Dziwne objawy w układzie hamulcowym

wszystko o niwce

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
reduktorb
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 29
Rejestracja: pn maja 26, 2008 10:12 am
Lokalizacja: Zgierz

Dziwne objawy w układzie hamulcowym

Post autor: reduktorb » czw cze 12, 2008 4:38 pm

Witam, wszystkich występuje w mojej nivce następujący objaw:
do 20 stopni wszystko cacy słoneczko +25 i wzwyż po przejechaniu kilku
kilometrów przód zablokowany pedał "decha" nie da się wcisnąć.
Płyn był wymieniony w ubiegłym roku po tych samych objawach, uszczeleczki
w zaciskach wymienione tłoczki chodzą jak ta lala w ubiegłym roku uspokoiło
się (ale chyba dlatego że temperatura się obniżyła). W ubiegłym roku pozbyłem się regulatora siły hamowania (stanął w pozycji hamuję na maxa
szczególnie jadąc pod górę lub pod obciążeniem).
Na razie radzę sobie z tym partyzanckimi sposobami ale ich nie polecam.
POZDRAWIAM mam nadzieję na jakąś radę lub choćby pomysły.
:D :D

2Kółka
 
 
Posty: 1275
Rejestracja: czw sty 17, 2008 3:20 pm
Lokalizacja: WROCŁAW

Post autor: 2Kółka » czw cze 12, 2008 6:54 pm

Pompę ham. sprawdziłeś ? A korektor siły ham. się jednak przydaje :)2 , szczególnie przy ham. na łukach jak mokro.

Tomek

Awatar użytkownika
Kuszman
Posty: 1824
Rejestracja: pn lip 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kuszman » czw cze 12, 2008 7:10 pm

Miałem tak.

Przez największe skrzyżowanie w wawie pyciłem na reduktorze z zablokowanymi przednimi hamulcami, w chmurze dymu :)21

Pompa się blokowała i nie odpuszczała. Wymiana prosta, i tania.

Awatar użytkownika
reduktorb
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 29
Rejestracja: pn maja 26, 2008 10:12 am
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: reduktorb » sob cze 14, 2008 9:19 pm

Dzięki, za podpowiedź dziś trochę pogrzebałem niestety nie miałem jeszcze okazji sprawdzić efektów.

Awatar użytkownika
bartekbp01
 
 
Posty: 1404
Rejestracja: sob cze 24, 2006 10:30 pm
Lokalizacja: Kraków/Oslo

Post autor: bartekbp01 » czw cze 26, 2008 9:57 pm

reduktorb pisze:Dzięki, za podpowiedź dziś trochę pogrzebałem niestety nie miałem jeszcze okazji sprawdzić efektów.
no i jak hamulczyki??
JEST WOJNA-SĄ STRATY była NIVdzięcznica 1.6 91r==>Granda Viertara 2,0HDi

CHREATIW TECHNOLOŻI ;)

Awatar użytkownika
reduktorb
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 29
Rejestracja: pn maja 26, 2008 10:12 am
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: reduktorb » czw cze 26, 2008 10:31 pm

Już wszystko OK.
To była tak zwana naprawa złożona:
1. wymieniona pompa :)3
2. uszczelniony obieg podciśnienia do serwa.
3. wymieniony jeden z wężyków dochodzących do przedniego zacisku
( słabo mu szło przepuszczanie w obydwie strony).

Polecam książkę "Naprawa PF 125p" naprawdę wiele analogii (nie patrzeć na napęd 4X4), i nieocenione rady Gabrysia (Pozdrawiam)

Najważniejsze że do przodu :D :)2 :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Łada Niva”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości