skrzynia biegów

wszystko o niwce

Moderator: Albert_N

radek_michalski
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 36
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: teraz Pruszków a dawniej Legionowo
Kontaktowanie:

skrzynia biegów

Post autor: radek_michalski » wt kwie 27, 2004 10:04 am

Powoli dojżewam do jej rozebrania, ale sięna tym nie znam.
Objawy: wypada 4 przy odejmowaniu gazu i bawieniu si ę sprzegłem. Właściwie to najpewniejszą metodą nie powodującą zgrzytów jest przejście z 3 przy prędkoci między 50 a 70 (ca). Redukcja na 4 prawie się nie udaje - zawsze wypada prze puszczaniu sprzęgła. No i chyba trochę chałasuje jakieś łożysko w skrzyni.

A teraz pytania - co to może być i ile może kosztować naprawa - orientacyjnie i gdzie ją wykonać (polecany zakład lub osoba). Mieszkam w Pruszkowie i nie dysponuję ani narzędziami ani kanałem. W legionowie pozostawiłem garaż z kanałem ale niespecjalnym zapasem narzędzi. No i brak mi i umiejętności i nieco czasu na naukę mechaniki
ex łada niva 1.7 1998

Przemek wawa
Posty: 380
Rejestracja: śr maja 28, 2003 10:33 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Przemek wawa » wt kwie 27, 2004 12:43 pm

W Piastowie podjedz do "chlopakow" na ul. Dygasinskiego 1a, gdzie robia tez i auta przerozne terenowe, moze tam Ci cos pomoga. W Pruszkowie, tuz za wylotem w kierunku na Zyrardow, po prawej stronie, masz serwis 4x4 Jacka Szkopa, gdzie naprzyklad Boreg "robil" swoja Nivke w przeszlosci. Co do Wawy, masz serwis "Januszewski" przy Sobieskiego (ale drogi niestety w robociznie). Jest tez warszat prywatny w Zielonce w kierunku na Marki, gdzie ja robilem tez swoja Nive. Szczegoly odnosnie danych teleadresowych na pm.

Co do objawow, to prawdopodobnie mozesz miec: "zajechana" tarcze sprzegla i bieg do wymiany, lub jedno z powyzszych alternatywnie. Gdzies o tym juz pisalem tutaj odnosnie kosztow w moim przypadku, bo po poprzednim wlascicielu musialem wymienic tarcze sprzegla i wypadajacy piaty bieg.
pozdrawiam,
YJ 4.0

Awatar użytkownika
BABCIA I
 
 
Posty: 1335
Rejestracja: sob cze 21, 2003 11:26 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: BABCIA I » wt kwie 27, 2004 1:48 pm

Wszyscy normalni mechanicy naprawiający Polonezy i osobowe Łady naprawią Twoją skrzynię.Oby po jej ponownym montażu dobrze ją ustawili (drżenie wałów napędowych).

radek_michalski
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 36
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: teraz Pruszków a dawniej Legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: radek_michalski » wt kwie 27, 2004 1:52 pm

Jack w Kaniach zna moję nivkę aż za dobrze. No ale te terminy :-((. Zna ją a zwłaszcza reduktor i zderzaki Bohdan z Nadarzyna.
Szukam po prostu altern atywnego zakłądu do rozeznania się.

A co do smaj skrzytnki, to zaczeło się od chałasów łożyska i po prostu się powoli pogarsza. A Całe sprzegło to ma 20 tys i było w komplecie wynmieniane po jednym z jesiennych wertepów (spaliłem tarczę)
ex łada niva 1.7 1998

Awatar użytkownika
CzarnySJ
 
 
Posty: 294
Rejestracja: wt kwie 27, 2004 6:42 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: CzarnySJ » wt kwie 27, 2004 1:54 pm

znam niedrogi zakład od skrzyń - jesli jestes zainteresowany to zapraszam na priv

Piotr_W
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 41
Rejestracja: sob sty 03, 2004 9:06 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Piotr_W » śr kwie 28, 2004 2:32 pm

remonty tych skrzyń są bez sensu, kompletnie nie opłacalne. tylko raz miałem okazje remontować V-tkę, przy okazji jakaś wymiana łożysk i remont zamyka sie w okolicy 500zł z robocizną . jeżeli chodzi o 4 biegowe to do niv zakładamy skrzynie ze szrotów koszt skrzyni na złomie z gwarancja około 140zł(zwykła ładowska) + robocizna i cała operacja z szukaniem i wymianą skrzyni trwa max 6 godzin. mam do sprzedania skrzynie za 130 zł z przystawką do fiata 2,0i. lub bez za 100zł
naprawa nivy w servisie lub u specjalistów od 4x4 to przypuszczam dodatkowa kasa za specjalizacje - zwykły warsztat wystarczy, skrzynie w nivie da sie nawet w lesie wymienic jak trzeba.

radek_michalski
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 36
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: teraz Pruszków a dawniej Legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: radek_michalski » czw kwie 29, 2004 8:44 am

ale to jest skrzynia 5 i słyszałem o pewnych niezbędnych przeróbkach skrzynki od poldka żeby dała sie założyć (coś w tunel nie pasuje).

Więc chyba wolkę podremontować własną.
ex łada niva 1.7 1998

Piotr_W
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 41
Rejestracja: sob sty 03, 2004 9:06 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Piotr_W » czw kwie 29, 2004 10:00 am

wybór należy do ciebie, jeżeli chodzi o mocowania to fakt: 4-ka ma inną podpore niż 5-ka ale to da się obejść. albo kupujesz podpore od 4 albo dorabia się dystans bo 4 biegowa po założeniu na podporę od 5 schodzi niżej i nie ma zachowanej osiowości między skrzynią a redktorem przy tym jeszcze silnik opiera się o karoserie. co do skrzyni z poloneza to przekłada sie kołnierze, podobno są takie same rozstawy śrub i nie wiem jak z podporami w tym przypadku bo z polonezowskimi nie robiłem.
o remontach skrzyń pisałem że są nieopłacalne bo nowe zęby nie bardzo współpracują ze starymi i je szybko trafia i jak wymieniać w skrzyni to prawie wszystko czasami trzeba co sie wiąze z dodatkowymi kosztami, wybór należy do ciebie ja ci pisze tylko to co ja robie; wole wymienić całą niż sie bawić w remonty taniej wychodzi.

Awatar użytkownika
BABCIA I
 
 
Posty: 1335
Rejestracja: sob cze 21, 2003 11:26 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: BABCIA I » czw kwie 29, 2004 3:29 pm

Moja była Niva z polonezowską piątką stała się leniwa.Oryginalna czwórka miała krótsze przełożenia.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Łada Niva”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości