Lift i poszerzanie

wszystko o niwce

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
gori
 
 
Posty: 224
Rejestracja: czw sie 16, 2007 8:48 pm
Lokalizacja: Jura
Kontaktowanie:

Lift i poszerzanie

Post autor: gori » pt sie 29, 2008 12:39 pm

Witam wszystkich na forum Niwki - wczoraj stałem się przeszczęśliwym posiadaczem pięknej i zgrabnej NIVY '99 1,7i - małżonka jest zachwycona ale coby nie wyglądała przy Disco skromniej zamierzam jej zrobic prezenta i przysposobić ja aby wygladała i robiła w terenie lepiej.

Wiem, wiem opcja szukaj ale uwierzcie ze działam działam i konkretow nie moge znalezc.

Chciałbym po pierwsze unieść niweczke tyle ile sie da bez zbytniego motania w zawieszeniu, czytałem o podkładkach pod sprężyny
- kto coś takiego wykonuje, gdzie mozna zanabyć, polecacie jakies warszaty w których nie trzeba tłumaczyc od poczatku co i jak i to zrobią
a moze sa inne sposoby
- co wtedy z amortyzatorami? - przespawc zaczepy?, moze dłuzsze amory ? jezeli tak to jakie

Pytanie drugie o dystanse kół - tez moze jakis namiar na dystanse, tokarza który wie o co chodzi. Ile mozna odsadzić koła i czy przycina się nadkola, moze są jakies plastikowe kity do przyciętych nadkoli?

Trzecia akcja chiałbym wrzucić koła wieksze jaki rozmiar podejdzie, chodzi mi o BFG (po jakimś delikatnym lifcie o którym pisałem wyzej).

Czasu mam mało dziś małżonka pojechała nią(Nivą) do pracy sie pochwalić a po weekendzie jedzie na delegacje na 2 tyg.
Jak wroci chciałbym aby auto było gotowym Prezentem, akurat jakos tak wypada nasza rocznica - POMOCY!
Disco 300 '97 2,5 Tdi - wyprawówka
Wyprawy 4x4

2Kółka
 
 
Posty: 1275
Rejestracja: czw sty 17, 2008 3:20 pm
Lokalizacja: WROCŁAW

Post autor: 2Kółka » pt sie 29, 2008 1:46 pm

Gratuluję nabytku :P
Do podniesienia Nivki może wystarczą nowe sprężyny, widziałem u kolegów jak po wymianie poszły ładnie do góry. Amortyzatory polecam np. bilsteina gazowe są duzo dluższe od oryginałów i fajnie robią.
Jeśli BFG to trzeba zanabyć felgi 15 calowe (np od suzuki), bo w ofercie tej marki nic na oryginalną felgę się nie znajdzie- MT 215 75 r15 :)2 .
Poszerzenia nadkoli występują ale chyba tylko na niepodcięte.
Dystanse (jeśli chcesz koniecznie) da radę wytoczyć średnio rozgarnięty tokarz, albo jak kto bogaty można kupić aluminiowe (ok. 300 za parę :roll: ).

pozdrawiam Tomek

Awatar użytkownika
gori
 
 
Posty: 224
Rejestracja: czw sie 16, 2007 8:48 pm
Lokalizacja: Jura
Kontaktowanie:

Post autor: gori » pt sie 29, 2008 1:55 pm

gdzie te aluminiowe dystanse mozesz podac jakiś link ?

A od suzy felgi to stalóweczki co ?

BFG MT 215 75 r15 - i takie koła bez podcinania czy z podcinaniem?
bo jezeli bez podcinania to moze na 16 wejdą jakies inne? jezeli tak co polecicie

amory mozna tez jakis link albo symbol - przepraszam za upierdliwość ale chcialbym szybciutko kupic czesci i rozpocząc motanie

budżet moze nie jakis wielki ale mam
Disco 300 '97 2,5 Tdi - wyprawówka
Wyprawy 4x4

2Kółka
 
 
Posty: 1275
Rejestracja: czw sty 17, 2008 3:20 pm
Lokalizacja: WROCŁAW

Post autor: 2Kółka » pt sie 29, 2008 2:23 pm

Ad1 gdzieś miałem linka, ale na szybko nie znajdę (poszukam potem)
ad2 tak stalóweczki (DOTZ pharao też pasują idealnie)
ad3 trochę trzeba podciąć
ad4 bilstein BNE-A344 przód, BNE-6466 tył

a opony do Nivki to temat-rzeka (przejrzyj forum) :wink:

Tomek

p.s. zapodaj może jakąś fotkę nabytku

Awatar użytkownika
gori
 
 
Posty: 224
Rejestracja: czw sie 16, 2007 8:48 pm
Lokalizacja: Jura
Kontaktowanie:

Post autor: gori » pt sie 29, 2008 2:41 pm

Dotz pharao R15 czy R16,
rozstaw srub 5/139
zgadza sie ?

amory znalazłem
http://www.mts24sklep.pl/index.php/cPath/536_699_703
czy spręzyny moge zostawić w orginalnym rozmiarze?

Opony/felgi
a te beda dobre?
http://www.opony.pl/lista_felg.asp?fkod ... ref=okazje
Te felgi są juz odsadzone i nie bede potrzebował dystansów?
wejdą mi na to opony BFG MT 215 75 r15 ? http://www.opony.pl/opony.asp?oid=98864&rodzaj=3


foteczke zaraz jak małzonka wróci z roboty zrobie i wweeknd zapodam (ale tak zeby mnie na forum nie przyczaiła)
i bede zapodawał w miare motania
Disco 300 '97 2,5 Tdi - wyprawówka
Wyprawy 4x4

2Kółka
 
 
Posty: 1275
Rejestracja: czw sty 17, 2008 3:20 pm
Lokalizacja: WROCŁAW

Post autor: 2Kółka » pt sie 29, 2008 3:44 pm

Wejść wejdą, tylko z takim odsadzeniem (Dotz Dakar) koło nie ma szans schować się w nadkole przy wykrzyżu, potrzebna będzie gumówka :)21
Do poszerzeń nadkoli też jest taki system http://www.4x4tuning.pl/pacer.html , dzwoniłem kiedyś do tej firmy, życzą sobie 109 pln za metr :roll:

T.

Awatar użytkownika
gori
 
 
Posty: 224
Rejestracja: czw sie 16, 2007 8:48 pm
Lokalizacja: Jura
Kontaktowanie:

Post autor: gori » pt sie 29, 2008 4:34 pm

ok - podsumowując
kupuje ten zestaw który napisalem wyzej
BFG-DotzDakar-amory Bilsteina
fure zostawiam na nowych ale orginalnych spręzynach
podcinam nadkola robie gumówke

podcinam na maxa ile sie da nie ruszając wewnątrz nadkoli?
czy je tez musze przesunąć?

i będzie chodzic?

to tyle z zawieszenia
Disco 300 '97 2,5 Tdi - wyprawówka
Wyprawy 4x4

Awatar użytkownika
Janek 44
Posty: 2385
Rejestracja: śr lut 21, 2007 8:43 pm
Lokalizacja: Podlasie.

Post autor: Janek 44 » pt sie 29, 2008 6:50 pm

2Kółka pisze: Jeśli BFG to trzeba zanabyć felgi 15 calowe (np od suzuki), bo w ofercie tej marki nic na oryginalną felgę się nie znajdzie- MT 215 75 r15 :)2 .
Coś znalazłem.
http://www.opony.pl/lista_opon.asp?prod ... 75&sezon=1
"..i spojrzał Pan na pracę naszą i był zadowolony,na wieść o zarobkach-usiadł zapłakał.."

Awatar użytkownika
zyr
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 48
Rejestracja: sob mar 22, 2008 8:10 pm
Lokalizacja: okolice stolicy

Post autor: zyr » pt sie 29, 2008 7:21 pm

Takie opony mi wlazły z lekkim tylko podcięciem przodu. Może ze 3-4 cm naciąłem narożnika:
http://www.janpol4x4.pl/produkt/index.php?id=122 - w rozmiarze 205x75R15. Oryginały to chyba trochę przerost formy nad treścią w nivie :D

Sprężyny oryginały - nowe - wystarczają. Dystanse - moim zdaniem nie potrzebne. Jeździ całkiem dobrze na takim rozstawie. A możliwe że przez to trzeba będzie bardziej motać nadkola.

PS. Taki mąż, co robi takie prezenty to skarb :D
zyr
niviasta 92'

2Kółka
 
 
Posty: 1275
Rejestracja: czw sty 17, 2008 3:20 pm
Lokalizacja: WROCŁAW

Post autor: 2Kółka » pt sie 29, 2008 7:27 pm

Janek 44 pisze:
2Kółka pisze: Jeśli BFG to trzeba zanabyć felgi 15 calowe (np od suzuki), bo w ofercie tej marki nic na oryginalną felgę się nie znajdzie- MT 215 75 r15 :)2 .
Coś znalazłem.
http://www.opony.pl/lista_opon.asp?prod ... 75&sezon=1
Przyjąłem, że chodzi o typowo terenową oponę, bo w założeniach było, aby "wygladała i robiła w terenie lepiej" :D


gori pisze:
i będzie chodzic?

Będzie "biegać i hasać po polach i lasach", czy jakoś tak... :D
Ile trzeba mniej więcej podciąć spytaj Krzyśka-74, on ma opony BFG w tym rozmiarze tyle, że na felgach od suzy.

Tomek

Awatar użytkownika
gori
 
 
Posty: 224
Rejestracja: czw sie 16, 2007 8:48 pm
Lokalizacja: Jura
Kontaktowanie:

Post autor: gori » wt wrz 02, 2008 3:33 pm

No, wyjechala wiec działamy
obiecałem fotki wiec zapodaje
od jutra juz bede lecial z fotkami z motania

Pozdrawiam
ObrazekObrazek
ObrazekObrazek
ObrazekObrazek
Disco 300 '97 2,5 Tdi - wyprawówka
Wyprawy 4x4

Awatar użytkownika
bartekbp01
 
 
Posty: 1404
Rejestracja: sob cze 24, 2006 10:30 pm
Lokalizacja: Kraków/Oslo

Post autor: bartekbp01 » wt wrz 02, 2008 3:48 pm

gori pisze:No, wyjechala wiec działamy
obiecałem fotki wiec zapodaje
od jutra juz bede lecial z fotkami z motania

Pozdrawiam
podawaj jeszcze dokładny opis do tego
może komuś się przydać !! :)1
JEST WOJNA-SĄ STRATY była NIVdzięcznica 1.6 91r==>Granda Viertara 2,0HDi

CHREATIW TECHNOLOŻI ;)

Awatar użytkownika
gori
 
 
Posty: 224
Rejestracja: czw sie 16, 2007 8:48 pm
Lokalizacja: Jura
Kontaktowanie:

Post autor: gori » pt wrz 19, 2008 8:37 am

No i tak to wyszlo.
Gumy fele wyważenie i geometria, wymienilem wszytkie gumy w zawieszenieu i zapodałem taki to oto bagaznik w tym tygodniu szczesliwa juz posiadaczka jedzie na podłączenie instalacji oświetleniowej, wrzuciłem amory bilsteina i powiem Wam ze sam bardzo lubie jezdzic tym autem - NIVA jest kapitalna

cos mi z przedniego mostu cieknie ale to juz niebawam rozbiore i posprawdzam tak auto stan igła

Zostało mi ostatnie życzenie Ewy do zrealizowania musze wymienic przednie siedzenie pasażera bo to jest połamane - ma ktos z was jakis pomysł albo jakis złom gdzie mozna to znależć

ObrazekObrazek
ObrazekObrazek
ObrazekObrazek
Disco 300 '97 2,5 Tdi - wyprawówka
Wyprawy 4x4

Awatar użytkownika
Krzysiek-74
Posty: 1853
Rejestracja: wt kwie 24, 2007 2:09 pm
Lokalizacja: Oława
Kontaktowanie:

Post autor: Krzysiek-74 » pt wrz 19, 2008 8:45 am

Nieżle :)2 Ale te progi wywal, bo okaleczają sylwetkę :-? :wink: . Nie, żebym do wykonania się czepiał, ale nie pasują do całości, zresztą do każdej NIVY, nie pasują 8)

I w przejeździe przez teren, nie pomagają :wink:

Bagażnik, bardzo ładny jest :)2

Przyjedź na zlot, to chrzest zrobimy !! !! !! :)21

Awatar użytkownika
gori
 
 
Posty: 224
Rejestracja: czw sie 16, 2007 8:48 pm
Lokalizacja: Jura
Kontaktowanie:

Post autor: gori » pt wrz 19, 2008 9:01 am

wlasnie sie zastanawiamy nad zlotem bo Ewa to z Olkusza jest wiec jest duze prawdopodobienstwo

progi zostawie bo..... zreszta zobzczycie jak skoncze

PS. bagazniczek jest od Suzuki samuraia - wychaczyłem na allegro i wymagał delikatnych (boszka ) porzeróbek, system mocowania 37 zł plus relingi
Disco 300 '97 2,5 Tdi - wyprawówka
Wyprawy 4x4

2Kółka
 
 
Posty: 1275
Rejestracja: czw sty 17, 2008 3:20 pm
Lokalizacja: WROCŁAW

Post autor: 2Kółka » pt wrz 19, 2008 12:12 pm

Krzysiek-74 pisze:Nieżle :)2 Ale te progi wywal, bo okaleczają sylwetkę :-? :wink: . Nie, żebym do wykonania się czepiał, ale nie pasują do całości, zresztą do każdej NIVY, nie pasują 8)

I w przejeździe przez teren, nie pomagają :wink:
Jedyne co te progi ograniczają, to kont rampowy, co do strony wizualnej to rzecz gustu. Co do terenu masz rację, tyle, że nie wydaje mi się, żeby kolega kupił żonie to autko do ostrego orania :wink: .
Parę razy zdarzyło nam się forsować błotko pełne cegieł i kawałków betonu i tylko słyszałem jak fajnie darły po progach, gdyby ich nie było to darłyby po progach, ale budy :roll: . Do jazdy na codzień i turystycznej spoko.


@gori :)2
bagarian fajny :)2

Żonce się podoba ?? (pyt. retoryczne właściwie) :D

Tomek

Awatar użytkownika
Gabriel Tatoj
 
 
Posty: 1147
Rejestracja: pn mar 19, 2007 12:00 am

CHRZEST NOWEJ NIVY

Post autor: Gabriel Tatoj » pt wrz 19, 2008 12:31 pm

WITAJCIE :D
gori pisze:wlasnie sie zastanawiamy nad zlotem bo Ewa to z Olkusza jest wiec jest duze prawdopodobienstwo
Co tu się zastanawiać ?? należy przybyć i tyle . Macie straaaaaaaaaaasznie daleeeeeeeeeeeeeeeko :o :o . Ani nie róbcie jaj , na własnym terenie, firmowym sprzętem ?? Choćby w częściach ją na taczce przywieźć to bym się stawił :)21 . A widać że wstydu nie przyniesie :)2 .
POZDRAWIAM NIVO-MOTACZY :D

Awatar użytkownika
gori
 
 
Posty: 224
Rejestracja: czw sie 16, 2007 8:48 pm
Lokalizacja: Jura
Kontaktowanie:

Post autor: gori » pt wrz 19, 2008 12:43 pm

Ewie sie zaje..... podoba.
Najbardziej była zadowolona ze w poniedzialek jak dumnie pojechała juz zmotana do roboty to pięciu kolegów przyszło i powiedziało ze ma zajeajne autko. Wróciła bardzo dumna.

Teraz ją namawiam żeby na forum sie zalogowała. W końcu posiadaczka 4x4. Co sie bedę na temat jej fury wypowiadał :)

Na zlocie pewnie bedziemy - nie bedzie przeszkadzalo disco na parkingu ?
Disco 300 '97 2,5 Tdi - wyprawówka
Wyprawy 4x4

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Post autor: Misiek Bielsko » pt wrz 19, 2008 12:52 pm

Do czego mocowane sa progi w pojezdzie bezramowym? Przeciez to nie ma zadnego sensu - nic nie wzmacnia i nic nie chroni, no chyba, ze ktos bardzo chce sobie to wmowic... :roll:
Jezeli wzmacniac, to wspawac profil w nadwozie (prog), no ale jak tam sobie chcecie...

