Przeguby i tuleje gumowe drążków stabilizujących tylny most

wszystko o niwce

Moderator: Albert_N

Glower
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 9
Rejestracja: śr kwie 02, 2008 4:08 pm

Przeguby i tuleje gumowe drążków stabilizujących tylny most

Post autor: Glower » pt cze 06, 2008 6:21 pm

Nowy wita wszystkich,

To mój pierwszy post na forum, choć zaglądam tu od jakiegoś czasu.

Potrzebuję pomocy w kwesti przegubów i tuleji gumowych.
W mojej niwce jakiś czas temu zostały wymienione oba zewnętrzne przeguby i tuleje gumowe w drążkach stabilizacyjnych. Niestety wszystko wytrzymało niecałe 10 tyś. km. Przeguby znowu zaczęły klekotać a drążki dostały luzów. Podpowiedzcie jakiej firmy przeguby i tuleje są wytrzymalsze i w jakim sklepie je kupić.

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » ndz cze 08, 2008 6:13 pm

nie bardzo rozumie jakie przeguby i jakie drazki stabilizatora. Przecie niwa w tylym moscie ma jedynie 2 wahacze, 2 drazki reakcyjne i 1 drazek panharda - to nie osobowka z wielawahaczowym zawieszeniem :)21
Napisz wiec jeszcze raz o co ci chodzi
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Glower
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 9
Rejestracja: śr kwie 02, 2008 4:08 pm

Post autor: Glower » pn cze 09, 2008 9:10 am

Przepraszam za mało przecyzyjny opis. Już się poprawiam.

Chodzi o przeguby napędowe, czyli przeguby wewnętrzne przy przednim moście i zewnetrzne te przy kołach.
Tuleje gumowe, o których myslę to te znajdujące się w drążkach reakcyjnych (jeden koniec drążka przykręcany do podwozia, a drugi do tylnego mostu).
Tuleja ma kształt dwóch połączonych wierzchołkami stożków.
Mam nadzieję, że teraz wiadomo o co chodzi i ktoś doradzi jakieś źródło solidnych części.

Awatar użytkownika
jarcion
 
 
Posty: 879
Rejestracja: pt sty 24, 2003 5:16 pm
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: jarcion » pn cze 09, 2008 9:54 am

zauważyłem,że wymiana samych gum w drążkach, to takie sobie rozwiązanie, (zwłaszcz przy cenie całych drążków) jeżeli chodzi o trwałość.. Tym bardziej, o czym było na forum już, drażki potrafią (nie)ładnie skorodować.

Przeguby zewnętrzne na Ukrainie kupowałem i robią.
W 160 3,3 TD (wyprawowy)
była niwka (i uaz, i aro też )

2Kółka
 
 
Posty: 1275
Rejestracja: czw sty 17, 2008 3:20 pm
Lokalizacja: WROCŁAW

Post autor: 2Kółka » pn cze 09, 2008 10:08 am

Dobrych (mocnych) przegubów do Nivki poszukują wszyscy. Najlepsiejsze są ruskie fabryczne, z tego co wiem u nas ciężko dostać (a właściwie w ogóle nie można), wszystko na naszym rynku to mejd in Ukraina albo wręcz czajna.
Co do tulejek to proponuję kupić całe drążki reakcyjne i wymienić, koszt nie powala a w nówkach są wprasowane na tyle dobrze, że starczy na duuużo dłużej.

Tomek

Glower
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 9
Rejestracja: śr kwie 02, 2008 4:08 pm

Post autor: Glower » pn cze 09, 2008 6:44 pm

Ad. jarcion
W sumie to może masz rację, żeby wymieniać całe drążki. Te tuleje ciężko się wciskają i może są już nieźle naruszone przy montażu

Odnośnie przegubów to z tego co piszecie fabryczne są trudne do zdobycia.Może wiecie czy przeguby sprzedawane w Skorpionie w Krakowie są coś warte?

