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Łada Niva”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość