Strona 1 z 1

Problem z obrotami silnika

: wt cze 10, 2008 5:40 pm
autor: NUKEM
Hej

Dziś zaczęło się coś kwasić z obrotami...
Jeździłem sobie ostro po polnych drogach, nagle wpadłem w ostre wyboje, tak że mi niwkę ładnie podrzuciło i ja sam mało z fotela nie spadłem :D
No nic , jadę dalej , przyhamowałem sobie a tu wóz zgasł :-?
Odpalam , silnik chodzi normalnie , ale obroty strasznie niskie.. , tak niskie że aż się zapala lampka ciśnienia oleju. W czasie jazdy wszystko ok, ale jak puszczę gaz i hamuję to gaśnie. Na benzynie to samo.

Podniosłem trochę obroty kręcąc śrubką regulacji przy gaźniku.
Obroty w granicach 900 rpm , no niby ok , ale przy hamowaniu te obroty spadają niemal do zera, często potrafi zgasnąć. Zauważyłem też ze obroty mocno spadają gdy ostro skręcam w lewo..
O co tu chodzi ? Co się mogło pochrzanić ?

: śr cze 11, 2008 10:21 am
autor: czacha78
hej
sprawdz wezyki od paliwa moze cos ci sie odpielo i spadlo na przewody paliwowe a moze w gazniku dysze ci sie zawiesily

: śr cze 11, 2008 10:54 am
autor: michur
dysza wolnych obrotow zatkana?

: śr cze 11, 2008 5:54 pm
autor: NUKEM
Gdyby była zatkana to by nie było wolnych obrotów , a one są, tylko spadają przy hamowaniu i zauważyłem że przy wstrząsach (gdy jadę po wybojach) też..
A po za tym to się dzieje tak samo na benzynie jak i na gazie , także dysze raczej wykluczam..

Z wężykami wszystko wygląda ok.

: śr cze 11, 2008 7:58 pm
autor: bartekbp01
to moze być problem z membraną w wspomaganiu pompy hamulcowej być może się zrobiła dziurka i przepuszcza sprawdż też łozyska w aparacie zapłonowym oraz co może się wydać śmieszne poziom oleju w silniku i jego jakość (na przechyłach oraz przy hamowaniu duże opory na pompie oleju) pozdrawiam i powodzenia :)2

: śr cze 11, 2008 8:06 pm
autor: NUKEM
Oleju zawsze jest wystarczająco, często sprawdzam poziom, wiec raczej to nie to.

Ale z tą membraną to nie wiem, a jak to sprawdzić ? Trzeba wszystko ściągać i rozbierać ?

: czw cze 12, 2008 6:57 pm
autor: 2Kółka
@Nukem: a Ty masz katalizator? '93 już miały?

T.

: czw cze 12, 2008 7:01 pm
autor: NUKEM
2Kółka pisze:@Nukem: a Ty masz katalizator? '93 już miały?

T.
Absolutnie nie.

: wt cze 17, 2008 4:55 pm
autor: NUKEM
CZy to może być wina rozregulowanego luzu zaworów ?
Nie wiem jak z tym jest w Nivie , ale w maluchu gdy zawory były za ciasno to właśnie takie były objawy że gasł przy hamowaniu..

: sob cze 28, 2008 7:54 pm
autor: 10zulu
Mielismy podobne przejscia z ojcem,pomogło jak przestawiliśmy obroty silinka na benzynie do 1100obrotow/min,a pożniej na gazie ustawiliśmy identyczną wartość,przykreciliśmy tez troszkę głowną srube mocy od gazu.Wychodziło na to ze dostował za dużo gazu w stosunku do powietrza
i go muliło.

powodzenia-

: sob cze 28, 2008 7:57 pm
autor: 10zulu
ładziora z silnikiem 1.7 i gaźnikiem,bez katalizatora.
może sprawdź jeszcze świece-mamy ngk do samochodów z instalacja gazowa i kable zapłonowe,wymieniamy to i to średnio co 2 lata

: wt lip 01, 2008 4:50 pm
autor: NUKEM
Już wiem co to było - kurde taka błahostka.. jest taki cienki wężyk idący od parownika do kolektora ssącego - i on się przy samym kolektorze naderwał, tak że nie było tego widać. Po założeniu nowego wężyka wszystko chodzi jak należy :D Takie gówienko a ile nerw potrafiło napsuć :)

: wt lip 01, 2008 5:01 pm
autor: 10zulu
O kurde,a ja o takich pierdołach napisałem-w zyciu był nie pomyślał.