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » wt cze 10, 2008 3:01 pm

w Jaworznie mieli oryginalne - tylko nie wiem czy jeszcze sklep istnieje :(
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
bartekbp01
 
 
Posty: 1404
Rejestracja: sob cze 24, 2006 10:30 pm
Lokalizacja: Kraków/Oslo

Post autor: bartekbp01 » wt cze 10, 2008 10:11 pm

Glower pisze:Ad. jarcion
W sumie to może masz rację, żeby wymieniać całe drążki. Te tuleje ciężko się wciskają i może są już nieźle naruszone przy montażu

Odnośnie przegubów to z tego co piszecie fabryczne są trudne do zdobycia.Może wiecie czy przeguby sprzedawane w Skorpionie w Krakowie są coś warte?
cieżko powiedzieć szczerze mówiac ale wystarczy przecież zadzwonić do nich i zapytać jak chcesz to Ci wysle numer na pw :wink: :)2
JEST WOJNA-SĄ STRATY była NIVdzięcznica 1.6 91r==>Granda Viertara 2,0HDi

CHREATIW TECHNOLOŻI ;)

Awatar użytkownika
silverstone
 
 
Posty: 1017
Rejestracja: śr wrz 14, 2005 9:47 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: silverstone » wt cze 10, 2008 10:54 pm

Skorpion ostatnio ma chińczyki i niby francuskie SBR (o skośnookim rodowodzie). Te ostatnie są gów.....o warte, czyli jak się trafi. Zmieniałem całe komplety w zeszłym roku i lewa strona jest do wywalenia (zewn. i wewn.), a prawa jak nowa. Z różnych dymarek chyba żelaztwo wzięli. Można u nich też dostać ruskie, ale drogo. Koło 550 zeta za komplet na jedną strone.
1,6 '92, 1,7i '98.....

Glower
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 9
Rejestracja: śr kwie 02, 2008 4:08 pm

Post autor: Glower » śr cze 11, 2008 9:30 am

Dzwoniłem do Skorpiona i faktycznie sam sprzedawca nie zachwalał chińskich przegubów. Natomiast SBR wedug niego są w porządku. Można nabyć orginały rosyjakie, ale tak jak napisał silverstone komplet na stronę kosztuje 550 zł. . Jest drożej bo jest to komplet z półosią.

Pewnie skończy się na tym, że aby mieć spokój zainwestuję w orginały.
Szkoda tylko 1100 zł. Może ma ktoś dostęp do tańszego źródła?
Słyszałem, że w Białymstoku są dobre części w rozsądnych cenach, ale nie mogę znaleźć namiaru na sklep.

Awatar użytkownika
Marek D.
 
 
Posty: 6613
Rejestracja: czw mar 17, 2005 12:31 pm
Lokalizacja: Coś koło Piątka ale bliżej Soboty

Post autor: Marek D. » śr cze 11, 2008 12:27 pm

priv
Niva 2,1TD koniec pieszczot
Monterey 3,1TD
www.podlasie4x4.pl

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » śr cze 11, 2008 4:53 pm

Glower pisze:Dzwoniłem do Skorpiona i faktycznie sam sprzedawca nie zachwalał chińskich przegubów. Natomiast SBR wedug niego są w porządku. Można nabyć orginały rosyjakie, ale tak jak napisał silverstone komplet na stronę kosztuje 550 zł. . Jest drożej bo jest to komplet z półosią.

Pewnie skończy się na tym, że aby mieć spokój zainwestuję w orginały.
Szkoda tylko 1100 zł. Może ma ktoś dostęp do tańszego źródła?
Słyszałem, że w Białymstoku są dobre części w rozsądnych cenach, ale nie mogę znaleźć namiaru na sklep.
facet z Jaworzna bierze z tego samego zrodla co hurtownia z Bialegostoku i ceny ma porownywalne.
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
silverstone
 
 
Posty: 1017
Rejestracja: śr wrz 14, 2005 9:47 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: silverstone » czw cze 12, 2008 6:19 pm

Jak mówiłem SBR są w porządku, przynajmniej u mnie jedna strona :evil: bo drugą szlag trafił Jak przypadkiem trafi się dobra sztuka, albo inaczej...jak nie trafisz na trefną. Loteryjka. Jak z większością chińszczyzny.
1,6 '92, 1,7i '98.....

Glower
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 9
Rejestracja: śr kwie 02, 2008 4:08 pm

Post autor: Glower » ndz cze 15, 2008 1:41 pm

Ad. Marek D.

Czy wysyłałeś mi adres sklepu w Białymstoku?
Jeśli tak to proszę jeszcze raz, bo nie dotarł.
glower77@gmail.com
Z góry wielkie dzięki

Glower
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 9
Rejestracja: śr kwie 02, 2008 4:08 pm

Post autor: Glower » pt cze 20, 2008 9:17 am

Wymieniłem wczoraj wszystkie drążki reakcyjne. Rzeczywiście gumy w drążkach wygląda na solidniejsze od wciskanych tulei. Mam nadzieję, że to rozwiązanie będzie trwalsze.
Jeden problem rozwiazałem. Pozostają jeszcze przeguby napędowe. Szukam sposobu zakupu orginałów tańszych niż 550 zł./stronę! Kombinuję z zakupem na Białorusi. Zobaczymy co z tego wyjdzie.
Dziękuję wszystkim, za podsunięte do tej pory pomysły.

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » pt cze 20, 2008 11:02 am

:o tylko nie Bialoruskie :)3
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
Sniper
Posty: 2028
Rejestracja: ndz sie 08, 2004 8:11 pm
Lokalizacja: Posen Parkwirtschaft Solatsch
Kontaktowanie:

Post autor: Sniper » pt cze 20, 2008 2:12 pm

A dlaczego nie?? :D

Jak w każdej dziedzinie tak i w tej też potrzeba nam BETA-TESTERÓW :)21
Ręce precz od GENERAŁA!...
Obrazek

Glower
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 9
Rejestracja: śr kwie 02, 2008 4:08 pm

Post autor: Glower » ndz cze 22, 2008 4:08 pm

Myślę o zakupie Rosyjskich oryginałów, z tym że na Białorusi. Prawdopodobnie Białoruskie są tyle warte co Chińszczyzna i w to na pewno nie będę wchodził.

Awatar użytkownika
Snuffer
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 80
Rejestracja: pn mar 17, 2008 7:39 pm
Kontaktowanie:

Post autor: Snuffer » pn cze 23, 2008 7:38 am

Co prawda drążków jeszcze nie wymieniałem ale Artix i Mugin, którzy wymieniają je ciągle, powoli dochodzą do sfinalizowania pomysłu wykonaia drążków na zamówienie z godziwego materiału. I pewnie takie będą najlepsze na świecie.
A w kwestii białoruskich częśći: uzywamy np. białoruskich amortyzatorów i spisują się bardzo dobrze.

Awatar użytkownika
bartekbp01
 
 
Posty: 1404
Rejestracja: sob cze 24, 2006 10:30 pm
Lokalizacja: Kraków/Oslo

Post autor: bartekbp01 » wt cze 24, 2008 8:37 pm

ale fenox to przecież białoruskie badziewie i mam osobiście pompe hamulcową od nich i jest git
:)2
JEST WOJNA-SĄ STRATY była NIVdzięcznica 1.6 91r==>Granda Viertara 2,0HDi

CHREATIW TECHNOLOŻI ;)

Glower
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 9
Rejestracja: śr kwie 02, 2008 4:08 pm

Post autor: Glower » śr lip 30, 2008 9:20 am

Witam ponownie,

Zakup przegubów na Białorusi powiódł się.
Gość w sklepie stwierdził, że przeguby, które mi zaproponował są najlepsze z dostępnych. Powiedział też, że obecnie do niwek montowane są przeguby z Czech!?
Przeguby zewnetrzne miały napis "Nobel Germany", a wewnętrzne "CTK i coś po rosyjsku".
Tak więc zakup rosyjskich oryginałów nie dokońca się powiódł. Gość powiedział, że takich nie jest w stanie zdobyć.

Przeguby już mam zamontowane. Zobaczymy ile pożyją.
W każdym razie, tak jak napisał Sniper, zostanę forumowym testerem tego ustrojstwa.

P.S. Koszt zakupu - 600 zł za komplet.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Łada Niva”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość