Przeguby i tuleje gumowe drążków stabilizujących tylny most
Moderator: Albert_N
Przeguby i tuleje gumowe drążków stabilizujących tylny most
Nowy wita wszystkich,
To mój pierwszy post na forum, choć zaglądam tu od jakiegoś czasu.
Potrzebuję pomocy w kwesti przegubów i tuleji gumowych.
W mojej niwce jakiś czas temu zostały wymienione oba zewnętrzne przeguby i tuleje gumowe w drążkach stabilizacyjnych. Niestety wszystko wytrzymało niecałe 10 tyś. km. Przeguby znowu zaczęły klekotać a drążki dostały luzów. Podpowiedzcie jakiej firmy przeguby i tuleje są wytrzymalsze i w jakim sklepie je kupić.
To mój pierwszy post na forum, choć zaglądam tu od jakiegoś czasu.
Potrzebuję pomocy w kwesti przegubów i tuleji gumowych.
W mojej niwce jakiś czas temu zostały wymienione oba zewnętrzne przeguby i tuleje gumowe w drążkach stabilizacyjnych. Niestety wszystko wytrzymało niecałe 10 tyś. km. Przeguby znowu zaczęły klekotać a drążki dostały luzów. Podpowiedzcie jakiej firmy przeguby i tuleje są wytrzymalsze i w jakim sklepie je kupić.
nie bardzo rozumie jakie przeguby i jakie drazki stabilizatora. Przecie niwa w tylym moscie ma jedynie 2 wahacze, 2 drazki reakcyjne i 1 drazek panharda - to nie osobowka z wielawahaczowym zawieszeniem
Napisz wiec jeszcze raz o co ci chodzi

Napisz wiec jeszcze raz o co ci chodzi
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień
Przepraszam za mało przecyzyjny opis. Już się poprawiam.
Chodzi o przeguby napędowe, czyli przeguby wewnętrzne przy przednim moście i zewnetrzne te przy kołach.
Tuleje gumowe, o których myslę to te znajdujące się w drążkach reakcyjnych (jeden koniec drążka przykręcany do podwozia, a drugi do tylnego mostu).
Tuleja ma kształt dwóch połączonych wierzchołkami stożków.
Mam nadzieję, że teraz wiadomo o co chodzi i ktoś doradzi jakieś źródło solidnych części.
Chodzi o przeguby napędowe, czyli przeguby wewnętrzne przy przednim moście i zewnetrzne te przy kołach.
Tuleje gumowe, o których myslę to te znajdujące się w drążkach reakcyjnych (jeden koniec drążka przykręcany do podwozia, a drugi do tylnego mostu).
Tuleja ma kształt dwóch połączonych wierzchołkami stożków.
Mam nadzieję, że teraz wiadomo o co chodzi i ktoś doradzi jakieś źródło solidnych części.
zauważyłem,że wymiana samych gum w drążkach, to takie sobie rozwiązanie, (zwłaszcz przy cenie całych drążków) jeżeli chodzi o trwałość.. Tym bardziej, o czym było na forum już, drażki potrafią (nie)ładnie skorodować.
Przeguby zewnętrzne na Ukrainie kupowałem i robią.
Przeguby zewnętrzne na Ukrainie kupowałem i robią.
W 160 3,3 TD (wyprawowy)
była niwka (i uaz, i aro też )
była niwka (i uaz, i aro też )
Dobrych (mocnych) przegubów do Nivki poszukują wszyscy. Najlepsiejsze są ruskie fabryczne, z tego co wiem u nas ciężko dostać (a właściwie w ogóle nie można), wszystko na naszym rynku to mejd in Ukraina albo wręcz czajna.
Co do tulejek to proponuję kupić całe drążki reakcyjne i wymienić, koszt nie powala a w nówkach są wprasowane na tyle dobrze, że starczy na duuużo dłużej.
Tomek
Co do tulejek to proponuję kupić całe drążki reakcyjne i wymienić, koszt nie powala a w nówkach są wprasowane na tyle dobrze, że starczy na duuużo dłużej.
Tomek
- bartekbp01
-
- Posty: 1404
- Rejestracja: sob cze 24, 2006 10:30 pm
- Lokalizacja: Kraków/Oslo
cieżko powiedzieć szczerze mówiac ale wystarczy przecież zadzwonić do nich i zapytać jak chcesz to Ci wysle numer na pwGlower pisze:Ad. jarcion
W sumie to może masz rację, żeby wymieniać całe drążki. Te tuleje ciężko się wciskają i może są już nieźle naruszone przy montażu
Odnośnie przegubów to z tego co piszecie fabryczne są trudne do zdobycia.Może wiecie czy przeguby sprzedawane w Skorpionie w Krakowie są coś warte?


JEST WOJNA-SĄ STRATY była NIVdzięcznica 1.6 91r==>Granda Viertara 2,0HDi
CHREATIW TECHNOLOŻI
CHREATIW TECHNOLOŻI

- silverstone
-
- Posty: 1017
- Rejestracja: śr wrz 14, 2005 9:47 pm
- Lokalizacja: Wrocław
Skorpion ostatnio ma chińczyki i niby francuskie SBR (o skośnookim rodowodzie). Te ostatnie są gów.....o warte, czyli jak się trafi. Zmieniałem całe komplety w zeszłym roku i lewa strona jest do wywalenia (zewn. i wewn.), a prawa jak nowa. Z różnych dymarek chyba żelaztwo wzięli. Można u nich też dostać ruskie, ale drogo. Koło 550 zeta za komplet na jedną strone.
1,6 '92, 1,7i '98.....
Dzwoniłem do Skorpiona i faktycznie sam sprzedawca nie zachwalał chińskich przegubów. Natomiast SBR wedug niego są w porządku. Można nabyć orginały rosyjakie, ale tak jak napisał silverstone komplet na stronę kosztuje 550 zł. . Jest drożej bo jest to komplet z półosią.
Pewnie skończy się na tym, że aby mieć spokój zainwestuję w orginały.
Szkoda tylko 1100 zł. Może ma ktoś dostęp do tańszego źródła?
Słyszałem, że w Białymstoku są dobre części w rozsądnych cenach, ale nie mogę znaleźć namiaru na sklep.
Pewnie skończy się na tym, że aby mieć spokój zainwestuję w orginały.
Szkoda tylko 1100 zł. Może ma ktoś dostęp do tańszego źródła?
Słyszałem, że w Białymstoku są dobre części w rozsądnych cenach, ale nie mogę znaleźć namiaru na sklep.
facet z Jaworzna bierze z tego samego zrodla co hurtownia z Bialegostoku i ceny ma porownywalne.Glower pisze:Dzwoniłem do Skorpiona i faktycznie sam sprzedawca nie zachwalał chińskich przegubów. Natomiast SBR wedug niego są w porządku. Można nabyć orginały rosyjakie, ale tak jak napisał silverstone komplet na stronę kosztuje 550 zł. . Jest drożej bo jest to komplet z półosią.
Pewnie skończy się na tym, że aby mieć spokój zainwestuję w orginały.
Szkoda tylko 1100 zł. Może ma ktoś dostęp do tańszego źródła?
Słyszałem, że w Białymstoku są dobre części w rozsądnych cenach, ale nie mogę znaleźć namiaru na sklep.
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień
- silverstone
-
- Posty: 1017
- Rejestracja: śr wrz 14, 2005 9:47 pm
- Lokalizacja: Wrocław
Ad. Marek D.
Czy wysyłałeś mi adres sklepu w Białymstoku?
Jeśli tak to proszę jeszcze raz, bo nie dotarł.
glower77@gmail.com
Z góry wielkie dzięki
Czy wysyłałeś mi adres sklepu w Białymstoku?
Jeśli tak to proszę jeszcze raz, bo nie dotarł.
glower77@gmail.com
Z góry wielkie dzięki
Wymieniłem wczoraj wszystkie drążki reakcyjne. Rzeczywiście gumy w drążkach wygląda na solidniejsze od wciskanych tulei. Mam nadzieję, że to rozwiązanie będzie trwalsze.
Jeden problem rozwiazałem. Pozostają jeszcze przeguby napędowe. Szukam sposobu zakupu orginałów tańszych niż 550 zł./stronę! Kombinuję z zakupem na Białorusi. Zobaczymy co z tego wyjdzie.
Dziękuję wszystkim, za podsunięte do tej pory pomysły.
Jeden problem rozwiazałem. Pozostają jeszcze przeguby napędowe. Szukam sposobu zakupu orginałów tańszych niż 550 zł./stronę! Kombinuję z zakupem na Białorusi. Zobaczymy co z tego wyjdzie.
Dziękuję wszystkim, za podsunięte do tej pory pomysły.
Co prawda drążków jeszcze nie wymieniałem ale Artix i Mugin, którzy wymieniają je ciągle, powoli dochodzą do sfinalizowania pomysłu wykonaia drążków na zamówienie z godziwego materiału. I pewnie takie będą najlepsze na świecie.
A w kwestii białoruskich częśći: uzywamy np. białoruskich amortyzatorów i spisują się bardzo dobrze.
A w kwestii białoruskich częśći: uzywamy np. białoruskich amortyzatorów i spisują się bardzo dobrze.
- bartekbp01
-
- Posty: 1404
- Rejestracja: sob cze 24, 2006 10:30 pm
- Lokalizacja: Kraków/Oslo
Witam ponownie,
Zakup przegubów na Białorusi powiódł się.
Gość w sklepie stwierdził, że przeguby, które mi zaproponował są najlepsze z dostępnych. Powiedział też, że obecnie do niwek montowane są przeguby z Czech!?
Przeguby zewnetrzne miały napis "Nobel Germany", a wewnętrzne "CTK i coś po rosyjsku".
Tak więc zakup rosyjskich oryginałów nie dokońca się powiódł. Gość powiedział, że takich nie jest w stanie zdobyć.
Przeguby już mam zamontowane. Zobaczymy ile pożyją.
W każdym razie, tak jak napisał Sniper, zostanę forumowym testerem tego ustrojstwa.
P.S. Koszt zakupu - 600 zł za komplet.
Zakup przegubów na Białorusi powiódł się.
Gość w sklepie stwierdził, że przeguby, które mi zaproponował są najlepsze z dostępnych. Powiedział też, że obecnie do niwek montowane są przeguby z Czech!?
Przeguby zewnetrzne miały napis "Nobel Germany", a wewnętrzne "CTK i coś po rosyjsku".
Tak więc zakup rosyjskich oryginałów nie dokońca się powiódł. Gość powiedział, że takich nie jest w stanie zdobyć.
Przeguby już mam zamontowane. Zobaczymy ile pożyją.
W każdym razie, tak jak napisał Sniper, zostanę forumowym testerem tego ustrojstwa.
P.S. Koszt zakupu - 600 zł za komplet.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość