Strona 1 z 1

silnik 1,9 diesel w Niwce... hmmm

: czw mar 11, 2004 10:43 am
autor: Mario
Nawiązując po części do postu o Niwce z silnikiem diesla (Peugeot 1,9l) -> jakie są Waszym zdaniem mocne/słabe strony takiego rozwiązania? Co zyskujemy, a co tracimy, co byście woleli miec w swoich Niwkach standardowego benzynowca z zasilaniem na gaz, czy takiego dieselka?
Jak ktoś ma coś do powiedzenia w tej materii -> chętnie posłucham/poczytam :D .

: czw mar 11, 2004 12:45 pm
autor: Misiek Bielsko
Niwka sie w szwach rozejdzie :D

: czw mar 11, 2004 12:57 pm
autor: Piotr_W
osobiście wole zwykły 1,6 zasilany gazem ale tylko ze względu na koszty eksploatacji (dostęp do części, koszty tych części, i opłaty za ubezpieczenie auta z tą pojemnością silnika) tymi kryteriami kieruje sie chyba większa część kupujących nive.

: czw mar 11, 2004 1:17 pm
autor: Mario
Misiek Bielsko pisze:Niwka sie w szwach rozejdzie :D
Diesel był chyba opcjonalnie montowany fabrycznie w Niwkach (tych eksportowych), więc chyba nic jej nie grozi :wink: .

: czw mar 11, 2004 1:39 pm
autor: czesław&jarząbek
znajomy miał nive 1.9d i bardzo se chwalił...pycił kilka lat, aż sie złamała :)21

: czw mar 11, 2004 9:28 pm
autor: Misiek Bielsko
nie mowilem? :)21

: pt mar 12, 2004 8:00 am
autor: Piotr_W
Misiek Bielsko pisze:nie mowilem? :)21
tak tylko że pewnie tak jak mój polonez truck po przejechaniu 500 000km z tym samym silnikiem

: pt mar 12, 2004 9:35 am
autor: BABCIA I
Łamanie Nivy to bzdura.Oczywiście jeśli ktoś nie konserwował nigdy podwozia i ogólnie nie dbał o auto to wszystko jest możliwe. Kupiłem kilka lat temu osiemnastoletnią Ładę.Dostawała regularnie " w kość" ( w granicach zdrowego rozsądku) i co ? Nic. Sprzedałem auto po prawie dwóch latach.Kolega który ją kupił używa jej na codzień i nie mówił mi nic o łamaniu się auta. Dzisiaj auto ma 22-lata i ma się dobrze.
Kiedyś rozmawiałem w serwisie Łady z pracownikiem Ojcowskiego Parku Narodowego.Nie był zadowolony z Nivy Diesel.Twierdził że do benzynowych przełożeń " na siłę" zamontowano Diesla.Podobno nie zgrało się to za dobrze.No,cóż.Pewnie ilu właścicieli tyle opini.Myślę że gażnikowa benzyna to najlepsze i najtańsze rozwiązanie.

: pt mar 12, 2004 10:15 am
autor: Mario
BABCIA I pisze:Twierdził że do benzynowych przełożeń " na siłę" zamontowano Diesla.Podobno nie zgrało się to za dobrze.
Faktycznie, to jest wysoce prawdopodobne (że AutoWaz nie porobił żadnych zmian w przełożeniach i pomimo tego, że sam silnik jest całkiem dobry, to w standardowej konfiguracji w Niwie pasuje jak pięść do oka...).

: pt mar 12, 2004 10:18 am
autor: czesław&jarząbek
sie skrzynie z poloneza trucka daje razem z tym dieslem

: pt mar 12, 2004 10:41 am
autor: BABCIA I
Nie rozumiem takich przeróbek.Urok Nivy polega na bardzo niskich kosztach utrzymania auta.Za małą kasę małe dzielne auto.Nie przepadam za silnikiem diesla w małych samochodach. 1.6 plus gaz to jest to.

: pt mar 12, 2004 10:53 am
autor: czesław&jarząbek
gaz jest świetny do...zapalniczki :)21

: pt mar 12, 2004 11:18 am
autor: BABCIA I
To fakt.Trudno kupić zapalniczkę zasilaną olejem napędowym.

: pt mar 12, 2004 1:13 pm
autor: Przemek wawa
A nie byl to silnik od Citroena? Nie jestem pewien, co prawda, ale jak z polonezowska skrzynia, to chyba od Citroena. Co za roznica, za ciezki ten czy tamten na Nivke.
czesław&jarząbek pisze:znajomy miał nive 1.9d i bardzo se chwalił...pycił kilka lat, aż sie złamała :)21
Ty, Czesiek nie pisz nic wiecej :)20 o Nivie. Poczytaj lepiej sobie cos w tematach edukacyjnych ...

to, co Babcia i Piotr napisali, to swiete slowa. :)2 . Przynajmniej nie maja "chruszkowoskiej" ambicji przerobienia wszystkiego co jezdzi na leciwego LR :)21 .