Awatar użytkownika
gori
 
 
Posty: 224
Rejestracja: czw sie 16, 2007 8:48 pm
Lokalizacja: Jura
Kontaktowanie:

Post autor: gori » pt wrz 19, 2008 1:05 pm

@misiek

zerknij na oferte Dadar - progi montowane do budy a nie do ramy
ma to swoje wady i zalety

ja w swoim LR tez wybralem opcje do budy

Ma to swoje zalety i wady - przy uderzeniu od boku (nie mowie o terenie tylko o skrzyzowaniu) uderzenie odbiera rama w wypadku montowanych do budy po pierwsze usztywnia konstrukcje a po drugie chroni rame no i zawsze pod hi-lifta jest

a w nivie sa wprowadzone w rynny i dodatkowo zespawane
Ostatnio zmieniony pt wrz 19, 2008 1:08 pm przez gori, łącznie zmieniany 1 raz.
Disco 300 '97 2,5 Tdi - wyprawówka
Wyprawy 4x4

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Post autor: Misiek Bielsko » pt wrz 19, 2008 1:08 pm

Czesciowo mnie przekonales, ale tylko czesciowo :D

Awatar użytkownika
gori
 
 
Posty: 224
Rejestracja: czw sie 16, 2007 8:48 pm
Lokalizacja: Jura
Kontaktowanie:

Post autor: gori » pt wrz 19, 2008 1:12 pm

no i tak mialo byc
bo jak pisalem wyzej sa za i sa przeciw :)21
Disco 300 '97 2,5 Tdi - wyprawówka
Wyprawy 4x4

2Kółka
 
 
Posty: 1275
Rejestracja: czw sty 17, 2008 3:20 pm
Lokalizacja: WROCŁAW

Post autor: 2Kółka » pt wrz 19, 2008 1:51 pm

Misiek Bielsko pisze:Do czego mocowane sa progi w pojezdzie bezramowym? Przeciez to nie ma zadnego sensu - nic nie wzmacnia i nic nie chroni, no chyba, ze ktos bardzo chce sobie to wmowic... :roll:
Jezeli wzmacniac, to wspawac profil w nadwozie (prog), no ale jak tam sobie chcecie...

troszkę chronią i w pewnym sensie "usztywniają" konstrukcję samonośną


http://www.photo.niva4x4.ru/forum/album ... ic_id=2863
http://www.photo.niva4x4.ru/forum/album ... ic_id=2484
http://www.photo.niva4x4.ru/forum/album ... ic_id=2475
http://www.photo.niva4x4.ru/forum/album ... ic_id=2064


a niektórym, ułatwiają wsiadanie :)21

http://www.photo.niva4x4.ru/forum/album ... pic_id=116


Tomek

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Post autor: Misiek Bielsko » pt wrz 19, 2008 2:24 pm

Tylko, ze z tych fotek nic nie wynika, conajwyzej, ze w Rosji czesc nivek ma progi. Fotka ze zgietym progiem oryginalnym tez nic nie wnosi, gdyby byl tam prog z rury na dwoch srubeczkach, rezultat bylby taki sam...

Awatar użytkownika
Krzysiek-74
Posty: 1853
Rejestracja: wt kwie 24, 2007 2:09 pm
Lokalizacja: Oława
Kontaktowanie:

Post autor: Krzysiek-74 » pt wrz 19, 2008 2:46 pm

Najważniejsze, że do forum dołączyli nowi, zadowoleni użytkownicy NIVY :)2 :D .

Dajcie spokój wyważaniu otwartych drzwi. Progi mają zalety i wady. A te NIVKI, na zdjęciach ze swej ojczyzny, dźwignięte zawieszenia mają, więc kąty i tak mają spore :wink:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Łada Niva”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości